Det store toiletpapirsspørgsmål!

Snippen over eller snippen under?

Hvis en gæst har sat en ny rulle forkert på, vender du den så?
Og værre endnu, kan du finde på at vende den når du selv er gæst?

Hvis nogen har overvældende argumenter for, hvorfor den
ene er mere rigtig end den anden, hører jeg dem gerne!

Kan afsløre at jeg er til A - det er bare lettest at få fat i snippen sådan. :slight_smile:

Jeg er B-menneske… :tihi:

A. :slight_smile: Netop fordi det er nemmest. Herhjemme vender jeg den, hvis den er sat forkert på. Hjemme hos andre lader jeg den være, men tænker, at den vender forkert. :høhø:

Hos mig står rullen på højkant.
Men ellers er jeg mest til B :slight_smile:

Hvorfor?
Har hørt nogle sige at det er smartest, da man så kan “betjene” den med én hånd,
altså lade håndleddet holde rullen fast, samtidig med at man river papiret af.

Jeg bemærker det helt klart også når jeg er ude! Men som regel lader jeg den være.
Havde engang en kæreste (som jeg ikke boede sammen med), og vi havde diskuteret
det lidt. Han var B’er … det var jo dødsdømt fra starten. :tihi:
Hos ham kunne jeg godt finde på at vende den. :høhø:

[QUOTE=Theomilou;990151]Hos mig står rullen på højkant.
Men ellers er jeg mest til B :-)[/QUOTE]
Hvor uciviliseret! :uha:
Hahaha, nej! Det er da en fin løsning - et kompromis, kan man endda kalde det. :stuck_out_tongue:

Vores toiletrulle hænger slet ikke, da vi har katte, der ynder at lege med den, når den hænger… HVIS den endeligt hænger, er B bedst, da den ikke er så slem til at friste svage kattesjæle;)

Jeg er A menneske, jeg vender den hvis den sidde forkert… Det gør den så ofte hos min Mor og der vender jeg den også :smiley: Det irritere mig faktisk lidt når den vender forkert :-/

[QUOTE=Tea;990154]Hvorfor?
Har hørt nogle sige at det er smartest, da man så kan “betjene” den med én hånd,
altså lade håndleddet holde rullen fast, samtidig med at man river papiret af.[/QUOTE]

Jeg bruger mindre papir, når den vender den vej.

Rullen stod på højkant på radiatoren den første måneds tid efter jeg flyttede ind, men det ville ikke gå nu, for hr. pillepote kan godt lide at smide de ting, der ligger på radiatoren på gulvet…

:klapper: Det er den nye parforholdstest.

Min mand er absolut B menneske, og da jeg gerne vil have husfred, så er vores en B’er :tihi:

Desuden har det været mest praktisk, når vi har haft katte på toilettet, da især sådan en som min Luna ville rulle det hele af, hvis det var A. :slight_smile:

Se, nu har jeg jo engang i forrige århundrede :wink: fået en hospitalsuddannelse, hvor der er regler for det mest forbløffende :wink:
Papiret på toiletpapir må ikke løbe langs væggen, fordi det så er nemmere at komme til at forurene væggen med sine befængte fingre - og dermed det næste stykke papir, der løber af rullen - og dermed den næste, der skal bruge papiret på rullen. Især, selvfølgelig, hvis man er nødt til at tage papir flere gange.
Løber papiret over rullen, bør den ende man skal ha’ fat i hænge frit i luften. Ergo…
I teorien, altså :wink:

Hahah, ja! :klapper:

[QUOTE=Ann R;990173]Se, nu har jeg jo engang i forrige århundrede :wink: fået en hospitalsuddannelse, hvor der er regler for det mest forbløffende :wink:
Papiret på toiletpapir må ikke løbe langs væggen, fordi det så er nemmere at komme til at forurene væggen med sine befængte fingre - og dermed det næste stykke papir, der løber af rullen - og dermed den næste, der skal bruge papiret på rullen. Især, selvfølgelig, hvis man er nødt til at tage papir flere gange.
Løber papiret over rullen, bør den ende man skal ha’ fat i hænge frit i luften. Ergo…
I teorien, altså ;)[/QUOTE]
Orv ja, sådan har jeg aldrig tænkt på det.

Det mest udbredte argument for B, er ellers at man ved A bliver nødt til at sætte hånden på rullen,
for at kunne rive papiret af med modsatte hånd. Ved B kan man (måske) nøjes med at sætte
håndledet mod rullen og rive af med samme hånd, hvilket er mere hygiejnisk end hånd mod rulle(?).

Nu er vi (ja, lidt royal har man lov at være :tihi:) kun én i husstanden, så lige den
med hygiejnen er måske ikke så nødvendig igen her.

Jeg kan simpelthen ikke svare på hvad vi er herhjemme…tror det skifter lidt fra gang til gang. Hmm må prøve at holde øje med om vi er A eller B.

Jeg er åbenbart helt igennem et B-menneske :tihi:
Hvorfor ?
Ved det ikke, det virker bare bedst for mig.

Vi har iøvrigt haft en toiletpapir-tråd tidligere: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=8944&highlight=Er+du+en+kr�ller+eller

Det kommer an på mit humør :smiley:
Vores er dog mest en A’er men er vokset op med B’er. B ser mest rigtig ud i mine øjne dog og irritrrer ikke så meget.
Faktisk ruller fellini papiret af hvis det er en B’er herhjemme men ikke på en A’er.

Jeg ændrer det ikke ved folk - kun hvis man kan se at de i ren dovenskab ikke har hængt rullen på fordi det tager 100 år ved deres model. Så sætter jeg den på. Det med at den står op ser SÅ lejrskole agtigt ud i mine øjne :tihi:

Det kommer an på mit humør :smiley:
Vores er dog mest en A’er men er vokset op med B’er. B ser mest rigtig ud i mine øjne dog og irritrrer ikke så meget.
Faktisk ruller fellini papiret af hvis det er en B’er herhjemme men ikke på en A’er.

Jeg ændrer det ikke ved folk - kun hvis man kan se at de i ren dovenskab ikke har hængt rullen på fordi det tager 100 år ved deres model. Så sætter jeg den på. Det med at den står op ser SÅ lejrskole agtigt ud i mine øjne :tihi:

[QUOTE=Skattekat;990182]Jeg er åbenbart helt igennem et B-menneske :tihi:
Hvorfor ?
Ved det ikke, det virker bare bedst for mig.

Vi har iøvrigt haft en toiletpapir-tråd tidligere: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=8944&highlight=Er+du+en+kr�ller+eller[/QUOTE]
Hahah, den er vist akkurat lige før min tid! :høhø:

Men Hrönn - du er både B’er og krøller… jeg er A’er og folder

• jeg ved faktisk ikke om jeg kan føre forretning med sådan en som dig! :surrender1:

[QUOTE=Tea;990187]Hahah, den er vist akkurat lige før min tid! :høhø:

Men Hrönn - du er både B’er og krøller… jeg er A’er og folder

• jeg ved faktisk ikke om jeg kan føre forretning med sådan en som dig! :surrender1:[/QUOTE]

Pjat med dig … krøller eller ej, det skal vel ikke skille os ad :stuck_out_tongue:

Netop af den grund hænger vores som B. Og det er da osse den eneste civiliserede måde at vende den på :wink:

Og ja, jeg kan sagtens finde på at vende den “rigtigt” hvis jeg er nogen steder henne og den hænger omvendt :klapper: Er nok lidt OCD lige hvad det angår.

Der er EN eller anden her i huset :venter: som konsekvent vender papiret forkert… det bliver selvølgelig prompte vendt korrekt s snart jeg får øje på det :klapper:

Hmm jeg krøller på en folde måde. det foldes ikke fint for så synes jeg mN bruger mere papir for ikke at få pis på hånden :stuck_out_tongue: