Det værste ved at gøre rent?

Det værste ved at gøre rent inkl. skifte sengetøj er at inden man er helt færdig har nogen med sikkerhed brækket sig på det - nyt sengetøj uden et øjebliks tvivl indenfor de første 12 timer!
VH
Susanne

[QUOTE=ThildeL;1113577]Jeg haaader at kunne se alle de hvide hybelkaniner af kattehår rundt omkring.
Jeg har løst det ved at købe hvide møbler og have lyse gulve :høhø:[/QUOTE]

:slight_smile:

Hvad med at feje hver dag ??

Det gør jeg - og så bliver her støvsuget grundigt hver søndag…

[QUOTE=Susanne W;1113584]Det værste ved at gøre rent inkl. skifte sengetøj er at inden man er helt færdig har nogen med sikkerhed brækket sig på det - nyt sengetøj uden et øjebliks tvivl indenfor de første 12 timer!
VH
Susanne[/QUOTE]

:tihi::tihi:

Husk på, at katte er meget-meget renlige dyr - de bryder sig ikke om at brække sig på nusset sengetøj :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Tante Tut;1113585]:slight_smile:

Hvad med at feje hver dag ??

Det gør jeg - og så bliver her støvsuget grundigt hver søndag…[/QUOTE]

Du må ha spist søm :høhø: Så bliver de.jo bare hvirvlet rundt :uha: uuha nej nej. Og så dør Mike af nyse anfald

:tihi::tihi:

Så grib støvsugeren som du plejer - jeg er sikker på, at det er det bedste for Mikes skyld :engel2:

Alt andet end støvsugning haha, som jeg nok gør lidt for sjældent fordi kattene bliver bange :confused: men jeg elsker når det er gjort! Også når komfuret er gjort rent :slight_smile:

jeg hader ganske enkelt at støve af, ellers syntes jeg rengøring er hyggeligt, og så er der en ting der er øv bøv ved at gøre rent, nemlig at med katte i huset kan man når man er færdig starte forfra

Kan vi vende den om? Jeg kan egentlig godt li’ at pudse vinduer. At jeg kun får taget mig sammen til det en gang om året sådan ca er en anden ting. Men når jeg er igang synes jeg faktisk det er sjovt. Og man kan tydeligt se hvor man er kommet til.

Ellers hader og afskyr jeg rengøring. Heldigvis har vi en opvaskemaskine. De bedste penge jeg nogensinde har brugt.

Jeg kan godt li’ at ordne vasketøj. Det kan jeg faktisk gå og hygge mig med, sådan lægge sammen og den slags. Men det er heller ikke “rengøring” som sådan for det er bare at proppe det i hhv vaskemaskine og tørretumbler og så er det dét :slight_smile:

lad os bare vende den, jeg ELSKER at vaske tøj og fru tonya har ikke rørt vores vasketøj i ja 10 år, det er mit mit mit og kun mit:høhø::stuck_out_tongue: og så kan jeg osse godt lide at støvsuge. derimod hader jeg opvasken:thumbdown:

Gøre ovn rent, og fjerne kalk!
Elsker ting som at tørre støv af, støvsuge og pudse vinduer, hvor man hurtigt kan se der sker noget. Har slet ikke tålmodighed til kalk og ovn, det er sådan nogle irriterende stillinger man må sidde i, når man ordner ovnen, bagepladerne er så uhandy og der er såååå mange vinkler på ristene!
Indrømmet, det bliver heller ikke gjort helt så ofte som det burde :smiley:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1113613]Kan vi vende den om? Jeg kan egentlig godt li’ at pudse vinduer. At jeg kun får taget mig sammen til det en gang om året sådan ca er en anden ting. Men når jeg er igang synes jeg faktisk det er sjovt. Og man kan tydeligt se hvor man er kommet til.

Ellers hader og afskyr jeg rengøring. Heldigvis har vi en opvaskemaskine. De bedste penge jeg nogensinde har brugt.

Jeg kan godt li’ at ordne vasketøj. Det kan jeg faktisk gå og hygge mig med, sådan lægge sammen og den slags. Men det er heller ikke “rengøring” som sådan for det er bare at proppe det i hhv vaskemaskine og tørretumbler og så er det dét :slight_smile:[/QUOTE]

Neeeeeeeeeej :smiley: Vasketøj skal på snoren og hænge i samme sekund der er vejr til det :slight_smile: Jeg har også tumbler, men bruger den helst ikke :slight_smile:

Persiennere fra stue og soveværelse bliver hængt på badeværelset og spulet med håndbruseren, den fra køkkenet bliver smidt ud når den er for slem for det kræver mere end varmt vand at få det fedtede stads af :slight_smile:

Ja…det kan man gøre, hvis man ikke er pollenallergiker, som jeg er…jeg ville gå lige i gulvet, hvis jeg tørrede tøj udendørs.

Mit eget og Kærestens tøj hænger på tørrestativ i bryggerset…der er ingen pollen…:smiley:

Sengetøj og håndklæder kommer i tørretumbleren…det fjerner nemlig de sidste kattehår i sengetøjet…kattehår, som jeg også er allergisk overfor.
Jeg ville ikke kunne dele seng med kattene, hvis jeg ikke skiftede sengetøj mindst 1 gang ugl …og havde en tørretumbler.

Persienner gider jeg ikke at vaske:thumbdown:…jeg køber nye hvert halve år i Jysk, når de har dem på tilbud til ½ pris.
Tænk hvad det ville koste i vandforbrug, hvis jeg skulle vaske dem :uha: …jeg har 2 store terrassedøre fra gulv til loft i stuen…og 1.10 m brede pr stk…og så de alm persienner til stuevinduerne, og soveværelset og køkkenet…det gider jeg ikke bruge tid og vand på…når det er til halv pris i Jysk, kan jeg få persienner til hele huset for 800 kr.:ok:

Enig - kan tøjet ikke komme ud, kan det hænge på et stativ i brusekabinen. Vi har også en tumbler, den fulgte med lejligheden, og min mand bruger den. Jeg gør aldrig. Den æder og slider mit tøj, æder mine penge for noget jeg kunne få gratis og fylder luften med tøjstøv vi kan indånde og som lægger sig på alting.
Ahem… Nej, det er ikke mit favorit-møbel :smiley: :lol:

Hvad der er det værste ved rengøring? At jeg ikke kan lave noget andet og mere interessant imens. Husholdningsarbejde har fanden skabt i sin vrede :smiley:

Det værste ved at gøre rent er at rydde op først…så man kan komme til. Jeg tager gerne alt den daglige rengøring, og overlader det mere mærkelige som ovnrens og afløbshalløj til manden.

Persienner og radiatorer!

Jeg skal aldrig have persienner igen.
Synes heldigvis også (rulle)gardiner er meget kønnere. :slight_smile:

Og så melder jeg mig også i klubben der hader opvask.

[QUOTE=Susanne W;1113584]Det værste ved at gøre rent inkl. skifte sengetøj er at inden man er helt færdig har nogen med sikkerhed brækket sig på det - nyt sengetøj uden et øjebliks tvivl indenfor de første 12 timer!
VH
Susanne[/QUOTE]

Brækket? Næh du, prøv med tisset! Jeg vaskede sengetøj OG dyner i sidste uge, og dagen efter var der 2 tissepletter på Flemmings dyne :argh: Jeg overvejede kort bare at vende den om og så spille dum, når vi skulle i seng :høhø:

Men helt ærligt - vaske lofter og vægge ned? Jeg synes selv, at vi bor rimelig præsentabelt, men dét spilder jeg altså ikke tid på! Til gengæld bliver her støvsuget næsten hver dag!

VH
Susanne[/QUOTE]

Psssst sengetæppe Susanne :wink:

Seriøst…at gøre toiletkummen ren, det er nok det jeg hader mest ved rengøring selve toilettet bvadr…men det bliver troligt gjort ellers kom jeg aldrig på potten :høhø:

Men generelt er jeg med årene blevet mere og mere glad for at gøre rent, tror det skyldes at jeg efterhånden har fået indrettet hytten så den er nem at holde ved lige og ikke kræver de store armbevægelser :slight_smile:

Det eneste tøj jeg hængetørrer er min uniform. Skidtet er lavet af uld, så den kan ikke tumbles. Alt andet ryger i tørretumbleren her. Så er jeg nemlig fri for at skulle stå med 80 meter fnugrulle bagefter for at fjerne kattehår :wink: i tumbleren ryger de af, på tørrestativ bli’r de siddende -også selvom det blæser.

Så ja, jeg tumbler mit tøj. Læste en undersøgelse der påviste at slid-forskellen mellem tumbler og snor er minimal. Den store forskel er at man i en tumbler kan se det “fnuller”(som her består af en meget stor del kattehår) hvor drt på en tøreesnor blæser væk så man kan tro det slet ikke er det. Det der slider er vasken :slight_smile: