Det bedste kattegrus?

Da jeg fik Cæsar brugte jeg det billige, klumpende fra SuperBest. Det var rigtig godt til prisen, men klumper ikke hurtigt og godt nok.

Så prøvede jeg Extreme Classic. Det klumper bestemt bedre (men ikke godt nok), og jeg er rigtig glad for at det er så fint - Cæsar slæber betydeligt mindre af det ud af bakken. Men jeg synes altså ikke det er prisen værd. :S

Når jeg skriver at det ikke klumper godt nok, tænker jeg på, når jeg skal fjerne det. Jeg skal nærmest bare tænke på at røre det med skovlen, så går klumpen i stykker.

Men hvad bruger I - og hvorfor? Hvad er det næste mærke jeg skal prøve?

Extreme Classic er godt:ok:
EverClean er endnu bedre - og en hel del dyrere.

EC og premium er stortset ens - men du KAN have været uheldig med posen, for nogle poser klumper bedre end andre…

min forrige var jeg nødt til at blande op med en ny pose af samme grund, hvorimod jeg for noget tid siden fik klumper jeg stort set ikke kunne knuse…

Lyder underligt med Extreme Classic - sørger du for at have nok i bakken? Der skal vel altid være min. 10 cm grus.

Jeg tænker også som Jette, at det måske er fordi der ikke er nok grus i bakken. Hvis der ikke er nok grus, kan de grave sig ned til bunden, og så er det svært at få en tisklump op der sidder fast i bakkens bund. Personligt bruger jeg Golden Grey Master, og det har jeg været utroligt tilfreds med. :ok:

[quote=dkkorat;257538]Extreme Classic er godt:ok:
EverClean er endnu bedre - og en hel del dyrere.[/quote]

Men er EverClean prisen værd? :?

[quote=Battlestar;257539]EC og premium er stortset ens - men du KAN have været uheldig med posen, for nogle poser klumper bedre end andre…

min forrige var jeg nødt til at blande op med en ny pose af samme grund, hvorimod jeg for noget tid siden fik klumper jeg stort set ikke kunne knuse…[/quote]

Jeg bestilte fire poser. Da jeg jo har en kattebakke på størrelse med en mindre swimmingpool, kom der 2 poser i (nu er der fyldt op med den 3.) Så jeg tror ikke det kan skyldes en enkelt “dårlig” pose.

Men klumperne er altså ret bløde… Hvis jeg ikke tager dem forsigtig, smuldrer de. :S

Ja, der er nok også en 15-20 cm.

De rammer faktisk aldrig bunden. Der bliver dog tit tisset op af siderne, især af Cæsar. Og det er svært at fjerne!

Men Golden Grey Master er noteret. :slight_smile:

Jeg synes ikke, at der er den store forskel på EC og Golden Grey. Og det koster ca. det samme.
Personligt synes jeg, at Golden Grey støver en lille smule mere end EC.

Og derfor bruger jeg selv EC. Og ligesom Regitze at der er forskel på hvor godt det klumper. Nogle klumper er nærmest stenhårde mens andre brækker i stykker, når man skovler. Heldigvis er de for det meste hårde her hos M&M.

Vi er gået fra Extreme til Everclean

Havde en hunkastrat som tydeligt var utilfreds med noget da hun tissede i sengen og ja det sker ikke mere på trods af hun stadig kommer i soveværelset.
Jeg fik altid hosteanfald når jeg sku tømme bakker med Extreme, plus hankatte tis kan lugtes værrer i Extreme. Havde to Gimpet bakker hos min fertil Van han som havde rum for sig selv og jeg kunne ikke lugte hans bakker uanset hvornår jeg kom ind til ham, han havde aldrig parret men strintede dog i sin bakke, men uden lugt!!!
Vi er klart tilfredse med Ever clean så jo jeg kan kun anbefale det.

Jeg synes heller ikke, at Extreme classic og Golden grey er pengene værd. De støver ufattelig meget og stinker virkelig meget af parfume :S

lige nu bruger vi Ever Clean, vi købte stort ind, da de havde det på tilbud i MaxiZoo for en 3-4 mdr siden, og det er rigtig godt. Jeg vil dog ikke give fuld pris for det, som er 149 kr. for 10 kg. Udover Ever Clean så er AK Litter også rigtig godt, det er bare lidt sværere at finde nogen, der forhandler det.

[quote=Tea;257547]Men er EverClean prisen værd? :?
[/quote]

JA!!

Jeg bruger EverClean Heavy Duty. Dels fordi det er det bedste, dels fordi det er det eneste grus der har noget antibakterielt i sig, og dels fordi det ikke er parfumeret!

Jeg er gået fra Olivers Catsan til EC, og jeg regnede på det inden jeg skiftede.
Faktisk er EC ikke dyrere end Olivers - faktisk kunne jeg spare penge ved at skifte, fordi jeg med Olivers, konstant var nødt til at smide en masse “ubrugt” grus ud, fordi det stoppede med at klumpe, kom til at lugte eller lign. problemer (jeg ved så også godt at jeg kan købe EC billigere, end “menig mand” da jeg er opdrætter, men jeg synes stadig at EC er godt til prisen).

EverClean har jeg ingen problemer haft med overhovedet!
Kattene er glade for det og jeg er glad for det :thumbup:

Jeg kan varmt anbefale EverClean! :ok:
(og hvis du så har en “Litter lifter” til at ordne bakke med, så kører det bare som smurt :wink: )

/Mette

Fungerer skovlen lige så godt som på denne video Mette?:
[ame=“Magic Scoop Litter Lifter Best scoop for clumping Litter box - YouTube”]YouTube - Magic Scoop Litter Lifter Best scoop for clumping Litter box[/ame]

Jeg hedder ikke Mette men… ja.
Min er bare knækket i det ene hjørne, så jeg må købe en ny. Det bliver nok på Albertslund-udstillingen, hvis der er nogen der sælger dem der. :slight_smile:

[quote=Sheer;257610]Jeg hedder ikke Mette men… ja.
Min er bare knækket i det ene hjørne, så jeg må købe en ny. Det bliver nok på Albertslund-udstillingen, hvis der er nogen der sælger dem der. :-)[/quote]

Det var nu Mette Mejdahl jeg mente :tihi:

[quote=Tea;257547]Men er EverClean prisen værd? :?
[/quote]

JA:)

[quote=May-Britt S;257608]Fungerer skovlen lige så godt som på denne video Mette?:
YouTube - Magic Scoop Litter Lifter Best scoop for clumping Litter box[/quote]

Jeg tillader mig lige at svare… Hjemme ved os er det Patrick der ordner bakker og jeg behøver ikke overtale ham for han bruger 5 min på at tømme 7-8 kattebakker… Han synes det går meget hurtiger end de billige… Han synes så også at de holder meget bedre, for den første vi købte holder stadig og det er over 1 år siden den blev købt…

Men om den er lige så hurtig som filmen vil jeg nok svare både ja og nej til. Fidusen med den er at du IKKE må ryste skovlen, hvilket gør at gruset ikke støver nær så meget… Den fanger også alt småt selvom man ved første øjekast ikke skulle tro det, for den er meget stor og hullerne ser brede ud… Efter vores mening er den rigtig god og patrick vil ikke undvære den…

Men Maybritt hvis du har lyst så har jeg to liggende som jeg ikke har brugt… Du kan prøve at låne den ene for at se om det er en du kan lide…

Jeg bruger Easy Clean fra Petworld - det koster 220 kroner for 3 sække a 16 kg og jeg kan ikke mærke spor forskel på det og EC…

Det er det ebdtse grus jeg har haft til dato.

Hver 10. sæk er gratis og du får 4% rabat på alle køb, hvis du er medlem - hvilket er rgatis at blive. Du skal bare gå til nærmeste Petworld

MVH

PS når jeg tømmer til dagligt dvs fjerner klumper, så gør jeg følgende:

1)Sørger for at have NOK grus i bakkerne dvs en rigtig god mængde, så kattene ikke tisser ned på bunden. jeg har nok 25- 30 cm grus i alle bakker. Det er meget lettere sådan har jeg erfaret og billigere.

  1. Løfter bakken og lader grusset falde ned i først den ene ende, så den anden, mens jeg ind imellem fjerner de klumper, der kommer frem. På den måde hakker jeg aldrig hul.

Jeg har 5 bakker pt og det tager 3 minutter at ordne dem to gange dagligt. Jo flere katte jo oftere fjerner jeg.

MVH

Her bruger jeg Premium Sensitive (MaxiZoo). Extreme Classic Odour Lock støver alt for meget til mig smag (og ja, projekt-Worlds-Best bliver kørt ud igen, lige nu er det blandet i Premium Sensitive i den ene kattebakke). Altså alle produkter er uden parfume.
Klumpeevnen synes jeg er meget ens - og helt fin - men støvet er der voldsomt stor forskel på.
Desuden bruger jeg en Litter Lifter. Det er vigtigt ikke at slå den ned i klumperne. Før den ned ved den ene kant og kør en “række” og op igen ved den modsatte kant. Det kan godt være lidt tungt i en godt fyldt kattebakke, men den kan godt holde til det. Derimod kan den ikke holde til at blive banket af på kanten.
Jeg tager i øvrigt og filtrerer mit kattegrus i et dørslag engang imellem, men det er nu ikke mange ups’ere der kommer ved brug af Litter Lifter.
Det lyder jo som om, at du har grus nok i bakkerne, og ja, det er også ret vigtigt, så klumperne ikke rammer bunden :slight_smile:

Jeg har nu prøvet Litter-lifter skovlen og jeg er meget begejstret. Tak Line!