Den danske indfødsretsprøve

[quote=Sheer;80109]Lige den med Søren Kierkegaard er da lidt væsentlig pga intervallerne imellem tidsperioderne. Intervallerne er immervæk ret store.

Og Søren Kierkegaard har haft ret stor indflydelse på vores tanker, det er da f.eks. set i en tråd herinde i dag. :p[/quote]

Det samme kan man sige om Thomas Aquinas -tihi
For mig ville det være langt mere relevant, at spørge om på hvilken måde at Søren Kierkegaard har påvirket den danske mentalitet (damn, jeg hader det ord! men kan ikke lige finde på et andet)

Jeg bestod ikke -tihi (havde 28-30 rigtige) Men nogle af spørgsmålene er altså også hmmm alternative synes jeg. Kunne sagtens komme i tanke om nogle mere relevante, hvis jeg satte mig ind ia være udlænding og skulle flytte hertil, og hvad der var relevant at vide :slight_smile:

Tja, jeg blev patriot - Selv om jeg ikke havde svaret rigtig, er jeg jo i hjertet patriot alligevel -wehu

Jeg kan godt blive her - heldigvis!

-wehu-wehu-wehu-wehu

Men en del af spørgsmålene synes jeg nu ikke er relevante for at få dansk statsborgerskab,

:?:?:?:?:?

Hej.

Jeg mener nu, at spørgsmålene er godt lavet - Hvis man har et ønske om at få indfødsret, så er det vel også fair, at man forsøger, at sætte sig lidt ind i landets kultur, historie, love og kender nogle af de personligheder, der har været med til at tegne landet udadtil.

Hvis man har et reelt ønske om indfødsret, så har man vel også et ønske om at kende sit nye land og på den baggrund bør det vel ikke være et problem, at svare på sådanne spørgsmål.

Jeg ved så godt at ikke alle, der har svaret, er bestået, men i ved så, så mange andre ting, der hører til det danske liv, så jeg ser ingen problemer i det.

Jeg blev også patriot, men jeg mener at de fleste er spørgsmålene er skudt ganske meget ved siden af, i forhold til hvad der er relevant at vide.

KH

Sofie

jeg bryder mig nu ikke meget om den test.

men jeg synes det er forfærdeligt at det nu er kommet frem, at nogen af de svar som er sat som de rigtige, faktisk viser sig at være forkerte.

det er for amatør agtigt -tommelned

Ja det er faktisk ret skræmmende