Det bedste kattegrus?

Yaehh - en som ved noget :smiley:
Hvudden er det i et multikattehold?
Lugt?
Drøjt?
“Konsistens”?

Har godt nok lige fået en pose ind af døren til test… men vil gerne have flere erfaringer med det… Især fordi jeg ovrvejer at age det ind i sortimentet :wink: hvis altså jeg kan komme frem til en fornuftig pris med den danske grossist!

[quote=DK*DeLaCour;258755]
Så nu må jeg til at bestille fra zooplus… Det er også jeres skyld :fryser:[/quote]
Så husk, at du får 10% opdrætterrabat hos zooplus, hvis du melder dig til deres opdrætterordning :ok:

Jeg skal helt sikkert teste WB, når jeg lige får bestilt noget hjem, men når du skriver sådan Mette, så kommer jeg til at tænke på, om man bør bruge WB til killinger? Jeg tænker at det jo også er klumpende grus, som vel også danner propper i missernes mavser/tarme, ligesom alt andet klumpende grus - selvom det ikker et betonklumper :wink:

Sådan havde jeg også forestillet mig det - dog muligvis lade en enkelt bakke tilbage med deres vanlige grus, men vores katte har ikke tidligere vist sig specielt kræsne med grus, så jeg ville ikke være så nervøs.

Tak for tippet :ok:

Jeg tester det gerne for dig :thumbup: Og finder jeg det godt, så handler jeg skam også gerne hos dig :tihi:

[quote=Christina B;258979]Jeg skal helt sikkert teste WB, når jeg lige får bestilt noget hjem, men når du skriver sådan Mette, så kommer jeg til at tænke på, om man bør bruge WB til killinger? Jeg tænker at det jo også er klumpende grus, som vel også danner propper i missernes mavser/tarme, ligesom alt andet klumpende grus - selvom det ikker et betonklumper :wink:
[/quote]

Faktisk har jeg selv tænkt den tanke - men jeg kunne se ud af Lis’ indlæg, at hun bruger det til killinger og jeg mener også at have set andre, der gør det :slight_smile:

Okay, men jeg tror nu, at jeg fortsat vil have det bedst med bruge ikke-klumpende grus til de små :wink:
Men tak for forklaringen :slight_smile:

[quote=Ann K;258805]Yaehh - en som ved noget :smiley:
Hvudden er det i et multikattehold?
Lugt?
Drøjt?
“Konsistens”?[/quote]

Jeg er meget glad for det: det er drøjt i brug, klumper godt, nemt at komme af med og vejer ingenting. Det hænger ikke fast i pels og poter, så vi har ikke længere grus i hele huset, og det kan sagtens bruges til killinger, selvom det klumper. Thomas’ astma tolerer det også 100 gange bedre end betonitgrus; det er nemlig stort set støvfrit. Desuden tiltaler det min miljøbevidsthed, at jeg ikke længere producerer store mængder svært nedbrydeligt betonitaffald.

Men der er selvfølgelig også ulemper: Det har en sødlig aroma (især den almindelige; Extra Strength lugter lidt “brændt”) som man skal vænne sig til, og når bakken er ved at trænge til at blive tømt i bund, bliver gruset til noget underligt fnuller, som lugter lidt henad kostald. Og så er det altså lige dyrt nok, selvom det er drøjt i brug - hvis ikke du (mindst) kan matche zooplus’ priser, tror jeg det kan blive svært at sælge.

Summa summarum: Fem af seks stjerner, og bare det dog havde eksisteret, da jeg boede på 4. sal. :thumbup:

Jeg var ved at løbe tør for GGM for en måneds tid siden og tog i MaxiZoo, hvor de havde Premium ti nogenlunde samme pris, som GGM plejer at koste, men I guder hvor blev jeg skuffet :thumbdown: Jeg fik hurtigt bestilt GGM hjem igen, for den væmmelige lugt fra bakken, kunne vi ganske enkelt ikke holde ud :S Aldrig mere Premium her -surrender

Ang WBC…

Det er nemlig mange af de ting, som har fået mig til at få fat i en prøvepose…

Men der er selvfølgelig også ulemper: Det har en sødlig aroma (især den almindelige; Extra Strength lugter lidt “brændt”) som man skal vænne sig til, og når bakken er ved at trænge til at blive tømt i bund, bliver gruset til noget underligt fnuller, som lugter lidt henad kostald.

Nice! :bvadr: Men det må jo så komme an på en prøve herhjemme… kostald står jeg altså helt af på!

Og så er det altså lige dyrt nok, selvom det er drøjt i brug - hvis ikke du (mindst) kan matche zooplus’ priser, tror jeg det kan blive svært at sælge.

Det er nemlig lige det… det er hundedyrt i indkøb også - og hvis så jeg skal tjene bare en smule på det, så…
Men grossisten har tidligere været til at tale med, så måske jeg i det mindste kan give en solid storkunderabat - dog kommer jeg til at ligge lidt højere end zooplus pgr den danske moms :thumbdown:

Summa summarum: Fem af seks stjerner, og bare det dog havde eksisteret, da jeg boede på 4. sal. :thumbup:

Okay… nu glæder jeg mig helt til at prøve det :slight_smile:
Dog tror jeg at jeg er nødt til at lade bare en enkelt bakke blive stående med alm bentonitgrus… Leo dypper dælme ikke måsen i noget som helst andet!!! Og vi har da efterhånden afprøvet lidt af hvert herhjemme.

Christina - jeg har måske en halv pose, næste gang vi ses… den kan du få med :slight_smile:

[quote=Skattekat;258511]Jeg bruger Cat's Best Original Katzenstreu günstig kaufen | zooplus og tror aldrig jeg går tilbage til alm. kattegrus.
Det klumper rigtig godt, ta’r osse lugten og så er det drøjt i brug :thumbup:[/quote]
Den pose jeg fik støvede helt vildt kunne knap få vejret når jeg fyldte det på:?:thumbdown:

[quote=Ann K;259042]
Christina - jeg har måske en halv pose, næste gang vi ses… den kan du få med :)[/quote]
Det lyder lækkert, men ellers må det vel lykkes på et tidspunkt, at de ikke har det i restordre, når jeg bestiller andet hos zooplus :wink:

Jeg har så kun prøvet Premiere Sensitive (det er vist nok Premiere, ikke Premium - men skriver hele tiden selv forkert :p).
Så jeg aner ikke, hvor meget forskel, der er på de forskellige Premiere-varianter. De andre er i hvert fald billigere end Sensitive, men med babypudder og knapt så støvfri, så de kommer aldrig til at blive afprøvet her i huset :thumbdown:
Men jeg synes Premiere Sensitive virker præcis så godt som EC Odour Lock - den støver bare mindre.

:? … det er ikke noget jeg genkender, synes det støver mindre en alm. grus … f.eks. var Extreme Classic helt vildt støvende ifølge min næse, så det blev et kort bekendtskab :S

For øvrigt vil jeg gerne anbefale et grus, som jeg faktisk selv forhandler…
Fik ved en fejltagelse bestilt PetPlus Granulat hjem… det er sådan noget hvidt absorberende silicagrus, som ikke klumper, men som skifter farve i takt med at det bliver brugt.
Jeg har altid været meget skeptisk overfor den slags grus… kunne simpelthen ike forestille mig, at det kunne holde lugt og den slags væk!
Men sørme jo… det var GODT! :ok: På posen står at det kan holde til en kat i 30 dage - hos mig holdt det (i en bakke, men klart yndlingsbakken) i ca 2½ - 3 uger, hvor det blev brugt af tre katte… selv lugten tog det rigtig godt (naturligvis med undtagelse af, når Aske havde været og gøre stort - den kat kunne ikke drømme om at dække noget til!) Man skal bare huske at “røre rundt” en gang dagligt - og så naturligvis fjerne ekskrementer…
Der er 2½ kg i hver pose… pris ved mindst 10 poser kr 110,-

Jeg er konstant på udkig efter alternativer til det klumpende grus… Nanna forsyner sig nemlig med snack fra kattebakken, hvis vi ikke er over hende - og så sundt er klumpegrus altså ikke for en hundemave! Derfor gav jeg silica-gruset et forsøg… og har selvfølgelig bestilt mere hjem bare til os selv :slight_smile:
(Forslag om at fjerne bakkerne eller sætte dem op i højden, så Nanna ikke kan komme til, modtages ikke! Aske vil have sin ÅBNE bakke på gulvet!!! Nemlig!!! Og jeg gider ikke gå og gøre rent efter en ellers superrenlig kat, der protesttisser! )

Nå - indtil videre har jeg fået forhandlet grosprisen på WBC ned på halvdelen - så skal vi bare liiige et lille nøk længere ned - også kan jeg næsten matche zooplus :wehu:

Ann, dt der silikatgrus - det støver ikke, vel?

Nej ikke spor… jeg har virkelig været glad for det :slight_smile:
Grunden til at det ikke kom i alle bakkerne er simpelthen Leo, der rent ud nægter at bruge andet end fint klumpegrus - heldigvis er hun så komplet ligeglad med hvilket mærke gruset er… så til hende har jeg MegaCats, som efter min mening er lige så godt som EC og den slags…

[quote=Tea;257537]Da jeg fik Cæsar brugte jeg det billige, klumpende fra SuperBest. Det var rigtig godt til prisen, men klumper ikke hurtigt og godt nok.

Så prøvede jeg Extreme Classic. Det klumper bestemt bedre (men ikke godt nok), og jeg er rigtig glad for at det er så fint - Cæsar slæber betydeligt mindre af det ud af bakken. Men jeg synes altså ikke det er prisen værd. :S

Når jeg skriver at det ikke klumper godt nok, tænker jeg på, når jeg skal fjerne det. Jeg skal nærmest bare tænke på at røre det med skovlen, så går klumpen i stykker.

Men hvad bruger I - og hvorfor? Hvad er det næste mærke jeg skal prøve?[/quote]

jeg bruger Olivers, fordi jeg kan få det leveret lige til døren. Det er samtidigt billigt i længden, og jeg syntes ikke klumperne går i stykker bare fordi man tænker på at røre dem :slight_smile: her den anden dag fik jeg en “bold” med en diameter på ca. 5 cm op uden den gik i stykker :slight_smile:

Så er vi igang med at introducere WBC til Banden… Alle husets bakker rengjorte i bund med klorin fordi det virker tiltrækkende på kattene (og selvfølgelig også desinficerende).
Den overdækkede bakke er dog stadig fyldt med MegaCats klumpegrus af hensyn til Leo…

Resultatet er indtil videre at jeg har tre katte, som står i bakken og snuser helt vildt… det er godt nok noget underligt noget, jeg nu har fundet på!!! :smiley:

jeg er også meget glad for WBC (den normale - extra strength kan misserne ikke lide !)

Bruger det dog sammen med olivers cat sand - da mine ikke udelukkende vil bruge WBC

Så jeg hælder WBC i bunden af bakken + olivers oven på - sammen fungerer det rigtig godt…det bliver helt blandet sammen efter en dag eller 2

Jeg bruger Feliton, købt i tyskland, synes det er ligeså godt som EC, og billigere.

:wehuu: Indtil videre er WBLC en succes… i hvert fald er Aske for første gang i ca 5 år (!!!) blevet set stående inde i bakken, mens han har gjort sig ren!!!

Så mangler jeg bare at forklare Leo, at gruset ikke er et speciel ekstralækker katteguf! SUK

Tak for alle jeres svar. :slight_smile:

Nu har jeg helt sikkert en masse der skal prøves af.