Den nemme måde at have kat på…
Lad mig med det samme slå fast at dette IKKE er en bebrejdelse til jer med fritløbere
Det er 35 + år siden at jeg selv havde fritløbere, og jeg havde glemt hvordan det var/er, nu har jeg så Madsekat på ferie, Madsekat er normalt fritløber, det er tilladt i den bebyggelse min datter bor i.
Normalt når jeg har passet deres dyr, har det været med dagligt besøg, denne
gang var der nogle gode grunde til at gøre det anderledes, så Madsekat er blevet “groundet” hos mig
Det har selvfølgelig sat nogle tanker i gang, og det har bragt glemte ting frem, tanker og ting jeg gerne vil dele og/eller have respons på og igen det er ingen bebrejdelse, blot en “konstantering” jeg vil dele.
At jeg mener at det er den nemme måde at have kat på, er fordi katten går ud og underholder sig selv, den finder selv sine udfordringer og oplevelser, når den så er træt/mæt af oplevelser, kommer den hjem og skal måske have noget at spise, og så ellers bare slappe af og samle kræfter til næste tur.
Med ikke-fritløbere er ejer nødt til at sørge for underholdning, for udfordringer, ejer er nødt til at tænke anderledes, hvis kattens behov skal opfyldes, det være sig med gemmesteder, med klatre og kradse-muligheder, hjemmet
kan hurtigt komme til at bære præg af inde-katte, fordi der skal bare være muligheder og udfordringer, det hele skal opfyldes på det lidt begrænsede område katten nu har.
Hvad siger I, er jeg helt galt på den, når jeg synes at fritløbere er “den nemme måde” at have kat på ??