De 4 vildkatte killinger har alligevel intet sted at bo

Ja som overskriften siger har de 4 vildkatte killinger fra en anden tråd alligevel ikke et sted at bo :ked: kort og godt søger jeg derfor et hjem til disse 4 killinger, hvor af 2 af dem er tortiepiger og 2 rød/hvide som jeg ikke ved om er drenge eller pige. Ved et hjem mener jeg selvfølgelig en bondegård eller et andet sted 4 neutraliserede vildkatte kan bo :kryds::kryds::kryds::kryds:
Kate, som Brita havde været så sød at finde, har jeg lige talt med i håb om at de også ville tage mor mis til de fire killinger. Men Kate og hendes mand har mere end den hittekat jeg kendte til, de har 6 voksne og 5-8 killinger alle vilde og disse katte er alle syge med snot fra næse og øjne derfor er de ikke villige til at tage flere.
Jeg må ærligt indrømme jeg sidder og tuder (ja, det skal nok hjælpe), men jeg var lige så glad for alt den hjælp jeg blev tilbudt med opbevaring og transport herinde i går og det hele endeligt så ud til at lykkes. Men jeg kan selvfølige godt forstå at de ikke kan tage flere katte ind.
Derfor er der ingen anden mulighed end at kattene bliver aflivet HVIS der ikke er en herinde der kender nogen der kan tilbyde et hjem - dette skal jeg vide inden jeg skal give KV’s kattefanger besked mandag morgen kl 7.
Jeg prøver dog stadig om jeg kan fange den mindste af pigerne i morgen jeg så har fået lov til at afleverer hos IK som så vil bedømme om hun kan gøres tam, og skulle jeg være så heldig at jeg fanger to - tager jeg dem begge med derned i morgen aften.
Jeg har ikke mulighed for at holde øje herinde hele dagen, så hvis nogen kan tilbyde et hjem til disse katte, kan I ringe eller skrive til mig på 28343584. :kryds:

Hvad er lige gået galt m. kommunikationen…? - er du sikker på, at de har forstået at de killinger du ringede om, er de killinger Brita har talt m. dem om…?

Susanne, der er ingen tvivl Kate ved det er de samme killinger Brita og jeg taler om.
Jeg har lige talt med Brita og hun gør også hvad hun kan for at finde et hjem til de små. Ellers må vi se om vi kan finde et midlertidig opbevaringssted til killingerne indtil vi finder et hjem til dem.
Som tidligere skrevet ved jeg intet om vildkatte, og jeg ved ikke om det er mere synd at lukke dem inde på et værelse i længere tid for at prøve at gøre dem tamme og finde et nyt hjem, eller om det er bedre at blive aflivet ?? for hvad nu hvis de ikke kan gøres tamme og hvis vi ikke kan finde et hjem til dem??

Da jeg talte med kate i (tirsdags/onsdags) nævnte hun intet om syge killinger. Så enten har hun unladt det med vilje eller ikke på det tidspunkt vidst der var syge katte hos dem.
Jeg vidste ikke de havde så mange mis. Jeg så to da jeg afleverede simba.
Jeg blev jo bare så glad over de villæe tage dem OG fordi jeg fik at vide det gik godt med Simba.
Dette er som at begynde ved år 0…øv

[QUOTE=Fire misser;733204]Susanne, der er ingen tvivl Kate ved det er de samme killinger Brita og jeg taler om.
Jeg har lige talt med Brita og hun gør også hvad hun kan for at finde et hjem til de små. Ellers må vi se om vi kan finde et midlertidig opbevaringssted til killingerne indtil vi finder et hjem til dem.
Som tidligere skrevet ved jeg intet om vildkatte, og jeg ved ikke om det er mere synd at lukke dem inde på et værelse i længere tid for at prøve at gøre dem tamme og finde et nyt hjem, eller om det er bedre at blive aflivet ?? for hvad nu hvis de ikke kan gøres tamme og hvis vi ikke kan finde et hjem til dem??[/QUOTE]

OK - ærgerligt nok - idéen m. at lade én fra Inges Kattehjem m. stor erfaring ud i vildkatte give en vurdering af den ene killing er måske ikke så dum. Er dette stadig en mulighed…?

Ja det er det HVIS jeg kan fange den i morgen.
Har lige været nede og fodre, der var kun to men de er altså nogle skønne små mus :brist:

Har skrevet til “baremig” og håber hun har mulighed for at hjælpe - håber at høre fra hende i dag.

Jeg håber sådan at du kan finde et godt hjem til dem…

Og krydser alt hva jeg kan (:kryds::kryds::kryds::kryds:) for at du fanger nogle her i dag/imorgen…

Jamen Jeg kan satdig godt tage killingerne ind til der findes et hjem.

Mormissen er jeg dog mere i tvivl om, da den jo nok vil få sværerere ved at affinde sig med at bo på et lille værelse uden ude-adgang.

Killingerne er der større chance for at man kan få gjort tillidsfulde (det plejer faktisk ikke at være så svært endda), men en kattemor kan godt være ret umulig, at have inde, da den kan være svær at gøre tillidsfuld, og den vil jo kunne lugte de andre, og dermed være endnu mere bange… (og så er jeg altså nervøs for om den kan gøres renlig, da det oftest er det sværeste med voksne vildkatte, og jeg vil ikke have mit hjem mere pisset ned end det i forvejen er blevet)

Hvis killingerne ikke er gamle nok til at undvære deres mor helt, har jeg en missemor med 2 små killinger, som jeg er ret sikker på vil adoptere dem her også, og ellers gør Nora og Harald det, for de forsøger lystigt at stjæle “papkassemissens” killinger…

Så killingerne skal vi nok få fundet en løsning på, men jeg må indrømme at jeg ikke er meget for at binde an med morkatten, og jeg synes måske det bedste ville være at man lagde den til at sove hvis ikke der er et sted til den fra starten…

Baremig det lyder helt fqntastisk - vil du sende mig en pb med dit nr, eller ringe til mig på 28343584 det er lidt nemmer med sådan en alvorlig sag end at sidde og skrive her.
Men du skal være klar over at det er på ubestemt tid, til vi (Brita er nok dygtigere til det end mig) finder et hjem til dem, men kan du gøre dem tamme imellem tiden er det da bare lykken.

Jeg har sendt et par sms’er rundt med nødråb…nu må vi se hvad tiden bringer

Men som sagt har jeg kun set mormis dernede 1 gang, så måske holder hun mere til et andet sted.

Jeg følger lidt med her, da jeg står med det samme. Her er blot 5 killinger og en mor og en far, de mest skønne killinger. Et par af killingerne er langhåret. Jeg venter svare fra to, der muligvis vil tage killingerne. Men hvis de ikke gør det er jeg meget i tvivl om hvad jeg skal gøre.
PS Jeg har talt med Brita og hun har rådet mig,

Jeg ville gerne hjælpe, men afstanden gør det jo lidt svært.
Vi har lige ryddet ud i garagen idag hvor misserne gerne måtte bo… hmm…

Irene, jeg er stadig rigtig meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Brita har jeg stor respekt for og hun har haft rigtig mange hittekatte igennem fingerne. Men jeg er meget i tvivl om hvor meget man kan tillade sig at byde vildkillinger og om aflivning er bedre end det alternativ jeg har. Forstået på den måde at jeg har talt med en der har erfaring med vildkatte igennem 17 år og hun mener ikke man kan byde killingerne at man først fanger dem, derefter får dem ordnet og opbevaret et sted en uges tid for derefter at bringe dem samlet et nyt sted hen hvor de skal bo på et værelse til de igen skal flyttes til et nye hjem. Den mening deles med min/KV’s dyrlæge. Så jeg vil tale med flere der har mere forstand på det end jeg (hvilket er intet) og så tage en beslutning inden mandag morgen. I skal være mere end velkommen til at skrive hvad I mener her i tråden. Og skulle nogen af jer have lyst til at tage beslutningen for mig skal I være velkommen til at ringe til mig eller sende en pb så skal I få kattefangerens mobil nr.

Fire misser - nu har jeg selv haft rigtig mange katte inde til videreformidling. Og alle har fået gode hjem, jeg får stadig billeder af flere og en mail om hvor glade de er for dem… og det er endda også killinger som har været misrøgtet/mishandlet og også flere som jeg selv har flasket op, altså som ikke har haft en mor til at opdrage dem.
Der er altså store chancer for at misserne vil få et rigitg godt liv :slight_smile: MEN, når det er sagt… så har jeg også den holdning at en død kat, er en glad kat. Og det er ikke ligefrem fordi vi mangler katte i det danske land. Derfor har du min fulde opbakning i en aflivning.
Jeg synes du skal gøre hvad du selv føler for… eller hvis det er for svært - lade en anden tage beslutningen. Min mand har også taget nogle tunge beslutninger for mig og det har været ret befriende… tænk over om du har nogen omkring dig der kan hjælpe lidt evt.

Altså…

Jeg synes heller ikke de skal flyttes en hel masse rundt, for så bliver de da slet ikke tamme/tillidsfulde…

De skal fixes, og så skal de hen og være et sted, hvor de enten skal tæmmes så meget det kan lade sig gøre før de formidles ud, eller også skal de (så godt som) direkte ud i deres nye stald/lade omgivelser…

Men i og med det er killinger, mener jeg godt man kan forsvare at fange dem ind, og det kan godt lade sig gøre at tæmme dem, nok til at man kan komme til dem. Det kræver tålmodighed, for det vigtigste er at det foregår i killingernes tempo.

Men hvis de først skal indfanges og bo en uge hist og en uge her, det er en dum idé, og derfor har jeg også indvilget i at tage dem til deres nye hjem er på plads…

Og så skal man altid huske at det >IKKE er synd at være død, men det kan være synd at være i live, og der aflives mere end 25.000 katte årligt i DK, som intet fejler, men blot mangler et hjem. Så hvis ikke de her kan indfanges og blive neutraliseret og så komme til enten mig eller en anden der kan arbejde på at tæmme dem, indtil der findes permanente hjem, så synes jeg det er bedre at de bliver aflivet.

Min kæreste har været med nede og kigge ved killingerne her til aften (og ligge lidt lørdags slik), han mener de er mindst 12 uger. Igen var der kun den store af pigerne og den store af de to røde. Det undre mig/irriterer mig lidt at den lille pige jeg vil prøve at fange i morgen aften ikke er kommet nogen af gangene når jeg har været der i går og i dag, så nu krydser jeg alt hvad der kan for at hun er der i morgen hun har ellers været den første til at være der alle de andre dage.
Min datter’s veninde’s mor overvejer indtil i morgen om hun har mod på at tage to af killingerne til sig og prøve at gøre dem tamme - de to piger arbejder ihærdigt på sagen. I så fald vil det være de to killinger kattefangeren fanger først.

Og personen, der har udtalt dette, er mig.
Jeg vil også vove at påstå, at killinger, der er flasket op og som derfor er præget på mennesker og vant til de lyde, der er i et hjem, har langt større chance for at skifte hjem og miljø uden problemer end en vildkilling på 14 uger, der kun har haft sin kattemor, der tilmed er bange for mennesker og har lært sine killinger at være det samme.

Synd, at afstanden til Bornholm er så stor, for livet dér hos Lærke som genudsætningskatte med ly i en garage, ville være det optimale.

Jeg er helt enig med Mega. Der er tale om vildkatte på ca. 3 mdr der ikke på nogen måde er vant til de lyde og gøremål som er i en familie. Personligt syntes jeg ikke det er synd for en kat at være død, men der imod kan den have et rigtig trist liv. Det er bare ikke muligt at redde alle katte, desværre

MVH
Gitte