Uh, lyder spændende - hva’ er det?
Jep, det blev kyllingefilet og diverse grøntsager stegt “wok-style”, og så med lidt hvidløg, koriander og et lille bitte skvæt soya… Og så ris til… (og jeg var en dygtig pige og lavede ikke sovs )
. o O (Hmm, må man godt bestille lidt flere julegaver til sig selv, når der er 3 pakker på vej? Det drejer sig jo kun en kjole, badetøj og undertøj
og jeg har jo fået 100 kr. rabat og fri fragt
)
Klejner, bagt efter en islandsk opskrift …
Ja da - bare ikke her midt i maden
Kunne man tigge en opskrift???
Altid rart at prøve nyt bagværk
Den er her i en tråd fra sidste år, indlæg #22 på side 2: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?25563-Kan-man-det-(k�kkenhj�lp)/page2&highlight=klejneopskrift
Jamen, jamen … opskrift!?! :?
Mandag fik jeg mexicansk halløj … you know, majspandekage med al tilbehøret (vigtigst af alt, godt krydret kød, stærk salsa og guacamole “med klumper”!)… Det var så til julehygge på jobbet. :høhø:
Tirsdag var der rester af ovenstående til frokost, og jeg fik spist mig overordentligt mæt, så skippede aftensmaden.
Idag, onsdag, står den på kartoffelmad med mayonnaise og rå løg. Mmm!
[QUOTE=Tea;756382]Jamen, jamen … opskrift!?! :?
[/QUOTE]
Den får du her:
Løg
Hvidløg
Hakket oksekød
Hakkede helst friske tomater som har fået indmaden fjernet
Bassilikum
Fløde/cremefine
Salt/peber
Et stort skvisj Engelsk Sauce
Et skvisj Beuvais ketchup
Pasta
Igår blev det lidt udnyttet at Camilla og jeg havde hærget rundt i INCO… Vi havde tilladt os luksusen at købe to artiskokker og de blev tilberedt, da vi kom hjem… Sammen med smeltet smør er det altså lidt af en gudespise
Man bliver ikke mæt af en artiskok, så der blev også kogt lidt tortellini med snydetomatsauce fra Dolmio
I aften bliver det sikkert boller i karry…
I aften står den på bøffer og bagekartofler med mos.
jeg tror det bliver risengrød… det laver jo sig selv…
Vi skal have andesteg grillet på rotisserie
Med bagekartofler og julesmør
Vi skal have hakkebøffer med bløde løg og spejlæg. Har ikke prøvet med spejlæg før, men det lyder lækkert http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=23671
Og så laver vi kartoffelbåde/pomfritter til, som vi spiser med dip.
Juleskinke, flødekartofler og broccoli salat -savle
Æbleskiver med jordbær syltetøj.
I dag blev det lammekoteletter med råstegte tofler drysset med persille samt. tzaziki, fetaost og oliven Min fars mad er mumsi.
I morgen er der ingen aftensmad da vi holder Lille Juleaften for venner, og så står den på høflig tag-selv inden de kommer, og derefter på marcipan, mandariner, og andre julegodter mens vi pakker pakker op
I overmorgen: FLÆSKESTEG og andesteg m. tofler, sovs, rødkul, bruntofler og alt det andet syrlige m. hjemmelavet ris a la mande og kirsebærsauce til dessert
Idag var det hjemmelavet pizza m tynde skiver af jordskokke og nigellafrø - lækkert…
I morgen bliver det RISENGRØD
I aften skal vi bare have en rigtig lækker let salat og hot wings til.
det bliver lidt dyremørbrad fra julefrokosten, som lige varmes og spises til lidt frisk pasta… det er det eneste jeg rigtig gider i dag…