Det store toiletpapirsspørgsmål!

Hahaha det ku’ blive sjovt hvis du kom på besøg her :lol: Så kan vi skiftes til at vende den “rigtigt”

[QUOTE=Tea;990144]Snippen over eller snippen under?
Hvis en gæst har sat en ny rulle forkert på, vender du den så?
Og værre endnu, kan du finde på at vende den når du selv er gæst?[/QUOTE]

Jeg er vokset op i en snippen under husholdning, men siden den første rulle kom på holderen efter jeg flyttede hjemmefra har jeg været tilhænger af snippen over.
Vender gæster en ny rulle forkert, vender jeg den konsekvent, men jeg vender aldrig når jeg er i byen selvom det føles helt forkert for det kontrollerende vanedyr i mig :wink:

Hjæææælp hvad gør jeg :panik: Jeg både krøller og folder helt efter humør :surrender1:

[QUOTE=Tea;990176]Hahah, ja! :klapper:

Orv ja, sådan har jeg aldrig tænkt på det.

Det mest udbredte argument for B, er ellers at man ved A bliver nødt til at sætte hånden på rullen,
for at kunne rive papiret af med modsatte hånd. Ved B kan man (måske) nøjes med at sætte
håndledet mod rullen og rive af med samme hånd, hvilket er mere hygiejnisk end hånd mod rulle(?).

Nu er vi (ja, lidt royal har man lov at være :tihi:) kun én i husstanden, så lige den
med hygiejnen er måske ikke så nødvendig igen her.[/QUOTE]
Og når papiret løber “forover” kan man ikke bruge håndleddet på den hånd man bruger til hjælp? Hvorfor ikke? Det kan jeg da godt :gruble:
Hvis man skal klare det hele med én hånd? Hm - så synes jeg faktisk stadig det er nemmere med A :øhmm:

Personligt synes jeg, at A ser pænest ud, men jeg har bøjet mig for mit B menneske. Min svigermor og min mands søster er udpræget A. Så når de har været på besøg, så vender rullen forkert :lol: :lol: :lol:

helt klart B
Hvorfor: fordi jeg bor sammen med Jesper som finder det uendeligt sjovt at hive alt papiret af rullen hvis den vender som A

Du har ret! Så længe vi har vores fælles kærlighed til peng… eh, katte! skal det nok gå! :ok:

Ang. “medhjælpende” katte, så er mine græsk-katolsk hvordan den vender. Skal den ned, så kommer den ned! Hvad har man kløer til? :slem:
Men de er nu ikke slemme til at vandalisere den. Eller måske er det for nemt… Næh, små bitte skuffer, der binder og den slags. DET er der sport i at få op! :ok: :rulleøjne:

Vi har faktisk også haft denne debat før :smiley:

Men bestemt sjovt at gentage den :smiley:

Rullen skal have snippen over! :smiley:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=9064

Under! Vi hører så til de uciviliserede der ikke har en holder, men når der er en skal snippen være under. Jeg kunne dog ikke drømme om at vende den hos andre, så højt går jeg heller ikke op i det!

Hvis jeg skal skifte den hjemme hos de gamle hænger jeg den også som B med vilje, fordi jeg ved min far er A’er :høhø: - han brokker sig hver gang!

Her rører vi ved noget af det helt grundlæggende - krige er startet over mindre end det.:?
Men altså…

Over - A.
Hvis man er vokset op med et badeværelse, hvor der på kolde dage drev fugt ned ad væggene, kan man ikke være i tvivl om, hvad der er bedst.
Og stor tak til Ann for at komme med den videnskabelige forklaring i svar #11. Det var lige den, jeg manglede. :ok:

Vi har haft den før … er jeg ret sikker på.
Dengang var jeg temmelig ligeglad, hvordan rullen vendte.

Men dengang kom der argumentet med hygiejnen:
Når snippen er udaf, kan man få fat i papiret uden at tørre “alt muligt” af på væggen.
Jeg husker en eller anden fortalte at de (vist i noget undervisning) havde lavet en bakterieprøve fra væggen ved en rulle - og det resultat var ret klamt.

Så derefter er jeg klart blevet A-menneske - og i dag vender jeg rullen, hvis den er vendt forkert.

A - helt klart!

og ja jeg vender den både herhjemme og ude hos folk jeg kender :ups:

[QUOTE=Ann R;990173]Se, nu har jeg jo engang i forrige århundrede :wink: fået en hospitalsuddannelse, hvor der er regler for det mest forbløffende :wink:
Papiret på toiletpapir må ikke løbe langs væggen, fordi det så er nemmere at komme til at forurene væggen med sine befængte fingre - og dermed det næste stykke papir, der løber af rullen - og dermed den næste, der skal bruge papiret på rullen. Især, selvfølgelig, hvis man er nødt til at tage papir flere gange.
Løber papiret over rullen, bør den ende man skal ha’ fat i hænge frit i luften. Ergo…
I teorien, altså ;)[/QUOTE]
Sådan er det nemlig :tihi:

Jeg har stemt A, på trods af, at vores rulle står op på bordet lige ved siden af tønden. Årsag til den opretstående rulle hos os: Manden har proklameret, at da vi for mange år siden rev det gamle badeværelse ned, og byggede et nyt med klinker, da var klinkerne meget hårde, at bore igennem. Ergo er den rulleholder vi nu har haft liggende i et skab i små 10 år, endnu ikke blevet sat op. Det er de hårde klinkers skyld siger han:LOL:

Men før var det altid A. manden var en B’er, men det opgav han hurtigt, for den blev promte vendt til en A’er af mig. Ved ikke hvorfor, for som barn var jeg vant til B modellen. Undrer mig altid når jeg er på besøg hos andre, der bruger B modellen, men ændrer selvfølgelig ikke på det. Eneste sted jeg gør det, er hvis rengøringen på arbejdet har skiftet rulle, og efterladt en B model :klapper:

Mvh
Yvonne

[QUOTE=Ann R;990173]Se, nu har jeg jo engang i forrige århundrede :wink: fået en hospitalsuddannelse, hvor der er regler for det mest forbløffende :wink:
Papiret på toiletpapir må ikke løbe langs væggen, fordi det så er nemmere at komme til at forurene væggen med sine befængte fingre - og dermed det næste stykke papir, der løber af rullen - og dermed den næste, der skal bruge papiret på rullen. Især, selvfølgelig, hvis man er nødt til at tage papir flere gange.
Løber papiret over rullen, bør den ende man skal ha’ fat i hænge frit i luften. Ergo…
I teorien, altså ;)[/QUOTE]

Se dét er da et argument man kan forstå :ok:
Nu har jeg jo lejr-skole modellen herhjemme, som én kaldte det, altså at rullen står oprejst på et møbel ved siden af toilettet :ups:, men det er fordi at jeg for at få plads til kattebakken, har ommøbleret på badeværelset, og så er der ikke vægplads til en holder.
Men får jeg et nyt bad en dag, SÅ skal jeg have den mest hygieniske model :ok: Altså den hvor den hænger over.

[QUOTE=Tea;990144]Snippen over eller snippen under?

Hvis en gæst har sat en ny rulle forkert på, vender du den så?
Og værre endnu, kan du finde på at vende den når du selv er gæst?

Hvis nogen har overvældende argumenter for, hvorfor den
ene er mere rigtig end den anden, hører jeg dem gerne!

Kan afsløre at jeg er til A - det er bare lettest at få fat i snippen sådan. :)[/QUOTE]

Her i huset er det A. Jeg blev pænt opdraget til det af min x - før det satte jeg den bare på… Men i dag vender jeg den, hvis den er sat forkert på :slight_smile:

[QUOTE=Tea;990154]Hvorfor?
Har hørt nogle sige at det er smartest, da man så kan “betjene” den med én hånd,
altså lade håndleddet holde rullen fast, samtidig med at man river papiret af.
[/QUOTE]

[QUOTE=Ann R;990205]Og når papiret løber “forover” kan man ikke bruge håndleddet på den hånd man bruger til hjælp? Hvorfor ikke? Det kan jeg da godt :gruble:
Hvis man skal klare det hele med én hånd? Hm - så synes jeg faktisk stadig det er nemmere med A :øhmm:[/QUOTE]

Jeg er enig med Ann R - man kan da sagtens holde rullen med håndleddet og hive af selvom det er en A’er…

Bonus: Jeg folder altid - er for pertentlig til at krølle :tihi:

jeg er stort A:tihi: og jeg er så slem at jeg også kan finde på at vende den hvis jeg er gæst:ups::stuck_out_tongue:
MVH Rikke

Jeg bruger bare min hånd - det er meget billigere!

*ironi kan forekomme, for i virkeligheden er jeg ligeglad bare der ER toiletpapir :høhø: *

Jeg har stemt A…
Og har så sent som i dag haft gæster, og en af dem har vendt min rulle til B :wink:

Er jeg på besøg hos andre - privat - vender jeg kun rullen til A, hvis jeg rent faktisk sætter en ny rulle på.
Er jeg på offentlige toiletter så vender jeg rullen til A ret konsekvent.