Det er katten eller boligen!?!

[quote=Vivi_Fletcher;384573]
En kat i bolig, har aldrig været at betragte som en grov overtrædelse af husordenen.[/quote]

det er det faktisk her… AAB mener at katte/hunde udgør så stort slid/skade på lejemålene at de decideret har skrevet i husordenen at det er grov overtrædelse… og de har betinget sig øjeblikkelig opsigelse af lejemålet

men derfor gælder lejeloven nu alligevel - og de har ikke lovhjemmel til at smide folk på gaden uden om fogedretten

[quote=Battlestar;384576]
men derfor gælder lejeloven nu alligevel - og de har ikke lovhjemmel til at smide folk på gaden uden om fogedretten[/quote]

Helt enig - netop det, der er min pointe :slight_smile:

Men det hele afhænger jo af, hvad der er skrevet i brevet.

Hvis det var mig ville jeg kontakte lejernes LO og/eller en advokat og høre hvordan jeg stod og hvad de og jeg kunne gøre.

Jeg ville også få katten kastreret asap.
Håber der kommer en fornuftig løsning
held og lykke med det hele
:slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;384573]Sikke noget sludder!!!

En kat i bolig, har aldrig været at betragte som en grov overtrædelse af husordenen.[/quote]

Desværre det kan faktisk betragtes som grov overtrædelse :-/. Ikke fordi det er en kat, men fordi det er en fertil hankat. Alle ved vist godt, hvor meget en fertil hankat kan forurene - Både hvad angår støj og lugt !

Men stadig er det lejeloven som gælder, og stadig er det de ‘normale’ udsætningsprocedurer som skal bruges - Dvs det er KUN en foged som kan sætte folk på gaden, og en foged rykker altså ikke ud fra dag til dag, så en udsætning kan trækkes meget langt.

Jeg tror desværre det bliver svært at skaffe ham en middeltidig hjem - Tror ikke der er ret mange som tager en fertil og fritgående hankat til sig. Katten kan jo ikke ‘bare’ lukkes ud i nye omgivelser !

[quote=Alice;384632]

Jeg tror desværre det bliver svært at skaffe ham en middeltidig hjem - Tror ikke der er ret mange som tager en fertil og fritgående hankat til sig. Katten kan jo ikke ‘bare’ lukkes ud i nye omgivelser ![/quote]

det tror jeg også - ikke fordi vi ikke smadder gerne vil hjælpe, men langt de fleste af os har katteflokke og det betyder et meget stort stress-moment i en flok når der kommer en ny mis…

dertil kommer selvfølgelig at han er fertil og at der introduceres en nu bakterieflora i den eksisterende flok… og det er de færreste der tør binde an med det… ikke for deres egen skyld men for kattene…

mit råd til dig er:

så 100% koldt vand i blodet…
skriv anbefalet til dem at det var en kat du passede, at katten er væk nu og hvis nogle klager igen - så bed dem skaffe beviser…

alene det burde tage omkring 1 måneds tid…

så opsiger de dig (so what - du skal alligevel flytte og det er svært at gøre 2 gange) og så skriver du tilbage at de er velkomne… og at du indbringer sagen for enten LLO eller i første omgang husleje nævnet

Så går der et par uger med det og voila - så er du flyttet…

De kan INTET gøre for de har ikke loven på deres side - det skal uanset hvordan de vender og drejer det gennem fogedretten med dertilhørende bevisførelse og der er kø derinde… så du kommer aldrig til at mærke noget for du er flyttet lang tid inden

så tag det helt roligt - hold dig gode venner med naboerne og lad tiden gå :slight_smile:

[quote=Battlestar;384639]det tror jeg også - ikke fordi vi ikke smadder gerne vil hjælpe, men langt de fleste af os har katteflokke og det betyder et meget stort stress-moment i en flok når der kommer en ny mis…

dertil kommer selvfølgelig at han er fertil og at der introduceres en nu bakterieflora i den eksisterende flok… og det er de færreste der tør binde an med det… ikke for deres egen skyld men for kattene…

mit råd til dig er:

så 100% koldt vand i blodet…
skriv anbefalet til dem at det var en kat du passede, at katten er væk nu og hvis nogle klager igen - så bed dem skaffe beviser…

alene det burde tage omkring 1 måneds tid…

så opsiger de dig (so what - du skal alligevel flytte og det er svært at gøre 2 gange) og så skriver du tilbage at de er velkomne… og at du indbringer sagen for enten LLO eller i første omgang husleje nævnet

Så går der et par uger med det og voila - så er du flyttet…

De kan INTET gøre for de har ikke loven på deres side - det skal uanset hvordan de vender og drejer det gennem fogedretten med dertilhørende bevisførelse og der er kø derinde… så du kommer aldrig til at mærke noget for du er flyttet lang tid inden

så tag det helt roligt - hold dig gode venner med naboerne og lad tiden gå :)[/quote]

Jeg tror desværre ikke at hverken LLO eller huslejenævnet kan hjælpe noget …Måske vil de ikke engang ind i sagen, da det jo er en åbenlys brud på reglerne.

Brug hellere krudtet på at få den missedreng kastreret, for INGEN naboer kan være tjent med en strintende og kaldende hankat. Så inden længe står du med problemet igen, på din nye adresse.

Jeg er selv en MEGET langmodig nabo, og der skal virkelig meget til, før jeg klager over noget, men hvis jeg havde en fertil hankat som gik og strintede på min dørmåtte og op af min hoveddør, så tror jeg osse min tålmodighed ville være opbrugt :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;384573]Sikke noget sludder!!!

En kat i bolig, har aldrig været at betragte som en grov overtrædelse af husordenen.[/quote]

Vel er det ej sludder og jo, det har altid været at betragte som grund til at OPHÆVE lejemålet.

Nu er jeg selv udlejer og ved selvfølgelig derfor hvordan reglerne er…

[quote=Alice;384648]Jeg tror desværre ikke at hverken LLO eller huslejenævnet kan hjælpe noget …Måske vil de ikke engang ind i sagen, da det jo er en åbenlys brud på reglerne.
[/quote]

naturligvis kan de ikke gøre noget - ikke hvis man indrømmer brud på reglen - men det handler om at trække det administrative længe nok til at problemet forsvinder af sig selv :slight_smile:

og det kan man kun hvis man tager sagen i dens naturlige rækkefølge

og først benægter man
og så handler man og venter stille og roligt på at bureaukraterne bruger oceaner af tid på tingene… og så er problemet løst :slight_smile:

[quote=Felis;384649]Vel er det ej sludder og jo, det har altid været at betragte som grund til at OPHÆVE lejemålet.

Nu er jeg selv udlejer og ved selvfølgelig derfor hvordan reglerne er…[/quote]

at opsige/ophæve lejemålet er ikke det samme som at have lovhjemmel til at smide folk på gaden :slight_smile:

naturligvis må du uden varsel opsige lejemålet - men derfor skal du jo stadig føre sagen hvis lejer benægter påstanden eller kan vise at problemet er forsvundet :slight_smile:

Ja ja … vi bliver nok aldrig enige om den sag.

På LLOs hjemmeside fremgår det, at udlejer kan opsige lejemålet, hvis udlejer har hund - jeg har intet kunne finde om kat.
En opsigelse er 3 mdr.

Der skal grove overtrædelser, som trusler og lign., før udlejer kan ophæve lejemålet. Altså den med øjeblikkelig virkning.

[quote=danpia;384609]Hvis det var mig ville jeg kontakte lejernes LO og/eller en advokat og høre hvordan jeg stod og hvad de og jeg kunne gøre.

Jeg ville også få katten kastreret asap.
:)[/quote]

LLO vil jeg gerne advare om: Vores bebyggelse havde i mange år kollektivt medlemskab hos dem, og de kom med direkte forkert vejledning ifht lejeloven flere gange.
Personligt havde jeg en meget ubehagelig oplevelse med dem: Banken havde kludret med min huslejeindbetaling, og jeg stod til min rædsel en morgen med en opsigelse og indkaldelse til fogedretten!
Mig ind til LLO, hvor en jurastuderende forklarede, at jeg havde en god sag, og de skulle nok kontakte udlejer.
Jeg gik hjem og skrev for en sikkerheds skyld til udlejer og forklarede.
Og godt det samme! Da jeg i en uges tid intet hører fra LLO, går jeg derind og spørger efter hende, jeg talte med. Hun var der ikke, og de påstod, at der var ingen af det navn (mystisk!). Så bliver jeg vist ind til en overordnet, der oplyser, at de havde valgt ikke at gøre noget i sagen, fordi hun mener, at det er sundest for mig at være selvhjulpen - for det havde hun selv været under sin skilsmisse - !
Det havde de bare glemt at fortælle mig. Efter, at de har lovet at tage sig af sagen.

Da jeg år senere selv sidder i Beboerrep., oplever forquinden også, at de kommer med urigtige oplysninger og dårlig vejledning.
Jo, jeg har gjort mig nogle erfaringer som lejer, og deler gerne ud af dem.
LLO er lodret uduelige.
En advokat og/eller en anden boligorganisation vil være bedre.

Når det er sagt: Få dog misbamsen neutraliseret, det er bedst for alle parter :slight_smile:

tror du har været mere end almindelig uheldig - jeg har også haft brug for dem et par gange fordi AAB er nogle svin for at sige det lige ud…

og der har de gjort deres arbejde fint og bedt AAB stikke deres krav et helt særligt sted hen :slight_smile:

Misi: OK, det vidste jeg så ikk om LLO, bor i eget hus, så har aldrig haft brug for dem, men det er rart, der er andre, der er mere erfarne, der kan korrigere :slight_smile:

:slight_smile:

[quote=Battlestar;384650]

naturligvis må du uden varsel opsige lejemålet - men derfor skal du jo stadig føre sagen hvis lejer benægter påstanden eller kan vise at problemet er forsvundet :)[/quote]

[quote=Vivi_Fletcher;384653]
På LLOs hjemmeside fremgår det, at udlejer kan opsige lejemålet, hvis udlejer har hund - jeg har intet kunne finde om kat.
En opsigelse er 3 mdr.

Der skal grove overtrædelser, som trusler og lign., før udlejer kan ophæve lejemålet. Altså den med øjeblikkelig virkning.[/quote]

Nu er det væsentligt at skelne mellem opsigelse og ophævelse.

Jeg gjorde indsigelse og nævner ophævelse, fordi der i aftes blev skrevet, at det var OPSIGELSEsgrund og dermed 3 måneders frist…det er ikke korrekt.

At anskaffe kæledyr trods forbud er en overtrædelse, der umiddelbart tillader udlejer at ophæve lejemålet til fraflytning med, som det er formuleret, øjeblikkelig varsel.

Som regel giver man dog en advarsel og en frist til at få de uønskede dyr fjernet fra lejemålet, som regel en uge.

Og hvis det ikke sker er det, at lejer skal fraflytte…uden yderligere frist.

Og korrekt, at det kan give udlejer nogen problemer hvis lejeren ikke respekterer ophævelsen og bliver boende…så er det man skal ha’ fogeden til hjælp.

Men at påstå, at det er en opsigelse der skal til i sådan en situation og ikke en ophævelse…det er forkert.

Nu tager jeg så ikke umiddelbart for gode varer hvad LLO har stående på deres hjemmeside…en højtråbende og selvforherligende organisation uden ret meget at ha’ det i…

Lejeloven nævner ikke noget om, at en lejeaftale kan opsiges fordi lejeren har anskaffet hund mod reglerne.

men i følge lejelovens § 93 stk b kan en udlejer ophæve en lejeaftale når Når det lejede benyttes til andet end aftalt og lejeren ikke trods udlejerens indsigelse er ophørt hermed

Og det er den regel, at anskaffelse af kæledyr kommer ind under…

Det har det også været de to gange jeg skulle have lejere ud for at anskaffe henholdsvis hunde og hund/katte

At det ligefrem skulle kræve forudgående trusler for at måtte ophæve et lejemål, det er noget vrøvl

Citat Lejeloven:

**
§ 93. Udlejeren kan hæve lejeaftalen i følgende tilfælde:
a) Når leje eller anden pligtig pengeydelse ikke er betalt rettidigt, jf. stk. 2.
b) Når det lejede benyttes til andet end aftalt og lejeren ikke trods udlejerens indsigelse er ophørt hermed.
c) Når lejeren modsætter sig, at udlejeren eller andre får adgang til det lejede, hvor de har ret hertil efter §§ 54, 62 og 97.
d) Når lejeren fraflytter det lejede i utide uden aftale med udlejeren.
e) Når lejeren vanrøgter det lejede og ikke uden ophold efter udlejerens påkrav bringer det lejede i stand.
f) Når lejeren helt eller delvis overlader brugen af det lejede til en anden i tilfælde, hvor han ikke er berettiget hertil, og trods udlejers indsigelse ikke bringer forholdet til ophør.
g) Når lejeren har tilsidesat god skik og orden, jf. § 79 a, stk. 1, nr. 1-8 eller 11, jf. § 79 b, stk. 2, og forholdet er af en sådan karakter, at lejerens flytning er påkrævet.
h) Når lejeren har tilsidesat betingelserne i et betinget lejeforhold, jf. § 79 b, stk. 1, nr. 1, og forholdet er af en sådan karakter, at lejerens flytning er påkrævet.
i) Når nogen er straffet i medfør af § 4 i lov om forbud mod besøgende i bestemte lokaler for at have modtaget besøgende i eller ved det lejede i strid med et forbud nedlagt i medfør af loven.
j) Når lejeren af en butik eller beværtning trods udlejerens indsigelse ikke opfylder pligten til at holde forretningen åben og i forsvarlig drift.
k) Når en lejer, der helt eller delvis skal betale lejen ved at udføre arbejde, groft forsømmer sine pligter ved arbejdets udførelse og arbejdsforholdet som følge heraf bringes til ophør.
l) Når lejeren i øvrigt misligholder sine forpligtelser på en sådan måde, at hans fjernelse er påkrævet.***

[quote=MiSi;384665]LLO vil jeg gerne advare om: Vores bebyggelse havde i mange år kollektivt medlemskab hos dem, og de kom med direkte forkert vejledning ifht lejeloven flere gange.
Personligt havde jeg en meget ubehagelig oplevelse med dem: Banken havde kludret med min huslejeindbetaling, og jeg stod til min rædsel en morgen med en opsigelse og indkaldelse til fogedretten!
Mig ind til LLO, hvor en jurastuderende forklarede, at jeg havde en god sag, og de skulle nok kontakte udlejer.
Jeg gik hjem og skrev for en sikkerheds skyld til udlejer og forklarede.
Og godt det samme! Da jeg i en uges tid intet hører fra LLO, går jeg derind og spørger efter hende, jeg talte med. Hun var der ikke, og de påstod, at der var ingen af det navn (mystisk!). Så bliver jeg vist ind til en overordnet, der oplyser, at de havde valgt ikke at gøre noget i sagen, fordi hun mener, at det er sundest for mig at være selvhjulpen - for det havde hun selv været under sin skilsmisse - !
Det havde de bare glemt at fortælle mig. Efter, at de har lovet at tage sig af sagen.

Da jeg år senere selv sidder i Beboerrep., oplever forquinden også, at de kommer med urigtige oplysninger og dårlig vejledning.
Jo, jeg har gjort mig nogle erfaringer som lejer, og deler gerne ud af dem.
LLO er lodret uduelige.
En advokat og/eller en anden boligorganisation vil være bedre.

Når det er sagt: Få dog misbamsen neutraliseret, det er bedst for alle parter :)[/quote]

Ai MiSi …Du kan/må da ikke advare mod LLO ud fra et enkelt tilfælde - For jeg håber godt nok, at dine uheldige oplevelser er yderst sjældne. Jeg har selv været sagsbehandler for LLO i Skive kommune ( godt nok en del år tilbage ) men vi blev oplært i at yde prof hjælp, og stramt holde os til, hvad der står i lejeloven.

Hos alle LLO afdelinger er der tilknyttet en advokat som alle sagsbehandlere kan konsultere hvis der er tvivls spørgsmål …Det er jo sådan med lejeloven, som med alle andre love, man kan tolke lovene forskelligt.

Felis det er ikke den korrekte hjemmel at anvende i denne situation. Lejelovens § 93, stk. 1, litra b drejer sig om noget helt andet. Den er knyttet til lejelovens § 26, stk. 1.

§ 26
Lejeren må ikke uden udlejerens samtykke bruge det lejede til andet formål end aftalt.

Der handler overordnet om hvorvidt lejligheden kun må anvendes til beboelse, til erhverv eller til begge dele (blandede lejemål). Eksempler på domme tilknyttet § 26 (fra Karnov): U.1950.222: en udlejer kunne ikke opsige en lejer, der uden tilladelse drev lotterikollektion, eller forbyde, at lejligheden blev brugt dertil. U.1957.390: Udlejning til »beboelse og dameskrædderi« - benyttelse til syskole ansås ikke hjemlet i kontrakten. U.1973.197 modtagelse af 5 børn i dagpleje ikke i strid med kontraktens bestemmelse om, at det lejede skulle benyttes til beboelse

Derimod skal man ved husdyr anvende §§ 79a, 79b og § 93, stk. 1 litra g og h.
§ 79a
En lejer kan pålægges retsfølger efter § 79 b, når lejeren i følgende tilfælde udøver adfærd, som er til gene for ejendommen, udlejer, dennes ansatte, lejere i ejendommen eller andre, der lovligt færdes i ejendommen:

Når lejerens husdyr er til væsentlig gene for de pågældende personer på grund af støj, lugt, uhumskhed eller fare- eller frygtfremkaldelse.
10)
Når lejerens husdyrhold, uden at der er tale om de i nr. 8 nævnte tilfælde, er til gene for de pågældende personer.

Stk.2. En lejer kan desuden pålægges retsfølger efter § 79 b, når lejeren holder husdyr i strid med lejeaftale eller husorden, uanset om husdyrholdet er til gene for ejendommen eller de i stk. 1 nævnte personer.

§ 79b
Har lejeren tilsidesat god skik og orden, jf. § 79 a, kan lejeren pålægges en af følgende retsfølger:
1)
Lejeforholdet kan gøres betinget således, at der, hvis lejeren inden for 1 år efter afgørelsen overtræder nærmere fastsatte betingelser vedrørende adfærd i ejendommen, er grundlag for, at lejemålet kan opsiges eller ophæves efter reglerne i kapitel XIII og XIV.
2)
Lejeren kan meddeles en advarsel om, at fornyet overtrædelse af god skik og orden, jf. § 79 a, kan føre til, at lejeforholdet gøres betinget efter nr. 1, eller til, at lejemålet opsiges eller ophæves efter reglerne i kapitel XIII og XIV.

Stk.2. Det er en betingelse for, at en lejer kan pålægges retsfølger for tilsidesættelse af god skik og orden efter stk. 1, at tilsidesættelsen sker trods udlejerens påmindelse.

Ved lovligt husdyrhold: Hvis dyret er til væsentlig gene kan lejemålet ophæves jf. lejelovens § 93, stk. 1, litra g. Er dyret ikke til væsentlig gene, kan det kun give anledning til retsfølger pålagt af huslejenævnet jf. § 79b og det kan så evt. føre til ophævelse på baggrund af § 93, stk. 1, litra h. Der er yderst sparsom praksis på området idet de fleste udlejere i stedet opsiger lejemålene.

Ulovligt husdyrhold: Forskellen på at have kontrakt på at må holde husdyr og på at man ikke må, er at dyret ikke behøver være til gene før der kan retsforfølges, hvis man ikke har lov til at have dyret.

§ 93
Udlejeren kan hæve lejeaftalen i følgende tilfælde:

g)
Når lejeren har tilsidesat god skik og orden, jf. § 79 a, stk. 1, nr. 1-8 eller 11, jf. § 79 b, stk. 2, og forholdet er af en sådan karakter, at lejerens flytning er påkrævet.
h)
Når lejeren har tilsidesat betingelserne i et betinget lejeforhold, jf. § 79 b, stk. 1, nr. 1, og forholdet er af en sådan karakter, at lejerens flytning er påkrævet.

Med hensyn til fogedretten så er der nogle steder MEGET lang ventetid, men andre steder er de rigtig godt med. Så medmindre man kender sin fogedrets ventetid, så er det godt nok at spille russisk roulette at satse på de ikke kan nå een indenfor den nærmeste fremtid.

Med hensyn til LLO. Jeg har brugt dem, da en udlejer ville snyde mig og ville have mig til at istandsætte en masse ting jeg kunne dokumentere at jeg ikke skulle istandsætte. Det hjalp at sende et brev skrevet på LLOs brevpapir selvom jeg havde skrevet nøjagtig det samme til dem :doh: Men jeg var glad for LLO i hvert fald, for det sparede mig en masse besvær og penge.

Bare sig til dem du har skaffet dig af med katten.

Får du et brev igen, svarer du dem at du passer din gamle kat, og at den ejere henter den om et par dage.

Får du brev igen… Så passer du den igen :ups:

Det er jo dem der skal bevise katten bor ved dig… Du kan jo også bare sige at du har givet den væk, men at den bliver ved at løbe tilbage til dig men at I forsøger at løse problemet :thumbup:

[quote=Abaddon;384696]Bare sig til dem du har skaffet dig af med katten.

Får du et brev igen, svarer du dem at du passer din gamle kat, og at den ejere henter den om et par dage.

Får du brev igen… Så passer du den igen :ups:

Det er jo dem der skal bevise katten bor ved dig… Du kan jo også bare sige at du har givet den væk, men at den bliver ved at løbe tilbage til dig men at I forsøger at løse problemet :thumbup:[/quote]

Jeg er HELT enig…

Vi har indtil 1. juni boet ved AAB, og der måtte vi ikke havde katte… Vi havde 3… :ups: Men i 1½ år er der ingen der har sagt noget, indtil der en dag i januar var en der fik ondt i røven…
Vi modtog brevet hvori der stod at vi havde 6 dage til at få katten eller os selv ud…
Jeg ringede til dem på 6. dagen og forklarede at vi aldrig havde haft kat, men at vi havde passet katte for venner/familie, og at vi nok godt vidste at vi havde været lidt for flinke af os… Men at vi nok skulle tænke os om…
Jeg tilbød ham at komme op og tjekke lejligheden for katte og katteting… Men min forklaring var nok for ham… Og ja, derefter har vi hørt mere til det… :slight_smile: Og nu er vi flyttet til et sted hvor vi må ha dem vi har lyst til… :hjerte:

[quote=Alice;384682]Ai MiSi …Du kan/må da ikke advare mod LLO ud fra et enkelt tilfælde - For jeg håber godt nok, at dine uheldige oplevelser er yderst sjældne. Jeg har selv været sagsbehandler for LLO i Skive kommune ( godt nok en del år tilbage ) men vi blev oplært i at yde prof hjælp, og stramt holde os til, hvad der står i lejeloven.

Hos alle LLO afdelinger er der tilknyttet en advokat som alle sagsbehandlere kan konsultere hvis der er tvivls spørgsmål …Det er jo sådan med lejeloven, som med alle andre love, man kan tolke lovene forskelligt.[/quote]

Du, det var faktisk ikke kun et enkelt tilfælde.

Der var min personlige erfaring, som kunne have kostet mig min bolig! Det er i mine øjne graverende nok!

Det var også Beboerrepræsentationen her, der kunne være kommet alvorligt i klemme, fordi den lokale konsulent simpelthen gav os forkert info mange gange - hun var iøvrigt ikke jurist.

Så muligvis er LLOs afdelinger rundt om i landet OK.
Men den i Kbh er simpelthen risikabel at bruge. De er lodret inkompetente - det har de vist Beboerrepr. flere gange. So sorry, there it is.

[quote=Felis;384541]Det er denne regel der kan bruges hvis en lejer anskaffer husdyr mod reglerne.
Og det er korrekt, at lejeren kan hældes ud med øjeblikkeligt varsel.
I sådan en situation er der ikke nogen opsigelsesfrist.[/quote]

Nemlig! Lejemålet blir ophævet med det samme. Det står der i brevet.

[quote=mismaia;384563]Véd boligselskabet at han ikke er kastreret? For så kan det meget vel være det der gør dem så voldsomme i deres udmelding. Der er ikke noget de frygter mere end et af hankattetis ødelagt lejemål. Det véd jeg efter mange år som beboerbestyrelsesformand.

Men du kan være helt rolig. De kan IKKE smide dig ud pr omgående. De kan OPSIGE dig pr omgående, men du har jo allerede selv opsagt lejligheden. Du skal bare sige at katten er væk, og inden de finder ud af at det er den ikke så ER du jo flyttet.:)[/quote]

[quote=Battlestar;384564]det er korrekt… men derfor kan lejer jo stadig gøre indsigelse…

og den indsigelse skal bringes for retten inkl beviser… vi har nemlig haft en tilsvarende sag kørende her hvor jeg bor

det var en familie i stue etagen der var blevet opdaget af vores private “snage-værn” og indberettet… med beviser

de indbragte sagen og den kører endnu… og den ene fra “snage-værnet” kom til at ligne en der var ramt af en bil… (men det er en anden historie)

Tonks kan sige at det er en kat han har passet midlertidigt… og at den ER flyttet og bede dem skaffe bevis for at han har den…

og så skal den gennem retten… og på det tidspunkt - der er sagen hypotetisk… for er er han flyttet[/quote]

[quote=danpia;384609]Hvis det var mig ville jeg kontakte lejernes LO og/eller en advokat og høre hvordan jeg stod og hvad de og jeg kunne gøre.

Jeg ville også få katten kastreret asap.
Håber der kommer en fornuftig løsning
held og lykke med det hele
:)[/quote]

[quote=Alice;384648]Jeg tror desværre ikke at hverken LLO eller huslejenævnet kan hjælpe noget …Måske vil de ikke engang ind i sagen, da det jo er en åbenlys brud på reglerne.

Brug hellere krudtet på at få den missedreng kastreret, for INGEN naboer kan være tjent med en strintende og kaldende hankat. Så inden længe står du med problemet igen, på din nye adresse.

Jeg er selv en MEGET langmodig nabo, og der skal virkelig meget til, før jeg klager over noget, men hvis jeg havde en fertil hankat som gik og strintede på min dørmåtte og op af min hoveddør, så tror jeg osse min tålmodighed ville være opbrugt :-)[/quote]

[quote=Vivi_Fletcher;384653]Ja ja … vi bliver nok aldrig enige om den sag.

På LLOs hjemmeside fremgår det, at udlejer kan opsige lejemålet, hvis udlejer har hund - jeg har intet kunne finde om kat.
En opsigelse er 3 mdr.

Der skal grove overtrædelser, som trusler og lign., før udlejer kan ophæve lejemålet. Altså den med øjeblikkelig virkning.[/quote]

[quote=Abaddon;384696]Bare sig til dem du har skaffet dig af med katten.

Får du et brev igen, svarer du dem at du passer din gamle kat, og at den ejere henter den om et par dage.

Får du brev igen… Så passer du den igen :ups:

Det er jo dem der skal bevise katten bor ved dig… Du kan jo også bare sige at du har givet den væk, men at den bliver ved at løbe tilbage til dig men at I forsøger at løse problemet :thumbup:[/quote]

Abaddon: Jeg prøver lige at trække det ud lidt så :kryds:

Men har altså ikke råd til at blive sendt i fogedretten, for det kommer til at koste kassen :doh:

Okay…altså det er også meningen at han skal kastereres men har ikke lige haft penge til det :ups:

Min kusine vil tage ham i 2 måneder hvis han kan blive kastereret inden han kommer op til dem.

Altså han jamrer ikke og strinter heller ikke indendøre :stuck_out_tongue:

Og Battlestar: jeg er altså en hun :wehuu:

Det kan godt være det står i brevet, men det gør det altså ikke korrekt :slight_smile: For at være helt sikker læste jeg op på det i min boliglejeretsbog inden jeg postede mit tidligere indlæg. En del udlejere kalkulerer altså med at lejerne ikke kender reglerne - fordi det for manges vedkommende passer. De skal henholde sig til lejeloven - uanset hvad de så påstår :slight_smile: Hvis de ikke har fulgt loven, så har du reelt ikke pligt til at flytte :slight_smile: Så hvis jeg var dig, så ville jeg kontakte LLO og forelægge dem dine papirer - alternativt bruge den gratis retshjælp…for som sagt er loven ikke overholdt, så kan du tage det helt roligt - og det kunne da være meget rart at vide ikke? :slight_smile: