Danske "undersætninger"

Da jeg så overskrift på en anden tråd om det svære danske sprog kom jeg til at tænke på jokene med at undersætte ord(altså finde ord med flere meninger og sætte i tvetydige sætninger)

Min ynglings sætning er:

Gå lige ud og sluk for hanen den står og løber. …
hvormeget mening giver den mon for en der ikke har dansk som moders mål :høhø: Kan i komme i tanke om sjove sætninger med tvetydige ord :yah:

Kan du ikke slå på tråden ??

Det er lidt meget ??

[quote=tzari;362943])

Min ynglings sætning er:

Gå lige ud og sluk for hanen den står og løber. …
:yah:[/quote]

Tak…for dagens smil…-LOL

klap da lige hesten (jeg har flere gange sagt det til patrick hvorefter han svare “hvor” så jeg var nød til at sige den for jeg elsker den)

salathoved (da jeg var lille så jeg et billed af en mand med en iceberg som hoved og det billed sidder der i mit hoved stadig. så hjemme ved os hedder det salatens navn)

Det minder mig om en historie, hvor en ville sige noget á la “stik lige fingeren i jorden” og “klap lige hesten” … det blev så til “stik lige fingeren i hesten!” :klapper:

Ååååh…Tea-pige jeg er helt færdig af grin…
Tak…

:jubiii::jubiii::heya:

[quote=Mona Jensen;363471]Ååååh…Tea-pige jeg er helt færdig af grin…
Tak…

:jubiii::jubiii::heya:[/quote]
Også mig! :wehu:

-LOL hvor er de gode

Når folk siger til mig “Du står i vejen”
Svare jeg “Nej jeg står bare lige foran dig så du ikke kan komme forbi”

Man kan da ikke stå I vejen…? Dansk er et besynderligt sprog.

Ja man kan jo også bruge det samme ord, med forskellig betydning…

Jeg vil gerne have en yndig lille have, hvorfra jeg kan se de 7 verdens have.

(Ja den giver jo ingen mening what so ever, men mere for at komme med ordet i flere betydninger :stuck_out_tongue: )

Min 0. klasse kiggede underligt på mig da jeg bad dem om at skrive opgaverne i hånden
Jeg var færdig af grin da en af dem, mens han kiggede i sin hånd, udbrød: “Min mor siger jeg ikke må tegne på mig selv…” :tihi:

Eller Det kan du ikke være bekendt, nej men jeg vil osse hellere være berømt !

Ja eller - tænk at din bekendt vil være bekendt at bekende kulør på den måde :rock:

[quote=Abaddon;364047]Min 0. klasse kiggede underligt på mig da jeg bad dem om at skrive opgaverne i hånden
Jeg var færdig af grin da en af dem, mens han kiggede i sin hånd, udbrød: “Min mor siger jeg ikke må tegne på mig selv…” :tihi:[/quote]

-LOL-LOL:wehu::wehu:
Børn er så dejlig logiske

“Jeg har gjort det væk”

  • Det kan man simpelthen ikke! At gøre noget væk er en bevist handling, altså er det ikke væk, for man er godt klar over hvor man har lagt det! Med mindre man altså har demens delight!

[quote=Houmann90;364061]“Jeg har gjort det væk”
[/quote]

Det må da være et jydsk udtryk :rock:

Formentligt. Det er tilstækkelig ulogisk til at være det i hvertfald :tihi::ups:

Jeg har i hvert fald aldrig hørt det før :slight_smile:

Heroppe høre jeg det hele tiden. :rock:
Ligesom “Ej, jeg er blevet måget” Hvad må folk ikke tænke. Er man blevet ligesom en måge, eller hvad sker der lige?

[quote=Houmann90;364073]Heroppe høre jeg det hele tiden. :rock:
Ligesom “Ej, jeg er blevet måget” Hvad må folk ikke tænke. Er man blevet ligesom en måge, eller hvad sker der lige?[/quote]

Arrrhhh du må da lige skrive udtalen ordentligt :tihi:

Det udtales mååwet -LOL