De første alderdomstegn

Hmmm! Jeg har altid hørt (også fra en øjenlæge), at man skulle få lavet en synsprøve hos en øjenlæge.
En optiker vil nemlig altid anbefale briller, for han lever som sagt af at sælge dem.

Selv er jeg med tiden blevet langsynet (+ har en bygningsfejl på højre øje) og jeg klarer mig fint med briller til 20 kr.
Har også to par briller med glidende overgang. Dem har jeg købt på et loppemarked for 2 kr. parret og jeg ser godt med dem.

Som en øjenlæge sagde til mig, så skal man passe på med ikke at “forkæle” sine øjne. De har kun godt af at arbejde.

[QUOTE=Mega;1102381]Hmmm! Jeg har altid hørt (også fra en øjenlæge), at man skulle få lavet en synsprøve hos en øjenlæge.
En optiker vil nemlig altid anbefale briller, for han lever som sagt af at sælge dem.
[/QUOTE]

Hende der testede mig, anbefalede mig mere eller mindre at købe billige briller andre steder end hos optikeren :uha:
Hun sagde at forskellen på mine øjne ikke var stor nok til at jeg ville mærke den (1.75 på højre øje og 2.25 på det venstre) og så var der ingen grund til at begynde at korrigere det med dertil byggede briller - endnu.

[QUOTE=Mega;1102381]Hmmm! Jeg har altid hørt (også fra en øjenlæge), at man skulle få lavet en synsprøve hos en øjenlæge.

Selv er jeg med tiden blevet langsynet (+ har en bygningsfejl på højre øje) og jeg klarer mig fint med briller til 20 kr.
Har også to par briller med glidende overgang. Dem har jeg købt på et loppemarked for 2 kr. parret og jeg ser godt med dem.
[/QUOTE]
Der er forskel på optikere. Jette hos synoptik sagde som sagt at jeg fint kunne købe de færdige læsebriller til at bruge sammen med mine linser. Ligesom hun helt gav mig ret i, at hvis de simplere (og billigere) kontaktlinser fungerede bedre, så var det da dem jeg skulle bruge :slight_smile:

Iøvrigt har jeg købt mine receptbriller på nettet - jeg fik oplyst de nødvendige data hos synoptik :slight_smile:

En optiker vil nemlig altid anbefale briller, for han lever som sagt af at sælge dem.[/QUOTE]

Jeg har været til synsprøve flere gange i min tidligere ungdom, hvor jeg fik at vide, at jeg ikke havde brug for briller. Så mon ikke det afhænger af den enkelte optikers integritet. Det er i hvert fald ikke noget, jeg ville frygte, hvis jeg gik til en af de store kæder. De kan nok bedre leve med at misse et salg end med at blive afsløret i, at de opfinder problemer, der får folk til at købe deres varer.