Det er jo lidt småkoldt derude

Jamen der er faktisk ikke synderlig koldt på badeværelset … heller ikke i morges. Har intet problem med at gå i bad i den temperatur.

Jamen det er ikke toilettet, der er frosset - det er vandtilførslen til toilettet - altså det rør, der går inde i væggen (formoder jeg altså)

:slight_smile:

Okæj… ja, så er det jo strax lidt mere besværligt…

:gruble::gruble:

Blikkenslagerne har sikkert travlt for tiden…

[quote=Tante Tut;518272]
Blikkenslagerne har sikkert travlt for tiden…[/quote]

Men hvad kan en blikkenslager gøre?

Jeg er jo ikke så interesseret i at få hevet væggen ned :rock:

:lys-ide::lys-ide::lys-ide:

Netto har i denne uge tilbud på sådan nogen varmedimser - de bliver vist op til 40-50 grader varme og kan bruges igen og igen - måske kunne du købe sådan et par stykker og binde fast på røret ??

:gruble::gruble:

[quote=Vivi_Fletcher;518273]Men hvad kan en blikkenslager gøre?

Jeg er jo ikke så interesseret i at få hevet væggen ned :rock:[/quote]

:høhø::høhø::høhø:

Næe… tænker mere på alle de frosne rør rundt omkring… toiletter,der springer osv…

Netto har i denne uge tilbud på sådan nogen varmedimser - de bliver vist op til 40-50 grader varme og kan bruges igen og igen - måske kunne du købe sådan et par stykker og binde fast på røret ??

:gruble::gruble:[/quote]

På hvilket rør? Det der ligger inde i væggen?
Så skal jeg jo rive væggen ned først - og det gider jeg ikke i aften :høhø:

[quote=Vivi_Fletcher;518280]På hvilket rør? Det der ligger inde i væggen?
Så skal jeg jo rive væggen ned først - og det gider jeg ikke i aften :høhø:[/quote]

:rock::rock::rock:

Skal jeg mon lære at læse, hvad du og andre skriver - før jeg kommer med gode råd ???

:woohoo::woohoo:

VVS’eren kan sætte strøm på rørerne så de tøer.

:):slight_smile:

Genialt… det må Vivi næsten have gjort så…

[quote=Tante Tut;518289]:):slight_smile:

Genialt… det må Vivi næsten have gjort så…[/quote]

Ja det er en skam at Vivi bor så langt væk.
Min mand har sådan nogle til rørerne, men det er jo lidt langt væk:S
Det tager kun få øjeblikke, så er de tøet op.

[quote=Coon Danica;518311]Ja det er en skam at Vivi bor så langt væk.
Min mand har sådan nogle til rørerne, men det er jo lidt langt væk:S
Det tager kun få øjeblikke, så er de tøet op.[/quote]

:gruble::gruble::gruble:

Var der ikke noget med, at hun har en blikkenslagerven - det synes jeg at huske…

:kryds:

Tommy ( min mand) siger at I skal holde øje med rørerne nu de har været frosset, så er der store chancer for at de er sprunget.
Det ser man så når det bliver tøvejr :rock:

Har talt med blikkenslageren og han kan ikke gøre noget, når det er plastikrør jeg har, så jeg må leve med det.

Han anbefalede mig så, at lukke for vandet, når jeg kører på arbejde i morgen, bare for en sikkerheds skyld.

[quote=Tante Tut;517779] og hvis man er rigtigt klædt på fryser man ikke - man får endda sin ungpigekulør tilbage efter et par timer ude.
[/quote]

Kan du så ikke fortælle mig hvad den rigtig påklædning er? For jeg fryser knagme når jeg er ude på hypsen… :frowning:

[quote=Vivi_Fletcher;518325]Har talt med blikkenslageren og han kan ikke gøre noget, når det er plastikrør jeg har, så jeg må leve med det.

Han anbefalede mig så, at lukke for vandet, når jeg kører på arbejde i morgen, bare for en sikkerheds skyld.[/quote]

Du kan prøve at varme på forbindingsledet med en hårdtørre i lang tid :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;518325]Har talt med blikkenslageren og han kan ikke gøre noget, når det er plastikrør jeg har, så jeg må leve med det.

Han anbefalede mig så, at lukke for vandet, når jeg kører på arbejde i morgen, bare for en sikkerheds skyld.[/quote]

Her har Morten været i gang med at tø vores plastikrør op. Sådan nogle sidder inden i et andet rør, så der er lidt luft imellem. Fidusen er, at man skal have denne luft varmet op. Det blev løst med en støvsuger i den ene ende af røret og en varmeblæser i den anden. Det tog lidt tid - særligt med det varme vand - men det lykkedes:thumbup:
Siden har jeg jævnligt lige været forbi og åbne for vandet, så det ikke fryser til igen. Når du nu skal på arbejde i morgen (og du har fået rørene tøet op, altså), så lader du vandhanen være bare en lille smule åben, så der er lidt gennemstrømning.

Venligst
Dorthe

koldt…nej ikke spor…3 pingviner og en isbjørn har lige banket på for at søge husly…henviste dem til stalden, den var jo god nok til maria og josef, så må den bestemt også være god nok til isbjørne og pingviner

om det var naboen gæster…tjaaaa fisk

Mine plastikrør ligger ikke inden i et andet rør - har selv set det blive sat op. De ligger faktisk inde i isoleringen, men jeg gætter på, at noget af røret har forskubbet sig, så det ligger lidt yderligt i forhold til det andet.

Anyway satte jeg god varme på badeværelset og lukkede døren i nat. Dette kombineret med en noget lavere udetemperatur gjorde, at både bruser og toilettet virkede her til morgen :ok:

:):slight_smile:

Jeg har dette på, når jeg er ude :

Uldundertøj

Uldne gamasjer

Skibukser

Uldsokker

En dejlig dunfrakke

Uldhue

Uldvanter

:inlove:

Jeg sveder faktisk med dette tøj på, man får hurtigt varmen når man går - men når man sidder stille på en hest - ved jeg ikke lige, hvad der kan give dig varmen.

:slight_smile: