[QUOTE=Ann R;1113773]Jeg ved ikke - jeg bemærkede bare at mit tøj hurtigere blev “luvslidt” i den korte periode jeg brugte den, og at det gik ud af facoon. Jeg er sådan en der hænger tøj MEGET omhyggeligt op, for jeg gider ikke stryge
Og så tænker jeg jo at alt det forbaskede støv som ligger overalt efter “dyret” har kørt (også i vores lunger) må være tøjets fibre. Det er ikke hår, det er fint støv i tøjets farve… For ikke at tale om alt det der ligger i maskinens filter
Hvad skulle det ellers være andet end pulveriseret tøj - en hængetørring støver jo ikke? 85% af tiden tørrer jeg det på et stativ inde i badeværelset, så det er ikke blæst, der fjerner noget 
Og så er der jo også det med det enorme energiforbrug til noget jeg kan få gratis med lidt tålmodighed ;)[/QUOTE]
Indetørring er bare (generelt) ikke godt for indeklimaet. Selvfølgelig afhængig af hvor god udsugning man har det sted der tørres. Men når jeg kan tømme min (kondens) tumbler for fldere liter vand efter en tørring af tøj… så er det jo vand som ellers ville ha’ sat sig som fugt og kondens andre steder i huset. Og det er jeg ikke sikker på ens hus har godt af.
Selvfølgelig er det optimale at tørre udendørs, men det kræver jo at man vasker om morgenen så det kan NÅ at blive tørt. Vi har ikke plads til et tørrestativ indenfor. Jeg har lige en enkelt snor i bryggerset til de bøjler mit arbejdstøj kræver, og det er nogenlunde det 
Inden vi fik tørretumbler var sengetøj somme tider (om vinteren) uger om at tørre helt. Det har jeg altså ikke tålmodighed til L
Men klart at en tumbler sluprer strøm i sig - og jeg tror nok at kondenstørrere er værst på det punkt, de er længere om at tørre tøjet end en med aftræk - det er så bare det igen med at ha’ mulighed for aftræk, hvilket jeg ikke har der hvor den står. 
Jeg synes bare det er skønt at kunne blive færdig med hele vasken sådan nogenlunde på en gang. Vaske-tørre-lægge på plads…
Og så bli’r tøjet så dejlig BLØDT af en tumbler. Særlig håndklæder bli’r altså en hel del bedre end selv den bedste blæsetur udenfor 
Jeg stryger forresten aldrig tøj. (af samme grund bruger jeg de polotrøjer der heldigvis hører til uniformen i stedet for skjorterne)
Egentlig kan jeg godt li’ at stryge… men jeg kan IKKE li’ at skramle strygebræt og -jern frem fra gemmerne. Hvis jeg havde et værelse (flyt nu, Andrea…) hvor det kune stå fremme tror jeg egentlig jeg ville stryge en del mere. Jeg synes det er hyggeligt at stryge, og det er igen en af de ting hvor man ikke er spor i tvivl om hvor man er kommet til. 
Vaske vægge og lofter har jeg aldrig gjort. Med badeværelset som eneste undtagelse. Det får en omgang med damprenseren når jeg føler mig særlig inspireret L Og så er det fra loft til gulv. Men uden selve lofterne. De er nemlig af træ så deeeet…