De 4 vildkatte killinger har alligevel intet sted at bo

Mine nakkehår rejser sig altså IKKE ved tanken om en aflivning. Jeg synes ikke, man skal redde enhver kat for enhver pris. Jo, redde dem fra at fryse og sulte i den kommende vinter, men ikke nødvendigvis holde dem i live. Når der ikke er et hjem eller en lade, der venter dem, så er det både mange kræfter, penge og ikke mindst følelser (for sådan nogle er der garanteret allerede med i spillet) at investere i et projekt, der måske ikke lykkes i sidste ende.

Så hvis du har brug for opbakning, siger du bare til. Jeg kan være der på et kvarter! :trøste:

Ingrid - ville du have lyst/mulighed for at tage med mig ned til killingerne i dag kl 17-17.30 for at se om vi kan fange den lille hun killing ??
Hun har dog ikke været der de sidste to dage, men hun er ellers den jeg har kunne komme tættest på. Hun flygter ikke så hurtigt som de andre og om det så er fordi hun er mindre bange for mennesker eller om det er fordi hun er syg/sløv ved jeg jo ikke. Og jeg vil altså prøve at fange hende da jeg har en aftale med IK om at jeg må komme med én i dag (de lukker kl 18, men hun har lovet at være der til kl 19), så vil de tjekke den med dyrlægen i morgen og vurder om de kan sende den ud i plejefamilie.

Min datter’s veninde har sagt nej til at forsøge at tæmme to af killingerne.

Og Ingrid, ja der er vel allerede følelser med så snart man beslutter sig for at se om man kan hjælpe dem. Hele ugen har kredset om disse 4 små, og der er gået masser af tid med at kontakte IK,KV,DB og kattefanger og tid på at prøve at komme tættere på de små. Fredag aften da alt med transport og opbevaring klappede, steg mit humør lige 100%. Lørdag da jeg så finder ud af de ikke har noget hjem at komme til alligevel styrtdykker mit humør med 100% og i går var en rigtig tudedag. Jeg har sikkert gjort stort indtryk på Brita første gang jeg taler med hende græder jeg, og ender med Brita også bliver bedrøvet. Taler med Mega for første gang også - og også tudende - men sådan er det vel at være Kattegal. Taler senere med Irene herinde som også står i samme situation hun har dog kattene lige udenfor døren - hun havde vist også en tudedag. :trøste:

Jeg er med på “aflivnings-bølgen” - det tror jeg faktisk er det mest humane…

[QUOTE=Fire misser;733715]Ingrid - ville du have lyst/mulighed for at tage med mig ned til killingerne i dag kl 17-17.30 for at se om vi kan fange den lille hun killing ??
Hun har dog ikke været der de sidste to dage, men hun er ellers den jeg har kunne komme tættest på. Hun flygter ikke så hurtigt som de andre og om det så er fordi hun er mindre bange for mennesker eller om det er fordi hun er syg/sløv ved jeg jo ikke. Og jeg vil altså prøve at fange hende da jeg har en aftale med IK om at jeg må komme med én i dag (de lukker kl 18, men hun har lovet at være der til kl 19), så vil de tjekke den med dyrlægen i morgen og vurder om de kan sende den ud i plejefamilie.

Min datter’s veninde har sagt nej til at forsøge at tæmme to af killingerne.[/QUOTE]

Det kan jeg sagtens. Skal jeg bare komme hen til dig kl. 17.00 så?

Åhhh, mit hjerte græder for jer, der kæmper disse misseres kampe. Har fulgt trådene og selvfølgelig håbet på en god afslutning. Dog vil jeg tilslutte mig de, der i tråden siger, at aflivning er ok! Kattene vil ikke lide. Det er HÅRDT for jer ildsjæle - ingen tvivl om det! Men kattene vil få en værdig afsked, frem for at overlades til uvished, HVIS det altså lykkedes at fange dem og alt det der.

Sender varme tanker til alle involverede og følger med i forløbet…:kram:

(Og kære trådstarter… Du har et stort hjerte, der banker for de små kræ - det skal du ikke være flov over. Tårene og frustrationen SKAL ud på en eller anden måde og jeg er sikker på at dem, du har snakket med, har fuld forståelse for dette:kram:)

Så har Galath og jeg været nede og fodre de små og prøve at fange bare 1, som IK ville tage imod - men nej det lykkes ikke.
Alle 4 killinger var der og alle 4 kom rigtig tæt på madskålen selvom jeg stod/sad lige ved den, jeg prøvede om jeg kunne tage dem i nakkeskindet eller smide et håndklæde/tæppe over dem, men de var bare alt for hurtige, selvfølgelig. Det værste er næsten at de alle fire ser rigtig rigtig fine ud, både øjne og næse og størrelse.
Jeg kontakter kattefangeren i morgen og siger jeg desværre ikke kan hjælpe, så håber jeg han fanger dem og ligger dem til at sove :brist:

[QUOTE=Fire misser;734017]Så har Galath og jeg været nede og fodre de små og prøve at fange bare 1, som IK ville tage imod - men nej det lykkes ikke.
Alle 4 killinger var der og alle 4 kom rigtig tæt på madskålen selvom jeg stod/sad lige ved den, jeg prøvede om jeg kunne tage dem i nakkeskindet eller smide et håndklæde/tæppe over dem, men de var bare alt for hurtige, selvfølgelig. Det værste er næsten at de alle fire ser rigtig rigtig fine ud, både øjne og næse og størrelse.
Jeg kontakter kattefangeren i morgen og siger jeg desværre ikke kan hjælpe, så håber jeg han fanger dem og ligger dem til at sove :brist:[/QUOTE]

Ja, jeg forstår godt, hvorfor Tine gerne ville forsøge at hjælpe de fire små. Eller i det mindste bare en, hvis vi kunne have fanget den. De var godt nok meget fine. Tine gjorde et rigtig godt forsøg og fik kattene til at komme helt hen til sig og spise, men så snart hun forsøgte at nappe en eller smide håndklædet over den, så for de alle fire af sted uden for rækkevidde. Ingen tvivl om, at de har levet ude, for de var sky, men de så altså pæne og sunde ud.

Selv om de så sunde ud, er det jo langt fra sikkert, at de også er det, og det er endnu mere usikkert, om de kunne få en ordentlig fremtid. Så jeg er helt enig i Tines beslutning. Selv om det gør ondt på en helt anden måde, når man først har set de små væsner :S

[QUOTE=Fire misser;734017]Så har Galath og jeg været nede og fodre de små og prøve at fange bare 1, som IK ville tage imod - men nej det lykkes ikke.
Alle 4 killinger var der og alle 4 kom rigtig tæt på madskålen selvom jeg stod/sad lige ved den, jeg prøvede om jeg kunne tage dem i nakkeskindet eller smide et håndklæde/tæppe over dem, men de var bare alt for hurtige, selvfølgelig. Det værste er næsten at de alle fire ser rigtig rigtig fine ud, både øjne og næse og størrelse.
Jeg kontakter kattefangeren i morgen og siger jeg desværre ikke kan hjælpe, så håber jeg han fanger dem og ligger dem til at sove :brist:[/QUOTE]

Killinger der er så sky og så gamle, der hjælper altså intet andet end indfangning i fælde og derefter hurtigst muligt aflivning, medmindre man blot flytter dem et andet sted hen og lukker dem direkte ud hvor de får lov at være vilde.

Det er IKKE at hjælpe vildkatte på ca 14 uger, at indfange, neutralisere, lukke inde på små værelser, flytte rundt med dem o.s.v…det er at udsætte dyrene for langvarig og unødig stress

Men held og lykke med at snuppe sådan en i nakkeskindet…det anbefales ikke uden særdeles tykke handsker og så holde den ude i strakt arm

Lars kattefanger er nu kontaktet. Det med at gasse kattene i bilen, var i gamle dage, siger han og det bliver jeg nød til at tro på. De bliver aflivet med sprøjte i bilen og det er vel også mere humant end de skal sidde længere tid i kassen og køres ud til dyrlægen. Han mener det godt kan tage noget længere tid at fange dem , hvis det overhovedet lykkes, da kattene har mulighed for at spise rester/skræld fra restaurantens container - altså hvis restauranten ikke er interesseret i at have kattene rendende må de jo finde et andet sted til deres skræld :muhaha::dokdok: kattefangeren regnede med han bliver ved til han havde alle 4. Jeg har tænkt mig at kontakte ham løbende og følge lidt med.

[QUOTE=Felis;734303]Killinger der er så sky og så gamle, der hjælper altså intet andet end indfangning i fælde og derefter hurtigst muligt aflivning, medmindre man blot flytter dem et andet sted hen og lukker dem direkte ud hvor de får lov at være vilde.

Det er IKKE at hjælpe vildkatte på ca 14 uger, at indfange, neutralisere, lukke inde på små værelser, flytte rundt med dem o.s.v…det er at udsætte dyrene for langvarig og unødig stress

Men held og lykke med at snuppe sådan en i nakkeskindet…det anbefales ikke uden særdeles tykke handsker og så holde den ude i strakt arm[/QUOTE]

Felis, jeg var nu godt klar over at jeg kunne risikerer at blive flænset - men Ingrid stod klar med et tæppe lige ved siden - havde det lykkes.

[QUOTE=Felis;734303]Killinger der er så sky og så gamle, der hjælper altså intet andet end indfangning i fælde og derefter hurtigst muligt aflivning, medmindre man blot flytter dem et andet sted hen og lukker dem direkte ud hvor de får lov at være vilde.

Det er IKKE at hjælpe vildkatte på ca 14 uger, at indfange, neutralisere, lukke inde på små værelser, flytte rundt med dem o.s.v…det er at udsætte dyrene for langvarig og unødig stress

Men held og lykke med at snuppe sådan en i nakkeskindet…det anbefales ikke uden særdeles tykke handsker og så holde den ude i strakt arm[/QUOTE]

Hvilket præcis er grunden til, at Tine har ringet til kattefangeren her til morgen. Vi forsøgte ikke at fange dem alle fire, kun en af dem, som Inges Kattehjem havde sagt, de ville tage ind for at se, om den kunne gøres tam. Ikke for at den skulle køres land og rige rundt. Den idé havde vi for længst opgivet.

Jeg er sikker på, at både Tine og jeg tog derfra med fornemmelsen af, at det nok var bedst, som det var, og at den sikkert ikke ville have taget det særlig pænt, hvis vi havde fanget en af dem. Så der faktisk ingen skade sket - ud over at Tine og jeg måske mistede en lille smule af vores værdighed, mens vi stod derude bevæbnet med håndklæder og tæpper og kattetaske og forsøgte at lokke misserne hen til os.

Du skal såmænd være velkommen til at håne os for vores naivitet og generelle uvidenhed og dumhed, hvis du synes, det er befordrende for noget som helst. Det har aldrig været min personligt foretrukne kommunikationsform.

Ingrid og Tine…:kram: Selv om det er det bedste for misserne, gør det stadig ondt inden i…

Og igen - faaaaaaanderme flot at PRØVE at gøre en indsats. Al respekt til dig Tine…:thumbup:

[QUOTE=Marianne;734532]Ingrid og Tine…:kram: Selv om det er det bedste for misserne, gør det stadig ondt inden i…

Og igen - faaaaaaanderme flot at PRØVE at gøre en indsats. Al respekt til dig Tine…:thumbup:[/QUOTE]
ENIG!

[QUOTE=galath;734378]

Du skal såmænd være velkommen til at håne os for vores naivitet og generelle uvidenhed og dumhed, hvis du synes, det er befordrende for noget som helst. Det har aldrig været min personligt foretrukne kommunikationsform.[/QUOTE]

:kram: håber du ved at der ikke er nogen andre herinde der synes at ovenstående er korrekt!!

respekt for jeres initiativ og helhjertede forsøg begge 2…

[QUOTE=Battlestar;734536]:kram: håber du ved at der ikke er nogen andre herinde der synes at ovenstående er korrekt!!

respekt for jeres initiativ og helhjertede forsøg begge 2…[/QUOTE]

Enig. Kæmpestor respekt for det, I har gjort her. I har virkelig hjertet på rette sted :ok:

Tak skal I have - jeg håber (når det nu skal være) at kattefangeren fanger dem alle 4.
Jeg har været nede forbi i dag og kigge (kun kigge), der var ingen af dem - men det var jo også det helt forkerte tidspunkt på dagen - jeg plejer jo først at komme ved 17-17.30 tiden. Det er også for dumt at køre derned, men jeg VIL altså vide om kattefangeren får dem alle. Jeg ville da ikke kunne klare hvis han lader en enkelt være dernede fordi den er for besværlig at fange. Men tror jeg holder mig væk 2 uger (men ringer til kattefangeren og spørger på mandag), og så prøver jeg at tage derned en aften og se om der kommer nogen.
Hva siger du Ingrid, den lille modige tortie med to øjenfarver(som du mente var gravid, eller måske lidt exo i den…eller måske burmeser) bare fordi man er lidt rund og lækker :slight_smile: eller den lillebitte tabby, eller den lille røde eller den lidt større røde/hvide. :dokdok::muhaha::bebe::gruble:hvor er der bare irriterende at man ikke bare kan forklare dem at NU skal de begynde at opføre sig som tamkatte så de kan få et hjem med nullerputte-senge.

Ja, de var virkelig smukke og i god stand alle fire :brist:

Hvis det er rigtigt, at den lille tortie var drægtig (og dermed enten ældre end de andre - eller også var de andre ældre end først antaget), så håber jeg i hvert fald, at hun bliver fanget. Jeg kan slet ikke holde ud at tænke på, hvis hun skal til at have killinger :S Slet ikke på den her årstid ude i det fri. Nu skal det selvfølgelig siges, at det ikke er min spidskompetence at spotte drægtige katte, så måske var det bare noget, jeg bildte mig ind.

Jeg er glad for, at du vil holde lidt øje med, om de stadig er der. Og holde kattefangeren i ørerne.

Jeg tror ikke hun er gravid, Ingrid. Jeg tror bare hun generalt var større end de andre, hendes poter var også større - og så havde hun utroligt korte ben, og så ud til at have en tykkere pels. Hun havde stadig det der helt lille killinge udtryk.

Tine, jeg ville da ringe til kattefangeren allerede i dag/i morgen tidlig for at høre, om han fik fanget dem/om der er nogle tilbage.
Så får du vished - Ellers vil du blot gå og være urolig.
Og hvis de stadig er der, kan du jo rykke tidspunktet for, hvornår du kommer med mad, så de stadig holder til, når/hvis han kommer igen.

Da jeg fik indfanget katte, havde jeg fælden stående åben en uges tid og fodrede i den, så kattene vænnede sig til at gå i den, og da dagen for indfangning kom, aktiverede jeg den.

Held og lykke!

Jeg talte med kattefangeren her i morges, og han har ikke fanget nogen af killingerne. Jeg skal mødes med ham nede hos killingerne i morgen kl 8 og se om jeg kan lokke dem til madskålen og så vil han forsøge at fange dem med net. Men jeg ved jo slet ikke om killingerne kommer på det tidspunkt jeg plejer jo at fodre ved 17.30 tiden. Men det lyder ikke til at kattefangeren har lyst til at arbejde på det tidspunkt.

Jeg vil prøve at fortælle ham om “din måde”, Mega - men tror desværre ikke det er en mulighed tror nemlig ikke han vil have fælden stående frit fremme på offentlig grund uden opsyn. At ændre tidspunkt for fordring til kl 7 om morgenen kan jeg godt, det må jeg lige tale med ham om for jeg må jo faktisk ikke fodre dem for så får han dem jo ikke til at gå i fælden hvis de ikke er særlig sultne. Jeg har dog fået lov til at fodre fredag og lørdag aften.