De 4 vildkatte killinger har alligevel intet sted at bo

Ja det er det Ingrid… men så igen hvis de som genudsætningskatte stadig ikke vil fodre på dem hænger jeg jo på det. Og jeg har altså ikke nerver til at “have” 4 katte gående med 10 meter til togskinnerne og hvad hvis en af dem ikke kommer flere dage i træk, eller en får øjenbetændelse, så kan de ikke lige komme til dr dyr - det er altså bare ikke mig.

Nej, nej, jeg mente bestemt heller ikke, at de skulle være dit ansvar. Men det er jo også lige meget, for det vil restauranten jo ikke.

I dag er den 3. af de 4 killinger blevet fanget, tilbage er der så en lille rød helt alene :ked: I må godt :kryds::kryds: for at det hele snart er overstået.

Du kan tro jeg :kryds:er, et pr killing (og dette for mis-mor)
:kryds: :kryds: :kryds: :kryds:
Hvad med mor-mis, hun er der vel også stadig, er hun ikke :?

[QUOTE=Fire misser;736207]Nå ingen katte i fælderne i dag. Og kattefangeren vil ikke overlade kattene til mig hvis de går i fælden når han har fri - det må han ikke siger han.
Men han er dog indstillet på at hvis de ikke bliver fanget torsdag eller fredag, så må han tage derud ved min sædvanlige fodringstid (17.30) nogle gange i næste uge.[/QUOTE]
Det siger han ganske vist, men hvis katten går i fælden, når han har fri, kan du vel køre katten til den rare dyrlæge og sætte den tomme fælde tilbage.
Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af.

[QUOTE=danpia;740173]Du kan tro jeg :kryds:er, et pr killing (og dette for mis-mor)
:kryds: :kryds: :kryds: :kryds:
Hvad med mor-mis, hun er der vel også stadig, er hun ikke :?[/QUOTE]

Jeg mener jeg har set mor-mis 1 gang, da jeg så en kat der fuldstændig lignede den lille tortie killing, men det er lang tid siden.Restauranten siger de ikke har set en mor-mis. Kan hun være smuttet fordi killingerne er så store hun er blevet træt af dem??

[QUOTE=Mega;740186]Det siger han ganske vist, men hvis katten går i fælden, når han har fri, kan du vel køre katten til den rare dyrlæge og sætte den tomme fælde tilbage.
Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af.[/QUOTE]

Nu er 3 af dem jo fanget, men er da ked af den lille røde indtil videre er alene tilbage.:ked:hvis jeg skulle have fælden vil jeg jo om ikke andet skulle informerer restauranten (da fælden står i deres øl depot og der kan jeg ikke komme ind), og jeg tvivler på de vil give mig lov til det uden at sladre til kattefangeren. Restauranten virker lidt negativ overfor mig, tror de mener at jeg er skyld i kattene er der, men jeg begyndte jo ligesom først at fodre kattene da de var der. Og restauranten siger selv de altid har haft problemer med vildkatte.

Der er sat2 fælder op hos mig, de ene virker dog ikke. Men det kan også være ligemeget, for de går ikke nær dem, trods at de er åben i begge ender. Selv om jeg sætter foderet uden for fælden, nærmer de sig ikke. Jeg er ikke i tvivl om at de også bliver fodret et andet sted, jeg ved blot ikke hvor. Vi prøver dog et par dage endnu, men på fredag er det slut, så bliver fælderne afhentet.
Jeg vil dog prøve selv med den Mårfælde jeg har lånt og hvis jeg bare får en, vil den bilve fikset og genudsat.
4 Misser, stinker de fælder du har fået sat op også ganske grimt?

Irene - Især den /de langhårede vil det nok være ret så godt at få fat i, for hvis de ikke er tamme et sted og bliver børstet, så kan det ende rigtig, rigtig skidt og ynkeligt for en langhåret vildkat :brist:

[QUOTE=irene;741259]Der er sat2 fælder op hos mig, de ene virker dog ikke. Men det kan også være ligemeget, for de går ikke nær dem, trods at de er åben i begge ender. Selv om jeg sætter foderet uden for fælden, nærmer de sig ikke. Jeg er ikke i tvivl om at de også bliver fodret et andet sted, jeg ved blot ikke hvor. Vi prøver dog et par dage endnu, men på fredag er det slut, så bliver fælderne afhentet.
Jeg vil dog prøve selv med den Mårfælde jeg har lånt og hvis jeg bare får en, vil den bilve fikset og genudsat.
4 Misser, stinker de fælder du har fået sat op også ganske grimt?[/QUOTE]
Det er sikkert stanken fra fælderne, der holder kattene væk.
De gange, jeg har haft fælder stående fra Kattens Værn, har de bestemt ikke lugtet. De skulle også gerne vaskes grundigt fra gang til gang.

[QUOTE=Mega;741271]Det er sikkert stanken fra fælderne, der holder kattene væk.
De gange, jeg har haft fælder stående fra Kattens Værn, har de bestemt ikke lugtet. De skulle også gerne vaskes grundigt fra gang til gang.[/QUOTE]
De lugter af hest og et eller andet, mine egne katte var heller ikke glad for mig efter jeg havde rørt dem.
Men killingerne var i en meget fin foderstand, da de begyndte at komme her. De spiser også kun vådkosten,ikke tørkost.
Men dette forløb har været meget hård ved mig, jeg vil jo så gerne gøre hvad der er bedst for dem. Men er hele i tiden i tvivl om hvad der er bedst.

Irene, jeg har kun flygtigt set de fælder kattefangeren brugte, ikke lugtet til dem - de står jo ikke hjemme hos mig, men i øldepotet hos restauranten. Men KV fælder har ry for at stinke så langt væk af hankatte pi. at ingen frivilligt ville gå i dem. Her er det dog lykkes med de 3. Hvad har Lars så tænkt sig hvis han henter fælderne på fredag ???

Vi prøver indtil mandag, har vi aftalt idag. Nu må vi se hvordan det går.

Øv har lige talt med kattefangeren den lille røde som ikke er fanget har restauranten ikke set hele ugen. Kattefangeren mener at den er smuttet efter den har set de andre 3 er gået i fælden, det sker tit siger han. Så fælderne er fjernet og sagen lukket.
Så nu går der så en ensom lille sulten killing rundt et sted i skoven eller på jernbanen - jeg må vist en tur i skoven med noget duftende tun :ked:

Åhh nej!!! Stakkels lille misse killing…:ked: Jeg håber du finder den…:kryds: Du er simpelthen for god!!!:kram:

[QUOTE=Fire misser;742408]Øv har lige talt med kattefangeren den lille røde som ikke er fanget har restauranten ikke set hele ugen. Kattefangeren mener at den er smuttet efter den har set de andre 3 er gået i fælden, det sker tit siger han. Så fælderne er fjernet og sagen lukket.
Så nu går der så en ensom lille sulten killing rundt et sted i skoven eller på jernbanen - jeg må vist en tur i skoven med noget duftende tun :ked:[/QUOTE]

Åh nej - den lille stakkel :ked: Sikke en trist afslutning på det hele, hvis du ikke finder ham. Hvis du finder ham, vil kattefangeren så komme tilbage med fælden?

Kattefangeren kommer kun tilbage hvis restauranten ringer igen.
Hvis jeg finder ham og fanger ham (du ved hvordan det gik sidst), tager jeg ham og så må vi se. Ser jeg ham og kan ikke fange ham ringer jeg til kattefangeren så må vi se. Ja det var lige netop dette her der ikke måtte ske.
Hvis jeg tager ham med hjem - til enten bedømmelse om han kan blive tam eller til at vente på dr dyr åbner og han kan få fred (der er forskel på at tage 1 med hjem og 4) hvor farligt er det så ?? tænker på mine egne katte der er vaccineret til “husbehov”=løbegård, hvis de ikke kommer i nærheden af ham, men hvis han er syg kan det vel smitte gennem luften.
Zuma er fundet på et loft (han var dog tam) og jeg tog ham med hjem før han havde været hos dr dyr, og det syntes min dyrlæge var lige modigt nok.

Fire misser - Så vidt jeg husker smitter katteaids og katteleukæmi gennem blod og spyt… Men prøv lige at google det, for det er de to sygdomme du skal være mest nervøs for… Kattesyge er dine vaccineret imod… (standard) :slight_smile:
Så er der katteinfluenza, men det er ikke dødeligt som de andre sygdomme, og det kan de have fået via løbegården og kontakt derude :slight_smile: det er de formodentligt vaccineret imod (herpes og calici) men der er bare rigtig mange strenge…

Irene - Nu ved jeg ikke hvordan I bor, men måske det er en mulighed at få en jæger ud? Jeg ved det lyder hårdt, men jeg bryder mig absolut ikke på at tænke på hvordan en langhåret vildkat kan ende…

[QUOTE=Eife;742566]Fire misser - Så vidt jeg husker smitter katteaids og katteleukæmi gennem blod og spyt… Men prøv lige at google det, for det er de to sygdomme du skal være mest nervøs for… Kattesyge er dine vaccineret imod… (standard) :slight_smile:
Så er der katteinfluenza, men det er ikke dødeligt som de andre sygdomme, og det kan de have fået via løbegården og kontakt derude :slight_smile: det er de formodentligt vaccineret imod (herpes og calici) men der er bare rigtig mange strenge…

Irene - Nu ved jeg ikke hvordan I bor, men måske det er en mulighed at få en jæger ud? Jeg ved det lyder hårdt, men jeg bryder mig absolut ikke på at tænke på hvordan en langhåret vildkat kan ende…[/QUOTE]
Eva- En jæger vil ikke kunne komme på skudhold af dem, de er meget sky. Jeg ser dem kun gennem vinduet, de løber langt væk hvis de ser os. Men jeg vil tro at det er de langhåret, jeg vil få fat på først. De er dem jeg ser mest. Jeg giver ikke op lige med det samme, så hvis KV bakker ud må jeg jo prøve med den lånte mårfælde.

Irene - det er jeg glad for at læse… Mange :kryds: herfra for at det lykkes for jer… :slight_smile: