Den store debat på Facebook!

[quote=Battlestar;226388]det synes jeg så man skal fordi : at være lesbisk er ikke en sygdom!!! og når man ikke er syg så har man ikke nogen undskyldning for ikke at kunne få børn!!!

så er det ikke dårlig sædkvalitet eller syge æggestokke der sætte begrænsningen og så kan det ikke være samfundets penge der skal betale…[/quote]

[quote=Skattekat;226396]Det er jo ikke kun lesbiske, men osse singlekvinder der vælger den vej uden at det er undersøgt/afprøvet om de kan blive gravide med naturmetoden :stuck_out_tongue:
Det mener jeg ikke at alle os andre skal betale for -surrender[/quote]

:inlove: :inlove: :inlove:

Jeg mener så, at så længe man betaler skat og bidrager til samfundet OG lægebesøg, hopistalsophold osv, osv - så skal de også have adgang til fertilitetsbehandling - selvfølgelig skal de da det.

:inlove:

[QUOTE=Therese;226403]:inlove: :inlove: :inlove:

Jeg mener så, at så længe man betaler skat og bidrager til samfundet OG lægebesøg, hopistalsophold osv, osv - så skal de også have adgang til fertilitetsbehandling - selvfølgelig skal de da det.

:inlove:[/QUOTE]

ej altså :slight_smile: fertilitetsbehandling = behandling til IKKE-fertile singler/par…

de her folk er 100% fertile - så skal de altså ikke i behandling uden at betale… så vil jeg altså også have min D-skål refunderet… for det er præcisi det samme… jeg var ikke syg men jeg ville bare gerne have store bryster…

det er en menneskeret at have store bryster… ligesom det er en menneskeret at få børn… men skulle samfundet så også betale mine bryster??

[quote=Battlestar;226406]ej altså :slight_smile: fertilitetsbehandling = behandling til IKKE-fertile singler/par…

de her folk er 100% fertile - så skal de altså ikke i behandling uden at betale… så vil jeg altså også have min D-skål refunderet… for det er præcisi det samme… jeg var ikke syg men jeg ville bare gerne have store bryster…

det er en menneskeret at have store bryster… ligesom det er en menneskeret at få børn… men skulle samfundet så også betale mine bryster??[/quote]

:inlove:

Vender tilbage til debatten siden… er ved at røre fiskefars, lave råkost, taler i telefon og sms’er med bedsteveninden…

:rock::rock:

Jeg ved da ikke rigtig, om man kan sige, at et lesbisk par er fertile - jo hver for sig, men ikke sammen. Skal man så bede dem om at forkaste hele deres seksualitet og gå ud at knalde en tilfældig mand, hvis de vil have et barn? Nu aner jeg ikke hvad insemination koster, men hvis det er så dyrt, at det reelt afskærer nogen fra muligheden, så synes jeg ikke, at det er fair.

Der er nok langt flere par, der får børn, fordi det passer til deres image end der er singler, som gør det samme. De sidste i hvert fald 10 år er der født mange børn, fordi deres forældre gerne ville virke overskudsagtige. Heldigvis er der også født mange børn “bare fordi” :slight_smile:

Børn koster mange penge, så jeg tror - uden at have nogen form for statistisk belæg for det - at flere af de kvinder, der vælger at blive singlemor fra starten, vælger børn fordi de gerne vil have dem i modsætning til kvinder/mænd i parforhold, som pr. definition har en bedre økonomi end singlen (børnepengene dækker ikke halvdelen af udgiften ved et barn).

[quote=Battlestar;226388]det synes jeg så man skal fordi : at være lesbisk er ikke en sygdom!!! og når man ikke er syg så har man ikke nogen undskyldning for ikke at kunne få børn!!!

så er det ikke dårlig sædkvalitet eller syge æggestokke der sætte begrænsningen og så kan det ikke være samfundets penge der skal betale…[/quote]

WHAT ??? -what

Det er rystende at læse, at der stadig findes så stærke fordomme omkring homoseksualitet. :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Nej gu er homoseksualitet ikke nogen sygdom, men at sige, at de selv skal betale, hvis ikke de vil overskride deres personlige grænse, det er ved gud da for meget. :mad:
Det vil svare til at sige, at du SKAL have drengebørn…

Jamen jeg ved næsten ikke hvad jeg skal skrive…
Jeg er RYSTET

:argh:

[quote=Battlestar;226406]
de her folk er 100% fertile - så skal de altså ikke i behandling uden at betale… så vil jeg altså også have min D-skål refunderet… for det er præcisi det samme… jeg var ikke syg men jeg ville bare gerne have store bryster… [/quote]

Nope, søde! Men den dag du finder dem nede på knæene, så skal samfundet nok hjælpe dig af med dem igen :stuck_out_tongue:

Nu er der godt nok langt fra et ønske om større bryster - de var der jo, men bare ikke i rette størrelse åbenbart - og så til et ønske om et barn. Det kan IMO slet ikke sammenlignes.

[quote=Johnny;226285]hvad angår det med hvilke forældre en barn har, så er jeg sikker på at en far og mor ka gi et barn meget mere end en mor/mor el en far/far kan.
og dette begrunder jeg med at kønnene hver for sig gir et barn lidt af hvert af erfaringer osv osv.
jeg ka ikke rigtig få de rigtige ord skrevet, men jeg håber i forstår det.:p[/quote]

Jeg forstår godt, hvad du mener, men jeg er ikke enig. Et barn vokser jo ikke op i et isoleret miljø, hvor der kun findes “mor” og “far”. Rollemodellerne er overalt, hvor barnet færdes, og ser det ikke en “rigtig mand” derhjemme - eller en mand i det hele taget-, så ser barnet ham nok et andet sted :slight_smile: Det kan være bedstefar, onkel, en ven af familien, pædagogen i børnehaven osv. Jeg synes bekymringen om den manglende maskuline/feminine rollemodel er stærkt overdrevet. Og jeg tror ikke, børn hos enlige kvinder eller hos homoseksuelle par savner mere end de børn i “almindelige” familier, der er adopterede eller er blevet til v.hj.a. donorsæd :slight_smile:

Derudover mener jeg ikke at børn er en menneskeret for nogen som helst, og jeg har svært ved at forstå, at barnløshed kan fylde så meget i livet, at det går ud over livskvaliteten. Men hvis man har så stærkt et behov for at få børn, er det helt ok for mig, at man bruger de muligheder der er - men måske bør det så være på egen regning for alle.

…men hvad ved jeg - jeg er jo een af de der sære single kvinder, der aldrig har haft lyst til at få børn. Fy føj da - hvor må jeg være egocentreret -brækkesig Eller måske er jeg netop ikke det. I hvert fald er mit liv ikke fokuseret på at pleje egen yngel :stuck_out_tongue:

Her ligger problemet i mine øjne et helt andet sted. Eller er ensretning virkelig vejen frem?

Hvis der skal tages hensyn til, hvad et barn kan risikere at blive mobbet for, er der vist ikke mange som burde få børn!

[QUOTE=Annette O;226434]WHAT ??? -what

Det er rystende at læse, at der stadig findes så stærke fordomme omkring homoseksualitet. :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Nej gu er homoseksualitet ikke nogen sygdom, men at sige, at de selv skal betale, hvis ikke de vil overskride deres personlige grænse, det er ved gud da for meget. :mad:
Det vil svare til at sige, at du SKAL have drengebørn…

Jeg er RYSTET

:argh:[/QUOTE]

sikke noget vrøvl…

men NEJ - jeg vil sgi da ikke betale for at nogen ikke vil overskride en personlig grænse for at få deres største ønske opfyldt - hvor stort er det ønske så i øvrigt ??? jeg lader da ikke jer betale for min inseminering til mine ønskebørn for jeg r jo 100% fertil…

jeg betaler gerne for at folk der ikke KAN få børn får hjælp - men at lesbiske ikke vil foretage en hjemmeinsiminering eller bide tænderne sammen og få de 2 min overstået… det er sgu ikke fair…

Folk har grænser ja - men hvis man gerne vil have det barn, så er det sgu egoistisk så det vil noget at sige “du skal betale for jeg kan ikke lide mænd og jeg vil ikke ofre noget for at få mit barn”… no way… det er IKKE ok!!

?? hvad mener du ?

[quote=Battlestar;226471]sikke noget vrøvl…

men NEJ - jeg vil sgi da ikke betale for at nogen ikke vil overskride en personlig grænse for at få deres største ønske opfyldt - hvor stort er det ønske så i øvrigt ??? jeg lader da ikke jer betale for min inseminering…

jeg betaler gerne for at folk der ikke KAN få børn får hjælp - men at lesbiske ikke vil foretage en hjemmeinsiminering eller bide tænderne sammen og få de 2 min overstået… det er sgu ikke fair…

Folk har grænser ja - men hvis man gerne vil have det barn, så er det sgu egoistisk så det vil noget at sige “du skal betale for jeg kan ikke lide mænd og jeg vil ikke ofre noget for at få mit barn”… no way… det er IKKE ok!!
[/quote]

Altså, jeg synes jo ikke der skal betales for nogen som helst :wink:

Men jeg er ret chokeret over din forventning om at andre mennesker skal lade deres seksuelle grænser overskride for at få et ønske opfyldt (jfr. “eller bide tænderne sammen og få de 2 min overstået.”).

[QUOTE=Beydana;226477]Altså, jeg synes jo ikke der skal betales for nogen som helst :wink:

Men jeg er ret chokeret over din forventning om at andre mennesker skal lade deres seksuelle grænser overskride for at få et ønske opfyldt (jfr. “eller bide tænderne sammen og få de 2 min overstået.”).[/QUOTE]

prøv nu at se det - hvis man ikke vil overskride sine grænser- så kan man lade sig inseminere… men så er det et valg der træffes… men hvis man forbeholder sig retten til det valg så må man sgi da også betale for det - det er da kun rimeligt

det hele handler om valg - og de lesbiske og enlige har truffet nogle valg i deres liv som konflikter med at få børn… og så vil de have os andre til at betale omkostningerne for deres valg… det er altså en ommer når de selv vælger… det valg har de barnløse ufertile par ikke

[quote=Battlestar;226481]prøv nu at se det - hvis man ikke vil overskride sine grænser- så kan man lade sig inseminere… men så er det et valg der træffes… men hvis man forbeholder sig retten til det valg så må man sgi da også betale for det - det er da kun rimeligt

det hele handler om valg - og de lesbiske og enlige har truffet nogle valg i deres liv som konflikter med at få børn… og så vil de have os andre til at betale omkostningerne for deres valg…[/quote]

Ok - jeg er enig i tanken om egen betaling :slight_smile: Men mener du virkelig at homoseksualitet er et valg?

[quote=Battlestar;226471]sikke noget vrøvl…

men NEJ - jeg vil sgi da ikke betale for at nogen ikke vil overskride en personlig grænse for at få deres største ønske opfyldt - hvor stort er det ønske så i øvrigt ??? jeg lader da ikke jer betale for min inseminering til mine ønskebørn for jeg r jo 100% fertil…

?? hvad mener du ?[/quote]

Det var helt okay, da dine bryster - på det offentliges regning - blev forandret, for de var ikke store nok??

Det er helt okay, at et menneske skal VOLDTAGES mentalt, fordi de seksuelle præferencer ikke er til mænd??

Jeg vidste godt, du ville skrive, at det er noget vrøvl det jeg kommer med, men ikke desto mindre, så er homoseksuelle forhold legale og fuldt ud accepteret i det danske samfund.
Dette betyder heldigvis, at de er ligestillet, på fod med parforhold der ikke kan få børn, og dermed har RET til at få hjælp til inseminering :wehu:

At du så ser det som din fornemmeste pligt, at nedgøre homoseksualitet, ved at skrive - bide tænderne sammen og få de 2 min overstået… - det er simpelthen så skammeligt. :thumbdown:

Det er SØRGELIGT, at mennesker med så stor viden, er så små på det menneskelige plan.

:thumbdown:

nej - det mener jeg ikke - slet ikke…

men for mig handler det om hvorvidt man KAN få børn… om man er fertil… ikke om hvilken sexualitet man har… for jeg mener ikke man er berretiget til penge hvis man er fertil…

hvis man så i øvrigt har præferencer (single-liv/sexualitet) der kommer i vejen, så er det ikke præferencer jeg mener skal lægges samfundet til byrde

[quote=Annette O;226434]WHAT ??? -what

Jeg er RYSTET

:argh:[/quote]

Det har jo intet at gøre med at være fordomsfuld, men grænsen for hvad det offentlige skal betale for.
Hvis det virkelig er et kæmpe ønske jammen så må man jo sparre sammen hvis altså ikke fejler noget.

Jeg syntes bestemt heller ikke der skal være gratis for en “alm” single pige som mig at blive insemineret.

p.s. skal det offentlige også betale for en rugemor til bøsserne?!?

[quote=Beydana;226470]
Hvis der skal tages hensyn til, hvad et barn kan risikere at blive mobbet for, er der vist ikke mange som burde få børn![/quote]

Ja, I know og familier er jo også et vidt begreb i dag med bonusbørn, bonusforældre osv.
Nu er man jo nærmest en sjældenhed, hvis man har været gift så længe, som jeg har og jeg synes på sin vis, at det er synd det går den vej.

Som skrevet tidligere, så mener jeg stadig, at adoption også burde være en mere tilgængelig mulighed- hvad med de evt. enlige mænd, der vil have børn. Skal de så på jagt efter en rugemor…

Nå, jeg er lidt træt, så jeg vrøvler nok lidt. Kigger forbi senere…

hvor har du det fra ?? jeg betalte skam fuld pris for dem og kunne ikke drømme om at være en af dem der rendte op til lægen og fik en erklæring på at det gjorde mig syg at have små bryster…

jeg er ikke en nasserumpe :slight_smile:

Det er helt okay, at et menneske skal VOLDTAGES mentalt, fordi de seksuelle præferencer ikke er til mænd??

det er IKKE ok at lade samfundet betale for sine seksuelle præferencer… og det der med den mentale voldtægt må du længere ud på landet med. Jeg er selv RIGTIG gode venner med et lesbisk par hvor den ene kvinde havde en god ven der lagde “diller” til… de har et barn idag… og de involverede ikke dine og mine skattekroner…

når de kan - så kan det der med den mentale voldtægt godt pakkes væk!!

Jeg vidste godt, du ville skrive, at det er noget vrøvl det jeg kommer med, men ikke desto mindre, så er homoseksuelle forhold legale og fuldt ud accepteret i det danske samfund.
Dette betyder heldigvis, at de er ligestillet, på fod med parforhold der ikke kan få børn, og dermed har RET til at få hjælp til inseminering :wehu:

det er fint du jubler - jeg ville nu hellere bruge de skattekroner på par ikke vitterlig ikke KAN få børn… fremfor par der vælger at lade dig og mig betale fordi de ikke kan gentage det succesnummer mine andre venner kan

At du så ser det som din fornemmeste pligt, at nedgøre homoseksualitet, ved at skrive - bide tænderne sammen og få de 2 min overstået… - det er simpelthen så skammeligt. :thumbdown:

det var så min venindes ord… som hun sagde : det er et lille offer for at jeg har min guldklump

så tag det roligt… din retfærdige harme er vist noget større end der er behov for…

mine lesbiske veninder kunne godt tage de 2 min for hvad de var - nøglen til graviditet… der er ingen grund til at skrue det ud af proportion på den måde

Og hvad med de lesbiske; som ikke har økonomi til den behandling.

Skal de så ikke have miligheden for at få et barn :frowning:

Regitze - jeg er aldeles uenig.
Og jeg kan ikke med min bedste vilje se sammenligningen med større bryster.

[QUOTE=Battlestar;226488]
når de kan - så kan det der med den mentale voldtægt godt pakkes væk!!

det var så min venindes ord… som hun sagde : det er et lille offer for at jeg har min guldklump

så tag det roligt… din retfærdige harme er vist noget større end der er behov for…

mine lesbiske veninder kunne godt tage de 2 min for hvad de var - nøglen til graviditet… der er ingen grund til at skrue det ud af proportion på den måde[/QUOTE]

Nårh ja … så hvis jeg havde brug for penge, kunne jeg bare prostituere mig - det er der jo mange andre kvinder, der har gjort før mig …