Danish Open

[QUOTE=Temple Bar;1281947]Jeg planlægger at tilmelde Jools, men skal lige have sat mig lidt ind i de der open doors-regler, for jeg er ikke medlem af en Felis Danica klub i år.

Idéen med showet er supergod efter min mening og det vil jeg gerne støtte - uanset at hun måske ikke engang får et certifikat :D[/QUOTE]
Det er der såmænd ikke så mange ben i, reglerne siger (i den danske oversættelse på FDs hjemmeside) i show rules kap. 8.2:

[ol]
[li]Tillade ikke-FIFe medlemmer at deltage som udstillere på FIFe udstillinger og tillade individuelle FIFe medlemmer at udstille på ikke-FIFe udstillinger.[/li][li]Udstillere som tilhører enhver ikke-FIFe organisation kan tilmelde katte til FIFe udstillinger på følgende betingelser:[/li][LIST=1]
[li]Alle ikke-FIFe udstillere skal respektere alle FIFe regler og standarder.[/li][li]De kan kun tilmelde deres katte i klasserne 12, 11 samt 9 eller 10. Hvis de ønsker at tilmelde katte i højere klasser skal de være individuelle medlemmer af et FIFe medlem.[/li][li]Alle tilmeldinger fra ikke-FIFe udstillere skal være attesteret af udstillerens egen ikke-FIFe organisation.[/li][li]Alle udstillingsgebyrer fra ikke-FIFe udstillere skal betales i overensstemmelse med instruktioner fra arrangøren af udstillingen.[/li][/ol]

[li]FIFe certifikater kan kun opnås på FIFe udstillinger og er de eneste certifikater der berettiger til at opnå en FIFe titel[/li][li]Ovenstående regler er gældende indtil 31.12.2018[/li][/LIST]

Venligst
Dorthe

[QUOTE=Susanne W;1281990]Ja, du strikker vel lige en parasol, syr en solseng og så´en lidt til buret :tihi:
VH
Susanne[/QUOTE]

Det er cirka det mit hoved gik i gang med :tihi:

Første tanke: mon kattene reagerer på en stor parasol :tihi:

Lige mine ord :klapper:

[QUOTE=Elwarth;1281994]Det er der såmænd ikke så mange ben i, reglerne siger (i den danske oversættelse på FDs hjemmeside) i show rules kap. 8.2:

[ol]
[li]Tillade ikke-FIFe medlemmer at deltage som udstillere på FIFe udstillinger og tillade individuelle FIFe medlemmer at udstille på ikke-FIFe udstillinger.[/li][li]Udstillere som tilhører enhver ikke-FIFe organisation kan tilmelde katte til FIFe udstillinger på følgende betingelser:[/li][LIST=1]
[li]Alle ikke-FIFe udstillere skal respektere alle FIFe regler og standarder.[/li][li]De kan kun tilmelde deres katte i klasserne 12, 11 samt 9 eller 10. Hvis de ønsker at tilmelde katte i højere klasser skal de være individuelle medlemmer af et FIFe medlem.[/li][li]Alle tilmeldinger fra ikke-FIFe udstillere skal være attesteret af udstillerens egen ikke-FIFe organisation.[/li][li]Alle udstillingsgebyrer fra ikke-FIFe udstillere skal betales i overensstemmelse med instruktioner fra arrangøren af udstillingen.[/li][/ol]

[li]FIFe certifikater kan kun opnås på FIFe udstillinger og er de eneste certifikater der berettiger til at opnå en FIFe titel[/li][li]Ovenstående regler er gældende indtil 31.12.2018[/li][/LIST]

Venligst
Dorthe[/QUOTE]

Takker :slight_smile: Den del af det kendte jeg godt og eftersom hun end ikke har sit første CAC, er der ingen ben i det - det var såmænd mere, hvordan jeg gør på selve tilmeldingen, men det finder jeg nok ud af (jeg tvivler nemlig kraftigt på, at TICA’s hovedkontor vil attestere en tilmelding til en dansk FIFe udstilling, så det må være gjort på anden vis ved andre TICA medlemmer) :slight_smile:

Du vælger bare TICA som din klub. Så kontakter vi klubben og beder om en bekræftelse på, at du er medlem :slight_smile:

Venligst
Dorthe

Så gik der en uge, og nu ser tallene sådan ud:

Kat. 1:

PER: 4
RAG: 19
SBI: 7
TUV: 1

Kat. 2:

MCO: 25
NFO: 20

Kat. 3:

BUR: 4
EUR: 7
KBL: 2
KBS: 1

Kat. 4:

ABY: 1
RUS: 1

Huskatte:
Hanner: 1
Hunner: 1

Venligst
Dorthe

:tihi: Som Lykke pointerede, så er EUR pt nærmest et Breed BIS i kat. 3…

Hvornår er sidste tilmelding?

  1. juni - hele flyeren er her: http://www.felisdanica.dk/~/media/Foundry/Sites/felisdanica/Files/Udstilling/FD_udst_2016_invitation.ashx
    VH
    Susanne

Tak så har jeg lidt længere tid til at overveje

Og nu også 2 somali :slight_smile:

man må sige det bliver en lille kategori 4 :wink: og Kategori 3 er heller ikke ligefrem prangende :wink:

Så er der dømt tøsetur, jeg kommer sammen med en veninde :slight_smile:

jeg har 3 KBS med og hun har en KBL :slight_smile: og hende sturdie passer perfekt til garden party :smiley:

Der er lige kommet nyt på eventen på FB fra Felis Danica. Udstillingen er lavet om til 2 certer:

OBS OBS OBS!Vi har ændret udstillingen til en 2 dages, 2 certifikater!
Om lørdagen vil vi derfor kun have mulighed for at have eet Breed BIS (vores tilladelse til at lave flere var kun aktuel, når vi havde et certifikat), men vi laver fortsat Bedst i Race for de racer, som ikke har Breed BIS.
Alle nuværende tilmeldte katte er automatisk tilmeldt lørdag - for at deltage begge dage, skal I SLETTE jeres tilmelding, og oprette NY tilmelding til BEGGE dage - tak!
Tilmeldingsformularen er ændret, så man nu også kan tilmelde til om søndagen. Pris pr. udstillingsdag er de sædvanlige 250 kr., det vil sige, at hvis man har tilmeldt lørdag og IKKE ønsker at deltage søndag også, får man 50 kr. refunderet.
Del gerne, så vi får denne meddelelse ud til så mange, som muligt :slight_smile:

Mange har udtrykt utilfredshed ang. man kun kan få 1 cert og alligevel er nødt til at skaffe sig overnatning. Altså at det kan blive en lidt dyr tur for 1 cert.

Jeg skulle alligevel derover for at stå i stand for SUA, og jeg har besluttet, at jeg tager begge mine somali med både lørdag og søndag :slight_smile: Lillemanden holder stadig en pause :hjerte:

Glæder mig til en hyggelig weekend :slight_smile:

Det er selvfølgelig rigtigt, men oplægget var rigtig rigtig godt efter min mening og det er lidt synd, at et initiativ til at lave noget anderledes ikke bliver bedre modtaget af udstillerne :frowning:

Tjaeh, der er jo også mange der IKKE har brokket sig, dem husker folk så bare ikke…

Actions speaks louder than (non)words … der var simpelthen for få katte tilmeldt til at få det til at løbe rundt.
Nu er vores fromme ønske så, at der kommer masser af tilmeldinger fra alle dem, der synes det var for dyrt at tage på 1-cert-udstilling! :slight_smile:

Det er jeg bestemt enig med dig i, og det ændrer også på mine planer. Da jeg tilmeldte mine katte for kort tid siden, kunne jeg på den seneste liste tælle til 164 katte inkl. mine egne, og der er inviteret 10 dommere.

Jeg kan godt forstå, at man ved ændringen håber på at tiltrække flere udstillere, men det er en skam, at selve konceptet om en udstilling i stil med SW og WW ryger på denne bekostning.

Forhåbentlig kommer der nok udstillere/katte begge dage. Jeg glæder mig stadig :slight_smile:

[QUOTE=Camischa;1284353]Actions speaks louder than (non)words … der var simpelthen for få katte tilmeldt til at få det til at løbe rundt.
Nu er vores fromme ønske så, at der kommer masser af tilmeldinger fra alle dem, der synes det var for dyrt at tage på 1-cert-udstilling! :-)[/QUOTE]

Ja ikke fra mig, jeg var ellers lige ved at tilmelde nr. 2 da han så kunne få 2 dages træning for 300 kr, men nu kommer han så til at vente til næste alm. udstilling i stedet :høhø: Men kommer da med ham jeg også kom med før, men skal lige overveje om han også skal tilmeldes til om søndagen. Mest bare for at repræsentere européen nu klubben kommer med stand, for ellers måtte han også nøjes med lørdag :slight_smile: Men jeg håber for FD at alle dem der har brokket sig over konceptet nu så kommer med :slight_smile:

Det ændre desværre ikke noget for mig, selvom det er et godt initiativ.

Andre planer er lagt og Morten tager til Le Mans den weekend.
Jeg kan forstå formatet ved WW eller SW da der ofte er rigtig mange katte tilmeldt og bedømmelserne derfor ikke kan klares på lidt mere end en formiddag, men ellers synes jeg to dage, hvor der for rigtig mange intet sker på dag nr. 2 er for meget.
Skulle der være lavet noget specielt skulle det være som man prøvede at for nogle år siden med 2 eller 3 udstillinger på samme dag. Det var sjovt og spændende :slight_smile: