De lukker kattens værn på Fyn

(Egentlig set i TV2 fyn)

I følge udsendelse på TV2 Fyn sker lukningen pga. manglende tilskud til kattehjemmene.
Tænk på alle de katte der hjælpes om året, hvad skal der nu ske med dem? Det er jo skidt! Det er jo ikke fordi der ikke er nogen katte at hjælpe…

Jeg får lyst til at adoptere alle misserne, men jeg har bare ikke plads. Hvor mange misser kan man have på 72 kvm?

http://www.tv2fyn.dk/article/320113?autoplay=1&video_id=44635

Du kan vel have en 7 stykker :stuck_out_tongue: Men det er jo ikke en holdbar løsning at de lukker det!!!

Pr. 1. juli lukkede KV i Herning. Krisen kradser også nåt det gælder dyrevelfærd, desværre.

:(:(:(:frowning:

Og de internater/kattehjem der stadig overlever, knokler måsen ud af bukserne for logisk nok…jo færre steder der tager sig af dyrene desto større pres på de få der er tilbage

Jeg skal helt klart have mig et landsted, hvilket jo alligevel er nødvendigt som biolog og bonus (!) Så kan der være en hel masse katte… Men det har lange udsigter og kan nok ikke redde nogle misser lige nu.

Det er trist, meget trist, når Kattens Værn er nødt til at lukke internater.
Men det har helt klart sine årsager i manglende midler - og det kan der kun rettes op på ved, at flere bliver medlem af foreningen.

Ja, det er trist…men, men, men

Jeg (Hanne, udgiver af kattebladet MinVenKatten) og Sonja Nielsen, internatsleder Kattens Værn Odense - ja, vi kaster os ud i det og vil forsøge at drive internatet videre. Efter adskillelige møder, mener vi at vi med vores model kan få det til at fungere, men som for alle andre internater, så går det ikke uden positiv opbakning og støtte…- så alt er velkommen - lige fra foder I ikke kan bruge, økonomisk støtte, frivillig hjælper, sponsorgaver m.v. Internatet kommer fremover til at hedde MinVenKatten Odense.

Vi er begge klar over, at det bliver hårdt arbejde, men når man så ser ind i øjnene på en herreløs kat, ja, så er det altså bare det hele værd. Da internatet skal lukke pr. 31/12, skal de nuværende ca. 20 katte have nye hjem inden, da vi indgår som nye lejere i lejemålet og der er det de helt alm. lejebetingelser der er gældende - altså også m.h.t. renovering m.v.

Vi har bl.a. afholdt loppemarked ved internatet her i september og søndag den 16. oktober afholdes der katteudstilling i FKS Hallen, Tranehøjen 5, 5250 Odense SV. I er allesammen hjertelig velkomne til at kigge forbi. Der vil være ca. 100 skønne katte at kigge på, der er pyntet op til halloween - og I kan være med til at stemme på Mis Odense. Overskud fra denne dag går direkte til driften af internatet.

Vil I gerne vide mere, er I velkommen til at kontakte Sonja, [email protected] eller mig på [email protected]

• Små som store gaver, sponsorater eller en hjælpende “pote” er altid hjertelig velkommen…

Hvis i har overskud til hobbyudstilling 2 gange om året kan i vel skrabe penge ind på den måde ?
Vil da tro mange vil fortsætte med at støtte dette gode formål af den vej :lys-ide:
Jeg er fast gæst på jeres udstilling, som så mange andre år :slight_smile:

[QUOTE=HanneJ;693818]Ja, det er trist…men, men, men

Jeg (Hanne, udgiver af kattebladet MinVenKatten) og Sonja Nielsen, internatsleder Kattens Værn Odense - ja, vi kaster os ud i det og vil forsøge at drive internatet videre. Efter adskillelige møder, mener vi at vi med vores model kan få det til at fungere, men som for alle andre internater, så går det ikke uden positiv opbakning og støtte…- så alt er velkommen - lige fra foder I ikke kan bruge, økonomisk støtte, frivillig hjælper, sponsorgaver m.v. Internatet kommer fremover til at hedde MinVenKatten Odense.

Vi er begge klar over, at det bliver hårdt arbejde, men når man så ser ind i øjnene på en herreløs kat, ja, så er det altså bare det hele værd. Da internatet skal lukke pr. 31/12, skal de nuværende ca. 20 katte have nye hjem inden, da vi indgår som nye lejere i lejemålet og der er det de helt alm. lejebetingelser der er gældende - altså også m.h.t. renovering m.v.

Vi har bl.a. afholdt loppemarked ved internatet her i september og søndag den 16. oktober afholdes der katteudstilling i FKS Hallen, Tranehøjen 5, 5250 Odense SV. I er allesammen hjertelig velkomne til at kigge forbi. Der vil være ca. 100 skønne katte at kigge på, der er pyntet op til halloween - og I kan være med til at stemme på Mis Odense. Overskud fra denne dag går direkte til driften af internatet.

Vil I gerne vide mere, er I velkommen til at kontakte Sonja, [email protected] eller mig på [email protected]

• Små som store gaver, sponsorater eller en hjælpende “pote” er altid hjertelig velkommen…[/QUOTE]

AI hvor godt…hvor er jeg glad over Jeres sejhed.
Jeg vil gerne donerer noget til d. 16. okt.

Det er bare så dejligt at i fortsætter det gode arbejde. På Katteklubbens udstillinger vil der fremover være fodertønder hvor i kan donere foder og andet til Min ven katten i Odense. Det starter på Kolding udstillingen så har i noget i gemmerne er i velkommen til at tage det med der.

Aj, hvor er I bare søde…:slight_smile:

Tzari - super, dejligt du kommer - jeg glæder mig til vi ses, jeg skal sidde og tjekke jer ind om morgenen…:høhø:

Brita - aj, tusind tak - er det noget der kan sendes? - eller hvo´n er det mest praktisk…:smiley: (psssst - har du set dato til næste års kæledyrsmesse)…

Milos Mor - også tusind tak til dig…hvor er det altså skønt med sådan en opbakning…det er bare sødt af jer…:smiley:

Og som et-eller-andet klogt menneske engang sagde: mange bække små…

Mange glade potedask fra alle misserne på internatet, fra Sonja og mig…bliver skis´me da helt rørt…

[QUOTE=HanneJ;694103]Aj, hvor er I bare søde…:slight_smile:

Tzari - super, dejligt du kommer - jeg glæder mig til vi ses, jeg skal sidde og tjekke jer ind om morgenen…:høhø:

Brita - aj, tusind tak - er det noget der kan sendes? - eller hvo´n er det mest praktisk…:smiley: (psssst - har du set dato til næste års kæledyrsmesse)…

Milos Mor - også tusind tak til dig…hvor er det altså skønt med sådan en opbakning…det er bare sødt af jer…:smiley:

Og som et-eller-andet klogt menneske engang sagde: mange bække små…

Mange glade potedask fra alle misserne på internatet, fra Sonja og mig…bliver skis´me da helt rørt…[/QUOTE]

Sendes er et godt bud…det kræver blot en adresse.
Men måske jeg istedet kunne bede om et par kvadratmeter og så komme d. 16. okt og så kunne halvdelen af de penge der bliver solgt for doneres Jer. Det er en tanke og et tilbud. Det er op til dig og Sonja hvad I vil.

Wheeee…aj, du skal være så hjertelig velkommen Brita…

Kan du bruge ca. 4-5 meter langs en væg, så har vi pladsen til dig…

Hi, hi, så kan du være med til at stemme på Mis Odense…

OBS hvis nogen ikke kan kende mig, så er jeg den der render rundt med en sort kåbe og sikkert med en hårbølje med edderkopper eller flagermus… - øh, ja, altså ikke levende edderkopper…:tihi:

[QUOTE=HanneJ;694124]Wheeee…aj, du skal være så hjertelig velkommen Brita…

Kan du bruge ca. 4-5 meter langs en væg, så har vi pladsen til dig…

Hi, hi, så kan du være med til at stemme på Mis Odense…

OBS hvis nogen ikke kan kende mig, så er jeg den der render rundt med en sort kåbe og sikkert med en hårbølje med edderkopper eller flagermus… - øh, ja, altså ikke levende edderkopper…:tihi:[/QUOTE]

Jeg takker og skal nok være der. Hvornår skal man stille op d.v.s. være der?
JUBLE

Sidder lige og tænker på om jeg har noget jeg kan donere - som kan sælges…

Vender lige tilbage hurtigst muligt…

Vil også lige høre, da jeg ved min kæreste har ledt efter et sted at donere noget arbejdskraft (Hun elsker dyr specielt katte), så er egentlig ret sikker på at hun evt kunne være jer behjælpelig i det daglige med lidt arbejdskraft :slight_smile:

Brita: super dejligt - glæder mig til vi ses. Udstillingen har åbent søndag for publikum fra kl. 10 - 17.30 - og dyrlægeindtjek starter kl. 8.00 - og jeg mener, at jeg skal være klar på min pind kl. 7.30, så der skal nok være nogle “rimelig” morgenfriske mennesker til at sige godmorgen. Vil du gerne stille op lørdag, har vi desværre først hallen fra kl. 17.00…

Nethe: dejligt, dejligt…kunne ikke lige se hvor du bor, hvis det er noget der skal sendes - men du får lige nogle adresser her: til internatet: Kattens Værn Odense, Nr. Lyndelsevej 2, 5260 Odense S - til mig: MinVenKatten, Søvejen 1, 6500 Vojens

Mickvl: Oj, oj, så kender jeg en der hedder Sonja (internatsleder) der bliver rigtig glad. P.t. er der en person der er fuldtidsansat, men hendes løn har vi ikke råd til, når vi starter med internatsdrift, så det er en kæmpe-hjælp - om det er et par timer en enkelt dag om ugen - eller hvad hun kan afse, så er al hjælp velkommen.

Mange glade potedask til alle jer søde kattevenner…

Jeg kommer søndag morgen ved halv ottetiden. Jeg skal på arbejde lørdag. Godt nok har en kollega tilbudt at tage min lørdagsvagt, men jet tror det går med, jeg kommer søndag morgen