Den lille ny Prinsesse

Og mit udsagn var at mange har det med Se & Hør som de har de med EB. De læser det ikke men ved alligevel hvad der står i det :slight_smile:

Smil jeg læser kun det blad når der direkte bliver linket til en af dens sider.
Jeg tror ikke jeg går glip af noget i hverdagen eller hvad :tihi:

Jeg synes Athena er et rigtig pænt navn. :slight_smile:
Det gør mig ikke så meget hvad kongehuset hedder, selvom jeg blev en smule skuffet over tvillingernes navne, fordi jeg var sten-hamrende-sikker på at de ville vælge Viktoria og Valdemar fnis

Absolut enig :slight_smile: Men hvis du skal vurdere mængden af sensationshungrende EB-læsere mod mængden af royalister i Danmark, er jeg ret overbevist om, at EB taber. Og dem, der læser EB engang imellem og ikke helt er afklaret omkring deres royalist-status, vil have glemt den slags pladderoverskrift inden for en måned :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;856900]Ikke alene synes jeg, Athena er et smukt og feminint navn - jeg synes også, dels at de må kalde den (jeg mener nu “kun” det er nr. 10) i rækkefølgen, hvad det passer dem og så har jeg aldrig fattet fidusen med, at søskendes navne skal passe sammen! Er der nogen, der tænker over, hvor mange år, man lever som selvstændige individer frem for sine forældres børn? Ja, jeg er en af dem, der har fået navn, så det passer med min søsters - en person, jeg ikke har boet sammen med i 25 år og som jeg ser et par gange om året ved særlige lejligheder. Hvor er det dog uendelig ligegyldigt, om vores navne klinger godt eller dårligt sammen :slight_smile:

Marguerite er valgt som et cadeau til dronning Margrethe og de to sidste navne er - ganske efter traditionen - mormor og mor. Og begge d’damer er som bekendt franske, så derfor er navnene franske :slight_smile:

Jeg synes, at i en så moderne og international tid, som vi lever i, ville det være næsten latterligt at kalde en dansk prinsesse Thyra eller Dagmar eller lignende gamle danske dronningenavne, der kun kan udtales på germanske sprog. Og hvis de - Gud forbyde det - havde kaldt hende Margrethe, var de da først blevet til grin med deres helt eget sæt regentpar i det sønderjyske :)[/QUOTE]

Ih hvor er jeg dog enig :slight_smile:

Igen må jeg erklære mig rørende enig!

Jeg indrømmer at jeg indimellem læser EB når jeg er i DK men derfra og så til at huske hvad de skriver er der langt. For mig er det ren underholdning ligesom SE & HØR og ikke noget der bliver husket på :slight_smile: (Sidst nævnte køber jeg dog ikke mere da jeg efterhånden ikke aner hvem det er de omtaler :høhø:))

Det er da også bare det pæneste navn! :rock:

[QUOTE=hmm;857029]Prinsesse danskvand – Ekstra Bladet

Den kommer til at hænge på hende …[/QUOTE]

Årh gudfader!! Så har man da godt nok ikke nok at gå op i… Sikken en gang braller!

Jeg synes, at de må kalde hende lige hvad de vil. De er jo hendes forældre. :wink:

Jeg har selv fire yngre halvsøskende, og deres navne passer overhovedet ikke sammen med mit. Gudskelov, for drillerierne ville da ingen ende tage, hvis jeg faktisk havde en bror, som hed Bue. :tihi:

Jeg synes navnet Athena er en rigtig pænt navn, og ja jeg er tilhænger af navne som kan udtales både på dansk og internationalt :slight_smile:

Og i øvrigt kan jeg slet ikke se hvorfor kongehuset skal holde sig til de gamle danske navne, når samfundet i den anden ende også råwer op om at kongehuset skal fornye sig. Damn er det ikke nemt at være kongelig, for når man træder bare et skridt uden for det sædvanelige for at gøre noget “nyt” så er det sandelig også forkert.

Nææ lad dem give deres børn de navne de vil :slight_smile:

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal syntes om det…
Måske fordi det første, der strøg igennem hovedet på mig, da jeg hørte det, var Tena :høhø:

[QUOTE=Sannela;857191]Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal syntes om det…
Måske fordi det første, der strøg igennem hovedet på mig, da jeg hørte det, var Tena :høhø:[/QUOTE]

Det tænkte jeg også på - man må ikke håbe, de forkorter navnet :høhø:

Jeg hører til dem som mener at de må kalde deres barn det de har lyst til, og jeg synes også det er forfriskende når der kommer et navn som ikke er “gammelt” og traditionelt. Jeg synes også Athena er et ganske pænt navn :slight_smile:

Men jeg hører så også til dem der ikke synes det passer med Henrik, men jeg er jo også en af dem som har 3 børn med navne der passer sammen :wink: