Ja - Cleo spinder ikke. Hun har måske gjort det 2-3 gange i den tid jeg har haft hende. Det er jeg ikke vant til.
Altså, hun putter hele tiden hos os - og nyder det… Men hun spinder ikke og hun “ælter” ikke…
Hmmm… Det kan godt være det bare er mig, men det troede jeg ikke katte gjorde ?
Er du sikker på hun ikke spinder men bare gør det meget lavt? Jeg tro’de først heller ikke at Adelie spandt overhovedet, men en dag hvor der var HELT stille kunne jeg pludselig høre hende. Det er bare meget meget still, specielt i forhold til Ozzy og Stevie der kan spinde så man kan høre det i den anden ende af stuen.
Phumba er til gengæld den eneste der malker/ælter. Hun spinder sådan … “normalt højt” - lavere end siamissedrengene, men meget højere end Adelie
Vi har haft en hunkat, der spandt så stille, at man kun kunne mærke det ved at lægge en hånd på hendes brystkasse:) Det er meget forskelligt, hvor meget og hvor højt katte spinder - men de fleste gør det
Min han spindet så højt at hvis han ligger hos MIG og jeg taler i tlf kan dem i tlf høre det. Og gør det rigtig meget. Han æltede meget lige der jeg fik ham, så var der en lang periode hvor han ikke gjorde og nu er han pludselig begyndt igen
Thea har flere spindestyrker og det er absolut højest ved sengetid. Det er ligesom at ligge i sengen med en boremaskine i øret. Ælte gør hun kun i Tjalfes hundekurv (også selvom hun er nødt til at hoppe ned af sengen for at ælte og så op igen for at nusse videre) og i hendes hængekøjer.
Ja, prøv at mærke på hende. Som Camilla siger på brystet eller forsigtigt på halsen. Så kan man nogle gange mærke vibrationerne, selv om man ikke kan høre noget.
Jeg har i tidens løb haft nogle killinger, der var længe om det. Jeg kunne høre deres spinden, når de diede hos moren, man ikke når man kælede dem. De kom dog efter det med tiden
Vi har også en kat, hvor der skal være meget stille før end vi kan høre hende spinde og det er bestemt ikke altid hun spinder selv om hun hygger sig. Men så føler man også man er noget særligt når det sker
begge vores katte spinder, men med forskellig styrke, trixie spinder stort set konstant og osse meget højt, gaia derimod spinder meget meget sagte og man skal virkelig koncentrere sig for at hører det, men man kan mærke det på hendes hals og bryst.
vores nu afdøde kat daffy han var stor spinderen over alle, man kunne hører ham spinde når han lå nede i stuen og vi sad ovenpå og han spandt osse bare konstant.
Troede heller ikke at Tøffe kunne spinde, men når man lægger hånden på brystet på kan man tydeligt mærke det, eller man kan høre det, når man tager ham op og lægger øret til. Normalr spinder han så lavt, men da jeg var syg sidste år lå han ved siden af min hovedpude og spandt højt.
Her spinder alle kattene og de fleste af dem bokser / ælter også :love2:
Nogle af dem spinder bare jeg kigger på dem og siger deres navn, andre skal lige “varmes” op først med et par nus i nakken, og en enkelt skal ligge under dynen i 5-10 min. før hun starter sin spindemaskine op.
Delle han både spinder, ælter og savler af fryd:tihi: han spinder dog med normal styrke tror jeg.
Stig spinder og det meget højt:hjerte: folk kan også høre ham i telefonen når han ligger hos mig:høhø:
Rikke
Både Tjalfe og hans bror Aja Dobbo spandt så lavt at man var nødt til at lægge en hånd på dem for at vide det
Ellers spinder vores katte som symaskiner eller Fergusontraktorer
Jeg har et par katte, som først er begyndt at spinde som flere år gamle - efter 2 års alderen.
De har nogle af de samme linier bag sig, så måske det har noget at sige.
Den ældste - en hun MCO - spandt overhovedet ikke før ca. 2 års alderen. Og hun har boet ved mig hele sit liv siden hun var 12 uger - og stortrivedes - så det har ikke haft noget at sige.
Men lige pludseligt efter 2 års alderen begyndte hun at spinde - først meget stille - men så med mere og mere styrke og hyppigere og hyppigere - og efter noget tid, så spandt hun så snart man nærmest kiggede på hende. Og det gør hun fortsat som næsten 10 år gammel
Den anden er en han MCO - noget yngre. Som nu er 5 år gammel.
Han begyndte også først at spinde som 2,5 år gammel - dengang var der meget længe imellem. Nu hører jeg det næsten dagligt - og han har endvidere fået en mani med midt nat at trampe rundt spindende og æltende ovenfor mit hoved på hovedpuden. Skøre kat
De andre jeg har har altid spundet fra de var killinger.
Jeg tror alle katte spinder, men nogen har bare en lav spinden og det er svært at høre/mærke.
Jeg har et stetoskop som jeg i øvrigt har opgivet at bruge fordi spinden næsten overdøver hjertelyden. Så jeg har fundet ud af at mine katte spinder meget mere end jeg troede, og i mange forskellige situationer. Havde jeg ikke haft mit stetoskop, så havde jeg troet at de kun spandt når de ligger i skødet eller bliver kælet med.
Oliver spinder kun om morgenen når han vækker mig med sit hoved nus, og når han står og ælter løs på min mave
dog kan jeg tydelig se at han nyder at blive nusset, da han lukker øjene og ser helt saglig ud har skam lagt hænder på hans bryst kasse men kan ikk mærke noget… Så må vist bare konstatere at han viser at det er dejligt på en lidt alternativ måde…
Tja det er nok forskellige fra katte til katte hvor højt de spinder men uanset om min får skældud eller bliver nusset så spinder hun så det kan høres det med at hun “ælter” det tror jeg ikke jeg endnu har oplevet