De 4 vildkatte killinger har alligevel intet sted at bo

Kan fælden ikke sættes ved siden af restaurantens affaldscontainer, hvor kattene i forvejen leder efter mad?

jo men det er i deres øl-depot som er et aflåst skur, der tvivler jeg på de vil have mig rendende.

Jeg ville ikke bryde mig om de måske skulle stå alene i en fælde på et offentligt sted, der er for mange mærkelige mennesker, der kan finde på det frygteligste, hvis de finder en fælde med killinger - det læser man desværre om alt for ofte

Det, at det er i et aflåst skur ville til gengæld berolige mig; hvis det er en restaurant er der måske lange åbningstider; måske du kan få lov at komme derind indenfor åbningstiderne.

:kryds: for de små mislinger

Tja men det skal jo også være indenfor kattefangerens “åbningstid”, hvilket er 7-14, og da jeg arbejder kan det kun blive mellem kl 7-8 og da har restauranten ikke åben.

Jeg håber det hele lykkes. :kryds:

Har stor respekt for jeres hjælp til de små :hjerte:

De 4 killinger bliver ikke fanget før de selv har fået killinger - hvis du spørger mig:( magen til mere ligeglad person end KV’s kattefanger skal man vist lede længe efter. Mødet hos killingerne blev udsat til kl 9.30 i dag og da vi kom derned var der kun den ene killing der. Jeg fortalte kattefangeren at når der først var kommet en plejede de andre at komme kort efter. Jeg satte madskålen,men det er jo ikke som om de plejer at komme løbende hen til den, de skal lige lokkes lidt - efter 2 min besluttede kattefangeren at der kom ikke flere killinger i dag og den der var kom heller ikke hen til madskålen - så farvel og tak :dokdok:Helt alvorligt han var der mindre end 5 min. Så kommer der en fra restauranten der fortæller mig at der står 2 fælder og der gik katte i begge fælder i går. Den ene kat var dog en tamkat men den anden fælde var med en af killingerne. Men da det skete kl 13, blev de bedt om at lukke den ud igen for kattefangeren havde fri kl 14 og han havde ikke tid til at køre ud og hente den :muhaha:
Min ældre nabo fortæller mig så at hun mener at man kan afleverer en vildkat og skrive under på nogle papir om at det er en vildkat og så afliver de den gratis på alle tider af døgnet. Er der nogen der kender til dette ?? min nabo siger hun selv har gjort det. Dette skal jeg lige have tjekket med min egen dyrlæge og hvis det er tilfælde vil jeg bede restauranten om at kontakte mig hvis en killing går i fælden efter kattefangerens arbejdstid og så skal jeg nok hente den og tage den til dr dyr. Jeg har bare ikke råd til at betale 4 x 1700 kr for fire aflivninger efter lukketid, bare fordi kattefangeren ikke gider gøre sit arbejde godt nok.

ja jeg har fået aflivet en syg vildkat hos dyrlægen som blev aflivet gratis. Så vidt som jeg ved gælder dette kun syge vildkatte, ikke overskudskillinger, jeg håber inderligt at jeg tager fejl

Hold da op, for en klaphat! Det er jo fuldstændig absurd.

Jeg håber, du kan finde ud af noget med dyrlægen og restauranten og så fuldstændig bypasse kattefangeren. Jeg kan i givet fald også stadig hjælpe med transport, hvis der går en i fælden på et tidspunkt, hvor du ikke kan hente den.

Ingrid - det ville være kanont hvis du kunne hjælpe. Vil det sige at hvis der går en kat i fælden mellem kl 13-17 så kan du måske køre til dyrlægen ?? hvis ordningen med vildkatte gælder raske (hvis de er det) killinger. Det sker jo temmelig tit at jeg sidder alene på kontoret og så kan jeg ikke køre nogen steder før efter kl 16.30, tidligst.

Ja, i princippet kan jeg. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere, at jeg er hjemme i det tidsrum hver eneste dag, men jeg vil i hvert fald kunne træffes. Så finder vi sikkert ud af noget.

Hva er det du prøver at sige til mig Ingrid, : at du har et liv :tihi: det var hvad kattefangeren sagde da jeg spurgte ham om han ikke kunne komme ved 17.30 som er tidspunktet hvor jeg plejede at fodre. Sagde til ham at så kunne han jo sikkert afspadserer på et andet tidspunkt. Han kiggede bare underligt på mig:" han havde et liv - og ville ikke arbejde på det tidspunkt " :S

Ingen hjælp at hente nogen steder. Har ringet til DB, DB’s dyrlæge, til KV og deres dyrlæge. Så vi må håbe killingerne går i fælden mellem kl 7-12 og kattefangeren har tid til at hente dem :frowning:

Hvis killingerne går i fælden uden for “arbejdstid”, har du så mulighed for at hente dem og have dem på et værelse med mad og vand, til “arbejdstid” begynder?

Jeg fik for 4 år siden aflivet en syg vildkat på Dyrenes Beskyttelses regning, men om aftalen stadig gælder ved jeg ikke :? Jeg skulle underskrive en erklæring om at katten ikke var min, og at jeg ikke havde fodret den (hvilket jeg naturligvis havde for at få den i fælden). Men jeg tror altså kun det gjaldt syge/tilskadekomne katte, og den her var et skravl.

Min dyrlæge afliver ikke killinger, som folk indleverer, gratis - hvilket jeg godt kan forstå (Så kunne de vel ikke lave andet). Jeg har derimod hørt dem oplyse en klient med en indfanget vild-killing om at den instans, der har udlånt fælden, også er forpligtet til at tage sig af katten, der går i den. Men måske gælder det kun i denne kommune :gruble:

Hvis alt andet glipper, så prøv at høre din dyrlæge ad, om du kan få en aftale om løbende aflivning af killingerne efterhånden som de går i fælden - så der ikke skal betales for en konsultation hver gang. Og få en pris, så du ved, hvad du har at forholde dig til. Måske vil nogle her på debatten give et bidrag - det er jo set før :slight_smile:

Hvis killingerne går i fælden på et “upassende” tidspunkt, så dæk fælden til med et tæppe og stil den et roligt, uforstyrret sted til det bliver muligt at komme afsted til dyrlægen.

Jeg mener også at aflivning er det mest humane som situationen ser ud.

Det har jeg ikke Mega, jeg har vores lille bitte badeværelse - men jeg tør simpelthen ikke, jeg har nok uro i min lille flok + jeg ved ikke om killingerne er syge. Jeg har en garage - men det sgi da for koldt .

DB vil ikke hjælpe på en sag som KV’s kattefanger arbejder på, og det er kun igennem DB man kan få en evt gratis aflivning. Men der er kommet meget strammere regler siden 1 feb i år sige DB. Jeg har ringet til min egen dyrlæge (som også er KV’s dyrlæge) og talt og den søde juletid og man skal være gode ved hinanden og hjælpe hinanden og virkelig hældt vand ud af ørene, men nej.
Kattefangeren satte endnu en fælde op da han gik (frit fremme på p-pladsen), så der nu står 3, han ville tjekke den kl 12, så jeg ringer til ham 12.30.

Så er der måske alligevel et lille håb :kryds: ringede til min nr 2.dyrlæge (ham jeg bruger bare ved f.eks øremider eller andre småting - han er nemlig lige rundt om hjørnet fra mig, men jeg er ikke så sikker på deres kompetance til at jeg vil bruge dem ved mere alvorlige ting), talte med assistenten som jeg kender godt (dyrlægen - ihvertfald - ham jeg vil tale med kommer igen i morgen 9.30) hun mente godt at med dr dyr’s gode hjerte ville han aflive dem gratis. Han kender mig godt og min mor bruger ham også til sin hund (han er forøvrigt vildt chamerende :tihi:) så i morgen ringer jeg og taler til hans gode hjerte. Så håber jeg så bare på at kattefangeren vil være med til at overlade kattene til mig hvis det er udenfor hans arbejdestid. :kryds::kryds:

Åhh Tine! Sikke du kæmper for de stakkels små…:storrespekt::knuser: Jeg håber og krydser herfra:kryds:

Nå ingen katte i fælderne i dag. Og kattefangeren vil ikke overlade kattene til mig hvis de går i fælden når han har fri - det må han ikke siger han.
Men han er dog indstillet på at hvis de ikke bliver fanget torsdag eller fredag, så må han tage derud ved min sædvanlige fodringstid (17.30) nogle gange i næste uge.

[QUOTE=Fire misser;736207]Nå ingen katte i fælderne i dag. Og kattefangeren vil ikke overlade kattene til mig hvis de går i fælden når han har fri - det må han ikke siger han.
Men han er dog indstillet på at hvis de ikke bliver fanget torsdag eller fredag, så må han tage derud ved min sædvanlige fodringstid (17.30) nogle gange i næste uge.[/QUOTE]

Tine, du fortjener snart en medalje :kram:

Hvor er det bare ærgerligt, at restauranten ikke vil tage dem som genudsætningskatte :S