Dårlig mave

[QUOTE=Diana F;1223375]Jamen det du har forsøgt kan da ikke sammenlignes med at lægge pillen ind i noget af FAST konsistens? Det er jo nogle ret ‘våde’ materialer, du har forsøgt dig med.

En piller skummer da ikke, hvis den ligger i et stykke kylling?
Og da slet ikke, hvis du pakker den ind i en pillpocket? KENDER du egentligt pillpockets? Det er - i hvert fald til mange katte - intet mindre end en genial opfindelse! Mine katte ELSKER dem med kyllingesmag, og de kan formes som en fast modellervoks nærmest, så selvom pillen smuldrer, så er det relativt nemt at ælte det ind i pillen - nærmest som en dej.

Jeg ville HELT sikkert prøve med en pose pillpockets. Og jeg har lige kigget, jeg har en uåbnet pose med kyllingesmag liggende - den er godt nok lidt for gammel (udløb okt. 2014), men det sker der altså ikke noget ved. Måske er de blevet lidt tørre, men mon ikke de kan æltes alligevel…

Hvis du sender mig din adresse, smider jeg den i en kuvert til dig i morgen - jeg skal alligevel på posthuset i morgen. Du skal ikke give noget for dem.[/QUOTE]
nope… Aldrig hørt om pillpockets :slight_smile:
Vil rigtig gerne prøve… Sender lige en PB :slight_smile:

[QUOTE=Gittemus;1223380]nope… Aldrig hørt om pillpockets :slight_smile:
Vil rigtig gerne prøve… Sender lige en PB :)[/QUOTE]

Det er en ret smart anordning om du kan lokke katten med på den :slight_smile:

[QUOTE=Gittemus;1223371]Det kan ikke lade sig gøre, da det har samme effekt som at proppe en mintos i en diet Coke.:frowning: Han er nem at give piller. Er rigtig flink til at åbne munden og synke.
Der er forsøgt knust og blandet i en lille smule vådfoder og kommet helt bag i halsen. Et reelt stykke pille givet med en pillegiver, knust pille blandet med sauce og sprøjtet ind i munden…PUF og han ligner en med rabies.
har set Gastro på amazon, men ville være perfekt hvis jeg kunne bestille hundemad Samtidig. Har en GD så der bliver bestilt store mængder mad med gode rabatter.[/QUOTE]

Sandsynligvis savler han, fordi pillen smager grimt. Hvis du er nødt til at dele pillen, er der jo en god sandsynlighed for, at han kan nå at smage, hvad der er indeni, selv om pillen måske er overtrukket med noget mere velsmagende. Så jeg vil også helt klart anbefale at pakke den ind i noget. Og pill pockets er en fantastisk opfindelse - som af uransagelige årsager ikke kan skaffes i DK, men må købes på Amazon (er det ikke der, du har købt, Diana?).

Jo, Ingrid, så vidt jeg erindrer er de købt på den engelske Amazon - for et godt stykke tid siden. :slight_smile:

Jeg får sendt posen til dig senere i dag - har noteret adressen. :slight_smile: Håber missen kan li’ pillpockets med kyllingesmag! :kryds:

Og selvom mis måske ikke synes de smager fantastisk, så kan du garanteret komme til at putte pillpocket’en langt ind i munden, så han bare sluger den - den smager jo ikke grimt af medicin, hvis bare pillen er pakket godt ind. :slight_smile:

den slemme er Tritrichimonas Foetus - øv altså, men behandles kan det

Nu ved jeg ikke hvilken dyrlæge du bruger - men Stig Feldballe i Skovlunde har kørt et klinikproject på parasitten.
http://www.felisdanica.dk/KatteMagasinet//~/media/Foundry/Sites/felisdanica/KatteMagasinet/Artikler/11_03_Tritrichomonas.ashx

glæder mig til at prøve de der pillpockets i morgen. Det er ikke fordi det smager grimt han reagere med al den savl og fråde, men en kemisk reaktion. Hvis det lykkedes kan pillen være med til at bekæmpe nogle af de dumme ting, så hans imunforsvar måske kan få krafterne og bekæmpe nogle andre. Der bliver tage en bl. pr i morgen for at tjekke for FIP, katte AIDS, leukæmi og hans organer. Men det hele står og falder på hans almene tilstand. Han spiser meget, men det har egentlig altid gjort, men det har jo rendt lige igennem ham, så er meget spændt på vejningen i morgen.
DR dyr og Lab i Tyskland har ikke set en aff sammensat på denne måde før, så i morgen bliver alle oplysninger lagt ud på en fælles dyrlæge side til at komme med råd og erfaringer.:kryds:

TAK… Har vedhæftet linket til min dyrlæge :slight_smile: QUOTE=Lis Dahlstrøm;1223597]den slemme er Tritrichimonas Foetus - øv altså, men behandles kan det

Nu ved jeg ikke hvilken dyrlæge du bruger - men Stig Feldballe i Skovlunde har kørt et klinikproject på parasitten.
http://www.felisdanica.dk/KatteMagasinet//~/media/Foundry/Sites/felisdanica/KatteMagasinet/Artikler/11_03_Tritrichomonas.ashx[/QUOTE]

Jeg har været på posthuset og sendt dem i dag, håber de kommer i morgen. :slight_smile:

Og god bedring med den lille, det er godt nok en ordentlig omgang… :S

[QUOTE=Diana F;1223636]Jeg har været på posthuset og sendt dem i dag, håber de kommer i morgen. :slight_smile:

Og god bedring med den lille, det er godt nok en ordentlig omgang… :S[/QUOTE]
har fri i morgen, så jeg sætter Grand danois’en til at øje med postbudet:)
Pt er han stadig frisk og en glad kat påtrods af at konstant har en let feber. Det betyder meget for mig at mine dyr ikke lider unødigt. Han er 5/6 måneder og skal ikke allerede nu slås med 1000 ting og begynder han at skrænte venter jeg ikke til han er skind og ben. Vi krydser alt hva vi har og håber på det bedste. Men sandheden er at, hvis det begynder at gå ned af bakke er der kun en vej. Det kan være svært at forstå når han ligger der og slå knuder på sig selv for at blive nusset lige det rigtige sted:hjerte:
Jeg har aftalt med ham at godt kan droppe det der med at blive alvorlig syg, for jeg har betalt hans forsikring for et helt år…så det regner jeg BESTEMT med at han holder :venter::venter:

Var godt klar over det ikke var Skovlunde der behandlede din kat da du skrev den skulle testes for FIP …

Og med det mener Lis, at der faktisk ikke findes en test, der kan påvise FIP, samt at Stig Feldballe i Skovlunde har beskæftiget sig rigtig meget med FIP, så derfor ville hans klinik ikke teste for FIP (fordi der ikke er en test).

Hvis du vil vide mere om FIP, skal du sende en pb til Susanne W herindefra. Hun er FIP-ekspert. Hun er dog også på udstilling hele weekenden, så du hører nok ikke fra hende før tidligst mandag.

[QUOTE=Gittemus;1223587]Så er der kommet fuldt svar på aff prøven :pensive:
Isospora rivolta oocystes… Tjek
Corovavirus… Tjek
tririckomonas foetus… Tjek
Clostridium perfirengens… Tjek[/QUOTE]

Coccidierne: Kan behandles
Corona virus: Inderligt lige meget, det forventede vi nærmest var til stede, og det er ikke værd at teste for.
Trichomonas foetus: Kan blive en sej omgang, men de dør ikke af det. Kan behandles.
Clostridium perfringens: Jordbakterie, kan behandles.

FIP test: Kom ud af den klinik… Der findes ingen test for FIP, du brænder flere penge af end nødvendigt lige nu…
VH
Susanne

Nu de andre nævner Stig fra Skovlunde (som også er MIN dyrlæge :wink: ), så vil jeg lige sige, at han normalt er rigtig flink til bare at tage en snak i telefonen uden at tage noget for det.

Inden jeg skiftede til ham, fik jeg ham til at se på papirerne vedr. en akut nattebehandling på dyrehospitalet - dette gjorde han fuldstændigt uden beregning, og jeg var IKKE kunde hos ham dengang. Men det blev jeg så derefter. :wink:

Så hvis du vil tale med en ‘ekspert’ om det her, så synes jeg du skal prøve at ringe til ham. Jeg mener, han normalt har telefontid mellem 1 og 2 om eftermiddagen.

Taaaaak Diana.
det gik rigtig fint med Pillpocket’s:thumbup:
Han fik dem helt ned i maven og der gik ca 10 min før at det begyndte og skumme op og det var ikke mere end han kunne synket det meste igen…jubiiiii
Han er også blevet frikendt for katte AIDS og leukæmi… Dejligt med godt nyt:wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:

[QUOTE=Gittemus;1223821]Taaaaak Diana.
det gik rigtig fint med Pillpocket’s:thumbup:
Han fik dem helt ned i maven og der gik ca 10 min før at det begyndte og skumme op og det var ikke mere end han kunne synket det meste igen…jubiiiii
Han er også blevet frikendt for katte AIDS og leukæmi… Dejligt med godt nyt:wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:[/QUOTE]

ÅH, hvor dejligt at høre, at det fungerede med dem! :smiley:
Håber det fortsætter sådan. :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;1223721]Coccidierne: Kan behandles
Corona virus: Inderligt lige meget, det forventede vi nærmest var til stede, og det er ikke værd at teste for.
Trichomonas foetus: Kan blive en sej omgang, men de dør ikke af det. Kan behandles.
Clostridium perfringens: Jordbakterie, kan behandles.

FIP test: Kom ud af den klinik… Der findes ingen test for FIP, du brænder flere penge af end nødvendigt lige nu…
VH
Susanne[/QUOTE]
via en blod prøve tester man FIP titeren ! Testen foretages på et lab i Tyskland… Får svar på mandag.
han læst om denne test flere steder.
Har linket artiklen fra Skovlunde dyreklinik til min dr dyr. Vi blev enige om at skrive til ham på mandag og linke de samlede prøvesvar og spørge til råds.

Glemte lige og sige at han har taget 225 g på… :wehu:R/C Gastro smager nam nam

Ja, men titeren er irrelevant - den har ingen betydning. Den viser blot om katten danner antstoffer, men giver indikation af om katten nogensinde udvikler FIP. Det er spild af penge…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1223912]Ja, men titeren er irrelevant - den har ingen betydning. Den viser blot om katten danner antstoffer, men giver indikation af om katten nogensinde udvikler FIP. Det er spild af penge…
VH
Susanne[/QUOTE]
Tak SusanneW
Det er ikke altid nemt og være bekymret kattemor, med alle de forskellige INFO man får…SUK:ked:
Nu har det lille pus idag afleveret blod af 2 omgange.

[QUOTE=Susanne W;1223912]Ja, men titeren er irrelevant - den har ingen betydning. Den viser blot om katten danner antstoffer, men giver indikation af om katten nogensinde udvikler FIP. Det er spild af penge…
VH
Susanne[/QUOTE]

Det er nemlig rigtigt. Jeg har haft en kat med en skyhøj coronavirustiter, som aldrig udviklede FIP. Min erfaring er, at det, der muligvis kan være interessant, er udviklingen af titeren hos den enkelte kat - hvis den pludseligt stiger eller falder voldsomt, bør alarmklokkerne ringe. En enkelt prøve viser intet - der skal mindst 3 prøver til med en ca. måneds mellemrum for at give et billede af “normalværdien” for den enkelte kat og denne kats titerudvikling. Om det er rigtigt, ved jeg ikke, men det giver mening for mig og passer med min erfaring.