De sårede ejere

Hvilke dumme sår har du fået med dine katte?

Jeg har jo fortalt en enkelt historie om Willow der panikkede ved en borelyd og jeg fik mig nogle dejlige rifter ( der siden er blevet til ar) ned af mit lår da han prøvede at komme væk.

Her idag så lavede jeg den igen…

Vi skulle lige lege med rævehalen vi havde fået af Camilla og NP og så var jeg lige lidt for langsom i vendingen med at få trukket lapperne til mig :prut:

Min blomme på venstre ringfinger åbnede sig som en blomst og så p****** blodet eller ud. Jeg blev hverken forskrækket eller sur for missen kunne jo ikke gøre for at JEG var langsom. Irriteret spurgte jeg min mor - der var her - om hun mente jeg skulle sys eller noget - jeg har svært ved at se sådan noget på fingre fordi det p**-bløder så voldsomt.

Den hamre og dunker og er blevet vasket pænt i vand og klorhexidin, og så har jeg fået fint plaster på…men GUD hvor føler jeg mig åndsvag :tihi: :ups:

Jeg må vidst lære at blive hurtigere på fingrene med en aby i huset :smiley: især når han får en lille legekammerat :tihi:

Hvilke dumme sår har du fået gennem tiden?

uha - en del…

jeg har nogle fiiiiiiiiiiine lange ar på mine ben… og så har jeg en del på mine hænder…

men jeg heler meget grundigt… de er væk på et halvt års tid… helt væk :slight_smile:

[quote=Battlestar;241265]uha - en del…

jeg har nogle fiiiiiiiiiiine lange ar på mine ben… og så har jeg en del på mine hænder…

men jeg heler meget grundigt… de er væk på et halvt års tid… helt væk :)[/quote]

Ja det er jo så det sure ved at have sukkersyge - man heler utroligt langsomt :frowning:

Rifter og sår ??? …Med 5 killinger på 7 uger, så ligner mine ben stribet flæsk :-)). Killinger har kløer som syle, og hvis man ikke selv tar’ dem op, så klatrer de da bare selv :slight_smile:

Ikke særlig mange faktisk :slight_smile:

Jeg har ingen ar fra nogen af mine katte :slight_smile: De små rifter killingerne giver er lynhurtig væk igen :slight_smile:

Jeg tror nu nok jeg risikerer ar …Beat It er den værste til at klatre på mig, og han er altså en tamp på næsten 1100 gram, og ‘kun’ 7 uger, hvordan skal det da ikke gå om 7 uger mere :slight_smile:

Ååhh Gud din stakkel Alice. Skal vi lave en indsamling til en rustning?:S

Jahhhhhh …Gør lige det :slight_smile:
I går hvor jeg sad på gulvet og legede med en fjerpind med dem, tog han et spring for at lande oppe på skuldrene af mig - Han nåede ikke helt op, men gled stille ned af ryggen på mig, med alle SØM ude …Stol på, at det gjorde avs, og satte nogle MEGET lange flotte striber :-))

Jeg har da haft en del, for ikke at sige mange små rifter, der er kommet fra leg med misserne. En enkelt dyb og lang rift under den ene tå!!! Og det gjorde nalle. En af rødderne kom midt om natten med 347 km/t og høvlede ind over sengen. Det gik altså ud over min tå.

Lasse har haft nogle 30cm lange og dybe kradsemærker ned ad siden. Laban fik et flip imens han legede med Lasse. Lasse ville lige dæmpe ham, men Laban blev bange og kvitterede med at trække kløerne ned af Lasse. Han fik også en hilsen på hans arme.

Jeg har tonsvis af ar på hænder og arme. Der skal ingenting til, før jeg får et ar, og de tager flere år om at blive pæne :frowning:

Jeg har prøvet at komme til dyrlægen med en finger der blødte helt vildt. Startede med at spørge efter noget plaster :ups:

Min ene kat har 8 meget lange ben, (sådan føles det i hvert fald) når hun skal i transportkassen. Det vil hun bare ikke, og kløerne på det ene strittende ben, fik lige fat i min finger, men i kassen kom hun :slight_smile:

En anden gang kradsede hun mig ved læben. Da skulle hun meget passende ha’ klippet klør :tihi:

Fjummer gav mig et langt ondt kradsmærke ned af benet. Man KUNNE påstå det var min egen skyld da jeg nøgen ville give hende en pille og bare slap hende da hun havde slugt den og tada bagbenet ramte mit ben…derefter husker jeg at sætte hende ned så hendes bagklo ikke rammer mig igen :ups:-LOL

Her er det primært Meeko som giver rifter. fx da jeg sad ved mit bord idag og ville lave lidt smykker så var det meeeeget sjovere at lege med mine tæer og kradse mig i nummeren gennem det stykke mellem ryglænet og sædet og man hopper forskrækket op af sædet hver gang - dét er jo sjovt synes meeko :høhø:

Jeg fik flenset min tommelfinger en dag Zette synes at hun skulle have mit kød, for da jeg ville tage det tilbage fik jeg en kloog hun fik rigtig fat, avs,det tog sin tid af lukke såret

[quote=Alice;241286]Jahhhhhh …Gør lige det :slight_smile:
I går hvor jeg sad på gulvet og legede med en fjerpind med dem, tog han et spring for at lande oppe på skuldrene af mig - Han nåede ikke helt op, men gled stille ned af ryggen på mig, med alle SØM ude …Stol på, at det gjorde avs, og satte nogle MEGET lange flotte striber :-))[/quote]

Utaknemlige skarn Alice, han vil da bare have dig til at ligne ham:wehuu:

jeg kan ikke prale - men mette mejdahls arme er fine - flere år med arbejde for kattens værn samt en bidsk leguan- det ligner en zebra s

Har et par gange fået en klo eller et sæt tænder i hånden, når jeg skulle børste Leo. Bruger dog oftest handsker efter det og prøver at aflæse ham, så han ikke når, at blive vildt knotten. Fra de andre katte synes jeg ikke rigtigt, at der har været noget særligt.

Orv ja…jeg har et ar på min hånd som jeg holder tæt til mit hjerte.

Der var en missepige - ekstremt smuk - ude på dyreværnet i rødovre. Hun angreb alt og alle. Men da jeg satte mig ind til hende så var hun overalt på mig. Hun møssede og stangede og spandt og var så elskelig som noget.

Jeg tog en arm over hende og hun satte resolut tænderne i mig. Det gjorde ondt og jeg skældte hende mildt ud. Hun var bange. Hun var stresset. Dette skete om fredagen.

Da jeg kom tilbage om mandagen havde jeg besluttet mig for at tage smukke Nelly i pleje hjemme hos mig så hun ikke blev stresset over alle de andre katte og de andre mennesker - jeg havde jo set hvor smuk en kat hun var indeni. Jeg fik lov af dyreværnets leder - og han var meget glad for det.

Men ak…hun var væk da jeg kom ned. De andre medarbejdere var blevet vrede over hendes angreb på mig - selvom det var selvforskyldt. De havde aflivet hende om lørdagen. Jeg kigger ned på aret på min hånd og husker Nelly med en klump i halsen og en stikkende smerte i hjertet.

Hun kunne have blevet en fantastisk kat hvis nogen blot havde givet hende tiden og chancen og set ind bag den bange lille grønøjede smukke facade af ilter hunkat. Smukke Nelly har fred nu. Men jeg tænker på hende stadig.

Jeg er blevet flænset godt og grundigt temmelig mange gange efterhånden…da jeg var lille stak jeg bare hånden ind imellem halmballerne for at få fat på killingerne…blev de ikke tamme skulle de aflives, så det var bare med at få dem i hænderne så hurtigt som muligt uanset de klø der fulgte med…

I nyere tid har jeg kun fået grundigt klø 2 gange…den ene gang var det kun mine hænder og arme det gik ud over, der havde jeg tøj på kroppen:tihi:…anden gang var jeg splitter ragendes lige kommet ud fra badet da mine 2 gamle damer gik på hinanden i ramme alvor…lad os bare sige, at jeg ikke var noget kønt syn, da jeg havde fået dem lukket ind i hvert deres rum:S…den omgang kostede mig også en hjemsendelse fra arbejdet og en sygmelding i næsten 3 uger med det ene ben oppe (første og eneste gang det er sket)…men jeg har ikke et eneste ar efter en katteklo eller tand/tænder

Smårifter har jeg hele tiden især på overarme, skulder og ryg…de kan jo godt lide at komme i højden:fløjte: