December tanker

De er nu flytet over i feedback, hvor diskussionen kan fortsætte.

2 Synes om

Sidder i venteværelset på OUH i Svendborg og venter på at komme ind til røntgen. Der er vel 12-14 andre mennesker i lokalet. Pludselig lyder det højt og klart - nede fra min taske: “Om 100 meter fortsæt lige ud ad Sct. Jørgens gade” :joy:

7 Synes om

De forbandede skiderikker!!
Nu har jeg modtaget brev fra PestNord ang. min pakke … de har opdaget at værdien af min pakke løber op i hele 82 kr. og at jeg derfor skal betale 180 kr. for at modtage den :doh:
Er det en tilfældighed, de har fundet ud af det, den samme dag jeg rykkede for den? … I think not :cool:
Det bliver et ‘‘nej tak’’ herfra …
Jeg tjekker ALTID kursen, før jeg bestiller noget, så den må have rykket sig, siden jeg betalte 12,54 dollars d. 7. november :venter:

Ja, den 7/11 var kursen faktisk nede på hele 6,49, den er idag på knap 6,55. Lige netop dollarkursen kører meget op og ned, så det er altid en god idag at regne med en lidt højere kurs så man er sikker.

Måske du skulle vente et par dage til kursen er faldet og så kontakte dem igen. Du skal ned under en kurs på 6,53. Men ja, der har vi ikke været nede siden den 8/11… :rolleyes2:

1 Synes om

Men hvordan er reglerne for hvilken kurs de skal forholde sig til, den jeg (i god tro) køber til, eller den der er gældende, den dag de har min pakke i hænderne?
Jeg har lige kigget på toldregler.dk og der står intet om det, kun at hvis værdien overstiger 80 kr., så skal der betales.
Beløbet er ikke trukket på min konto, før d. 9/11 og der er beløbet allerede over 80 kroner … 81,34 kr. er der trukket på kontoen.
:argh:

Der er jeg dig så et svar skyldig, jeg køber ikke nok på Wish :wink:

Men beløbet var da allerede over DKK 80,- den dag du købte det.

Jeg forventede sådan set heller ikke, du vidste det :wink:
Men jeg afviser at modtage pakken og skiver til sælgeren (ebay) … enten vælger h*n at gi’ mig pengene retur, eller også er de tabt …

Gebyret er bare numse, for at sige det pænt!

Jeg har det generelt helt fint med momsen, men et gebyr på 160 trækker tænder ud, når man har købt for så lidt :confused:

4 Synes om

Efter at have læst nyheder de sidste par dage, må jeg simpelthen ud med det her: Jeg oplever sangen I Danmark er jeg født enormt krænkende!
Hverken jeg, eller min søn, er født i Danmark, men det er der ingen der tager hensyn til og folk synger bare videre … :cool:

4 Synes om

Det kender jeg godt! Jeg er mega krænket over at “Der er et yndigt land” står med brede bøge nær østerstrand! Hvad så med os der kommer fra vestkysten?!

6 Synes om

Jeg føler mig også krænket i den grad - jeg er hverken ung eller blond :venter:

4 Synes om

du ta’r helt fejl…det er østers rand …

4 Synes om

Du er vel heller ikke en sang? Jeg er blond og var for ikke så mange år siden også ung, men jeg har knagme aldrig været en sang :tihi: Og kan så slet, slet ikke synge :ups: :hoho::

2 Synes om

jeg er krænket over at jeg ikke kan finde noget at være krænket over…
:rolleyes:

2 Synes om

Jeg føler mig krænket over at så mange derude i det ganske land - og i verden - føler sig krænkede over snart alting. Jeg maaagter det ikke. Jeg ooooorker det ikke. :thinking: :unamused: :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 Synes om

Otto har i dag vundet julekonkurrencen hos vores dyrlæge… Utroligt hvad han kan svare på om giftige juleplanter og sådan noget :tihi:

Det var en lækker præmie med masser af godbidder - vet. sygeplejersken fik spurgt, hvor mange vi havde, og så smed hun lige lidt ekstra i :heart:
Eneste, der er lidt øv, er, at de fine Rogz skåle, vi har vundet, er med kødben og sådan noget. Der er så mange virkeligt fine med striber etc. Men mon ikke et par venners små vovser bliver glade for dem :relaxed:

8 Synes om

Ja, jeg ved snart ikke hvad der er værst… Ej, det er nok at nogen synes de skal tage en 2 år gammel historie op, for at få folk til at føle sig forarget, over at en eller anden blev krænket over en sang (som nok dybest set handler om at vedkommende har følt sig udenfor generelt mere end sagen så meget - spekulerer jeg i hvert fald), hvilket for mig sååååå meget tyder på at nogen skal lave noget spin, fordi man vil trække opmærksomheden væk fra nogle af de politiske ting der foregår pt - som f.eks. DSB mv.

6 Synes om

Og samtidig kan jeg godt blive LIDT træt i håret af alle de mennesker på facebook, der falder i med begge ben og bliver præcis så forargede, som det har været meningen. Hvis den slags clickbait bare blev tiet ihjel kunne det være, det blev begrænset i fremtiden, men nej - før jeg overhovedet havde læst artiklen, fandt jeg 5-6 opslag på facebook med teksten fra første vers af sangen :frowning:

1 Synes om

… så blev der bestilt ekstra sim kort til iPad’en :slight_smile: så behøver jeg ikke bekymre mig om internet til den, når jeg går nede i mit nye hus og arbejder :slight_smile: (eller når nettet står ubeskriveligt stille hos forældrene :tihi: )
Det giver altså lidt frihed at jeg kan bruge data fra mit mobilabonnement (jeg normalt kun bruger 6 ud af 22 gb :tihi:) - og så for sølle 29,- i måneden :smiley:

3 Synes om

Det er vel ikke det, folk først og fremmest er blevet forargede over? Det er vel mere det, at nogen har følt sig kaldet til at undskylde, der får sindene i kog?

2 Synes om