Dampcigaretter - Hvilken har I og/eller anbefaler?

Jeg tænkte at jeg ville lave en tråd for at høre nærmere om hvilken dampcigaret I, der er dampere, har investeret i og jeres erfaring med denne model :slight_smile:
Mike og jeg vil blive dampere!
Men det er en jungle derude…

Pt. har jeg kig på:
eGO-W F1: http://www.online-kiosken.dk/ego-w-f1.html
eGO-T CE4 Plus: http://www.sundcigaret.dk/shop/ego-t-startsaet-ce4-230p.html (som jeg er blevet anbefalet af Pil)

Vi har dog et par krav og et par spørgsmål til det her køb :slight_smile:

  • God batteri levetid
  • Ikke klodset stor/tung/lang at stå med (så de helt store batterier er vist udelukket?)
  • Skal gerne kunne indeholde meget væske
  • Skal være nem at rengøre (hvis det overhovedet er standardprocedure?)

Spørgsmål:

  • Hvad har I og hvad kan I anbefale?
  • Er der noget, der er et must-have mht dem her? Ekstratilbehør tænker jeg på.
  • Hvor køber i billigst og varierede e-juices (væsken) ?
  • Jeg kan se at nogle modeller ikke skal have skiftet såkaldte filtre, men andre modeller skal have dem skiftet (og hvor ofte??) og der følger dermed ekstra med. Hvorfor skal nogen have filtre og andre ikke??

Det var vist lige hvad jeg kunne komme i tanker om lige nu.

Nå min utålmodighed sparkede lige igennem og efter en lang række anmeldelser på youtube og andre brugere og endda på et e-cig forum (Ja man skal jo være sikker på, at det virker, det man køber :wink: ) har jeg fået ikke mindre end 17 varer i kurven :uha:

Valgte 2 x Ego-T C4+'ere med ekstra lange batterier og købte 2 alm. størrelse batterier ved siden af.
6 ekstra “hoveder” til når ‘filteret’ er brugt op
4 forsk. e-væsker i forsk. smage og styrker
2 halsremme til at have e-cig om halsen
Ekstra oplader
En nålflaske

Det var vist det :thumbup:
Alt for den nette sum af … 715 DKK (altså enormt billigt ift. alm smøger)

Nu kan jeg næsten ikke vente til det kommer :smiley:

Jeg har ikke forstand på det - men fedt du tog “sagen i egen hånd” :smiley:

Det har jeg skam heller ikke :smiley: Håber alle tingene passer sammen når de kommer frem :tihi:

Det lyder helt rigtigt det du har fat i der :smiley:

Jeg har 2 batterier til min og det er rigeligt :smiley:

Jeg har nærmest EGO modellen. Batteriets længde er lidt ligemeget men det er styrken ikke. Gå efter 1100 milliampere (kan lige nu oiverhovedet ikke huske forkortelsen L)
Nogle af dem man kan få er kun på 650 og det er altså et sted hvor størrelsen betyder noget L

Udover det: Undgå de helt billige væsker. Der er en grund til at der er prisforskelle :slight_smile: Selv køber jeg mine hos www.totally-wicked.co.uk - de røde Titan. Den kender jeg nemlig en der har testet (altså en der arbejder på et lab) - og når det er dem han selv ryger efter at ha’ testet masser af væsker, så borger det i mine øjne for kvaliteten :slight_smile:

Jeg ville nok købe et ekstra batteri hen ad vejen. Jeg har 4 lige nu der “roterer” - og har man kun to er man på den når et af dem går i stykker (for det gør de efter min erfaring… somme tider holder de i et år, somme tider en uge)

Jeg købte som sagt en startpakke med to e-cigs begge med et batteri på 1100 mA og dertil har jeg købt to ekstra batterier på 650 mA - fx dem man ville have i på en kort skoledag på 4-5 timer.
100 mA pr. time er vist en lille huskeregel, men det er jo langt fra hver time jeg ryger. :slight_smile: Sleet ikke i skolen.

Så lige nu er der bestilt så jeg har to batterier og Mike har to batterier, og vi hver har 3 nye clearomizers (“hovederne”)
Hvis et batteri kun holder en uge inden det går i stykker bytter jeg det i stedet for bare at købe nye :wink:
Måske dine går i stykker hurtigt fordi du måske strammer dem for meget når du skruer dem på?

Hvor ofte skifter du clearomizer Trekkie? Eller du har måske ikke en model, hvor det skal skiftes?

De væsker jeg indtil videre har prøvet har været dem inde på dampshop.dk og de har været rigtig gode synes jeg - så gør det ikke noget de er lidt billigere end de andre :wink: Men det er jo kun en 10’er ca

Jeg køber tanke 3 for 100.- i den lokale rygebiks. det er fint nok, for de bliver konstant utæt for mig. En tank holder i snit 3 uger.
Når så det er sagt, så damper jeg nu uden nicotin (10 måneder efter sidste smøg) og jeg glemmer ofte min damper… Så om jeg er damper eller ej… måske festdamper :gruble: Men ryger er jeg i hvert fald ikke længere :wink:

Ser desværre først din tråd nu og nu har du købt, men jeg må anbefale alle nye dampere at besøge de fysiske forretninger der er dukket op i næsten alle byer, hvor ville jeg ønske at de havde været der, da jeg startede med at dampe for 3 år siden - og ja, jeg damper stadig ;-)) Der kan man prøve både væsker og batterier og finde det der passer. Du skal vide, at det du synes er super godt nu og her, med tiden måske ikke helt dækker dine behov, derfor er det smart at købe det rigtige fra start. Men det er OK det du har købt, men prøv om der ikke er en forretning i Odense og besøg den, det er altså super godt.

Jeg bruger selv en Vamo som er variabelt i styrken og med opladelige batterier i, og forskellige cartomizers og tanke og så har jeg den der hedder Vision Spinner, som er en fin lille sag til gå-i-byen brug, i hvid og pink LOL

KH
Linda

Åh glemte lige, clearomizer kan nemt smage brændte, man skal huske at vende dem på hovedet jævnt tit, ellers æder de næsten ens fimrehår hele vejen ned i halsen LOL Jeg vil altså anbefale en form for tank og så udskiftelige cartomizers, de holder mellem 3-4 uger og koster 12 kr stykket, tanken holder rigtig længe, mine er over et år gamle.

KH
Linda - dampnørd

Jeg har købt 6 ekstra af de der.hoveder med tank og det hele :slight_smile:

Og så fortaltw min.veninde mig at der er en butik meget tæt på oa der sælger ting udelukkensw til e.cigs :slight_smile: så der.vil jeg prøve at gå hen når jwg er fortrolig med det.

Ja at man skal vende den så.vægen kan mættes igen med væske har jeg godt læst :slight_smile:

Når du kommer ind til den butik, så find en billig tank med den slags cartomizer der hedder dual coil, så bliver du rigtig glad for din damper, tror de billigste koster omkring 40 kr. så det er til at afprøve. Smagen bliver mere kraftig fordi der er vat i den og ikke den der tråd der hænger ned på hver side i en clearomizer og som kan give den brændte smag.

KH
Linda

[QUOTE=ThildeL;1106224]Jeg købte som sagt en startpakke med to e-cigs begge med et batteri på 1100 mA og dertil har jeg købt to ekstra batterier på 650 mA - fx dem man ville have i på en kort skoledag på 4-5 timer.
100 mA pr. time er vist en lille huskeregel, men det er jo langt fra hver time jeg ryger. :slight_smile: Sleet ikke i skolen.

Så lige nu er der bestilt så jeg har to batterier og Mike har to batterier, og vi hver har 3 nye clearomizers (“hovederne”)
Hvis et batteri kun holder en uge inden det går i stykker bytter jeg det i stedet for bare at købe nye :wink:
Måske dine går i stykker hurtigt fordi du måske strammer dem for meget når du skruer dem på?

Hvor ofte skifter du clearomizer Trekkie? Eller du har måske ikke en model, hvor det skal skiftes?

De væsker jeg indtil videre har prøvet har været dem inde på dampshop.dk og de har været rigtig gode synes jeg - så gør det ikke noget de er lidt billigere end de andre :wink: Men det er jo kun en 10’er ca[/QUOTE]

Normalt ville jeg osse brokke mig over et batteri der kun holdt en uge L Menøeh… det var så netop sådan en “startpakke” med 2 batterier, oplader og tre clearomizers 8han smed en ekstra i fordi han ikke kuø’ garantere at de holdt til menthol - men det gør den nu sjovt nok) - pointen er at jeg købte det ved en af de der markedsboder på Herning Landsskue… så held og lykke til mig med at finde gutten igen :wink:

Nå jeg fik stadig ET ok batteri, tre clearomizers og en ny oplader til 200 kr. Lidt i overkanten men så kan jeg lære ikke at købe det ved Karl Krejler :wink:

Jeg skifter Clearomizers hvis de revner (typisk årsag L) eller hvis de er kommet til at smage VIRKELIG brændt og jeg ikke kan få det vasket ud.

Jeg har renset et par af dem ved at skylle dem først med isopropylalkohol (fyld og ryst), så skyllet med vand og så har de fået lov at stå uden top og tørre et par dage. Det har virket ok.

Jeg har ikke hørt den med 100mA pr time før, men det lyder egentlig meget rigtigt. Det passer til min oplevelse af holdbarheden :slight_smile: God tommelfingerregel :slight_smile:

PT kører jeg med 4 forskellige "smag) Dels for variationens skyld og dels fordi jeg er ved at dampe mig igennem diverse “rester” L Så jeg har Menthol, Cola, “blandede rester fra Pink Mule”, pt RY4 som smager nærmest af tobak, og så min nye yndling - Æble med et lille dryp kanel og vanilje. - i hver sin clearomizer, naturligvis.

Man kan godt skifte smag i en clearomier hvis man kan leve med at det i en periode hverken smager helt af det ene eller det andet L Og ellers hjælper det med en vask :slight_smile:

Så har vi haft vores dampere en hel dag :slight_smile:

Vi har knækket de smøger vi havde liggende og smidt dem af h**** til :thumbup:
Det her virker bare SÅ godt for os.

Mht styrkerne tror jeg at jeg næste gang skal have en styrke stærkere altså 16-18 mg.

Og jeg kan faktisk ikke rigtig vente med at komme udenfor huset og rigtig ‘vise frem’ at vi er dampere og ikke rygere mere :tihi:
At man kan tage et hvæs og at dem bagved en i stedet kan dufte fersken fremfor klam tobak. Og at man ikke behøver være ‘flov’ over sin lugt mere. :thumbup:

[QUOTE=ThildeL;1108169]Så har vi haft vores dampere en hel dag :slight_smile:

Vi har knækket de smøger vi havde liggende og smidt dem af h**** til :thumbup:
Det her virker bare SÅ godt for os.

Mht styrkerne tror jeg at jeg næste gang skal have en styrke stærkere altså 16-18 mg.

Og jeg kan faktisk ikke rigtig vente med at komme udenfor huset og rigtig ‘vise frem’ at vi er dampere og ikke rygere mere :tihi:
At man kan tage et hvæs og at dem bagved en i stedet kan dufte fersken fremfor klam tobak. Og at man ikke behøver være ‘flov’ over sin lugt mere. :thumbup:[/QUOTE]

Hvis I har været vant til at ryge mere end to-tre smøger om dage så tror jeg I skal op på en højere styrke for at få fuld effekt af skiftet. Ellers render man nemt i en slags kold tyrker :slight_smile: Jeg ryger 36mg og er langsomt ved at trappe ned til 24.

Jeg TROR 8uden at ku’ dokumentere det) at man damper mere på en lavere mg væske, for kroppen vil jo ha’ sit nikotin. Så for ikke konstant at skulle gå og patte på min “sut” (som Manden kalder den :confused: ) har jeg valgt en høj styrke.

Det tror jeg er rigtigt.
Lige nu damper vi 12 mg, så næste skridt må være 18 mg at prøve for mig.
Mike er fint tlfreds med 12 mg

Jeg var på 20 smøger om dagen. 18 mg fungerer fint til mig, 12 er for lidt og 24 for meget. Så man må prøve sig lidt frem. :slight_smile:

Trekkie 36 mg er du tosset, du må da gå rundt og være aldeles bimmelim, hvis jeg bare damper 18 mg får jeg hjertebanken og bliver svimmel, du har sikkert vænnet dig til det, MEN det anbefales alle steder at man under ingen omstændigheder damper mere en max 24 mg -

En go’ ting ved nedsættelse af styrke er at købe en essens der brænder igennem f.eks. en cigar eller menthol essens og tilsætte væsken, så føles den stærkere.

KH
Linda

Jeg har fundet ud af, at jo bedre batteri man damper på f.eks. Variabel Volt, giver mere krads og mere damp og dermed kan man gå ned på mindre styrke, der er det der hedder Vision Spinner rigtig godt, det har styrker fra 3.3 volt og op til 4.8 koster i de fleste net butikker 149 kr og kan lades op i det I har fået med Jeres EGO osv.

KH
Linda.

Jeg tror liiiiiige vi skal blive fortrolige med vores enkle damper lige nu inden vi springer ud i alle de andre ting. :slight_smile:
Volt og ampere - ja ja jeg har da haft fysik på A niveau på HTX meeeen hvad det lige betyder i praksis på sådan en dampfætter :høhø: det er en anden ting.