Det er jo lidt småkoldt derude

det er ikke kun ude det er koldt…i mit køkken har jeg en kasse stående ovenpå køleskabet, da loftet er utæt og der kommer regn ind…de lige hvad der er frossetistapper på hjørnet af kassen…og vandet er selvfølgelig også frosset…vi har dog vand i badeværelset…hvor der er varmt…

er der mon nogen der godt kan forstå at jeg ikke står og laver de store kulinariske herligheder deroppe.

køkkenet ligger i en uopvarmet del af huset, vi har kun 1 brændeovn som varmekilde, og har heller ikke brug for 208m2 plads, kattene har dog adgang til alle rum, da der er kattelem i døren op til “kulden”

gad vide om jeg burde sætte et par gryder vand i gang på komfuret ???

tænd varmluftsovnen på højeste blus og åben lågen

ovnen slukker når jeg åbner lågen…men jeg går op og tænder alligevel, det hjælper vel alt sammen

der er sikkert sensor i lågen - sæt tape på den så den tror ovnen er lukket

god ide, det må jeg lige se på…tak

det er godt det kun er et lille bitte rum, tro på at jeg glæder mig til at flytte “hjem” til september

Jeg har nok vænnet mig til kulden - fryser for engangs skyld ikke og har tilmed varme hænder trods indetemperatur på 12 grader :smiley:
Men skiundertøj, tyk joggingdragt og en fed islands sweater + en lang, rask travetur med vuffedyret giver altså også den indre varme.

Luna har ringet, at toilettet ikke kan trække ud - så der er nok også noget, der er frosset der :frowning:
Til gengæld skulle bruseren virke nu.

-LOL Jan er lige kommet fra toilettet… han skulle have børstet tænder inden han kører ud for idag…
Tandpastaen er frosset :klapper:

weee nu kunne jeg åbne for hanerne, så venter vi bare på at vandet kan tø så det kan kunne ud af hanerne

nu da vi får vand fra et kildevæld, så overvejer jeg at lade hanen løbe, når det altså kommer i gang igen…
vi betaler ikke hverken vandafledningafgift eller pr. kubikmeter, men bruger heller ikke af grundvandet

[quote=Ann K;518006]-LOL Jan er lige kommet fra toilettet… han skulle have børstet tænder inden han kører ud for idag…
Tandpastaen er frosset :klapper:[/quote]

:rock::rock::rock::rock:

Så er der dælme koldt på jeres badeværelse ?!

:uha:

Så er der dælme koldt på jeres badeværelse ?!

:uha:[/quote]

Jep… ved brug af varmeblæser, ca ½ time inden vi skal i bad, kommer temperaturen lige op omkring 10 grader… Vi bader enten sammen eller lige efter hinanden - så når badeværelset ikke at blive alt for koldt.
Vores toilet ligger i vores hus… Men det ligger som tilbygning sammen med vindfanget - det betyder at der ikke er varme derude med mindre at man husker at holde dørene åbne! Det lille vindue på toilettet er desuden kun enkeltlagsglas og intet værd i denne kulde! Og tandpastaen står op af det vindue :wink:

[quote=Ann K;518050]Jep… ved brug af varmeblæser, ca ½ time inden vi skal i bad, kommer temperaturen lige op omkring 10 grader… Vi bader enten sammen eller lige efter hinanden - så når badeværelset ikke at blive alt for koldt.
Vores toilet ligger i vores hus… Men det ligger som tilbygning sammen med vindfanget - det betyder at der ikke er varme derude med mindre at man husker at holde dørene åbne! Det lille vindue på toilettet er desuden kun enkeltlagsglas og intet værd i denne kulde! Og tandpastaen står op af det vindue ;)[/quote]

:wehuu::wehuu::wehuu:

Lyder bare SÅ hyggeligt at bade sammen…

Men det er godt nok ikke mange grader på det lille hus…

:woohoo::woohoo:

Får mig til at tænke på :

det er koldt så man må gå sig varm

:slight_smile:

Nå … intet varmt vand i bruseren :frowning:
Og ikke noget vand til toilettet :frowning:

Har ellers sat varme på i badeværelset, men det hjælper vel ikke meget, hvis rørene ligger for tæt på ydervæggen.

Har du prøvet at tage låget af cisternen og løfte op i stangen til “klokken”?

Næh … hvad skulle det hjælpe?

[quote=Vivi_Fletcher;518198]Nå … intet varmt vand i bruseren :frowning:
Og ikke noget vand til toilettet :frowning:

Har ellers sat varme på i badeværelset, men det hjælper vel ikke meget, hvis rørene ligger for tæt på ydervæggen.[/quote]

fuld skrue på varmen…ja det koster dyrt at der er så koldt …her er alle varmekilder på MAX, blæser i stuen, brændeovn i gangen og el- radiator i køkkenet…håber du snart får gang i vandet…det er så fandens svært at undvære

:gruble::gruble::gruble:

Kan du ikke hælde sådan noget frostvæske i, som man bruger til biler ??

Du risikerer jo, at toilettet springer

:uha: