Den ultimative mandelgave?

Vi har trukket nitten, vi skal medbringe mandelgave til årets gavebytte aften…

Jeg har ikke lyst til at holde juleaften der hvor vi skal hen, og så skal vi sgi også sørge for mandelgave - argh!

Hvad filan finder man på?
Der er 8 voksne og to unger på 5 og 10 år der kan være så heldige at finde en hel mandel.

Max pris er 100 kr.
Men jo mindre jo bedre.

Hvorfor ikke en marcipangris? Det er da den klassiske mandelgave. Og de behøver ikke at være ret dyre.

Den hopper jeg med på - det er en klassiker , og god til både store og små

Bingo - de skal sgi da have en gris!

Tak for øjenåbneren :slight_smile:

Ja, marcinpan gris er da en god idé. Den stemmer jeg også for :slight_smile:

Vores mandelgave sidste år var en lyserød plysflamingo der kan jodle imens den ruller med halsen. Total kitschet gave med stor underholdningsværdi. Kan købes i Tiger igen i år til (mener jeg) 50 kroner :wink:

jeg syntes at den dersens dansende nissehue man kan købe allesteder er totalt genial og ville være en sjov mandelgave at gi

Her i huset er Ferrero Rocher et STORT hit som mandelgave. Den kan både voksne og børn hygge sig med.

Nu er jeg muligvis en smule på tværs - måske fordi jeg faktisk håber på mandlen med det spinkle håb, at mandelgaven faktisk er noget man gider at vinde…

  • Nu har det hidtil taget mig 26 år, men jeg har stadig aldrig fået den.

Men ærlig talt, er der faktisk nogen der gider en tør marcipangris?

Så hellere et eller anden fjollet … noget spøjst fra Tiger/Søstrene Grene, en pakke bacon, én træsko eller hvad som helst …
Bare ikke den der tørre gris… :S

Ovenstående er muligvis et udtryk for generel bitterhed eller manglende julehumør…

Arj, så tvær er jeg nok ikke … :slight_smile: Men igen; alt andet en den der marcipangris!

Vi går ud fra ideen at man skal kunne bruge den, eller spise den. Så derfor ikke nogen for sjov mandelgave her.

I år har vi købt Triomino, for så har jeg en idé om at vi kan spille det inden vi får gæster 1. juledag

Jeg har købt 2 søde kværne fra Imerco som også er køleskabsmagneter. En med salt og en med peber :slight_smile:

Jeg leder desperat efter en god mandelgave…og helst en som IKKE kan spises.

Lyder som en sød ide…har du et link til dem ??

Vi skal også medbringe mandelgave (igen) i år og faktisk plejer den at bestå af noget marcipan gris halløj, chokoladejulemand og sådan… men synes det er lidt kedeligt og ungerne får alligevel RIGELIGT med juleslik og får aldrig den sk*de julemand spist alligevel.

Så i år har jeg besluttet at vi prøver noget helt nyt.
Jeg har købt et stort skrabelod til 60 kr, sådan et diamant skrabelod. Samt et jule til og fra lod til en 10`er
Derudover har jeg købt et til og fra lod til resten. Lidt utraditionelt, men jeg forventer at det bliver hyggeligt at skrabe i fællesskab :slight_smile:

[QUOTE=Sannela;756484]Jeg leder desperat efter en god mandelgave…og helst en som IKKE kan spises.

Lyder som en sød ide…har du et link til dem ??[/QUOTE]

Jeg kan desværre ikke finde dem på Imercos hjemmeside :S Det er nogle små runde kugler med sorte håndtag som man klemmer sammen og så kværner den salten/peberen. Bagpå begge kværne er der en magnet, så man kan sætte dem på køleskabet :slight_smile:

De er på tilbud i Imerco til 29.95 pr. styk og normalprisen er faktisk 99.95 stykket :slight_smile:

Jeg fandt lige et par eksempler så du kan se princippet i hvordan de små kværne jeg har købt er lavet:

Dem jeg har købt er små, runde og gennemsigtige.

Det blev en gris.
En marcipangris fra Frellsens, så det er ægte marcipan og ikke det der klamme noget de helt billige er lavet af.

[QUOTE=Tea;756390]Nu er jeg muligvis en smule på tværs - måske fordi jeg faktisk håber på mandlen med det spinkle håb, at mandelgaven faktisk er noget man gider at vinde…

  • Nu har det hidtil taget mig 26 år, men jeg har stadig aldrig fået den.

Men ærlig talt, er der faktisk nogen der gider en tør marcipangris?

Så hellere et eller anden fjollet … noget spøjst fra Tiger/Søstrene Grene, en pakke bacon, én træsko eller hvad som helst …
Bare ikke den der tørre gris… :S

Ovenstående er muligvis et udtryk for generel bitterhed eller manglende julehumør…

Arj, så tvær er jeg nok ikke … :slight_smile: Men igen; alt andet en den der marcipangris![/QUOTE]

Og så er der sådan en som mig, der vældigt godt kan lide marcipan, og langt hellere vil have noget jeg kan spise, fremfor et eller andet fjollet ubrugeligt som jeg kan gå direkte hjem og smide ud :høhø: Og som også stadig håber på mandlen…

Jeg har stået for mandelgaven i år, og har købt Besserwisser i mini udgaven til den nette pris af kr. 100 :slight_smile:

[QUOTE=DK Thomani;756588]Jeg fandt lige et par eksempler så du kan se princippet i hvordan de små kværne jeg har købt er lavet:

Dem jeg har købt er små, runde og gennemsigtige.[/QUOTE]

Tak for det…
Jeg må i Imerco og kikke efter dem!!

[QUOTE=PiaR;756600]Det blev en gris.
En marcipangris fra Frellsens, så det er ægte marcipan og ikke det der klamme noget de helt billige er lavet af.[/QUOTE]

Det var det gennem hele min barn- og ungdom… plus Svikmøllen :slight_smile:
Da Jan begyndte at holde jul sammen med os, var det ham, som i de næste 4 år i stræk fandt mandlen… og derfor havde min moster et år besluttet sig for at drille ham og i stedet købt bladet ½ humørtime (et blad fyldt med halvsjofle vittigheder, tegnede eller skrevne… ret sjovt faktisk)…
Det er vel ikke nødvendigt at pointere at lige netop dét år vandt hun selv den forbistrede mandel :klapper: