Det bedste kattegrus?

[quote=May-Britt S;257608]Fungerer skovlen lige så godt som på denne video Mette?:
YouTube - Magic Scoop Litter Lifter Best scoop for clumping Litter box[/quote]

Det er nemlig verdens bedste skovl …Min har knækket et par stænger, og indtil videre har jeg ikke kunne finde et sted hvor de handler med dem.

Skovlen er relativ dyr, men absolut værd at inverstere i, det er yderst sjældent at klumperne falder fra hinanden, når de samles op med en ordentlig skovl.

Iøvrigt bruger jeg EC, og kunne ikke drømme om at skifte mærke :slight_smile:

Jeg bruger ko-kra fra Aldi. Det er efter min mening billigt og godt

Jeg har i flere år brugt Golden Grey Master - og været godt tilfreds med det - FRASET babypudderduften

Så jeg er netop skiftet over til Classic Professional Classic Cat Litter Odour Neutraliser | Top deals!
som jeg er yderst tilfreds med :thumbup::thumbup:
Det klumper godt - og der er ingen kvalmende duft af babypudder :stuck_out_tongue:

Maj-Britt… hvorfor dropper du Worlds Best?

Jeg bruger pt. classy Klumpstreu für Katzen günstig online kaufen | zooplus - det syntes jeg er bedst.

Litterlifteren - der er en historie:

I 2005 var jeg i Washington og aflevere en kat. Og selvfølgelig på National Capital, et meget stort årligt tilbagevendede show.

Der var en der blev ved med at forsøge at prakke mig litter lifteren på. For at få lukket sylten på hende købte jeg en - den var grusom dyr husker jeg.

Vel ankommet hjem kommer den straks i brug - jeg var imponeret - så imponeret at jeg skrev på FD opdrætter at kom man på de kanter - så gjorde man sig selv en tjeneste ved at købe den.

På listen sad Quali cat manden - han var ikke sen til at få eneforhandling for hele europa. Han siger sige det var et kanon tip - giver han mig rabat, nej.

Tigerino Crystals Katzenstreu günstig kaufen | zooplus Jeg bruger det det. Har været en GOD forandring og har prøvet en masse forskellige klumbende (også de dyre). Man kan så strække det længere ved at hælde det fra en kasse til en anden og smide bund støvet ud :stuck_out_tongue: Og så er det ikke en skidt ting de vejer mindre end klumpende.Er ret overrasket over så længe det faktisk holder mens det holder på både væske og luft. Eneste er det bliver gult hurtigt men det er kun kosmetisk:)

[quote=Alice;258449]Det er nemlig verdens bedste skovl …Min har knækket et par stænger, og indtil videre har jeg ikke kunne finde et sted hvor de handler med dem.

Skovlen er relativ dyr, men absolut værd at inverstere i, det er yderst sjældent at klumperne falder fra hinanden, når de samles op med en ordentlig skovl.
[/quote]

Litter lifter skovlen kan købes online her: http://www.kattens.net/litter_lifter_grusskovl.htm

Jeg bruger Cat's Best Original Katzenstreu günstig kaufen | zooplus og tror aldrig jeg går tilbage til alm. kattegrus.
Det klumper rigtig godt, ta’r osse lugten og så er det drøjt i brug :thumbup:

Jeg synes heller ikke, at der er den store forskel på kvaliteten af de to, men prisen er da slet ikke den samme :uha: - Eller det kommer nok an på, hvor man køber det og hvordan. Vi køber Golden Grey Master til 75 kr pr sæk, og jeg har ingen planer om at skifte til andet (med mindre det lykkes mig at få testet World’s Best og er glad for det) :ok:
Og vi har nu haft en Litter Lifter i flere år, og den er måske dyr, men jeg betaler gerne prisen for at slippe så meget hurtigere hver gang der tømmes bakker :thumbup: Og den holder rigtig godt.

Jeg har prøvet Golden gray master, EC, Premiere excellent og nu prøver vi classy cat. Jeg kan ærlig talt ikke mærke den store forskel og synes med allesammen at tisserne falder fra hinanden uanset grus og også selvom jeg bruger litter lifter. Briter tisser jo nogle ekstreme tissetåre måske det er årsagen til at de oftere smuldrer da det jo nærmest er en kunst at få så stor en tissetår op på skovlen :høhø: Og med det bruger vi jo så også meget grus og så indspiller økonomien bestemt en rolle - derfor forsøger vi nu med classy cat som har fået super fine anmeldelser og er noget billigere end de 3 andre vi har forsøgt :smiley:

Jeg har prøvet lidt forskelligt .
Olivers -synes jeg ikke er godt det “fedter” for meget og kommer hurtigt til at lugte.

Golden grey har kortere holdbarhed end AK som vi bruger lige nu .Var heldig at få min forhandlet ned på 70 kr pr sæk med 10 kg i ved at købe en palle:thumbup: .Det er det bedste kattegrus jeg endnu har haft Hilsen Ninna

Så prøver jeg at spørge sådan mere direkte…
Er der nogen som har erfaringer med Worlds Best Cat Litter? Både den almindelige og Extra Strenght…

[quote=Ann K;258627]Så prøver jeg at spørge sådan mere direkte…
Er der nogen som har erfaringer med Worlds Best Cat Litter? Både den almindelige og Extra Strenght…[/quote]

Det var mig, der skrev, at jeg havde droppe den.
Kattegruset fejler som sådan ikke noget. Men det er så meget anderledes end det, min kat er vant til (Extreme Classic OL), at jeg simpelthen ikke synes, at det er besværet hver at blande laaangsomt op med nogle få håndfulde pr. dag - med risiko for, at hun ville blive urenlig igen. Tilmed er det jo ret dyrt. Jeg skiftede primært fordi, at Extreme Classic OL støvede for meget, men nu har jeg jo så fundet Premiere Sensitive i stedet (som godt nok også er pebret i pris; 125 kr. for 12 kg! - man kan få 10% storkunderabat ved at spørge efter det).

Jeg har erfaring med Worlds Best - kører kun det til killinger - den normale.

De voksne har bakker med WB den stærke og Classy - ejg foretrækker WB (utrolig drøjt) - kattene foretrækker Classy. Det er iøvrigt fint at blande alm. fint klumpegrus og WB - så er kattene også mere interesseret

Jeg havde godt nok også undret dig over, om du havde fået omvænnet dine katte til WB :wink:
Jeg synes så, at klumperne bliver noget følsomme ved blanding af WB og alm. fint klumpegrus.
En anden ulempe ved Worlds Best er, at kornene er liiige store nok til at kunne blive filtreret igennem et dørslag :wink:

Altså jeg bruger EC uden duft, da den duft simpelthen får mig til at brække mig! -brækkesig

Men jeg vandt en prøvepose på en udstilling sidste år, med Professional Classic Cat med Silikat strø i. Den er simpelthen SUPER!! Anede ikke zooplus forhandlede det. Troede kun det var Ann Dorit… NICE! :ok:
Så nu må jeg til at bestille fra zooplus… Det er også jeres skyld :fryser:

[quote=Ann K;258627]Så prøver jeg at spørge sådan mere direkte…
Er der nogen som har erfaringer med Worlds Best Cat Litter? Både den almindelige og Extra Strenght…[/quote]

Jeg købte Worlds Best til den bakke, jeg har stående på badeværelset. Tanken var, at jeg jo så lige kunne vippe en klump op i toilettet, når den kom og jeg må sige, det har været meget drøjt i brug. De bruger nemlig hellere den anden indendørs bakke til overflod end de bruger den med Worlds Best :frowning: Jeg tror, jeg på de 2-3 måneder har fjernet 3 klumper…

Når jeg kommer så langt som til killinger kunne jeg sagtens finde på at bruge det, men til mine voksne katte duer det ikke.

Du bliver nødt til at blande det op i starten, desværre :slight_smile: Min lillemis kan simpelthen ikke fordrage følelsen af det, men er nu blevet blandet op til nok lidt over 50/50. Det er dog også bare så besværligt, synes jeg.
Men i det mindste har du da en alternativ kasse, så der ikke sker uheld på den konto.

Tusind tak Lone, du er en stjerne :slight_smile:
Jeg har straks bestilt et par stykker :slight_smile:

Mine fik bare skiftet indholdet i husets seks bakker fra den ene dag til den anden; det gav ingen problemer. Så længe de har noget at grave i, er de ligeglade med resten, tror jeg. :slight_smile: Vi foretrækker afgjort Extra Strength; den almindelige kan ikke rigtig holde til en flok ivrigt gravende Maine Coons.