Det nye digitale fjernsyn

Er I klar til det nye signal :?

Jeg er ikke, eller d.v.s. at jeg har TV’et til det, men mangler en udendørs antenne der kan modtage det digitale signal.
Lige nu har jeg en indendørs antenne der kun kan trække DR1, så jeg går ikke glip af så meget når jeg går i sort på søndag :fløjte:

Jeg fik en digitalboks i julegave sidste år af mine forældre. Jeg har også kun indendørs antenne og den viser både dr 1, dr 2, dr update, tv2 og 4 svenske kanaler.

Jeg tror vi får et problem i soveværelset…altså med tv-signalet. -LOL -engel

I stuen får vi vist ikke problemer.

Vi har parabol, så monstro at det ikke også virker efter de stopper analog signalet :høhø:

[quote=Dorthe Andersen;281251]Jeg tror vi får et problem i soveværelset…altså med tv-signalet. -LOL -engel
[/quote]

Så må I læse i sengen … eller nowet :høhø:

Vi har også parabol, så vi er automatisk “på” :slight_smile:

Peter siger at vi ikke skal bekymre os - så det gør jeg ikke :høhø:

Vi har fibernet, så der er ingen problemer her i huset, hvad angår TV signaler :wink:

:tihi::tihi::tihi:

Faktisk talte jeg i telefon idag med en bekendt og hun havde slet ikke hørt noget om det. Først troede hun at jeg lavede fis med hende. Jeg fortalte så om alle de reklamer der har været på tv2 og en ½ time efter ringede hun og spurgte hvad hun skulle gøre for at kunne se fjernesyn d. 1.
Jeg må nok indrømme at jeg lavede grin med hende til at starte med for jeg troede simpelhen hun lavede grin med mig. Men nej hun gik næsten i panik da det gik op for hende at hun sikkert går glip af forbrydelsen på søndag -what-what-what

Det kan jeg godt forstå :S

Jeg frygter det samme hvis vi har dårligt vejr, så går signalet ikke igennem :uha:

Jeg er ikke kalr… har også kun en stue antenne og kan kun se tv 2

Jeg har kabel tv. Så ingen problem her.

Ligesom Natascha har vi også kabel tv. Man får den lille pakke som standard (kan ikke fravælges) hos boligforeningen… Og pga. Casper har vi så den mellempakke :slight_smile: Ikke at jeg brokker mig -tihi

vi har osse kabel-tv, så de ka bare komme an, ellers er alle vores tv nu forberedt til de nye signaler

[quote=Skattekat;281245]Er I klar til det nye signal :?

Jeg er ikke, eller d.v.s. at jeg har TV’et til det, men mangler en udendørs antenne der kan modtage det digitale signal.
Lige nu har jeg en indendørs antenne der kun kan trække DR1, så jeg går ikke glip af så meget når jeg går i sort på søndag :fløjte:[/quote]

Det er altså ikke antennen der bestemmer om du kan tage det nye signal.
Det er TVet der skal have den rigtige tuner indbygget.
Så hvis dit TV ikke har en indbygget DVB-T tuner og er mpeg4 så dur det ikke, så skal du enten ha’ et andet TV eller sådan en digitalboks at koble mellem antennen og det TV du har nu.

Min 25 år gamle almindelige TVantenne ligger på loftet og har kun kunnet modtage Dr1 og Tv2, men efter indkøb af nyt TV forleden, kan jeg både se DR2, Canal 9, DR Update og også de nye kanaler der kommer d. 1/11.

Efter vi har delt vores hus i to lejligheder og de unge mennesker ikke kunne nøjes med det vi kunne se, har vi fået parabol og en hulans masse kanaler.
Hvorfor gider jeg så stadig ikke se tv???
Knus Elin

[quote=Felis;281369]Det er altså ikke antennen der bestemmer om du kan tage det nye signal.
Det er TVet der skal have den rigtige tuner indbygget.
Så hvis dit TV ikke har en indbygget DVB-T tuner og er mpeg4 så dur det ikke, så skal du enten ha’ et andet TV eller sådan en digitalboks at koble mellem antennen og det TV du har nu.

Min 25 år gamle almindelige TVantenne ligger på loftet og har kun kunnet modtage Dr1 og Tv2, men efter indkøb af nyt TV forleden, kan jeg både se DR2, Canal 9, DR Update og også de nye kanaler der kommer d. 1/11.[/quote]

Jeg skriver jo at mit fjernsyn har det der skal til … hvis du nu gad læse det der står, i stedet for straks at kaste dig udi at belære folk om alt det de gør galt … for jo, det er antennen den er gal med.
Der sidder ikke noget på taget og den indendørs kan kun trække den ene kanal i en kvalitet der er til at holde ud at se på.

:inlove::inlove:

Jeg forventer ingen problemer, da vi har fællesantenne og eget netværk og hvad det els hedder alt sammen - men måske bliver jeg overrasket.

-what

Og så står jeg godt nok og køwer en fladskærm tidligt mandag morgen, for jeg skal bare se Robinsson !!!

:kryds:

[quote=Skattekat;281474]Jeg skriver jo at mit fjernsyn har det der skal til … hvis du nu gad læse det der står, i stedet for straks at kaste dig udi at belære folk om alt det de gør galt … for jo, det er antennen den er gal med.
Der sidder ikke noget på taget og den indendørs kan kun trække den ene kanal i en kvalitet der er til at holde ud at se på.[/quote]

:sorry: Men jeg har altså læst det du har skrevet, og jeg gentager som jeg fik at vide:

“Der skal normalvis ikke en speciel antenne til at modtage det digitale signal.
Det kræver som udgangspunkt kun en ganske almindelig gammeldags TVantenne, som heller ikke engang behøver sidde oppe på taget, men sagtens kan befinde sig indendøre.
Det digitale signal er kraftigere end det analoge, men det der kan være problemet er hvis antennen vender forkert, eller hvis modtageforholdene generelt er meget dårlige der hvor man bor…eller hvis den eksisterende antenne er tilkoblet en antenneforstærker, som kan forstyrre det digitale signal”

Sådan fik jeg forklaret af en bekendt, der er antennemontør, og hos mig var det også sådan, at med det gamle TV kunne jeg kun se TV2 i rimelig kvalitet og DR1 med sne på, og ikke andet.
Og med det nye digitale TV tager jeg alle de tidligere nævnte kanaler uden problemer…også uden at have flyttet på antennen, som bare ligger på gulvet oppe på loftet, hvor den har ligget siden 1987…