December tanker

Firmajulegaver er skabt af fanden og kapitalismen i fællesskab. :persevere:

For første gang i mit liv er jeg ansat et sted, hvor vi får en gave.
Sidste år var det en plaid. Som jeg endte med.at give væk, da det ikke lige var min smag, og desuden kunne Alban ikke lade frynserne være. :see_no_evil:
I år har vi så fået en pakke med to glas. To såkaldte champagneskåle. Bevares, de er da meget fine. Men punkt ét - hvor tit drikker jeg champagne - punkt to - jeg samler kun på ‘antikke’ glas. Well, de er sat i skabet, men tror ikke de bliver der i årevis. De ryger nok afsted til nogen, der har mere glæde af dem end jeg på et tidspunkt.
Helt ærligt overvejer at spørge næste år om man ikke kan blive fri for den gave. Jeg har det så svært med alt det overforbrug. :confused:

1 Synes om

17 kroner mere om måneden i pension - hvad skal jeg dog bruge alle de penge til? :huh:

2 Synes om

Jeg får faktisk en firmajulegave jeg kan bruge i år :slight_smile: En powerbank som jeg selv har overvejet at købe, så jeg er helt tilfreds :slight_smile:

3 Synes om

Jeg ville kontakte en investeringsrådgiver, hvis jeg var dig … :heavy_dollar_sign:

Jeg har ikke helt styr på, hvordan det ser ud denne gang, men der plejer at være noget med at jeg får 45 kr. mere i pension og at boligsikringen går ned med 38 kr. … nu hvor jeg er kommet til penge :cool:

4 Synes om

IS :smiley:

1 Synes om

Ja, det bliver jeg nok nødt til - ellers ender det vel med, at jeg bare klatter dem væk :joy:

1 Synes om

Ja, jeg kan købe is og andet guf for nogle af dem - men hvad så med resten?
Jeg kan jo ikke bruge alle pengene på slik?

2 Synes om

Jo! :smiley:

2 Synes om

Endelig…det går fremad med Mulle :grinning:
Nu har han endelig fundet ud af kattelemmen, altså når han er ude…
Så kan han finde ud af at komme ind igen.
Men at komme ud …DET er svært…den nød kan han bare ikke knække :sweat_smile:

5 Synes om

Jeg har været til julefrokost i aften og inden jeg tog af sted, skulle jeg lige spartle i de værste sprækker og male facaden. En pludselig indskydelse fik mig til at gribe en glimmer-øjenskygge og jeg har brugt hele aftenen på at gnide mig i ansigtet, for jeg så hele tiden noget glimte, ud af øjenkrogen … :roll_eyes:
Men det var hyggeligt, maden var god og der var meget af den

6 Synes om

…og så vil jeg gerne have kanin :heart_eyes:

17 Synes om

Da jeg startede på mit nuværende arbejde fik vi alle sammen den samme julegave. De fleste år gik der ikke en time, før rigtigt mange af dem blev sat til salg - endda internt.

Så gik vi over til, at man kunne vælge mellem 6 forskellige ting, herunder en ølpakke og en vinpakke, og alle var glade. Jeg hørte seriøst intet vrøvl i de år, tværtimod var der mange, som ligefrem var glade (og ikke bare indifferente).

For nogle år siden gik vi tilbage til, at alle fik det samme igen og tilbage til, at langt størstedelen af medarbejderne var utilfredse. Jeg har solgt eller foræret det meste af det væk, for hvad skal jeg bruge en bittelille kabinekuffert til, når jeg allerede har én, som går til kanten af de mål, flyselskaberne tillader? Powerbanken, der fulgte med, kom dog ret belejligt og det er okay at reklamere for kontoret, så den har fået lov at blive :slight_smile:

3 Synes om

Hvor er de smukke - hvad er det for en race ? :smiling_face_with_three_hearts:

de hedder lille rex otter

her var link jeg fandt ved lidt hurtig søgning…lille rex findes åbenbart i flere farver - men denne er bare flot syntes jeg

http://www.klaken-kaniner.dk/otter

1 Synes om

De samme aftegninger, bare på en vædder, og jeg ville ikke kunne holde fingrene fra den :star_struck:

1 Synes om

vædder er større?

Nu ved jeg ikke hvor stor denne race er, men en dværgvædder vejer op mod 2 kg. som voksen

når jeg googler ser det ud til at der er ‘standard’ og ‘mini’ - så de må fås i forskellige størrelser?

http://www.klaken-kaniner.dk/lille-rex1

1 Synes om

My big mouth … den øverste :cool:

2 Synes om

Jamen tillykke med din kommen kanin så. :hoho:

4 Synes om