Den grønne tråd

kvinde…du gi’r mig stress…:høhø:

5,8 og 19…det er dem med de kraftigste motorer…efter lynkig…har lige lidt travlt med at pakke huset sammen inden snestorm

LOL jeg siger mange tak - pakke huset ind? hold nu mangle sikke et job, god arbejdslyst :slight_smile: Og nej havde ikke forventet svar så hurtigt så nejer, bukker og med stor taknemmelighed :–)

hoho så fik jeg sørme lige samlet alle Jims gode råd og printet ud. Så må jeg da trygt med mine begrænsede evner kunne opsøge forhandleren - så håber jeg ikke vejret bliver en hindring for lørdagens udflugt

well de lover jo ca 10 cm reel sne, og, her blæser der en stiv iskold kuling, pt fra syd, men den slår om i øst eller sydøst…og så kan der altså blive dumpet 1 m driver på 3-4 timer…og jeg stoler ikke helt på tø og regn, så var ude efter forråd…og fodre fugle og dyr, hente træ ind til et par døgn, fik oss lukket bilen ind og lukket efter den :tihi: har prøvet at garagen har været helt fyldt med sne :yikes:

[QUOTE=Jim;1272184]well de lover jo ca 10 cm reel sne, og, her blæser der en stiv iskold kuling, pt fra syd, men den slår om i øst eller sydøst…og så kan der altså blive dumpet 1 m driver på 3-4 timer…og jeg stoler ikke helt på tø og regn, så var ude efter forråd…og fodre fugle og dyr, hente træ ind til et par døgn, fik oss lukket bilen ind og lukket efter den :tihi: har prøvet at garagen har været helt fyldt med sne :yikes:…[/QUOTE] Du siger da noget! træ! godt jeg da lige har til en uges tid på verandaen endnu… for herinde er der ved at være godt tomt

…fik lige kigget lidt dybere på stadset, ku’ faktisk godt sæl tænke mig nr 8…nu har jeg så glemt at skrive lidt om klipperbordet… klipperkassen…kan se at nogle af dem han har er kunststof, og jeg mener at bl.a gingen er trykstøbt aluminium…normalt er bordet jern plade…kører man på noget med alu bord, så knækker det - og det kan ikke svejses…hvordan kunststof (ABS) opfører sig…don’t know…men jeg ville nok tage bordet af om vinteren…det sidder normalt kun fast med et par splitter…

fik fat i en mand, der mente en havetraktor bare ville ruste op? at medmindre jeg byggede et ordentligt skur til den så ville den ruste op…efter 1 vinter
At en robot eller en selvkørende med batteristart ville være langt bedre - til mig… hmmm…

Robot er helt klart den allerbedste løsning i forhold til græsallergi men men… vil jo også have høns og der skal nye vindskeder på huset, 2 vinduer - måske 3 skal skiftes. Og så er der jo tagrenderne…

Jeg piver ikke, jeg prøver bare at få det hele til at gå op i en højre enhed men jeg har ikke råd til en havetraktor om den ruster op. Må lige inden den anskaffes tale med naboen om vinteropbevaring… ej altså hvor er det besværligt burde have anlagt en japansk flisehave!

Til gengæld går mit projekt ingen madspild ret fint. Men det græs… åhhh altså…

altså…jeg har jo 2 …den ene er slidt op, styretøj er smadret af at køre i alt, og med alt året rundt…men rustet op, nix…det er en partner…ca 20 år…den anden er en weedeater, den bliver udsat for det samme …den er vel ca 10 år, og har boet her i …6-7 år …den har da lidt overfladerust hist og pist …men rustet op, nix …men de “billige” fx brugsen sælger…tynd plade og dårlig lak …jep, de ruster …forresten er fx husquarna med kunststof front og vist oss en del af selve karosseriet …og begge mine har altid boet ude, det eneste jeg gør er at tage sædehynden ind om vinteren…men sådan en ATV presenning kan man da få til under 200 kr

Mange tak :slight_smile:

så må jeg kigge nærmere må dem der er ingen vej uden om.!

mon nr. 8 har bioklip?

Jeg ville da bare smide en god, kraftig pressenning eller lignende hen over havetraktoren om vinteren. :slight_smile: Så er den beskyttet mod det værste nedbør. Kulden skal den såmænd nok klare. :wink:

Nå kan da fortælle at siden Tante tut oprettede denne tråd så har jeg fået skruet mig ind i en semimadplan. Jeg har smidt ud for 18kr og satser på hundene ikke tager på - men de hjælper altså også til når der er en minirest der kan spises.

Jeg har handlet lidt nyt ind og det er til at supplerer det op jeg har i forvejen.

Det er et spændende men meget tidskrævende projekt

[QUOTE=catsanddogs;1272410]Mange tak :slight_smile:

så må jeg kigge nærmere må dem der er ingen vej uden om.!

mon nr. 8 har bioklip?[/QUOTE]

bioklip…er vist bare en enkelt lille kniv der sidder “løst” ude i enden af den rigtige kniv så den roterer grundet centrifugalkræfterne ?..ved ikke hvor godt det virker, men afklippet er jo med til at gøde plænen, så det var ikke det jeg ville bruge extra på

weee i dag fik jeg så endeligt fat i en miniovn, sådan en rigtig ovn i miniformat. Jeg er SÅ træt af min mellemstore ovn der sluger strøm så det står efter. Jeg har store forventninger til den her lille ovn :slight_smile:

Alle kneb må gælde for at spare strøm :slight_smile:

[QUOTE=catsanddogs;1272530]weee i dag fik jeg så endeligt fat i en miniovn, sådan en rigtig ovn i miniformat. Jeg er SÅ træt af min mellemstore ovn der sluger strøm så det står efter. Jeg har store forventninger til den her lille ovn :slight_smile:

Alle kneb må gælde for at spare strøm :-)[/QUOTE]

Kører miniovne ikke på lysnet?
Hvis det er tilfældet, kan det godt blive dyrere i det lange løb, end den store ovn, der kører på kraft.

[QUOTE=Milles mor;1272534]Kører miniovne ikke på lysnet?
Hvis det er tilfældet, kan det godt blive dyrere i det lange løb, end den store ovn, der kører på kraft.[/QUOTE]

Hvordan det, hvis begge dele kører på el ?

[QUOTE=Milles mor;1272534]Kører miniovne ikke på lysnet?
Hvis det er tilfældet, kan det godt blive dyrere i det lange løb, end den store ovn, der kører på kraft.[/QUOTE]

Min alm ovn bruger mega meget el og det er jo ret dumt for at lave f.eks. 2 kyllingeoverlår. Miniovnen var på billig billig tilbud så jeg tvivler i høj grad på den ikke hurtigt er tjent hjem, Men er den ikke sætter jeg den da blot til salg :slight_smile:

har jo gas…120 kr for en flaske i tyskland …og en bordovn på …23 l vist …al bagning og kogning i gasovn, det meste af alt andet i bordovnen …og så har jeg smidt mikroen ud …bruger gas for mindre end 250 kr pr år

Ja havde jeg da jeg fik lavet køkken haft bedre rådgivning eller mere overskud havde jeg såmen også valgt gas. Nu har jeg induktion og el ovn og det koster min. 3 kwt at tænde ovn til ½ times madtilberedning. Men jeg er på jagt efter et gasblus, og et udekøkken

Jeg kan bare huske, at vi for nogle år siden brugte en miniovn, fordi vi regnede med at det ville være billigere, når ovnkammeret var meget mindre, hvilket det så viste sig ikke at være. Men det kan jo være at de nyere miniovne er billigere i forbrug.
Men prøv da og se ad, et stykke tid. Så kan du jo altid sælge den igen, hvis det stadig er for dyrt.

Den nye miniovn har nu fundet sin nok kommende plads på en hylde i spisekammeret under microovnen. Og det medførte jo en større omrokering. Det gik op for mig hvor mange dåser jeg egentligt har skrabet sammen. De må nok tænkes ind i kommende madlavning. Der er såmen også en del tørrede af slagsen men så må jeg jo se at finde retter hvor det hele kan bruges. Fryseren er så godt som tom for oksekød, men har and, kylling og svin… mon det smager godt med linser, bønner, kokos, tomat?

Jeg må vist få spist op af alt det der allerede er lavet og så i gang med nogle nye seriøse retter… det er altså ret utroligt hvad sådan et lille spisekammer kan rumme :slight_smile:

Men thihi har forsat kun spist ud for 18kr!

Og ja jeg kender jo strømforbrug for den store ovn så vil bestemt holde øje med den lilles. Det skulle jo være en forbedring både for mig og miljøet