Det er jo lidt småkoldt derude

Pia - Brændeovn, snyyyyyyyd… Det har dem jeg gør rent for også, der var også fyret godt op i morges da jeg kom, det var skønt…

Uuuuhhh! Sidder godt nok herhjemme og ryster. Synes bare det blev koldt (og har ikke noget at gøre med det meget kolde saftevand jeg lige drak :engel2:) og sidder under to tæpper og drrrrrh!

Ja, bliver vi ved at have disse vintre skal jeg godt nok have fat i noget mere skiundertøj. Det jeg har nu er i konstant brug :høhø:

Lige her midt i skoven :tihi:

Birthe - Ja, for er du i Frankring, så er jeg sgu imponeret :høhø:

tølløse er -17 grader.
og lejre er minus 20 :slight_smile:

Så skulle jeg da lige været smuttet tilbage derned og det er jeg altså ikke - jeg er herude på Djursland :høhø:

Birthe - Hehe, okay :smiley:

Lige nu er der 17,5 her i stuen og -17,5 der ude på den anden side af væggen.
35 graders forskel.

Her er der 17° forskel på ude og inde … -10° ude og +7° inde :uha:

Skal afsted til Næstved lige om lidt, så det kan ikke betale sig at tænde op i brændeovnen før jeg kommer hjem igen …

Jeg kan mærke når det er koldt med at nogle af mine afløbs- og tilløbsrør (er der noget der hedder det?) fryser til. Jeg skal bare hælge kogende vand i dem.

Og i dag er hele 2 rør tilstoppet + at min ventilator i badeværelse ikke virker.

Det kan ikke være godt. -tihi Men hyggeligt er det godt nok. - Fordi jeg ikke behøver at gå udenfor en dør i dag. Tror bare jeg vil bruge i dag på at sidde og hygge mig med mine lanterner tændte og læse/skrive, og drikke hønsekødssuppe og kakao.

Godt man har nogle katte som er helt med på at agere varmedunke hele dagen lang. :inlove:

Mit varme vand til bruseren var også frosset her til morgen - så der var ikke noget morgenbad til mig :ked:
Gad vide om man kan gøre noget ved det … det sidder jo inde i væggen.

Har lige været ude og fodre de to tykke og kom til at kigge på termometeret inden jeg gik, den sagde -18,7, så jeg tænkte på hvor meget de to misser ville fryse. Nede i hestestalden hos katte og heste, var der +8 og alle havde det dejligt.
Min søde svigerdatter havde hængt nogen store dækner op foran porten og lagt store bunter halm i vinduet, så der var hyggelig lunt nede ved dyrerne.
Heldigvis har Viggo og Knud fået nogen dejlige tykke pelse og de har deres hule at sove i, så jeg skal bare sørge for de har en masse mad og vand.
Men der er nu også noget godt ved den kulde, min astma har det rigtig godt og jeg har fået mere energi, det er skønt.
Knus Elin

[quote=Vivi_Fletcher;517757]Mit varme vand til bruseren var også frosset her til morgen - så der var ikke noget morgenbad til mig :ked:
Gad vide om man kan gøre noget ved det … det sidder jo inde i væggen.[/quote]

Jeg havde et problem med et rør som står opad en ydervæg og som fører til mit opvaskemaskine sidst her var rigtig koldt, og her hjalp det at tænde et vameapparat i et tilstødende rum på det højeste en dags tid og samtidig åbne døre strategisk så al varme ledtes ud i mod køkkenet…

Havde selvfølgelig også nået at ringe til at vvs mand og det hele, men nåede heldigvis at få afbestilt ham før han kom.

:slight_smile:

Jeg har ikke noget termometer udenfor - men koldt, dét er det - og jeg nyder det.

I disse dage, hvor solen skinner fra en skyfri Himmel er det bare SÅ smukt - og hvis man er rigtigt klædt på fryser man ikke - man får endda sin ungpigekulør tilbage efter et par timer ude.

:slight_smile:

At man så ligner en stor bamse i alt sit tykke skibukse- og overfrakkeværk, det er en helt anden ting - hellere varmt klædt på, end at ligne noget fra et modehus i tynde strømpebukser og stiletter - dén tid er ovre for mit vedkommende.

:slight_smile:

[quote=Sheer;517773]Jeg havde et problem med et rør som står opad en ydervæg og som fører til mit opvaskemaskine sidst her var rigtig koldt, og her hjalp det at tænde et vameapparat i et tilstødende rum på det højeste en dags tid og samtidig åbne døre strategisk så al varme ledtes ud i mod køkkenet…

Havde selvfølgelig også nået at ringe til at vvs mand og det hele, men nåede heldigvis at få afbestilt ham før han kom.[/quote]

Må prøve at sætte varme på i badeværelset. Kender godt nok en vvs’er, men han kan vel ikke rigtig gøre noget ved det, tænker jeg :gruble:

Åhhh pas nu på med sprængte vandrør, så jeg ville helt klart sætte varme i badeværelset.

Her vågnede jeg kl.4.30 syntes der var lidt småkoldt, men tænkte at det bare var pjat. Men da vi så stod op kl.8 så var fyret skam gået ud, så måtte jeg jo lige rode lidt ved det for at få det til at virke igen. For det tager altså lidt tid inden at der kommer varme fra brændefyret.

Vandrørene op ovenpå er også her frosset i nat:S
Vi tror, det er ude i skunken, den er gal. Lige nu overvejer vi, om vi tør sætte varmeblæseren op derude - vil jo nødigt brænde hytten ned:blegne:
Termometeret på husmuren siger -14 grader her i Givskud.

Venligst
Dorthe

-19 og frosne vandrør samt en frossen bil. Bilen er tøet op så nu venter jeg blot på vvs som kommer over middag for at tø rør op :argh:

Behøver jeg at fortæller at humøret ikke er helt i top :frowning:

[quote=KKH;517788]Åhhh pas nu på med sprængte vandrør, så jeg ville helt klart sætte varme i badeværelset.
[/quote]

Jeg kan konkludere, at problemet er fra varmtvandsbeholderen til bruseren (har varmt vand de andre steder) - og lige der ved jeg der er plastikrør, så jeg er ikke synderlig nervøs for sprængte vandrør :slight_smile:

Men jeg vil jo gerne i bad, så jeg har bedt Luna sætte lidt varme på.

En veninde i Gevninge v.Roskilde melder om -24 gr.,Brrrrrr,så er det altså koldt !
Her i Køge er det lige nu -16…

Ca -13 grader her…
Vi har for første gang, siden vi fik pilleovnen, lukket døren ud til udestuen - vi kan ikke varme den op lige pt… ikke uden at der bliver hundekoldt overalt! Selv med døren lukket er der vel kun knap 17 - 18 grader i selve huset… Soveværelset, der jo ligger i annekset, er opvarmet med en olieradiator og holder vel en temperatur omkring de 15 grader, hvis vi husker at lukke ud til badeværelset. Når vi skal i bad tænder vi kortvarigt for en varmeblæser, så temperaturen kan komme lidt op over de 10 grader…
Vindfanget og toilettet er frysende kolde, hvis man ikke husker at lade dørene stå åbne der ud!!! Så kolde at der faktisk er is forneden på vinduet af enkeltlagsglas ude på toilettet!!!

Det er første vinter, hvor pilleovnen ikke har kunne klare at varme hele huset… og hvor vi, trods at den kører i døgndrift, er nødt til at have en trøje på indendøre…
Vi håber at vi undgår frosne vandrør - det har vi aldrig får oplevet her… men det er så også første år hvor vi konsekvent har været nødt til at lukke ud til badeværelset for at holde varmen inde i soveværelset…

Bortset fra det… der er ved at komme de mest fantastiske isblomster på ruderne i udestuen :slight_smile: