December måneds tanker

Vi er omfattet af tilsynspligt, da vi er CHR registrerede pga. hestene - han har lige været her.
Til trods for, at Ralph nævnte at vi ser rotter i stalden af og til (senest en druknet unge i en af hestenes vand, et par observationer på overvågningskameraet og jeg er også ret sikker på, at det er rotter der har gravet en gang i møddingen), blev konklusionen, at der ikke er set tegn på rotter… :thinking:

Det jo naturligvis utopi at forvente, at en ejendom som vores kan være rottefri, så vælger at tro at de i denne sammenhæng opererer med en bagatelgrænse - for ellers er det sgu’ lidt af en pseudoindsats de yder.

Indendørs derimod… :scream:

Krydser fingre for, at det lykkes med fælden - vi har taget nogle stykker i stalden i fælder, men rotter er jo ret skarpe, så de lærer typisk at undgå dem… :crossed_fingers:

5 Synes om

Folk har undret sig over at jeg tager det så roligt, men jeg er vokset op med rotter … til tider også inde i boligen … så der skal altså mere til at hyle mig ud af den :hoho:
Men selvfølgelig skal de ikke være inde i huset og da slet ikke i køkkenet … :venter:
Han anfægtede slet ikke at det var en rotte jeg havde set, men jeg sendte jo også billede til kommunen, så det var der ingen tvivl om …
Han var iøvrigt meget sympatisk … jeg sagde, jeg ikke håbede den skreg, når fælden smækkede … for det kunne jeg slet ikke holde ud :flushed: … men han beroligede mig med, at den døde øjeblikkeligt og at hans holdning var, at ingen dyr skal lide unødigt, heller ikke rotter og mus … og jeg kunne ikke være mere enig :blomst:

11 Synes om

Præcis - det er også min primære bekymring, rotterne udendørs har det ikke specielt stramt med, faktisk er jeg sgu’ lidt imponeret af deres evner…

Njaee - oftest vil jeg sige…
Nu er det en unge, så i en professionel fælde gør den med overvejende sandsynlighed, men vi har desværre oplevet nogle stykker, der ikke var døde :worried: - og der er dæleme ellers smæk på vores fælder, jeg tør dårligt montere dem…

1 Synes om

Nu har BT fået nys om det … :cool:

10 Synes om

BT har fået nys om mange spændende ting i dag.
Ogaå at Aldi lukke er lilel Danmark. Der er 188 butikekr, hvoraf de 114 blievr til Rema1000, resten skulel efter sigende lukke…

Ja og det er jeg rigtig ked af at høre, 95% af alle mine indkøb foretager jeg i Aldi … og ‘‘min’’ butik er ikke på listen over de butikker, Rema1000 overtager :face_holding_back_tears:

Tænkte faktisk på dig da jeg læste listen

2 Synes om

Red Warszawa forudså det:

3 Synes om

Øv! Jeg er rigtig glad for Aldi, og mit yndlings toiletpapir køber jeg der. Og når man bruger en rulle om dagen, yay for evig diarre, så betyder det virkelig meget hvilket toiletpapir man bruger. :sur:

4 Synes om

Jeg elsker den rema jeg arbejder i men jeg bliver ret bekymret for hvor tæt på hinanden nogle af butikkerne bliver og jeg håber ikke at det kommer til at gå ud over de købmænd der allerede står for en rema butik, eller dem der kommer…
I holstebro hvor jeg bor kommer vi til at have 7 og så stor er byen altså ikke…

Der er jo også kæmpe forskel på hvordan en rema og en aldi drives… for rema er bygget op af små købmænd og det mener jeg ikke aldi er

7 Synes om

Og de har også forskellige vare. Selvfølgelig er der genganger, men ikke alt er ens.

2 Synes om

Jeg handler meget i Rema i og med at de har leveringen gennem Vigo.
Det benytter jeg mig meget af - ikke mindst i disse dage, hvor jeg på grund af vejret ikke tør gå ud. :s:

2 Synes om

Den får du senere, vi skal måske lige have købt nogle af tilbud, billed 3 steder med Katja, måske mere, og flere med julemænd. Sende du en besked med, hvor brevduen skal lande?

Jeg beundre din rolighed, jamen jeg havde gået total fra snøvsen, selv om det ikke hjælper det mindste.

Det er bare ikke i orden :rage:,

Det kender jeg en del der køber der,

De har nogle vare, som ikke fåes i andre butikker, og spændende spot vare, og deres nye butikke, er tiltalende, har jævnligt set noget jeg gerne vil have, kigget nærmere på, men godt nok sjælden jeg det blev.

Selv om der er rema, aldi, lidl, netto, og de alle har det samme, er det bare alligevel ikke det samme, sæbe er bare ikke sæbe, chokolade kiks er bare ikke chokolade kiks, kaffe er bare ikke kaffe, spørg bare selv vildkattene, discount tør fodder katte mad er bare ikke discount tør fodder katte mad.

Det kan jeg godt forstår du bliver bekymret for

Med venlig hilsen

2 Synes om

@Beimis Jeg har sendt min adresse, har du modtaget den? For den sagde der var en fejl, men det ligner den er sendt :smiley:

1 Synes om

Hvor skal vi dog få mad til kattene :scream:

3 Synes om

Ja har lige fået den,

Ja siden melder meget fejl i dag, med error 503

Med venlig hilsen

1 Synes om

Ja, den hvidtøl jeg elsker f.eks. … :face_holding_back_tears: … og den lakrids-tyggegummi jeg er totalt afhængig af! :yikes:

Gud ja … det havde jeg slet ikke tænkt på … vi må lave en demonstration og kræve, de trækker den beslutning tilbage!

2 Synes om

Det vigo, er det ikke det med andre kunder handler ind for en ?

Med venlig hilsen

Jo @Beimis , det er det.
Det fungerer fint for mig - jeg har vist kun 1 gang været ude for, at ingen meldte sig til at købe ind og nu har jeg brugt ordningen i over 1 år efterhånden.
Aldi bruger jeg aldrig, ikke fordi jeg har noget imod butikken, men den ligger ikke, så jeg kan nå den med bus og det er jeg desværre afhængig af.

3 Synes om