Det er katten eller boligen!?!

Når han går ude, kalder han sikkert på dejlige missepiger - Det plejer fertile hankatte at gøre :-). At han ikke strinter indendørs, er dejlig, men det betyder sikkert ikke at han ikke kan finde på, at strinte op af andres døre/måtter/sandkasser osv.

At din kusine vil tage ham i de to måneder det drejer sig om, løser jo dine problemer - Så er det bare med at få kontakten en dyrlæge og spørge om du eventuel må knække regningen i to dele - Ikke for at være lyseslukker, men jeg tror jeg godt du kan opgive, at få nogen til at passe ham, så længe han er fertil. Og rent moralsk så er det vel heller ikke heldig at han går rundt og laver en masse killinger, når landet i forvejen bugner af uønskede kattekillinger.

Er han vaccineret og mærket ? - Ellers få det gjort samtidig med at han bliver fixet :slight_smile:

Lyder godt :thumbup: men koster det ikke noget at få hjælpe af dem??

[quote=Alice;384758]Når han går ude, kalder han sikkert på dejlige missepiger - Det plejer fertile hankatte at gøre :-). At han ikke strinter indendørs, er dejlig, men det betyder sikkert ikke at han ikke kan finde på, at strinte op af andres døre/måtter/sandkasser osv.

At din kusine vil tage ham i de to måneder det drejer sig om, løser jo dine problemer - Så er det bare med at få kontakten en dyrlæge og spørge om du eventuel må knække regningen i to dele - Ikke for at være lyseslukker, men jeg tror jeg godt du kan opgive, at få nogen til at passe ham, så længe han er fertil. Og rent moralsk så er det vel heller ikke heldig at han går rundt og laver en masse killinger, når landet i forvejen bugner af uønskede kattekillinger.

Er han vaccineret og mærket ? - Ellers få det gjort samtidig med at han bliver fixet :-)[/quote]

det er jo også meningen at han skal AF-fertiliseres :høhø: men skal lige have råd…god idé med det med at dele regningen i 2 :ok:

Han er vaccineret, men ikke mærket…igen pengene…havde jo ikke lige regnet med at få kat :fløjte:

Man skal melde sig ind og herefter får man vist gratis rådgivning.

Men lyt til Nevadaisy - hun er jurist :ok:

Du kan søge om fri proces - det fik mine psykopatiske naboer da :doh:

[quote=Tonks;384771]Lyder godt :thumbup: men koster det ikke noget at få hjælpe af dem??
[/quote]

Jeg ville finde noget gratis retshjælp - nogle gange er der sådan noget på biblioteker. LLO og lignende skal man være medlem af for at få hjælp. Som sagt ville jeg prøve en af de andre lejer-organisationer, der er et par andre.

[quote=Vivi_Fletcher;384780]Man skal melde sig ind og herefter får man vist gratis rådgivning.

Men lyt til Nevadaisy - hun er jurist :ok:[/quote]

okay…er der nogen der har et link til en hjemmeside?? :wehuu:

Det er godt at have i baghånden, men indtil videre ser jeg lige om jeg kan skubbe det hele uge for uge :fløjte:

[quote=Tonks;384783]okay…er der nogen der har et link til en hjemmeside?? :wehuu:
[/quote]

Gav jeg vist længere oppe, men her kommer det igen. Skrevet på “dansk”

llo.dk

Ellers skal du søge lovgivningerne, men det sprog kan være svært at forstå.

LLO koster et kontingent - husker ikke hvad det er, men det kan du nok finde på hjemmesiden. Deres rådgivning er efterfølgende gratis.

Den gratis retshjælp er gratis :slight_smile: Hvilken større by bor du i nærheden af? så er det lidt lettere at fortælle dig hvor du skal henvende dig :slight_smile: Det plejer at være en aften om ugen. Universiteterne i Odense og KBH (og måske Århus?) har også gratis retshjælp, hvor det er studerende du får hjælp af (men som har advokater at spørge til råds). Jeg ved de studerende i Odense er rigtig rigtig dygtige :slight_smile: og dem kan du også bare maile til og så scanne din kontrakt + din skrivelse fra udlejeren, så de kan se om lejeloven er overholdt. Uden at have set dokumenterne kan jeg jo ikke udtale mig om det, men hvis nu reglerne ikke er overholdt så kan du som sagt slappe af, for skulle sagen så ryge i fogedretten, så vil den blive afvist.

Okay snakkede med boligforenings manden og han sagde at de ikke kommer med foged og smider mig ud. Han gider slet ikke mere nu, for der er så mange der har overtrådt reglerne og oven i købet en der sidder i bestyrelsen :S
Men han var tilfreds med min nuværende plan.

Har lavet en aftale med dyrlægen mandag, de vil godt dele regningen op så jeg kun skal af med 350 i første omgang og farmor låner mig pengene. Næste weekend skal vi så ud til min kusine med Chapperen.

GUD hvor kommer jeg bare til at savne min allerværstebedste pretty kitty HADER at han skal bo hos min kusine i næsten 2 måneder

Chaplin tror jeg så er ret ligeglad han får 2 venner at lege med derude, og en masse køer og andet landmøg. Er sikker på han får en kanon sommer ferie

Hvor dejligt for dig :yah: Så gik det hele jo alligevel :slight_smile:

Det eneste jeg tænker er at nu har din kusine vel et rum han kan være i det første stykke tid? Jeg ved ikke om du ved det, men det er ikke smart at lukke katten udenfor et nyt sted fra dag 1 :slight_smile:

[quote=Nevadaisy;385232]Hvor dejligt for dig :yah: Så gik det hele jo alligevel :slight_smile:

Det eneste jeg tænker er at nu har din kusine vel et rum han kan være i det første stykke tid? Jeg ved ikke om du ved det, men det er ikke smart at lukke katten udenfor et nyt sted fra dag 1 :)[/quote]

Enig, det er nemlig super vigtig, for missedrengen vil med garanti forsøge at finde tilbage til hans gamle hjem …Det bedst ville nok være at holde ham inde den første uge, og hvis så den søde kusine i starten vil være ude sammen med ham, så han lærer de nye omgivelser.

Desuden skal man nok regne med en sammenføringstid med de andre katte - Katte tager ikke bare imod en ny ven, og måske vil de forsøge at jage ham på porten …Med lidt tålmodighed skal det nok lykkes :slight_smile:

:øhmm::øhmm:

Måske er der andre, der har skrevet det jeg skriver nu - men så har jeg bare ikke set det. :fløjte::fløjte:

Har du overvejet, om der går en familie rundt og savner deres kat ??

Hvis den er helt tam og nusseklar, så er jeg sikker på at den har en familie.

:hjerte:

Har du fremlyst den ??

[quote=Tonks;385216]Okay snakkede med boligforenings manden og han sagde at de ikke kommer med foged og smider mig ud. Han gider slet ikke mere nu, for der er så mange der har overtrådt reglerne og oven i købet en der sidder i bestyrelsen :S
Men han var tilfreds med min nuværende plan.

Så ville jeg helt bestemt beholde katten, til du skal flytte!

Har lavet en aftale med dyrlægen mandag, de vil godt dele regningen op så jeg kun skal af med 350 i første omgang og farmor låner mig pengene.
Hold fast i den aftale under alle omstændigheder.

Næste weekend skal vi så ud til min kusine med Chapperen.
Det ville jeg ikke gøre.

GUD hvor kommer jeg bare til at savne min allerværstebedste pretty kitty HADER at han skal bo hos min kusine i næsten 2 måneder

Chaplin tror jeg så er ret ligeglad han får 2 venner at lege med derude, og en masse køer og andet landmøg. Er sikker på han får en kanon sommer ferie [/quote]
Det gør han jo nok, men har du tænkt på, at han så vil savne både sine nye venner og frie liv, når han skal tilbage igen?
Hvis det KAN undgås, flytter man ikke en kat frem og tilbage - Det har tit sine omkostninger.

Det er super du kan få passet katten - men hvis den bliver glad for at være ude - så vil du få svært ved at gøre ham til indekat igen…

det kan blive et rigtig stort problem for jer…

[quote=Battlestar;385267]Det er super du kan få passet katten - men hvis den bliver glad for at være ude - så vil du få svært ved at gøre ham til indekat igen…

det kan blive et rigtig stort problem for jer…[/quote]

Chaplin er ikke indekat, hos Tonks går han ud og ind som han vil :slight_smile:

ok - troede den skulle være indekat når de skulle flytte til den nye bolig - sorry :slight_smile:

Fik lige en mail fra formanden herude (hende jeg har bustet:ups: )

Hej Malene.
Jeg er blevet kontaktet af boligselskabet vedr jeres dialog om katten. Jeg var oppe på kontoret i torsdags 3/6 hvor jeg talte med dem og læste deres breve til dig. Jeg gjorde dem opmærksom på at de havde lavet en datofejl, idet at de mente 1 juni, men har skrevet 1 juli i brevet til dig. Derudover skal man have en 3 måneders opsigelse, såfremt man ikke skaffer sig af med husdyret. Igår modtog jeg et brev fra dem hvori de skriver at de vælger ikke at forfølge sagen imod dig og at du kan fraflytte som du har planlagt. Jeg håber at de ikke finder på yderligere finurligheder og at du ikke vil få flere breve eller problemer med dem. Angående hvem der har sladret, så ved jeg det ikke og kunne ikke få det ud af boligselskabet. Men folk har også ret til at være anonyme.
Rigtigt god weekend,

Som jeg læser det så betyder det at Chapper kan blive boende de sidste 2 måneder :yah:

Måske er der andre, der har skrevet det jeg skriver nu - men så har jeg bare ikke set det. :fløjte::fløjte:

Har du overvejet, om der går en familie rundt og savner deres kat ??

Hvis den er helt tam og nusseklar, så er jeg sikker på at den har en familie.

:hjerte:

Har du fremlyst den ??[/quote]

Han er fra en rideskole :smiley: Gik selv op og spurgte dem, og de sagde jeg bare kunne tage ham han kunne ikke lide at være der alligevel.
Han er bare heller ikke lide rideskolekatte typen :inlove: han kræver ikke ret meget, men bryder sig ikke om at blive tvangsnusset, eller i det hele taget rørt ved hvis han ikke selv har taget kontakten :tihi: Skøre kat.

[quote=Battlestar;385267]Det er super du kan få passet katten - men hvis den bliver glad for at være ude - så vil du få svært ved at gøre ham til indekat igen…

det kan blive et rigtig stort problem for jer…[/quote]

Som hun siger :ok:

Ja, det virker som om din formand har mere styr på reglerne end boligselskabet har :wink:

super :slight_smile: tillykke

Tillykke med det - Så kan du tørre sveden af panden :slight_smile:
Men benyt dig nu alligevel af aftalen med dyrlægen - og husk øremærkning og registrering. På registreringen skal du også få noteret, at der er adresseændring pr. 1/8 til XXXXXX .

[quote=Mega;385651]Tillykke med det - Så kan du tørre sveden af panden :slight_smile:
Men benyt dig nu alligevel af aftalen med dyrlægen - og husk øremærkning og registrering. På registreringen skal du også få noteret, at der er adresseændring pr. 1/8 til XXXXXX .[/quote]

Tak alle sammen :wehuu: Fik lige svar fra hende:

Manden i boligselskabet er bare gammel og har meget meget lidt styr på hvad både regler er og hvad der er gældende i 2010 og ikke 1970. De bruger ikke lejeloven, men hans lov. :slight_smile: Nu har jeg bombarderet ham med paragraffer fra Lejeloven, så kan han jo tygge på dem!

og:

Ja det går jeg ud fra. han skriver: "Efter vores lille snak i formiddag er jeg kommet frem til at jeg hverken kan eller vil køre frem med det tunge skyts over for --------navn--------- Jeg tolker det helt klart som at du kan blive boende og at katten kan blive til du flytter der i august.

:thumbup::yah::yatta:

Tak for hjælpen allesammen! :tak: