December tanker

Ja, jeg er dog spændt på, hvor mange huller, der er i papiret, når jeg pakker ud - “nogen” har et behov for at sætte sit personlige præg på tingene :joy:

2 Synes om

Så er det officelt vi har rotter på loftet :rat::rat::rat::rat::rat::rat:

sådan noget l…

Esben - det er her du burde tænke “vi udvider med en ordentlig kat, lad os få en Europe” :wink:
VH
Susanne

1 Synes om

Vi har to, og alligevel åd en mus sig igennem afløbsslangen på opvaskeren :stuck_out_tongue:

Min bil har været på værksted i dag, noget sikkerhedstjek, som Fiat har indkaldt den til.
Blev ringet op ved 2-tiden, om de måtte beholde den til i morgen?
Der var et-eller-andet måleapparat, de ikke kunne få til at makke ret …
Jeg skal altså bruge den i morgen eftermiddag, da jeg skal til julefrokost … så de må godt rubbe neglene lidt … :venter:

Og jeg forventer at modtage den rengjort … både udvendig og indvendig :slem:

1 Synes om

Nu har jeg set den delt flere gange… @Skattekat, er det rigtigt?


Hapset fra Facebook

Om det ligefremt er en tradition ved jeg ikke, men islændinge har altid læst meget og hvis man har været heldig at få en spændende bog i julegave, er det da oplagt at gå i gang med den … hvis den er meget spændende, kan det være fristende at læse hele natten, når nu man ikke (nødvendigvis) skal tidligt op :wink:
Det med chokoladen giver sig selv, selvfølgelig skal den køres ind samtidigt …

2 Synes om

Tænkte nok at det nok mere var noget man gjorde, hvis man havde lyst :slight_smile: Den måde de skriver det på får det til at lyde som ALLE får en bog og man slutter juleaften lige efter de er åbnet for at læse.

3 Synes om

Nu er Christmas Eve jo noget helt andet i de fleste engelsktalende lande. Og mon ikke det har indflydelse på, hvordan personen, der har lavet memet, har forstået og “oversat” den “tradition”, der er tale om :slight_smile:

“I stedet for at gå på pub Christmas Eve, så udveksler man bøger og sidder derhjemme og læser og spiser chokolade. Hvor hyggeligt!” :wink:

Jeg ved ikke, hvem der har lavet den (jo, der står et navn, men who knows om det er ophavsmanden), men jo, det kan sagtens have indflydelse på det. Det gør det bare ikke mere til en fast tradition :slight_smile:

For at sammenligne med det, der lige faldt mig ind (som er knapt så hyggeligt), så kørte der engang en mail rundt med, at ALLE i DK slagter grindehvaler, hvis de kommer ind i fjorde. Jo jo, Færøerne hører under DK, men derfra til at sige, at vi alle gør det… Lidt modifikation af sandheden :wink:

1 Synes om

Derfor satte jeg også “tradition” i anførselstegn :slight_smile:

Źzzzzzzzzzx

…Er så vanvittig træt. Hvis jeg er heldig kan jeg måske tage hjem :kryds:

En generalisering bliver altid (pun intended) så grå når der bliver blandet virkelig og sandhed ind i det… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Piv - dyrlægen har taget min hund …
jeg får hende igen, men først når blodprøver og røntgen er klaret og hun er vågen igen.

Nå - er glad for jeg tog til min vante dyrlæge i Aalborg, jeg er 110% tryg ved at de beholder hende i de timer :slight_smile:

Nu står den på de sidste julegaveindkøb - de sidste! :hoho:

Hvorfor skal huk have taget røntgen?

Hun halter på begge forpoter ind i mellem uden det helt tydelige mønster. Dyrlægen fandt som jeg selv to meget ømme tæer - en på hver forpote. Så der skal laves røntgen af hele forparti og forpoter så vi også er sikker på status op til skuldre.
Der tages også stor blodprofil og infektiontal for at udelukke sygdom det kan afsløre :slight_smile: hun havde let forhøjet temperatur, når nu vi har den store blodprofil inklusiv i aniplanen, så det var med at få det tjekket, nu vi kan det uden yderligere penge på bordet :slight_smile:

Jeg vil ikke starte jagttræningen op så længe der er uvished om, hvad det halten kommer af. Værste scenario er jo et par flækkede tå-/mellemfodsknogler, men måske det bare er noget overbelastning.
Men nu bliver det undersøgt i hvert fald :slight_smile:

1 Synes om

Godt hvis man kan fange noget inden det bliver til er problem :ok:

1 Synes om

Har lige skrevet en rykker til den webshop hvor jeg har købt Andreas julegave … bestilte d. 30/11 og den er ikke dukket op endnu :hmpf:
Nu har firmaet svaret med en mail, der fortæller mig nøjagtig det samme, som der stod i den mail jeg modtog for 10 dage siden :argh:
Det blev så både første og sidste gang, jeg handler hos det firma … :venter:

Så fik jeg da gonnok testet vintersutterne…

Den nye arbejdsgiver kom forbi med en julegave: En lille køletaske (hey, det er vinter i Horsens, men whatever!) med firmaets logo på. En Rosendahl flaske - dem har Fanden skabt, enhver ved jo at cola kommer i dåser eller flasker med skruelåg :slem: og et thermokrus (cola skal ikke holdes varm!!), en pose kaffe (nej. mit koffein indtag stammer udelukkende fra cola), 2 (ja, TO) theposer til ialt to krus the :grin: - men så blev det bedre og der dukkede 2 små glas slik op, ligner umiddelbart nødder med noget overtræk. Til kontaktpersonen i banken - som BURDE være mig, da jeg er den eneste der har marginal kontakt til firmaet, men hensigten var souschefen, var der to flasker rødvin som jeg måtte gå ind og stille på mandens bord, mens firmagutten kiggede på det, så jeg ikke byttede om på gaverne :wink: Altid spændende at være på arbejdsmarkedet :rolleyes: - og der bliver lidt til rafflet iår, for Claus´ arbejdsgiver diskede op med en hængekøje!! Right - hvad skal alle de medarbejdere, der bor i lejlighed mon stille op med den??? Og hvor mange af dem, der har villa og vovhund mon har 2 træer, der lige passer i afstand til en hængekøje… På den anden side var der en af bankens personaler, hvis kæreste havde fået en sæbedispenser med vejledende udsalgspris på 800 kroner :yikes: Den kan købes billigt i den blå avis, ganske givet sammen med en hel stribe hængekøjer :wink:
Nå, det er ikke for at være utaknemmelig, men 2 flasker rigtig god rødvin havde gjort mig ganske tilfreds :slight_smile: Livet var enklere dengang der ikke skulles findes sådan på hvert år til jul…
VH
Susanne

2 Synes om