December tanker

sjovt nok er der ingen der har ondt af omskrivningen af “danmark nu blunder…” …den version Halfdan skrev som “forureningsvise”

http://aarhus.lokalavisen.dk/nyheder/2018-12-21/-Kendisfrisøren-Dennis-Knudsen-er-ny-protektor-hos-Dansk-Dyreværn-Århus-3808790.html?fbclid=IwAR3fCKe1CFl7h2cqvROaFpm20rYd17iaWELIqSbgOy9FKnZC_N_pE92q1tI

Dennis Knudsen er ny protektor for Dansk Dyreværn Århus :wink:

3 Synes om

Når opslagene på facebook går på, at den person, der har følt sig krænket, skal acceptere, at hun bor i Danmark med alt, hvad der dertil hører af “danske værdier”, så læser jeg det som om de mennesker bliver forargede over, at hun føler sig krænket - ikke over, at der bliver undskyldt (som CBS jo faktisk benægter, at de har gjort).

1 Synes om

Nå ja, okay - jeg læser ikke så mange opslag på FB. Det var mere nyhedsdækningen, jeg tænkte på. Jeg har ikke forstået det sådan, at CBS som institution har undskyldt, men at en bestemt leder af en bestemt afdeling har undskyldt over for den medarbejder, der har følt sig krænket. Og at det i øvrigt i den afdeling er blevet besluttet, at man ikke længere vil synge den sang. Det benægter den leder vel ikke?

At det så nogen steder er blevet udlagt, som om CBS har forbudt højskolesangbogen, er jo en helt anden sag, som der nok ikke er så meget belæg for.

Det gør ledelsen faktisk, hvis man læser på TV2’s hjemmeside:

I et skriftligt svar sendt til TV 2 udtaler handelshøjskolens rektor, Per Holten-Andersen.

“CBS dropper ikke Højskolesangbogen. CBS er et mangfoldigt universitet med plads til forskellige meninger, højt til loftet og fri debat, slår han fast.”

og

“Der var ikke nogen, hverken blandt de ansatte eller i ledelsen, som var af den opfattelse, at den skulle føre til ændringer i forhold til regler eller andet. Modsat af hvad Kristelig Dagblad skriver, førte den netop ikke til en ’æreskrænkelsessag’, skriver han og tilføjer, at han mener, Kristelig Dagblad har strammet hans udtalelser.”

1 Synes om

Jeg er så ked af at der er kørt en stemning op om “krænkelseskultur”, og at hver gang nogen tillader sig at sige at de ønsker at folk er hensynsfulde bliver mødt af en brølekor klar til latterliggørelse og “kan du ikke lide lugten i bageriet, så smut!”.

Hvor ville det være rart hvis folk nu kunne være lidt mere rummelige og accepterende.
For at tage et konkret eksempel: Når nu majoriteten af folk af afrikansk herkomst i årevis har frabedt sig at blive kaldt neger, så synes jeg godt nok det er trist at det tilsyneladende er et gyldigt argument at “jeg har altid sagt neger, så det fortsætter jeg med!!”. Bare fordi man altid har gjort noget, det er tradition eller hvad ved jeg, er det ikke ensbetydende med at det er korrekt eller i orden.

Tænk hvis vi alle kunne være glade og trygge? Nej, det er åbenbart vigtigere at kunne svine andre til, under dække af tradition og ytringsfrihed.

5 Synes om

Det er vist store ørledag i dag …?

Jeg er bestemt ikke fortaler for, at traditioner legitimerer hensynsløs adfærd, men har svært ved at se, hvor “svine til” kommer ind ovenstående sag…?

Bortset fra det - er der rent faktisk evidens for, at det er majoriteten af etniske afrikanere, der ønsker betegnelsen negro afskaffet? Jeg kan sagtens tage fejl, men det er egentlig min opfattelse, at det i højere grad er “resten” af verden, der har det stramt med ordet…

2 Synes om

Jeg kan ikke se i citaterne, der står, at han ikke har undskyldt?

Men uanset om han i virkeligheden har undskyldt eller ej, så er det undskyldningen, politikere og diverse eksperter m.m., som jeg har læst om (ikke på FB), har forholdt sig til. Givetvis fordi det er det, der har stået i Kristeligt Dagblad i første omgang. Det er alt, hvad jeg forsøger at pointere. Og det synes jeg sådan set, det er meget legitimt, at de forholder sig til, da det netop er et holdningsspørgsmål, om man synes, det er i orden eller ej.

At diskutere, om det er i orden at blive krænket eller ej, giver i min optik ikke så meget mening. Men derfor kan det jo godt være, det er det, folk gør på FB. Det ved jeg ikke.

Jeg udtaler mig generelt om folks manglende respekt for andre - ikke nogen konkret sag.

Artiklen her kan anbefales Hvorfor må man ikke sige neger?
Jeg har også haft snakken med et par afrikanere, og jeg er fuldt ud klar over at en håndfuld samtaler ikke er evidens for noget som helst. Men ifølge dem jeg har snakket med, er holdningen ret entydig blandt deres fæller, “i miljøet” om du vil.

Jeg gik i seng kl 22 i aftes. Og stod op 11.30 i dag :scream: Har skiftevis været fuldstændig bevidstløs og vågen med feberfrysninger. I dag ryster jeg endnu værre end jeg plejer, huden føles brandvarm og hovedet er ved at sprænges. Feeeeeeeeedt tidspunkt at gå omkuld på :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

Fik aftalt med min søn, at han selv køber julegaven fra mig til ham selv, da jeg jo ikke har forstand på det (et headsæt til computeren) … det betyder, at jeg ikke behøver køre nogen steder for at finde på et-eller-andet … win-win :thumbup:
Han lovede, at se tilpas overrasket ud, juleaften :tihi:

8 Synes om

God bedring. :hjerte:

  1. Find en reg. opdrætter lige som du ville med katte :grin:
    Nogle af dem kan findes her: Danmarks Kaninavlerforening - Hjem (under avlerkatalog + gå under racen du vil vide mere om så står der opdrætter i bunden, dette skal man betale for så ikke alle står der). Der næst kan de fleste søges frem på google eller via. deres lokal forening eller sidst via. en udstilling nær dig.

Og se altid forældrene til den kommende unge, så kan man netop lure af hvordan de bliver af sind. Dette er ingen garanti da prægning af ungen også har meget af sige når den ER flyttet fra opdrætter. :blush: den bliver ikke altid ved med at være tam hvis ikke den nye familie også sørger for at snakke med den.

Der næst find ud af hvilken størrelse du påtænker, her tænker jeg især også på hvilken plads man kan tilbyde én kanin. Og om man ønsker en aktiv race eller ej. Eks. Hollænder er nogle kaniner med krudt i røven de kræver stort bur og masser af aktivering i form af løbegård eller andet. (jeg syntes nu alle uanset race og aktivitet skal have ok plads i buret, og ude tid.)

Og selv har vi haft nogle utrolige dejlige kaniner af sind, men vi har først vores kaniner i hænder når de forlader reden det vil sige når de er ca. 3 uger (lige som kattekillinger) så betyder det faktisk ikke ret meget at man har dem i hænder før de faktisk er modtagelige over for ydre påvirkninger. Alt inden der er kun for vores egen hygges skyld :laughing: men intet der har at sige om den bliver kælen eller ej. Der er virkelig først arbejdet med dem når de netop er modtagelige via. deres sanser som tæller :wink: så ja sørg for at det er en avler som kræser om sine kaniner og netop snakker med dem. Og se på om de fare rundt i buret når du engang kommer så langt at du er ude og besøge dem. For de skal være rolige når man åbner ind til dem, ellers kan de blive nogle værre vild basser som laver dødstrummel i hele buret, og de er knap så sjove. At de ikke kommer helt hen til lågen og hænger har intet at betydning MEN hvis en eller flere gør det, så vær obs på det ikke er den dominante i kuldet men det virkelig er fordi den vil snakke og er nysgerrig. For sådan en bur territorial kanin er ikke sjov, de ender nemlig med at havne i suppe gryden pga. de bider og stamper og man ikke kan få hånden ind i buret til dem.

2 Synes om

Jeg havde en (Carlos … efter terroristen Sjakalen :cool:) som ingen andre end jeg turde håndtere … han var som regel blid som lam overfor mig, men jeg stolede aldrig 100% på ham. Til gengæld var han en kæmpe personlighed (og en af dem der fik lov at rende frit i haven) og god til at kysse :kissing_heart:

2 Synes om

Og det er så dejligt at nogle kan rumme de kaniner, men desværre så ser jeg 90% af dem ender som kastebolde eller hos dyrhandler eller i ét lille bur i haven og ikke bliver snakket med - så når vi har haft nogle med dette så har vi netop slagtet dem. For de har haft det godt i det ½år inden de blev kønsmoden og dette spillede ind + den gjorde gavn og ikke bare endte som ‘spildprodukt’ som opdrætter kommer der jo hurtig maaaaange unger gennem især de Hollænder med aftegning vi havde og alle kan bare ikke sælges til kæl, så heller bruge dem i vores husholdning.

4 Synes om

Ejerskifteforsikring betalt …
en ting mer på plads :slight_smile:

Lad det så blive jul, så det kan blive nytår, tak :smiley:

4 Synes om

Altså de katte…de er da heller ikke værd at give noget…
Jeg skulle lige have handlet det sidste ind inde jul ved Zooplus.
Og have brugt lidt af bonuspointene…jeg vælger og vælger…lidt af det og lidt af det.
Og så tager jeg et fint paphus…i stedet for den/de papkasser som Tommy har tapet sammen til et højhus til misserne :sweat_smile:…tænkte bare, det ser da lidt pænere ud med sådan et købehus når nu hele familien kommer til jul her :grinning:
Og så kommer varerne og paphuset, det fine med flotte vinduer og balkon og jeg ved ikke hvad…og med nød og næppe får Tommy samlet det (det er jo ikke nemt med den flok bøller som skal være med…)
Endelig er huset færdigt og står klar på gulvet…Domino er den første som er inde i det fine hus…og så er det…Toro springer op på taget af det…og fladt er huset…fuldstændig som Bambi på isen…huset er DØDT…dimserne der samlede er VÆK…de møgmisser…og jeg var flad af grin :sweat_smile:

12 Synes om

Zooplus.dk :doh:

Så kan man lære at lade være med at handle på den danske side. Benyttede mig af dette tilbud (som de vist altid har, selv om der altid står kun i kort tid) til at indkøbe 6 x 30 bakker My Star mousse - det står der jo højt og tydeligt, ikke sandt?

Det er så bare ikke det, der står på de pakker, jeg har modtaget. Det er bidder i sovs. Som mine katte ikke rører. Her står jeg så med 180 bakker vådfoder, som kattene ikke gider :doh:

De får lov at tage dem tilbage. De har jo vildledt mig. Men æv, hvor besværligt :hmpf:

Jeg var hjemme hos tømreren i dag, for at hente nogle lister der manglede.
Blev inviteret på en kop kaffe og hans kone spørger: Var du forbi til gløgg og æbleskiver i går?
Jeg: ??
Hun: Der var åbent hus med gløgg og hjemmebagte æbleskiver på systuen …
Jeg: Det havde jeg ikke hørt noget om :neutral_face:
Det er nok ikke VIP-status jeg har der …