Dårlig mave

Snickers nærmer sig et halt år. Hans mave er meget varierende nok mest til den bløde side ( syntes at det kan være svært at vurdere i grus ) han har altid fået vådfoder som hovedmåltid, men fri adgang til tørkost. Har ca 5 slags killinge vådfoder som jeg skifter imellem ca 1-2 dag, så han burde jo egentlig være vandt til det. Han er ikke påvirket af det overhovedet. Frisk og frejdig og ingen problemer med at spise.
kan det være for hårdt for hans mave at der skiftes foder for tit?
for meget vådfoder ?
skal til at skifte tørfoder fra RC Maincoon til Vet essetial kitten fra Hills.
kan han bare være super sart?
Han har fået prokolin med nogen effekt, men tænker at der må være en anden løsning end at han skal være fast på Prokolin.

Er han færdig med at skifte tænder:?

Mmmmm … Det kan jeg ikke lige svare på med sikkerhed. :gruble::gruble: Stikker hovedet ind i gabet på tigeren i morgen og kigger. Hvorfor kan tandskifte give dårlig mave ?

Øhm, hvis katten sluger tænderne i stedet for at tabe dem, kan det give dårlig mave og en ganske forfærdelig ånde :slight_smile:

Du kan prøve at komme HUSK i hans vådfoder, alternativt kan du prøve RC Fibre Response som jeg giver en ganske fin bedømmelse her :slight_smile:

Jeg kørte i øvrigt “kun” med Fibre Response i 4-6 måneder.
Siden da har jeg skiftet mærke alt efter tilbud og er nu endt på Sanabelle Hair&Skin - og Fnuggis mave er stadig 100% i orden. :ok:

Så er han startet på I/D intestinal våd og tørfoder, samt Canikur :slight_smile:
I/D er godkendt. Det smager MUMS siger Snickers:thumbup:
Har taget han temp og ingen feber. Hvis det bliver ved må vi tjekke hans aff.
Han har laaangt fra skiftet alle sine tænder.

[QUOTE=Gittemus;1220170]Så er han startet på I/D intestinal våd og tørfoder, samt Canikur :slight_smile:
I/D er godkendt. Det smager MUMS siger Snickers:thumbup:
Har taget han temp og ingen feber. Hvis det bliver ved må vi tjekke hans aff.
Han har laaangt fra skiftet alle sine tænder.[/QUOTE]

Det er den kur jeg ville give -og når jeg så synes maven var i orden ville jeg kun skifte en af tingene af gangen

canikur er da vist mest til hunde ? - hvis jeg ikke husker forkert

zoolac til kat og canikur til hund …det må der da være nogen der ved

Jeg vil anbefale dig, at du ikke foretager alt for mange skift af foder, selv om i/d ikke ser ud til at have en effekt.

Hvis der er mistanke om, at foderet er årsagen til problemet, skal han selvfølgelig ikke blive ved med at spise det. Men hvis det ikke er foderet, der giver ham dårlig mave, så lad være med at prøve flere forskellige slags diætfoder i håbet om, at et af dem virker. Det er mere sandsynligt, at det gør problemet værre, fordi maven aldrig får lov at falde til ro, men hele tiden skal vænne sig til noget nyt. Så er det bedre i samråd med dyrlægen at prøve - som du også gør - midler som fx canikur. Og så selvfølgelig få lavet en test, hvis det ikke virker. Jeg er sikker på, din dyrlæge må have åbent mandag og tirsdag, men det er ikke sikkert, du når at få svar på prøven før efter nytår.

Hvad er det for to ting, du mener, der kan være mistanke om? Jeg tænker, at der nok er mere end to ting, det kan være? Har dyrlægen nævnt noget bestemt?

[QUOTE=Jim;1220775]canikur er da vist mest til hunde ? - hvis jeg ikke husker forkert

zoolac til kat og canikur til hund …det må der da være nogen der ved[/QUOTE]

Som jeg har forstået min dyrlæge, er Canikur ganske rigtigt - som navnet også antyder - lavet til hunde, men kan udmærket bruges til katte også. De anbefaler Canikur frem for Zoolac, fordi Canikur i modsætning til Zoolac også har en stoppende virkning. Det virker derfor hurtigere end Zoolac.

Jeg er i øvrigt gået over til at bruge Paraghurt til mine. Det er så mange gange nemmere at stoppe en pille i halsen på dem end at få dem til at æde noget, de har bestemt sig for, de ikke vil have :S

jeg har canikur på lager både som sprøjte og som hundepiller. Er det kattene får de det sprøjtet i munden - ikke mere der.

Her i juledagene har hundene simpelthen fået ½ dosis canikur forebyggende og derfor tænker jeg at det er at maverne fint har tålt juleanden i år.

Men jeg ville ej heller skifte diæt foder. Til gengæld ville jeg gå i gang med at behandle medicinsk og få foretaget prøver.

ved du i øvrigt at man kan give dobbelt dosis canikur med god effekt når man starter behandlingen op

Husk i øvrigt, at hvis der ønskes prøver, bør disse tages inden der startes på antibiotika. Ellers kan behandlingen påvirke prøven, så den ikke giver det rette billede.

Dyrlægen er åben man og tirs så jeg aflevere en prøve man og får svar på tirsdag. Hans mave er nu ren Diarré hvilke den aldrig har været, så lysten til at skifte til hans gamle foder er stor, netop fordi pt har han brug for meget væske.
han spiser ikke ret meget I/d og manden min syntes at han har tabt sig.:frowning:
Han virker stadig frisk.

Hvor er det da træls med ham :kram:

Har du en engangssprøjte? Så kan du give ham ekstra vand direkte i munden/halsen…

Hvis det er meget kraftig diarré, så overvej lige, om du tør vente til mandag med dyrlæge… Men kan høre, at du holder meget øje med ham :slight_smile:

[QUOTE=Gittemus;1220911]Dyrlægen er åben man og tirs så jeg aflevere en prøve man og får svar på tirsdag. Hans mave er nu ren Diarré hvilke den aldrig har været, så lysten til at skifte til hans gamle foder er stor, netop fordi pt har han brug for meget væske.
han spiser ikke ret meget I/d og manden min syntes at han har tabt sig.:frowning:
Han virker stadig frisk.[/QUOTE]

Kan godt forstå I venter længselsfuldt på dyrlægens åbningstid - synes det lyder meget trist… som Min Williams forløb, men positivt så lever han altså i bedste velgående

Han drikker fint af hundens vandskål :smiley:
Og han har spist ca. En spise ske I/D våd mad med lidt ekstra vand, men maven er stadig øv.
Han har bare at blive rask ellers :venter:
Har en sprøjte, hvis det bliver nødvendigt og hvis han begynder at skrænte med humøret har jeg en livline til en dyrlæge inden man. :slight_smile:

Pga. din anden tråd: Er katten fritløber? - har den hidtil været fritløber, og kommer den stadig ud nu?

Han har ikke rigtig været ude… Det er alt for koldt for missepoter:)
Vi kan stadig få ham til at spise, drikke og lege lidt men klart ikke samme energi. Har aftalt med dyrlæge at jeg kommer kl. 8 i morgen så vi kan starte tidligt med væske, hvilket jeg kan mærke når jeg holder ham op i nakkeskindet at han højst sandsynligt skal ha :frowning: Med bringer en aff. prøve som jeg kan få svar på allere tirs og derefter skal der tages stilling til hva der så skal ske. Han har altid haft aff der nemt har svinget til de bløde side men aldrig diarré som han har nu.
han har bare at tage sig sammen og blive frisk igen og tage en masse på bagefter, da han synligt har tabt sig det lille pus:venter:

hvis prøven ikke viser noget, overvej om det kan være hans immunforsvar der angriber ham det kan som skrevet før give sådan et forløb - kaldes en gendeffekt