December tanker 2020

Nu med en missemor i bragende løbetid, normalt mega træls, men her er det skønt, der er kommet lyd på for sidst snød hun os så gevaldig.

4 Synes om

Jeg er sikker på at Alvin kunne finde på det. :hoho:

What cats really do when we’re not home

3 Synes om

Så er kartoflerne skrællede og ænderne står i ovnen. Nu skal jeg bare have kogt risengrød til risalamande, kogt små kartofler til de sukkerbrunede og sat juletræet på fod og pyntet det. Det bliver ren afslapning i morgen, når det meste er klaret i dag :julevindue:

5 Synes om

Jeg kogte grøden i går og har lige lavet den til alamande :slightly_smiling_face: Når Lars og børn henter træ kl 10 begynder jeg at gøre kalkunen klar. Vi skal holde lillejuleaften, for børnene er hos deres mor i morgen :slightly_smiling_face:

4 Synes om

Jeg har lovet at lave risengrøden i år, så min mor slipper. Det bliver rigtig spændende. For det første laver jeg det yderst sjældent, og for det andet brænder jeg det på, når jeg laver det. Jeg har købt 2 liter mælk, så jeg har 2 forsøg :rock:

Måske er vi ude i, at det bliver første og eneste gang, jeg kommer til at lave den :laughing:

2 Synes om

Skyl gryden med vand, før du kommer mælken i - og derefter meget langsom opvarmning indtil kogepunktet… :wink:

2 Synes om

10 Synes om

Done! Og uden at det er brændt på :rock: Heldigvis virker min risotto-metode også på risengrød :slight_smile:

11 Synes om

Jeg har lige kogt en portion islandske klejner :yum:

10 Synes om

Typisk for mig, det lykkes mig at finde nogle af mine lyskæder, så ville skabe en lille smule hygge midt i alt flytterodet. Men nej, for jeg er selvfølgelig løbet tør for aa batterier, og dem sørger jeg ellers altid for at have nok af. Og da jeg får vare leveret i dag, går der en uge før næste levering. :ihhaltsaa: Så meget for lidt julehygge nu jeg skal sidde alene, men i det mindste har jeg købt ind til lækker mad i morgen, lammekølle, chili/hvidløgs kartofler og tzatziki. :savle:

2 Synes om

Ser godt ud :ok_hand: Jeg har lige været på jagt efter nogen til min far, for de er svære at opdrive i år. Heldigvis havde bageren i Frederikssund nogen tilbage, så de gamle kan få en ordentlig julekurv i morgen :slight_smile:

3 Synes om

Har du mikroovn?
Hvis du har så 125-135 gram risengryn i en skål, hæld 1 liter mælk over.
Ind i mikroovn på 700. Efter 15 min rør og tilbage. Når der er gået 30 min. rører du endnu en gang og tilbage i mikroovnen. Endnu 15 min ved 700 og du tager skålen ud rører og lader det sætte sig et par min.

Simsalabim og grød er klar.

Hvis du har en stegeso, så kog dem i ovnen. Det brænder heller aldrig på

2 Synes om

Yeah! Jeg har fået otte batterier af en nabo, så kan jeg få lys i 2-3 lyskæder. :jubiii: Og har en enkel der køre på strøm. Den på strøm er faktisk helt tilbage fra mit barndomshjem, så den er mindst 40 år gammel. :grin:

8 Synes om

I de her juledage er jeg altid meget lidt tid omkring kattene … der er for meget at nå, til også at sidde stille nok til dem :ups:
Så i nat er døren åben til soveværelset - det er aftalen, at de må være i soveværelset, hvis jeg flere dage i træk ikke har tid nok til dem. Så kan de være tæt på mig om natten i det mindste.
Så lige nu råhygger de to katte i dynen :hoho:

13 Synes om

En dejlig og hyggelig jul med børn og børnebørn…og Andrea som selvfølgelig var med til bords…hun nød at pakke gaver op og få sig et lille glas rød sodavand (hun fik jo kun lov til at nippe en lille tår) :laughing:

20 Synes om

Vi endte med at få hvid jul … min bil var i hvert fald helt dækket af rim, da jeg skulle køre hjem i aften

4 Synes om

Jeg måtte også skrabe is af ruden :snowflake:

1 Synes om

Juledresset i år … @BAB syntes jeg var pinlig :laughing:

15 Synes om

Den er altså fed :hjerte:

1 Synes om

Må vi ikke se Emmas julekjole også ?

1 Synes om