Del din madplan?

[ul]
[li]Fredag: Brænende kærlighed.[/li][li]Lørdag: Medister med råstegte kartofler og ribsgelesovs.[/li][li]Søndag: Pizza.[/li][li]Mandag: Sgetthi’ kødsovs.[/li][li]Tirsdag: Frikadeller med kartofler og brun sovs.[/li][li]Onsdag: Kyllingefillet i strimler med ris, bearnaise sauce og broccoli.[/li][/ul]

[QUOTE=TrekkieGrrrl;658308]Jeg er stum af beundring over folk der kan lave madplan for mere end et par timer fremad… Jeg ved aldrig hvad vi skal ha’ før jeg står henne i Føtex og ser om der er et godt tilbud.
[/QUOTE]

Min madplan er meget ofte afhængig af, hvad der lige i den uge er på tilbud i køledisken . I ved nok 3 ell 4 for xx kr tilbud :slight_smile:
Lige pt har vi dog fryseren fuld af enorme mængder godt kød, efter et mindre kommandoraid til INCO :smiley:

Jeg elsker at lave mad… Mit problem er at jeg spiser alene fem dage om ugen - og det hader jeg! Det er virkelig svært at skrue sig op til at lave noget ordentligt mad, når det kun err mig, der spiser det…
For - jeg elsker at lave mad til gæster :slight_smile:

Madplanen for min uge, er baseret på at jeg bruger den samme slags kød to dage i træk - eller kan tilberede kødet og evt fryse det ned til senere…

Jeg kan prøve at uddybe denne uges madplan, så kan man se princippet…
.

Tirsdag : Frikadeller m nye kartofler og stuvede ærter, grønne bønner, gulerødder og blomkål… resten af farsen krydres op m bla ingefær, spidskommen, chilli og koges til kødboller, som fryses ned til senere på ugen…

Jeg skal spise en del grønt pgr kostomlægning… den slags kommer let til at hænge en ud af halsen, men når jeg får det som en stuvning, så synes jeg det er lækkert…
Frikadellefarsen laves af 500 g hakket kalv og flæsk 6 - 8%… Halvdelen af farsen bruges til frikadeller = ca 5, 6 styk… resten af farsen krydres yderligere med spidskommen, hakket ingefær, hvidløg, sambal olek/chilli, formes til kødboller og koges. Tages op og fryses ned eller gemems til næste dag…
Jeg kan ikke spise 6 frikadeller, max to - så de sidste gemmes til frokost eller natmad til Jan, når han kommer hjem. Der vil også altid være let par kartofler tilbage - disse gemmes også til frokost=kartoffelsalat…
Rester af stuvningen giver jeg til hundene :wink: mest fordi der er persille i…

Onsdag: Kyllingelår, marineret i tomat/paprika og ovnstegt, serveret med en god salat af romainesalat, grillede røde peberfrugter, tomater, rødløg,mungbønner og fetaost + lidt godt brød…

Til frokost har jeg fået frikadeller med en god mungbønnesalat (ananas/chilli, avocado, mungbønner etc).
Derfor har jeg mungbønner og brød i huset…
Bønnerne bruges til aftensalaten og så er det bare at lave lidt kylling til…
Resterne af kyllingen bruges forøvrigt næste dag til en frokost ceasar salad - jeg har jo romainesalat i huset…

Torsdag: æble/timianpølser stegt på panden, cremet risotto, og en simpel salat m tomater, agurk, løg, store kapers og brødcroutoner…

Brødcroutonerne laves af resten af det gode brød fra dagen før…
Pølserne var på tilbud i Fakta i weekenden - har været frosset ned siden købet… lyder spændende :slight_smile: håber jeg har fundet det rigtige tilbehør…

Fredag: Kalveschnitzel med chillipasta…

I fryseren ligger der også et par liter rigtig god tomatsugo (italiensk tomatsauce) behørigt portionsopdelt…
Halvdelen af sugoen bruges som basis for pasta arrabiatta…
Jeg laver formentlig en tomat/mozarelle salat som forret… mest fordi jeg har rigtig mange tomater lige pt…

Lørdag: Indiske kødboller i tomatcauce m ris

Kødbollerne fra i tirsdags + resten af Sugoen fra dagen før - og så de rigtige krydderier + lidt friskhakket grøn chilli, en god raita og brune ris…

Søndag: Hakkebøf m stegte løg, skysauce, nye kartofler og masser af ærter + hjemmelavet agurkesalat…

Vi har en del agurker også… og en af måderne at bruge dem på er agurkesalat… og så er det bare rigtig længe siden at vi har fået hakkebøffer :slight_smile:

Mandag skal vi spise ude… og så starter ugen forfra med en ny madplan… som jeg bestemt ikke har besluttet mig for endnu. men som nok kommer til at indeholde lidt god bøf, lidt perlehøne (jeg skal eksperimentere med en opskrift), og ellers nogle farsretter (come to think of it - det er dælme længe sidne jeg har fået forloren hare - måske man skulle invitere gæster fredag aften? :smiley: )

Rigtig god tråd med masser af inspiration :slight_smile:
Her ser det sådan ud :

Mandag: Forloren hare med tyttebær

Tirsdag: Hjemmelavet gammeldaws kærnemælksuppe

Onsdag: Hjemmelavede burgere m. salat

Torsdag: Indbagt mørbrad med hj.lavet rösti og rødvinsovs

Fredag: Stegt kylling m. fritter ( har kattene bestilt :slight_smile: )

Lørdag: Ovnbagt laks m. spinat/lime og små nye kartofler

Søndag: Forårsruller m. salat

Er der nogle der har lyst til at opdatere :slight_smile:

Skal lave madplan for den kommende uge og ud for at handle ind til den i dag :smiley:

Min ugeplan efter jeg startede på arbejde er meget struktureret :slight_smile:

Mandag: Cup Nodles
Tirsdag: Cup Nodles
Onsdag: Cup Nodles
Torsdag: Cup Nodles
Fredag: China box fra frost
Lørdag: Det finder vi ud af i løbet af dagen
Søndag: Det finder vi ud af i løbet af dagen

Jeg synes jeg er vildt struktureret, med en fin og lækker madplan og nem og tilberede :stuck_out_tongue:
Ej det ligner slet ikke mig og spise sådan noget mad, men nyt arbejde og først hjemme kl, 19.10, så gider jeg ikke rigtig og lave mad.
Men det kommer jo nok tilbage igen, men madplaner har jeg aldrig været god til, for så gider jeg bare ikke spise det som er planlagt også bliver det alligevel for dyrt i sidste ende, når jeg skal smide ud.

Så får du lige min for denne uge (vel vidende at den sikkert skrider for idag)

Mandag: spiser ude.

Tirsdag: Pennepasta m hjemmelavet tomatsauce og kalveschnitzel - hertil en stor skål grøn salat.

Onsdag: Paprikamarinerede kyllingelår m salat af grillede peberfrugter og grillet polenta m hvidløgssauce.

Torsdag: Løgtærte m hakkebøf og kartofler.

Fredag: Quiche Lorraine.

Lørdag: Tortellini m sauce af squash krydret med stjerneanis + evt en oksemedallion. Som forret en god tomatsalat…

har kigget reklamer og sammensat ud fra det
Tirs: kylling med pommes

Ons: æggekage med tofler og pøller
Der er tilbud på æg, kartofler og pølser. Koger 2 kilo kartofler
Tors: Svensk pølseret
Kartofler kogt tirsdag
Fre: Rester el. toast
Vi skal til middelalderfrest i horsens og har sikkert ikke lyst til meget når vi kommer hjem
Lør: Nuggets med fritter
Har skal vi til kattenus :thumbup: så det må gerne være nemt
Søn: Tunbøffer med bras-tofler
Resten af kartoflerne fra tirsdag

Man: Hjemmelavet pizza
Tilbud på pizzadej og toppings, resten bliver brugt til madpakker
Tirs: Koteletter med ris og B-sovs
Har i fryseren
Ons: Hjemmelavede kyllingeburgere
Har i fryser
Tors: Chiken tandoori

Fre: En form for gryderet

Lør: Til familiefest i Sønderjylland, bliver og sover

Søn: Rester fra fredag
Der er vi nok ret trætte, så er det rart at have noget der bare skal varmes :thumbup:

[QUOTE=PivC;666373]

Ons: æggekage med tofler og pøller [/QUOTE]

:høhø:

Og denne uge lyder som følger…

Mandag - spiser ude.

Tirsdag - ´fyldt svinemørbrad m aspargesrisotto

Onsdag - spaghetti med kødsovs…

Torsdag - svinemørbrad (rester fra tirsdag) med wokstegte grøntsager og kinesisk blommesauce…

Fredag - fastfood… sikkert noget burger eller pizza… Brian skal showvaskes, og så er der hverken megen tid eller overskud til at lave mad…

Lørdag - spiser ude, måske… eller også noget fra den gode kinesiske take-away… skal sætte stand op til Colourpointens hobbyshow i Hvalsø Hallerne og aner ikke hvornår jeg kommer hjem eller hvordan jeg har det…

Søndag - et eller andet… har væet på show hele dagen og ved ikke hvornår jeg kommer hjem. Kunne sagtens forestille mig at det bare bliver en rugbrødsklapsammen med leverpostej…

Alt i alt en meget atypisk uge! :slight_smile:

Måske jeg skulle skrive min egen ind også :slight_smile:

Jeg handler jo ind torsdag, så jeg tager udgangspunkt i torsdag som “ugestart”.

[ul]
[li]Torsdag: Koteletter i fad med porrer, soltørrede tomater, rød pesto og råstegte kartofler.
[/li]
[li]Fredag: Chicken Curry.
[/li]
[li]Lørdag: Boller i Karry.
[/li]
[li]Søndag: Forloren hare med ribsgele sovs.
[/li]
[li]Mandag: Spiste ude (Fik grillet rib eye med grillede kartofler og gulerødder, tomatsalat, avokado/spidskål salat og svampesauce spækket med karl johan og kantareller - MÅMS, det var godt! (mig som ikke kan lide svampe).
[/li]
[li]Tirsdag: Biksemad lavet af svenske kjötbullar og nemme kartoffler.
[/li]
[li]Onsdag: Marineret kylling i strimler med ris, blomkål og bearnaise.
[/li][/ul]

[QUOTE=DK Thomani;666405]Søndag: Forloren hare med ribsgele sovs.
[/QUOTE]

Bum… Så blev min gryderet i næste uge lige skiftet ud! :savle:

Jeg havde nok skiftet pøllerne ud i stedet :høhø:

Idag skal vi have boller i karry jeg tænker hjemmelavet pizza til imorgen, men søger opskrift på en rigtig god pizzadej?

vi har lidt svær ved at lave en madplan men vi forsøger for jeg kører lastbil og min mand er montør … Vi er blevet glade ved vores investering i en dampovn… jeg laver en masse gryderetter og laver ris så de er klar.Jeg laver portioner med ris og gryde ret 15 min i damp ovn med årstidens grønsager det er godt mad de dage man er alene …

Men vi handler en gang i ugen og forsøger at lave en plan.

Kan anbefale at købe en dampovn sikke meget plads vi har fået i køkkenet med sådan en og sikke meget tid vi spare når vi laver mad. Maden smager af mere ved dampning. Leopols mor har lige fået en hun har dårlig ryg og andre ting som hun siger det er det bedste vi har gjort.

Men de er så dejligt billige, lige til at samle, så er der hurtigt til en hel uge :savle: -xxrotflmao

Pølser så… Dem lavet af gris… På en fabrik… købt i en eller anden form for supermarked :rolleyes:

:høhø:

Jeg hiver lige denne tråd op igen, måske kan vi inspirere hinanden :slight_smile:

Vores madplan for den næste uges tid ser således ud:
Fredag: Pandestegte kyllingefileter m. perlerugsalat bestående af perlerug, gulerødder, æbler, peberfrugt, grønne asparges, rødløg, tørrede tranebær og feta. Salaten vendes i en dressing af æblecidereddike, olivenolie, presset hvidløg, salt og peber og så kommes der en god håndfuld friskhakket persille i.

Lørdag: Udstilling, så det bliver hvad hallen byder på :slight_smile:

Søndag: Resten af perlerugsalaten og dertil hakkebøffer

Mandag: Frikadeller m kartofler og ristede grøntsager (peberfrugt, chamignon, rødløg, evt. butternut squash og evt. bliver der vendt nogle hvide bønner i også)

Tirsdag: Blomkålspizza m. tomatsovs og et eller andet kødfyld. Det er lidt et eksperiment, men jeg håber, det er så godt, som der siges.

Onsdag: Mørbradbøffer m. spinattimbaler

Torsdag: Rester

Fredag: Tortillas

Lørdag: Cuvettesteg - sandsynligvis med noget tilbehør af butternut squash og måske rodfrugter

Vi får i øvrigt sjældent sovs, i stedet laver vi altid en dressing af cheasy fraiche, paprika, hvidløg, salt, peber og citronsaft, så den er næsten altid på bordet og går faktisk til alt!

God ide - og fin tråd! Første jeg gang jeg ser den . :thumbup:

Vi laver altid madplan for en uge ad gangen og køber ind lørdag formiddag. (Havde vi bil , havde vi lavet månedlig madplan :wink: ) - Jeg har endda lavet et excel ark, som Mike printer en massevis ud af ad gangen og er lige til at fylde ud. De sædvanlige ting (rugbrød, mælk, osv) står på som basis fra computeren af.

Anyways: Uge 11
Mandag: Stegeben stegt og derefter kogt mørt med gulerødder og løg - dertil tofler m. brun sovs
Tirsdag: Hjemmelavede burgere m. hjemmebagte burgerboller (Yesss rart at bo sammen med en bager-elev :thumbup: )
Onsdag: Flæskesteg m. flødetofler til mig, og bagetofler til Mike
Torsdag: Samme som Onsdag (rester)
Fredag: Boller i Karry (Ja hva gør man ikke for at manden synes det er en god start på weekenden/slut på ugen)
Lørdag: Samme som fredag (rester)
Søndag: Medister med bådkartofler

[B] [/B]

Man 12/3

Kyllingeunderlår på bund af porrer, gulerødder og hvidkål. Hertil fuldkornspasta.

Tirs 13/3

Grøntsagsrodsammen m. kødrest fra stegeben og spejlæg

Ons 14/3

Krebinetter m. perlespeltsalat

Tors 15/3

Karryristede kyllingestrimler i madpandekager m. salat.

Fre 16/3
Lækker bøf m. hj.lavede kartoffelskiver, grønne bønner stegt m. hvidløg og bearnaise.

Lør 17/3

Ikke hjemme.

Søn 18/3

Stegte torskefileter m. spinattimbalaer og rest af perlespeltsalat.

Synes jeg får sværere og sværere ved at hitte på noget. Men det er så også kun mig herhjemme, der finder på og laver maden.

Jeg laver ikke madplan… Men i dag står den stegt flæsk med persillesovs og små kartofler.

Det var en super ide, så kan man lige se hvad andre har på menuen, og måske tage det med til næste gang med selv laver madplan :slight_smile:

Lørdag - citron kylling med hvidløg og rosenmarin, men små krydret kartofler bagt i ovnen sammen med kyllingen og salat til
Søndag - rester fra lørdag
mandag - er ikke helt bestemt endnu
Tirsdag - Laks med salat
Onsdag - rester fra mandag og tirsdag
Torsdag - spagetti med kødsovs (jeg skal bare have salat)
Fredag - Kyllingfilet med broccoli salat
Lørdag - Bøf med blandet grønt og evt kartolfer til ungerne

:slight_smile: