Det værste ved at gøre rent?

Jeg ved ikke - jeg bemærkede bare at mit tøj hurtigere blev “luvslidt” i den korte periode jeg brugte den, og at det gik ud af facoon. Jeg er sådan en der hænger tøj MEGET omhyggeligt op, for jeg gider ikke stryge :wink: Og så tænker jeg jo at alt det forbaskede støv som ligger overalt efter “dyret” har kørt (også i vores lunger) må være tøjets fibre. Det er ikke hår, det er fint støv i tøjets farve… For ikke at tale om alt det der ligger i maskinens filter :besvimer: Hvad skulle det ellers være andet end pulveriseret tøj - en hængetørring støver jo ikke? 85% af tiden tørrer jeg det på et stativ inde i badeværelset, så det er ikke blæst, der fjerner noget :gruble:

Og så er der jo også det med det enorme energiforbrug til noget jeg kan få gratis med lidt tålmodighed :wink:

:yikes:

Så blev det store-vaske-persienner-dag i dag… hader det allerede, og jeg er ikke begyndt endnu :tihi:

Men hellere få det overstået med det samme - det MÅ være bedre, end at sidde og vente på at de selv hopper ned og ud på badeværelset…:kryds:

Igår rydede jeg op efter Paddy Waddy var gået iseng. Det medførte en kommentar fra min mand om at det da ikke kunne betale sig, han ville jo bare rode til igen når han engang vågner. Tror jeg skal huske den kommentar næste gang han påpeger at der trænger til at blive gjort rent - hvorfor dog det - der bliver jo bare beskidt igen :smiley:

Al rengøring er nu kedelig, efter min mening. :wink: Men bagefter er det nu rart at det er blevet gjort. Her i huset er opvask utrolig upopulært! Vi har ikke nogen opvaskemaskine (og jeg kan heller ikke se hvor den skulle kunne være henne HVIS vi havde), så alt tages i hånden. Jeg er ved at få indført opvask efter HVERT måltid, så der ikke er så meget af gangen. En stor stabel opvask er simpelthen hæslig at kigge på, og når det først får lov at hobe sig op bliver det ligesom bare udsat igen og igen! Så lige for tiden er køkkenet helt pænt. :tihi:Ellers er der burrengøring, som jeg bruger tid på en dag hver uge eller hver anden uge. Det tager heldigvis ikke så lang tid længere, men det er stadig træls at gøre det.

[QUOTE=Lykke;1113572]…
Nåh ja… Og så støvsugere… Jeg HADER støvsugning så meget at kæresten gør det, for ellers går jeg og er aggressiv resten af dagen :ups:[/QUOTE]

Samme her… desværre har kæresten ødelagt ryggen, så jeg bliver nødt til at klare støvsugningen, ellers bliver det ikke gjort :frowning:

Generelt når jeg er i humør til det, kan jeg klare de fleste rengørringsopgaver (bare ikke støvsugning), uden at synes det er vildt træls, men er jeg ikke o hu,ør, bliver det ofte ikke gjort hehe

At det ikke holder resten af ens liv.

[QUOTE=Ann R;1113773]Jeg ved ikke - jeg bemærkede bare at mit tøj hurtigere blev “luvslidt” i den korte periode jeg brugte den, og at det gik ud af facoon. Jeg er sådan en der hænger tøj MEGET omhyggeligt op, for jeg gider ikke stryge :wink: Og så tænker jeg jo at alt det forbaskede støv som ligger overalt efter “dyret” har kørt (også i vores lunger) må være tøjets fibre. Det er ikke hår, det er fint støv i tøjets farve… For ikke at tale om alt det der ligger i maskinens filter :besvimer: Hvad skulle det ellers være andet end pulveriseret tøj - en hængetørring støver jo ikke? 85% af tiden tørrer jeg det på et stativ inde i badeværelset, så det er ikke blæst, der fjerner noget :gruble:

Og så er der jo også det med det enorme energiforbrug til noget jeg kan få gratis med lidt tålmodighed ;)[/QUOTE]

Indetørring er bare (generelt) ikke godt for indeklimaet. Selvfølgelig afhængig af hvor god udsugning man har det sted der tørres. Men når jeg kan tømme min (kondens) tumbler for fldere liter vand efter en tørring af tøj… så er det jo vand som ellers ville ha’ sat sig som fugt og kondens andre steder i huset. Og det er jeg ikke sikker på ens hus har godt af.

Selvfølgelig er det optimale at tørre udendørs, men det kræver jo at man vasker om morgenen så det kan NÅ at blive tørt. Vi har ikke plads til et tørrestativ indenfor. Jeg har lige en enkelt snor i bryggerset til de bøjler mit arbejdstøj kræver, og det er nogenlunde det :slight_smile:

Inden vi fik tørretumbler var sengetøj somme tider (om vinteren) uger om at tørre helt. Det har jeg altså ikke tålmodighed til L

Men klart at en tumbler sluprer strøm i sig - og jeg tror nok at kondenstørrere er værst på det punkt, de er længere om at tørre tøjet end en med aftræk - det er så bare det igen med at ha’ mulighed for aftræk, hvilket jeg ikke har der hvor den står. :slight_smile:

Jeg synes bare det er skønt at kunne blive færdig med hele vasken sådan nogenlunde på en gang. Vaske-tørre-lægge på plads…

Og så bli’r tøjet så dejlig BLØDT af en tumbler. Særlig håndklæder bli’r altså en hel del bedre end selv den bedste blæsetur udenfor :slight_smile:

Jeg stryger forresten aldrig tøj. (af samme grund bruger jeg de polotrøjer der heldigvis hører til uniformen i stedet for skjorterne)

Egentlig kan jeg godt li’ at stryge… men jeg kan IKKE li’ at skramle strygebræt og -jern frem fra gemmerne. Hvis jeg havde et værelse (flyt nu, Andrea…) hvor det kune stå fremme tror jeg egentlig jeg ville stryge en del mere. Jeg synes det er hyggeligt at stryge, og det er igen en af de ting hvor man ikke er spor i tvivl om hvor man er kommet til. :slight_smile:

Vaske vægge og lofter har jeg aldrig gjort. Med badeværelset som eneste undtagelse. Det får en omgang med damprenseren når jeg føler mig særlig inspireret L Og så er det fra loft til gulv. Men uden selve lofterne. De er nemlig af træ så deeeet…

Jeg er heldig at have plads til stativ i haven, og jeg tørrer stort set aldrig tøj andre steder :slight_smile: Her om sommeren hænger det ude i max 2 timer, så er det tørt :slight_smile:
På den anden side af huset har jeg en overdækket svalegang, hvor et lille vingestativ kan stå, så selvom der regner kan jeg have tøjet ude :ok: Min tørretumbler står i mit skur og jeg tror ikke den har været i gang mens jeg har boet her… dvs siden 1. april.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1113927]Indetørring er bare (generelt) ikke godt for indeklimaet. Selvfølgelig afhængig af hvor god udsugning man har det sted der tørres. Men når jeg kan tømme min (kondens) tumbler for fldere liter vand efter en tørring af tøj… så er det jo vand som ellers ville ha’ sat sig som fugt og kondens andre steder i huset. Og det er jeg ikke sikker på ens hus har godt af.
[/QUOTE]
Derfor står det også i et vådrum (badeværelset), der er beregnet til fugt og hvor der er rigtig god udsugning. Hvis vejret er bare lidt fugtigt, tørrer det faktisk hurtigere på badeværelset end på altanen :slight_smile:
Blødt tøj er ikke et argument for mig - især håndklæder hader jeg er tørretumblet. De bliver alt for vattede til at man kan frottere sig. Og så fylder de dobbelt så meget i skabet. He - min mand tumblede engang mine håndklæder (ja, vi har hver sine :slight_smile: ), og det var bestemt godt ment. Men det betød at de måtte ligge på bordet indtil jeg fik brugt nogen af dem, for de var alt for fluffy til at ligge på deres plads på hylden allesammen :smiley: Jeg overvejede faktisk at skylle dem og så hænge dem til tørre, så de kunne blive normale igen, men det gad jeg alligevel ikke :smiley:

:surrender:

Jeg sprang over, hvor gærdet er lavest… gad simpelthen bare ikke at vaske 5 støvede persienner - så nu står de og pynter nede i storskrald :tihi:

Og når jeg nu får nye vinduer i morgen, så skal der jo også nye gardiner/persienner op… :engel2:

Jeg sprang over, hvor gærdet er lavest… gad simpelthen bare ikke at vaske 5 støvede persienner - så nu står de og pynter nede i storskrald :tihi:

Og når jeg nu får nye vinduer i morgen, så skal der jo også nye gardiner/persienner op… :engel2:[/QUOTE]

se den indstilling kan jeg lide, SÅDAN

:inlove:

Os mig !!

Gruer lidt for i morgen, for døren til stuerne skal være lukket fra 7.15 - 15.00… og jeg skal igennem stuerne for at komme ud i køkkenet…

Håber Silke sover - så jeg kan snige mig ind i stuerne og ud i køkkenet og få mig lidt morgenmad/frokost… :tihi:

Vi skal være i soveværelse/gang og badeværelse hele dagen - så jeg må huske at tage de vigtigste ting med derind allerede i aften…

Og så er jeg spændt på, HVAD der går galt i morgen - der har stort set gået noget galt, hver gang her har været håndværkere…

Murphy’s Law… :høhø::rock::yikes:

Min kæreste er mindst lige så klog :slight_smile:
Han støvsugede den anden dag. Jeg spurgte hvorfor han ikke også tog panelerne… Det var fordi han mente ikke der var noget støv på dem!
Nej fedt, så kan vi jo bare springe det over fra nu af :stuck_out_tongue:

Nogen gange tror jeg altså at mænd gør sig dummere end de er, når de kommer til rengøring, i håb om at man til sidst tænker at så er det sgu nemmere at gøre det selv :smiley:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1113927]IVi har ikke plads til et tørrestativ indenfor. Jeg har lige en enkelt snor i bryggerset til de bøjler mit arbejdstøj kræver, og det er nogenlunde det :slight_smile:
.[/QUOTE]
Hov jeg glemte den her. Jeg har et højt kvadratisk tørrestativ med hylder på tværs, der lige passer ind i brusenichen. Der er hjul under, så når vi skal i bad kan vi lige rulle det ud så længe. Jeg har haft sådan et i mange år, og jeg elsker det :ok: Det er højt nok til at bukser og frakker kan hænge i sin fulde længde. Og hvis man vasker mindre ting kan der være utroligt meget på “hylderne” på meget lidt plads. Ikea har f.eks. et af den type. De er geniale!

Hvis det ikke er MEGET pakket er tingene tørre på under et døgn. Det er okay :ok:

Det værste ved rengøring???

Kort og godt…

ALT!!!

Rengøring er et eklatant spild af min tid og noget der udelukkende udføres for at jeg ikke skal gro til at skidt… det er afgjort ikke noget jeg på nogen måde nyder!

[QUOTE=Ann R;1114001]Hov jeg glemte den her. Jeg har et højt kvadratisk tørrestativ med hylder på tværs, der lige passer ind i brusenichen. Der er hjul under, så når vi skal i bad kan vi lige rulle det ud så længe. Jeg har haft sådan et i mange år, og jeg elsker det :ok: Det er højt nok til at bukser og frakker kan hænge i sin fulde længde. Og hvis man vasker mindre ting kan der være utroligt meget på “hylderne” på meget lidt plads. Ikea har f.eks. et af den type. De er geniale!

Hvis det ikke er MEGET pakket er tingene tørre på under et døgn. Det er okay :ok:[/QUOTE]

:inlove:

Det er godt nok smart det tørrestativ.

Når mit køkken er færdigt, får jeg jo vaskemaskine for første gang - så jeg har gået og luret på hvilket tørrestativ jeg skal købe - for jeg skal have tøjet hængende her…

Det stativ, du linker til - kunne være en SUPER løsning - men :

kan det klappes helt sammen, når det ikke er i brug - jeg har ikke lyst til at have sådan et bæst stående fremme, når det ikke er i brug :inlove:

[QUOTE=Ann K;1114003]Det værste ved rengøring???

Kort og godt…

ALT!!!

Rengøring er et eklatant spild af min tid og noget der udelukkende udføres for at jeg ikke skal gro til at skidt… det er afgjort ikke noget jeg på nogen måde nyder![/QUOTE]

:tihi::tihi:

Det er da ren zen at gå og høre god musik og støvsuge, vaske gulve osv… bare DUFTEN, når der lige er gjort rent - jow, jeg elsker det !!

Det er godt nok smart det tørrestativ.

Når mit køkken er færdigt, får jeg jo vaskemaskine for første gang - så jeg har gået og luret på hvilket tørrestativ jeg skal købe - for jeg skal have tøjet hængende her…

Det stativ, du linker til - kunne være en SUPER løsning - men :

kan det klappes helt sammen, når det ikke er i brug - jeg har ikke lyst til at have sådan et bæst stående fremme, når det ikke er i brug :inlove:[/QUOTE]

Det kan klappes sammen så det bliver “fladt” - dvs det har højden og bredden, men fylder meget lidt i dybden. Vores bor bag badeværelsesdøren når det ikke er i brug :slight_smile:
Der er mange andre end Ikea der har tilsvarende, det var bare lige hvad jeg kunne finde til illustration. Jeg købte det første af den type lige efter jeg flyttede hjemmefra for maaaange år siden :smiley: og jeg har haft et lige siden. Kan ikke leve uden :høhø:

Det er da ren zen at gå og høre god musik og støvsuge, vaske gulve osv… bare DUFTEN, når der lige er gjort rent - jow, jeg elsker det !![/QUOTE]

Nope. God musik - ja. Rengøring - nej… :smiley:

Det er da ren zen at gå og høre god musik og støvsuge, vaske gulve osv… bare DUFTEN, når der lige er gjort rent - jow, jeg elsker det !![/QUOTE]

Jeg overvejer seriøst at købe et stort hus og importere dig til Aalborg…

Så kan Silke og Nobby os få hinanden at gå og vrisse af :wink:

[QUOTE=Ann R;1114046]
Nope. God musik - ja. Rengøring - nej… :D[/QUOTE]

SÅ enig! :slight_smile:
Jeg hader rengøring med en inderlighed, så man næppe kan forestille sig det… det er virkelig kun for ikke at gro til, at jeg mander mig op til at gøre rent…
Jo, jeg nyder da duften af salmiak i huset… men den kan jeg jo også opnå bare ved at åbne for ajaxflasken :wink: