Den store debat på Facebook!

[quote=lenschow;226295]Jeg har ingen holdning andet end at så længe barnets trav tilgodeses og kommer i første række, så bør man få børn.

Er dette minimum ikke opfyldt - uanset om man er single, bøsse eller “NORMAL”, så bør barnet slet ikke fødes.

MVH[/quote]

Jeg er ganske enig Helle.

Men hvem har retten til at definere ordet “normal”.
Er jeg “normal” - blot fordi jeg er gift med en mand og har børn “avlet”
på “normal” vis.
Det er jeg da ikke sikker på :S

Jeg kan nu ikke se problemet, alternativet er bare at single kvinder har et engangsknald og så hænger manden på børnepenge de næste mange år ellers holder de det bare som en hemmelighed fra manden.

og problemet med at der kun er en forældre kan jeg ikke se - jeg vil hellere være barn af en single kvinde end at være barn i en skilsmisse familie som er endt galt og det gør størsteparten jo.

så i andre single kvinder gi den gaz… så der kommer nogle børn som kan forsørge mig når jeg bliver gammel :tihi:

Stod jeg i situationen at være uden partner eller udsigten til én og med et ur som tikkede, ville jeg også kunsigt befrugtes. Jeg synes, det er helt fint. Hvorfor skulle éns sunde æggestokke “snydes”, bare fordi man løber ind i den ene klaphat efter den anden :tihi:
At gå imod naturens lov - ja det er det da, men nogen gange overhaler videnskaben naturen - og i visse situationer er det i mine øjne OK. Det er vel også imod naturens lov at transplantere organer, at livsforlænge, smerestille, kejsersnit, prævention osv (sådan sat lidt på spidsen)…

[quote=Mona Jensen;226302]Jeg er ganske enig Helle.

Men hvem har retten til at definere ordet “normal”.
Er jeg “normal” - blot fordi jeg er gift med en mand og har børn “avlet”
på “normal” vis.
Det er jeg da ikke sikker på :S[/quote]

Nej det var netop derfor jeg skrev det som jeg gjorde. Jeg føler mig ganske normal:-)

Jeg synes det er helt fint at single kvinder kan blive kunstigt befrugtet. Man må da sige at der kommer et ønskebarn ud af det!

Og Gry - jeg kan jo ikke komme ind på din vens profil når ejg ikke er ven med ham og se den debat. Men jeg prøver lige det andet link!

[quote=Mona Jensen;226287]NEJ…det er stadig noget værre sludder. :frowning:
Tænk på alle de ægteskaber mand/kvinde - hvor der ikke er andet end ufred og skænderier - sågar vold.

Der siger jeg stakkels stakkels børn.[/quote]

Tror heller ikke, at det er det Johnny mener. Mor kan tit være den hyggelige, forsigtige pussenusse type, hvor far oftere giver den mere gas, når det f.eks. kommer til leg med barnet og der er sikkert flere eksempler, hvor det imo er gavnligt for barnet, at der er både en mor og far.

det er da lige præcis det som jeg mener:):thumbup::tak:

Jo…men det har da ikke noget med insiminering at gøre. :slight_smile:

Jeg kan godt se hvad du mener, jeg tror bare ikke det er særlig kønsbestemt idag :slight_smile:
Mange roller flyder ud og flyder sammen.

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Jeg synes, at alle har ret til at få et barn.

Om det så er kvinde/kvinde eller mand/mand - hvem skulle da bestemme over det ??

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Mit liv ville have været om ikke meningsløst - så ganske tomt, hvis jeg ikke have fået lov til at opleve en svimlende forelskelse, en graviditet, en fødsel og glæden ved at have et barn sammen med én jeg elskede.

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Og mht mig-mig-mig… der har jeg godt nok mødt/kendt/arbejdet sammen med et par gammeljomfruer - og dér kan du tale om mig-mig-mig.

-what

De har aldrig prøvet glæden ved et samliv med én, de elskede - at være to, at dele sorger og glæder med en anden - så de er totalt fikseret på dem selv og deres egne behov - og har meget svært ved at se ud over deres egen næse.

Deres tolerancetærskel er meget-meget lille, og de virker bitre og indeklemte.

-what

Og det var så min sandhed om de gammeljomfruer jeg har mødt på min vej.

I er da vist 2 gamle… HØ [cat01.gif][cat01.gif]

-LOLMon ikke alle forældre pusser og nusser i dag uanset køn.
Jeg kender skam mange kvinder - der gi’r den GAS -LOL

[quote=Mona Jensen;226358]I er da vist 2 gamle… HØ [cat01.gif][cat01.gif]

-LOLMon ikke alle forældre pusser og nusser i dag uanset køn.
Jeg kender skam mange kvinder - der gi’r den GAS -LOL[/quote]

jooo måske, ka da godt være jeg er en gammel nisse.:høhø:
jeg er nu bare meget gammeldags opdraget og har nok osse nogle lidt gammeldags meninger om mange ting

[quote=Johnny;226374]jooo måske, ka da godt være jeg er en gammel nisse.:høhø:
jeg er nu bare meget gammeldags opdraget og har nok osse nogle lidt gammeldags meninger om mange ting[/quote]

:inlove: :inlove: :inlove:

… og ved du hvad, Johnny ??

Det er bare i orden med mig - tænk, hvis vi alle var enige om alting… gaaaaaab, hvor ville det være kedeligt.

:inlove:

Faktum er - når vi skærer HELT ind til benet - at kvinderne faktisk ikke længere har brug for manden… for vi kan selv klare det hårde, vi tjener egne penge OG nu kan vi også blive insimineret, så ikke engang reproduktionen behøver manden være en del af mere

MEN MEN MEN - når det så er sagt - så er det da helt sikkert sjovere at være 2. Især når ungen med 3 md kolik brækker sig i sengen og skal have nyt sengetøj for 4 gang midt om natten…

Der er mange fordele ved at være 2 om tingene, men der er også et ENORMT slid i at få parforhold/ægteskaber til at virke. Og hvis man ikke føler at det er slidet værd, men stadig ønsker barnet og mener man kan klare det - så GO FOR IT… for egen regning…

Selvfølgelig skal singlekvinder og lesbiske da have lov til at blive insimineret, men hvis de i øvrigt ikke fejler noget - så skal det altså være for egen regning. Jeg skal insimineres og jeg betaler selv!!! jeg kan ikke se nogen grund til at samfundet skal bebyrdes af dem der i øvrigt er sunde og raske fordi de har valgt parforholdet/hetero-sex fra…

[quote=Battlestar;226380]Faktum er - når vi skærer HELT ind til benet - at kvinderne faktisk ikke længere har brug for manden… for vi kan selv klare det hårde, vi tjener egne penge OG nu kan vi også blive insimineret, så ikke engang reproduktionen behøver manden være en del af mere

MEN MEN MEN - når det så er sagt - så er det da helt sikkert sjovere at være 2. Især når ungen med 3 md kolik brækker sig i sengen og skal have nyt sengetøj for 4 gang midt om natten…

Der er mange fordele ved at være 2 om tingene, men der er også et ENORMT slid i at få parforhold/ægteskaber til at virke. Og hvis man ikke føler at det er slidet værd, men stadig ønsker barnet og mener man kan klare det - så GO FOR IT… for egen regning…

Selvfølgelig skal singlekvinder og lesbiske da have lov til at blive insimineret, men hvis de i øvrigt ikke fejler noget - så skal det altså være for egen regning. Jeg skal insimineres og jeg betaler selv!!! jeg kan ikke se nogen grund til at samfundet skal bebyrdes af dem der i øvrigt er sunde og raske fordi de har valgt parforholdet/hetero-sex fra…[/quote]

:ok:

Enig i alt det første - men ikke enig i, at fordi man er lesbisk skal man selv betale for det.

-surrender -surrender

Enig i alt det første - men ikke enig i, at fordi man er lesbisk skal man selv betale for det.

-surrender -surrender[/QUOTE]

det synes jeg så man skal fordi : at være lesbisk er ikke en sygdom!!! og når man ikke er syg så har man ikke nogen undskyldning for ikke at kunne få børn!!!

så er det ikke dårlig sædkvalitet eller syge æggestokke der sætte begrænsningen og så kan det ikke være samfundets penge der skal betale…

[quote=Mona Jensen;226266][quote=Gry Gressbakken;

Singlekvinderne der får børn via insimination! Indsæt passende gysermusik her -what

Hvorfor skal der gyser-musik her. :S
Sikke noget barnepjat…

Det kan da ikke skabe en seriøs debat. :([/QUOTE]

Tjae det var rent med vilje at det jokede lidt i det første indlæg, for jeg synes det er SÅ fjollet at den her debat har fået de kære mænd så meget op af stolen i deres respektive hjem som det har.

Her er der dog ikke ment her på kattegale.

Min eneste affektion imod singlernes forsøg på at blive gravide via insimination er at det er statsstøttet. Jeg mener at hvis der ikke er en helbredsmæssig årsag til at man søger kunstig insimination uanset om man er blå, gul, kvinde, hermafrodit, homoseksuel eller til blomster og my little pony, så bør betalingen komme af egen lomme.

Hvis der teknisk set ikke er noget der ligger til hindring fysisk for at man kan reproducere, så mener jeg ikke det bør være noget jeg betaler for med mine skattepenge. Så går det ind og er på højde med brystoperationer eller ansigtsløftninger - og det er et valg. Det er ikke noget der er tvingende nødvendigt.

Enig i alt det første - men ikke enig i, at fordi man er lesbisk skal man selv betale for det.

-surrender -surrender[/quote]

Det er jo ikke kun lesbiske, men osse singlekvinder der vælger den vej uden at det er undersøgt/afprøvet om de kan blive gravide med naturmetoden :stuck_out_tongue:
Det mener jeg ikke at alle os andre skal betale for -surrender

[quote=Mona Jensen;226358]
Jeg kender skam mange kvinder - der gi’r den GAS -LOL[/quote]

Jeg kan skam også godt give den gas og manden pusse nusse, men tænkte også lidt på programmet mit første barn, hvor forældrene skal på ferie sammen alene og damen er en evighed om, at få sagt farvel til barnet.

Krist- hvis der nu havde været to damer, der var sådan- kan slet ikke forestille mig, hvor ulidelig den unge kunne blive.

Tænker også lidt på en mobbesituation for barnet, med mine 2 mødre eller mine 2 fædre. Jeg ville nødigt være sådan et barn, men jeg er jo også en gammel hønisse. :stuck_out_tongue:

Jeg synes så, at det skulle være lidt nemmere, at adoptere og billigere, men det er der måske ikke så mange, der vil i dag pga. mulighederne, der er for kunstig befrugtning…