Dejlige, dumme, elskelige James

20190701_162141-COLLAGE

18.03.14-30.05.19

James var en kat, vi slet ikke skulle have, men livet havde andre planer. Til Herning Landsskue 2016 fortalte Susanne om den her hankastrat, der trængte til at komme ud i et hjem kun med drenge - og kiggede sigende på mig. Vi havde så rigeligt katte! En måneds tid efter var vi til killingenus hos Susanne og Claus, hvor alle bimserne, store som små, hadede mig :uha: Indtil jeg på et kradsetræ fandt den her pelsbold, som jeg fik hæflet over i mine armen og tog med ud. Ruuuune, jeg vil have den her med hjem! :heart: Susanne kiggede lige hurtigt og sagde, at hun gerne fandt en kasse. Af alle muligheder, så var det lige James, der kunne lide mig :dokdok:

IMG_20160806_164454
Første møde med James

På næste udstilling kom vi uden kat, og for sjov sagde jeg til Susanne, at James da kunne bo hos os så. Senere stod Claus der med en transportkasse og sagde, at Susanne havde givet ham besked på at give den til mig… Og sådan havde vi pludseligt selskab af en kat på værelset, der blev ved med at falde ned mellem de to senge i ren kælenhed (og dumhed :wink: ) Et par måneder efter flyttede han ind…

20190701_161636-COLLAGE
James i sit es

Alle der mødte James, kunne lide ham. Og han elskede alle! Dog mest af alt hans Rune :heart: Hvis Rune sad et sted, så skulle James nok få sneget sig op på skødet af ham. Med ham i huset var der altid en af os, der havde en lille pelsklump på eller ved sig. Men det bedste var nu, hvis Rune og jeg sad ved siden af hinanden på sofaen, så han kunne ligge på begge skød samtidigt. Den lille selskabspapegøje kunne dog ikke nøjes med sine mennesker, der skulle også være andre katte! 10 min alene på et badeværelset, og han var ulykkelig. Heldigvis havde han især en god ven i Rhys, som også var hans udstillingsbuddy.

37
Rhys og James på tur

Han var lige så dum, som han var sød. Og ork dælme, hvor var den kat uskarp :klapper: Han er blevet væk under en seng på et hotel, indtil vi løftede op i lagnet, og han blev befriet. Han er ofte blevet væk i hjørner, hvor han ikke lige forstod at dreje rundt. Men han blev lige lykkelig hver gang, han fandt os igen :tihi: Men glansnummeret var dengang, han ikke kunne finde ned fra skabet :lol:

Som afslutning på historien måtte jeg lære James at gå fra skab, hen over en hylde og ind på trappen, for det fattede han heller ikke selv :klappe:


James slapper lidt af

IMG_20190218_210841
2,5 år senere - man ligger bare godt på ryggen!

Lille, dejlige James. Du skulle jo ikke fra os endnu! Vi hyggede så meget med at have dig med på tur, du elskede publikum og du var kun 4 certer fra SP. Og du var ved at blive ven med Birk. I var så søde sammen :heart: Vi savner en varm pelsklump i skødet!

20190701_161414-COLLAGE
James og Birk. Det andet billedet er fra en 4-5 dage før han blev aflivet

Tak, Susanne og Claus, for at James måtte blive en del af vores liv. Han er sådan en kat, som alle burde have :heart:

Fotoshoot-8
James var ikke verdens bedste fotomodel…

Fraklip-3
… Men verdens bedste hyggefyr

25 Synes om

Det gør mig ondt :ked:

:kram: til jer og et :lys: til jeres dejlige dreng

1 Synes om

Jeg sidder og tuder på jeres vegne, for hvor var James dog en dejlig kat, og hvor var han højt elsket :hjerte:

Smukke, søde, dumme, dejlige James :lys:

:kram:

1 Synes om

:lys:
Det er så uendeligt trist at skulle sige farvel til en god kat som ham,
men James har i hvert fald været elsket som få og vil blive husket.
:kram:

1 Synes om

Kæmpe knus og kram, må vi alle opleve at have en James i vores liv :heart::heart:

1 Synes om

:kram:

:lys:

1 Synes om

Sikke et fint indlæg om skønne, smukke James, som jeg har elsket at læse historier om. Godt nok fik han ikke et langt liv, men han har haft verdens bedste katteliv sammen med jer :hjerte:

:lys: James :hjerte:

1 Synes om

Dejlige James. :hjerte:
Det gør mig ondt, at I skulle miste ham så tidligt. :lys:

1 Synes om

Det gør mig ondt, at I har mistet ham. :broken_heart:

Tak for den lille fortælling om ham.

Mange Tanker herfra.

Hvil I fred James :lys:

1 Synes om

:lys: for James
og :troste: til hele familien

1 Synes om

Så utrolig trist at I skulle miste ham så tidligt :ked: :kram: Og så utrolig fin og elskelig tekst om han :heart:

1 Synes om

Det kan godt være, historien ender trist, men jeg har nu alligevel klukket lidt undervejs, mens jeg læste. Og det ER da fantastisk at have så mange gode og sjove fortællinger om en kat, som I kun nåede at have så kort tid. Jeg er sikker på, det kun er en brøkdel af dem, du har delt her :heart:

3 Synes om

:kram: kondolerer, sådan lidt mange uger senere.

Han var jo tydeligvis en lækker krammebamse, kan godt forstå I savner ham!

1 Synes om

Dejlige, dejlige James :hjerte:

Det er alt for hårdt og uretfærdigt når man må sige farvel til dem for tidligt :ked:

:lys: for James

1 Synes om

Det gør mig ondt at I mistede James :kram:

God rejse dejlige James :lys:

1 Synes om

:lys:
FIP er mere end modbydelig :broken_heart:

1 Synes om

:lys:

1 Synes om

:lys:

1 Synes om

:lys:

:kram:

1 Synes om

:lys: James du har helt sikkert fundet Regnbuebroen

1 Synes om