Der var det

Vi havde sikringsbeslagene stillet til 5 cm dér, hvor vi boede før, og Ivanhoe præsterede én gang at klemme sig ud. Han stod udenfor på vindueskarmen og kiggede på mig, da jeg kom ind i lokalet. Det var jo på 2. sal, så jeg fik meget hurtigt åbnet vinduet og hevet ham ind igen.
Efter det blev beslagene justeret til 3 cm indtil han var noget større. :wink:

:klapper:gode billeder, slet ikke noget vi kender noget til :tihi::ups:

Felix havde en lille grøn hoppebold da han var lille, den var det bedste i verden og skulle kastes nede i køkkenet på en hel bestemt måde så den først ramte gulvet og så døren og så hoppede Felix mega højt efter den og fangede den i luften…super sjov leg…lige indtil den ramte skævt og hoppede op over panelet og ind under køleskab og fryser :frowning:
Felix sad mange gange og prøvede om han dog ikke ku få den ud og ingen anden hoppebold var ligeså god. År senere gik køleskabet i stykker og det hele blev skiftet ud selvfølgelig med Felix’ hjælp og der lå hoppebolden :juhu:
det mest underlige er at han stadig kan finde på at sætte sig og rode ind under det nye køleskab som om han tænker: Jeg mistede da vist engang noget her?..skøre kat! :høhø:

Altså…jeg kommer sådan til at tænke på dengang i min pure ungdom, hvor jeg havde tamrotter - ca. fra 1991-94, må det ha’ været.

De havde jo selvfølgelig deres bur, men de fik 90% af tiden lov til at tulre frit rundt i lejligheden.
Jeg havde sådan en gammel, polstret sofa, som de lavede ‘rede’ i. Og når jeg én gang om ugen hev sofaen ud for at ‘tømme’ den, dukkede der alskens skønne ting op. :S

Rotterne slæbte tit deres mad derned - også det, de fik tigget sig til (eller stjal) fra menneskenes tallerkner. Så jeg kunne finde halve bagte kartofler, kyllingeben, koteletben, alskens grøntsager, pasta osv. osv. :brækkesig:

Derudover lå der sokker, underbukser (selvfølgelig altid de beskidte :høhø:), cigaretskodder fra gæster, kuverter, vigtige papirer :argh: - og alt muligt andet mellem himmel og jord, som åbenbart var uundværligt i en rotterede - set med rotteøjne…:tihi:

Jeg satte så til sidst hønsenet under sofaen, da jeg var ret træt af det redebyggeri og forrådssamling…:cool2: Det måtte de altså nøjes med at gøre i deres bur!

Så er det trods alt knap så klamt med små stykker misselegetøj…:høhø:

//youtu.be/HYlD0KXujAk

Vores leger nu fint med den uden flå den fra hinanden… Så man kan nok ikke generelisere

Det gør Irene da heller ikke? Hun fortæller bare om sine mco’er? :slight_smile:

Jamen - hun siger at legetøjet ikke er lavet til MCO’er… Det er det jeg reagerer på… For MINE mco’er har ikke ødelagt vores og de leger godt med den…

Det er ordkløveri, men hun siger jo faktisk bare at hendes MCO’ere flår det fra hinanden. Ikke at alle MCO’ere gør :slight_smile:

Hmmm - hun siger følgende:

Ja, de er ikke helt lavet Maine Cooner.
om disse cat-it-sense-banen…

Og det er det jeg opponerer i mod… For det er en generalisering:)

[QUOTE=Nethe;913952]Hmmm - hun siger følgende:

om disse cat-it-sense-banen…

Og det er det jeg opponerer i mod… For det er en generalisering:)[/QUOTE]

Mine flår den også fra hinanden, og tænk at man kan få sådan en diskussion ud af ord :besvimer:

Og mine gør ikke:p

Og man kan altid få en diskussion ud af det - hvis man vil. Jeg valgte bare at sige at man IKKE kan generalisere omkring katte, bestemte racer og bestemt type legetøj…

Vi laver den som enten et S eller et spørgsmålstegn og de ligger sig i "den runde bue og kan sende bolden frem og tilbage og det virker fint:tihi:

Rigtig meget legetøj og div. er ikke så velegnet til cooner. Bla. pga. deres størrelse og kræfter, de har jo ikke “standart” størrelsen. Så er den ikke længerer, om mine er mere voldsomme end andre skal jeg ikke kunne sige.

Så er mine det i hvert fald også. Og så er det ikke engang min cooner, der splitter den af, det er min rundkørsel Garfield, og min Norske Miamaja :tihi:

… og vores gider så slet ikke at værdige tingesten et blik. Den var sjov i ca. 2 minutter. Så fandt man ud af at man ikke ku’ få bolden ud, og så var den ikke noget ved :dokdok:

Så ud fra det er den heller ikke velegnet til siatalere :wink:

Vi havde sådan en kuglebane i 2 dage. Ja vi har den stadig, men kuglen? Ja hvem ved hvor den er blevet af. Om det så er Coonen der har været på spil, det skal jeg ikke kunne sige, det er sket i ly af natten :høhø:

Haha nogle herlige billeder.
Her hos os er der heller ikke megen plads under vores sofaer, men jo alt legetøj “suges” snildt ind under, og kommer ikke så let ud igen.

Til gengæld har vores mis en meget højlydt måde, at give os besked om, at der altså på meget forunderlig vis er “suget” en yndlingsdims ind under.

Hun smider sig ned på siden - stikker hele “armen” ind under, og flår i stoffet i bunden af sofaen, mens bagpoterne sparker på siden af sofaerne.

Siger jeg hendes navn, stopper hun i et kort øjeblik, glor på mig med det der frække blik - Ville du noget ??? og fortsætter omgående sit forehavende. Sådan kan vi blive ved et stykke tid. Først når jeg overgiver mig - smider mig ned på gulvet med en lang pind eller plastic bøjle - spotter hvor langt inde “dimsen” er røget, og får den eftertragtede dims ud igen, er damen glad og tilfreds. Kun for derefter, at tage et par runder i stuen med dimsen, og omgående lade sofaen suge den til sig igen :dokdok: Meget sjov leg synes hun :høhø:

Hvem har i øvrigt en lang pind eller plasticbøjle liggende i nærheden af deres sofaer??? Det har vi selvfølgelig :slight_smile:

MEN den/de næste sofaer skal være på så høje ben, at damen selv let kan komme ind og hente det hun smider derind - har kigget efter sådanne møbler i flere måneder - men de er altså ikke helt nemme, at finde i den udformning vi vil have. Mangler i den grad møbelproducenter der selv har katte :klapper:

Mvh
Yvonne

Jeg synes nu, at selv om kattene kan komme under sofaen, så er de ikke så flinke til at hente legetingene med ud, når de er derinde.
Det er som om, der bare skal være et lager… :slight_smile:

Teknisk set så var det faktisk det legetøj jeg skrev om, som Irene skrev ikke helt var lavet til coon’er (sådan en rund plastikbane med en bold i). Og det ér det jo ikke når han slet ikke kan få dasket til bolden, fordi hans poter er alt for store til at komme gennem hullerne

[QUOTE=Nethe;913952]Hmmm - hun siger følgende:

om disse cat-it-sense-banen…

Og det er det jeg opponerer i mod… For det er en generalisering:)[/QUOTE]

Ja, og det er så oven i købet en sand generalisering at coon’er ofte er for store til at kunne bruge den slags legetøj som beregnet :slight_smile:

[QUOTE=Eife;915729]Teknisk set så var det faktisk det legetøj jeg skrev om, som Irene skrev ikke helt var lavet til coon’er (sådan en rund plastikbane med en bold i). Og det ér det jo ikke når han slet ikke kan få dasket til bolden, fordi hans poter er alt for store til at komme gennem hullerne

Eva sådan har vi også - det er vores cat-it-sense og det går fint når vores leger med dem - men ved ikke om taler om den samme :slight_smile:

Ja, og det er så oven i købet en sand generalisering at coon’er ofte er for store til at kunne bruge den slags legetøj som beregnet :)[/QUOTE]

Men Eva kommer det ikke an på kattens snuhed/klogskab - selvom de måske er for store til at bruge det på normalvis, at man så kan bruge det på en anden måde???

Så må mine være meget snu, det taget 2 sek, at få bolden.:tihi:
Jeg er ved at finde deres gamle legetøj frem. Jeg har sådan et rør med huller i, som de brugte som killinger. Nejjj, hvor det så sjovt da 4 af dem prøvede at være i den på en gang.
Nå, det er nu heller ikke til dem, der kommer jo en i morgen:wehuu:, hvor størrelsen passer bedrer.