Den store debat på Facebook!

indsæt selv passende lyd af jungletrommer her :tihi:

En af mine venner på facebook har linket til en debat der kører på blogs og i tv og i aviserne.

Singlekvinderne der får børn via insimination! Indsæt passende gysermusik her -what

Artiklen kan læses her: http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=106172738561&h=F0WA5&u=W4j29

Den debat jeg fører derinde er ret lang og vi kommer rundt om mange ting

Redirecting...

Dette er min vens profil - i skal være meget velkomne til at se hvad jeg har skrevet i debatten derinde.

Hvad mener i selv om hele debatten og emnet generelt?

jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige til det.
men generelt er jeg imod den slags “befrugtning” uanset grund.
at singler osv så vælger at gøre det fordi det er muligt fatter jeg altså ikke, og hvad er grunden til at de er singler, er det pga af den form for “fjendskhed” der tit er mod det modsatte køn når man er singel. syntes tit singler syntes de er så selvfede og at alt kun drejer sig om dem selv singler, men det er min mening.

er det fordi de er for generte el flove osv
søger de bare det uopnåelige
er de modbydelige mennesker både inde og ude.

i min verden er jeg overbevist om at et barn får den bedste opvækst og opdragelse hvis der både er en far og en mor, ikke noget med mor/mor el far/far.
jeg syntes ikke om den trend der er med at gå imod naturens lov.

At være gode forældre eller en god forælder, mener jeg intet har med at gøre om man er mand, kvinde, gift, single, homoseksuel, biseksuel, eller hetroseksuel.

Jo børn har da for så vidt ret til to forældre, men hellere en god end to midelmådige, de helt perfekte omstændigheder for at få børn eksiterer jo stort set ikke, og så kan man jo debatere om det egentligt er fornuftigt for nogen som helst at få børn.

Jeg mener bare at det må handle om børnene og ikke om andre voksne mennesker og deres fordomme, kan man give et barn en god og omsorgsfuld barndom, så må det være det der tæller :ok:

[QUOTE=Johnny;226234]jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige til det.
men generelt er jeg imod den slags “befrugtning” uanset grund.
at singler osv så vælger at gøre det fordi det er muligt fatter jeg altså ikke, og hvad er grunden til at de er singler, er det pga af den form for “fjendskhed” der tit er mod det modsatte køn når man er singel. syntes tit singler syntes de er så selvfede og at alt kun drejer sig om dem selv:sorry: singler, men det er min mening.

er det fordi de er for generte el flove osv
søger de bare det uopnåelige
er de modbydelige mennesker både inde og ude.

i min verden er jeg overbevist om at et barn får den bedste opvækst og opdragelse hvis der både er en far og en mor, ikke noget med mor/mor el far/far.
jeg syntes ikke om den trend der er med at gå imod naturens lov.[/QUOTE]

Ej ærligt, hvad er det da en gang B…SH… at sætte som påstande om singler, helt ærligt.
Kunne det være fordi man ramler ind i den ene umodne og uansvarsløse mandsperson efter den anden.
Vi kan være enige om at det optimale for et barn er far og mor. Men at argumentere det med sådan en påstand om singler, helt ærligt.
desuden viser undersøgelser at børn af lesbiske rent faktisk er psykosk stærkere, det har man målt på selvmords raten og forsøg på selvmord, bar lige en lille eftertænksom tanke.
Vi er altså nogle helt normale single mennesker herude som hverken er monstre eller modbydelige væsner.
Jeg blev lige en kende provokeret af din udtalelse.

[quote=Heidi;226250]Ej ærligt, hvad er det da en gang B…SH… at sætte som påstande om singler, helt ærligt.
Kunne det være fordi man ramler ind i den ene umodne og uansvarsløse mandsperson efter den anden.
Vi kan være enige om at det optimale for et barn er far og mor. Men at argumentere det med sådan en påstand om singler, helt ærligt.
desuden viser undersøgelser at børn af lesbiske rent faktisk er psykosk stærkere, det har man målt på selvmords raten og forsøg på selvmord, bar lige en lille eftertænksom tanke.
Vi er altså nogle helt normale single mennesker herude som hverken er monstre eller modbydelige væsner.
Jeg blev lige en kende provokeret af din udtalelse.[/quote]

mit indlæg er absolut ikke skrevet for at provokere el genere nogen, det er kun mine iagttagelser og egne erfaringer fra min egen omgangskreds.
umodne og ansvarsløse mænd findes da helt klart og kvinder med samme fejl findes såmænd osse.
jeg ku nævne mange historier om forskellige singler i min omgangskreds

jeg beklager mine udtalelser, men det er for sent at trække dem tilbage

Aaarj Johnny -what

Det ligner da ikke dig, at lukke sådan en gang møg ud…:frowning:

Jeg er ikke på FB så kan ikke bruge det link, men jeg synes det er i orden at både singlekvinder og lesbiske får hjælp til at få børn … jeg er bare imod at statskassen betaler for de behandlinger -surrender

[quote=Gry Gressbakken;

Singlekvinderne der får børn via insimination! Indsæt passende gysermusik her -what

Hvorfor skal der gyser-musik her. :S
Sikke noget barnepjat…

Det kan da ikke skabe en seriøs debat. :frowning:

[quote=Mona Jensen;226263]Aaarj Johnny -what

Det ligner da ikke dig, at lukke sådan en gang møg ud…:([/quote]

:sorry: har kun skrevet ud fra egne erfaringer og iagtagelser i egen omgangskreds

[quote=Johnny;226234]jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige til det.
men generelt er jeg imod den slags “befrugtning” uanset grund.
at singler osv så vælger at gøre det fordi det er muligt fatter jeg altså ikke, og hvad er grunden til at de er singler, er det pga af den form for “fjendskhed” der tit er mod det modsatte køn når man er singel. syntes tit singler syntes de er så selvfede og at alt kun drejer sig om dem selv singler, men det er min mening.

er det fordi de er for generte el flove osv
søger de bare det uopnåelige
er de modbydelige mennesker både inde og ude.

i min verden er jeg overbevist om at et barn får den bedste opvækst og opdragelse hvis der både er en far og en mor, ikke noget med mor/mor el far/far.
jeg syntes ikke om den trend der er med at gå imod naturens lov.[/quote]

Gud fader, hvem er selvfed her???
Marina

her har jeg vist stukket hånden lidt for langt ned i honnigkrukken med stikkende bier:ked:-surrender

der er altså intet ondt ment over det jeg har skrevet.
er nok svært at få det jeg mener helt præcist skrevet så det ka forstås:p:)

ER det ikke bedre at der findes denne mulighed end at personen finder en eller anden for en nat for at blive gravid og denne en eller anden så endda måske må betale børnepenge?
Min holdning er så at det er noget folk selv må betale for. Vil man have et barn må man selv betale, og det burde forøvrigt gælde alle, ikke kun enlige.
Marina

[quote=Johnny;226277]her har jeg vist stukket hånden lidt for langt ned i honnigkrukken med stikkende bier:ked:-surrender

der er altså intet ondt ment over det jeg har skrevet.
er nok svært at få det jeg mener helt præcist skrevet så det ka forstås:p:)[/quote]

Næh, du mener sikkert ikke noget ondt, men det oser langt væk af snævertsynethed og ignorante holdninger:)

Marina

[quote=Marina;226278]ER det ikke bedre at der findes denne mulighed end at personen finder en eller anden for en nat for at blive gravid og denne en eller anden så endda måske må betale børnepenge?
Min holdning er så at det er noget folk selv må betale for. Vil man have et barn må man selv betale, og det burde forøvrigt gælde alle, ikke kun enlige.
Marina[/quote]

når det absolut skal være at man vil ha et barn uanset hvad så skal det da helt sikkert være for egen regning.

men jeg mener nu stadig at det er at gå imod naturens lov og orden og jeg bryder mig ikke om det

Ikke fordi jeg støtter op omkring Johnnys indlæg, så tror jeg at jeg læser det sådan her:

Der er mange singler i dag, som udelukkende tænker “mig mig mig”. Det er bestemt ikke alle singler der er sådan, men dem der har den tendens - altså egocentrerede mennesker der ikke kan se sig selv i et parforhold - har en uheldig indvirkning på denne debat.

Selvfølgelig er der KANON skønne singler. Jeg kender selv et par stykker, og de har måske deres oplevelser gennem livet der gør, at de måske ikke lige magter endnu et knust hjerte, en dårlig oplevelse i et forhold eller hvad ved jeg.

Jeg er fuldstændig hamrende ligeglad med, om man er mor/far - mor/mor eller far/far - så længe barnet oplever en tryg barndom.

Mht fertilitetsbehandling, så er der UTROLIGT mange par, der kæmper i mange år, for at få et barn. For mange lykkes det ikke, og det skaber ofte en trist/træls stemning i forholdet, og kan være med til at få forhold til at forlise.
Skulle disse mennesker - der virkelig prøver og prøver og prøver - ikke få muligheden for hjlp. når vi nu har den teknologi som vi har??
Skulle de tilsidesættes, hvis de er blevet singler - BLOT fordi de er blevet singler??

Nej dælme nej - ikke i min bog ihvertfald.

hvad angår det med hvilke forældre en barn har, så er jeg sikker på at en far og mor ka gi et barn meget mere end en mor/mor el en far/far kan.
og dette begrunder jeg med at kønnene hver for sig gir et barn lidt af hvert af erfaringer osv osv.
jeg ka ikke rigtig få de rigtige ord skrevet, men jeg håber i forstår det.:stuck_out_tongue:

[quote=Johnny;226285]hvad angår det med hvilke forældre en barn har, så er jeg sikker på at en far og mor ka gi et barn meget mere end en mor/mor el en far/far kan.
og dette begrunder jeg med at kønnene hver for sig gir et barn lidt af hvert af erfaringer osv osv.
jeg ka ikke rigtig få de rigtige ord skrevet, men jeg håber i forstår det.:p[/quote]

NEJ…det er stadig noget værre sludder. :frowning:
Tænk på alle de ægteskaber mand/kvinde - hvor der ikke er andet end ufred og skænderier - sågar vold.

Der siger jeg stakkels stakkels børn.

Jeg har ingen holdning andet end at så længe barnets trav tilgodeses og kommer i første række, så bør man få børn.

Er dette minimum ikke opfyldt - uanset om man er single, bøsse eller “NORMAL”, så bør barnet slet ikke fødes.

MVH

[quote=Johnny;226277]her har jeg vist stukket hånden lidt for langt ned i honnigkrukken med stikkende bier:ked:-surrender

der er altså intet ondt ment over det jeg har skrevet.
er nok svært at få det jeg mener helt præcist skrevet så det ka forstås:p:)[/quote]

Altså jeg vil godt række dig en redningsvest her :slight_smile:

Jeg tror jeg måske forstår noget af det du mener, for jo der findes også singler der er så selvoptagede at man får helt ondt i øjnene, og jo nogen af dem får også børn simpelthen fordi de står godt til deres image, det er gerne de samme mennesker der har en hund der sjovt nok passer til gardinerne :sshh:

Men der findes altså også rigtig mange singler som bare ikke har fundet en at dele livet med endnu, og det tager det biologiske ur sig jo ikke rigtigt af, og så kan insiminering være løsningen.

Med hensyn til to forældre af samme køn, der ligger vi vist meget langt fra hinanden :slight_smile: