Dette gør mig ked

Læste om nogen, der søgte nyt hjem til to katte på 7mdr. og 17 måneder grundet allergi.

Det var d. 6 december - i dag står der, at kattene er blevet aflivet i tirsdags!!!

-uha-uha-uha-uha-uha

OK, det er ikke synd for en kat at være død, men jeg synes alligevel, at to så unge katte burde have en chance for et længere liv.

Har også lige læst det. Synes at det er lidt langt ude, at man ikke “vil” bruge mere tid på at finde et godt hjem…Især når der er tale om så unge katte. Hvis det var mine ville jeg ikke få mig selv til at aflive sådan uden videre…

Var man rigtig ked af situationen og holdt af sine dyr,så havde man vel også kæmpet i længere tid for at afhænde sine misser.
Aflivning er for nem en løsning-mai-mai-mai som man tit hører om,når man bliver *træt af dem.

Hvor læste I det henne? :frowning:

Sådan er vi jo så forskellige…Filur skulle jo også have været aflivet, men så let giver jeg jo ikke op og fik jo heldigvis støtte herindefra.
Men det er ikke alle der har kat som os…sagt helt uden jeg aner hvem I snakker om
Hvis familien ikke kunne overskue situationen og ikke havde hjælp så er jeg da glad for de valgte aflivning i forhold til andre “alternativer”…jeg havde så bare ikke gjort det

Hvorfor blev de mon ikke bare afleveret på et internat eller kattehjem??.. -ked

[quote=Nevadaisy;81852]Sådan er vi jo så forskellige…Filur skulle jo også have været aflivet, men så let giver jeg jo ikke op og fik jo heldigvis støtte herindefra.
Men det er ikke alle der har kat som os…sagt helt uden jeg aner hvem I snakker om
Hvis familien ikke kunne overskue situationen og ikke havde hjælp så er jeg da glad for de valgte aflivning i forhold til andre “alternativer”…jeg havde så bare ikke gjort det[/quote]

Hellere aflivning fremfor at de bliver sat af i en skov og må klare sig selv -ked

Nok fordi de har fået at vide at der er booket op :slight_smile:
Der er desværre ikke uendeligt med pladser

Jeg ledte stædigt videre efter den perfekte familie til mine chins selvom jeg nyste så meget at jeg havde næseblod flere gange om dagen og jeg kløede mine arme til blods pga. at væskende kløende knopper.

aflivning kunne ALDRIG være kommet på tapet for mig - ALDRIG! Det var mine dyr! Mit ansvar!

Jeg endte med at forære den perfekte familie en for tidlig julegave i form af mine små totter. En familie med 4 børn en ung far og mor, 2 hunde og 4 andre chins, samt 1 ørkenrotte og 1 kanin, og et stort hus ude på landet.

Jeg har lige fået en julehilsen fra dem, og der ligger billeder af mine små totter på deres hjemmeside. Jeg er så glad for at jeg ventede til jeg fandt den rigtige familie.

Det var også derfor jeg valgte i sidste ende at give dem bort, for med så mange dyr og så mange børn kan man ikke forvente at pengene hænger på træerne, så familien fik ALT jeg havde til chinchillaerne. bur mad sand legetøj vitaminer, guf - you name it. Glædelig Jul siger jeg bare!

Man kan sgu ikke bare aflive kræene fordi man får allergi og folk ikke vælter over hinanden for at overtage ens “brugte” dyr. Tag ansvar!

Sorry, men sådan noget her er virkelig noget der kan få mig op på barrikaderne. Jeg kan slet ikke have den liggyldige holdning mange ligger for dagen når det kommer til ansvar vedrørende deres dyr…

knurre

Ja selvfølgelig er det bedre med aflivning end at lade kattene sejle deres egen sø.

Ærgeligt at det ikke var her, nødråbet var blevet postet, så havde detr med garanti været hjælp at hente.

Jeg mener da også at de fleste dyrlæger ville have nægtet at aflive så unge dyr,hvis de ikke var syge,og synes bestemt også de burde have gjort det,men okay af to onder var det nok bedre at aflive dem end at de skulle have gået en kummerlig tilværelse i møde.:frowning:

Ja, ihvertfald den ene var ikke neutraliseret, så hellere sprøjten end en langsom død på en pløjemark i et utæt skur.

-brist-brist-brist-brist

Dyrlægerne har jo mange gange ikke noget alternativ, men jeg ved da at en del af dem tager dem ind i en kort periode og forsøger at finde nye hjem til dem - hvis ejerne giver dem lov.

Odense dyrehospital afliver ikke sunde og raske katte, om man så syntes om det eller ej. Jeg kan da godt grue for hvad folk så gør hvis de ikke har andre alternativer

Læste for nylig - husker ikke, om det var på dette forum - at et internat stod for at skulle aflive 60 raske katte, fordi der ikke kunne findes hjem til dem.
Heller ikke alle internater har mulighed for at lade kattene komme ud i fælles stor-arealer, og jeg ville selv foretrække at lade en kat aflive frem for måneders ophold i et bur.

Men dette er vist lidt væk fra emnet.

Selvfølgelig er det ærgerligt at man afliver sunde og raske dyr det er helt sikkert men det er da en trøst at vide at kattene ikke selv vidste at de skulle dø, og hellere aflives end at risikere at havne som avlskat hos en kattehandler.

Mange raske dyr aflives jo dagligt… tænk på alle slagtedyrene der lader livet dagligt for at vi kan få kød på bordet. Nu ved jeg godt at vi ikke spiser katte og gu synes jeg det er synd og spild af liv, men der er altså et marked af katte der søger nye hjem der er overfyldt.

Jeg kigger dagligt annoncer og bliver hver dag rystet over, hvor mange katte der udbydes til salg af den ene eller anden grund.

Det er altid trist synes jeg, når sunde og raske dyr aflives, uanset grunden. HVIS det var allergi kan det være så slemt, at de ikke kunne have kattene i hjemmet og måske ikke havde andre alternativer. Men det er godt nok meget kort tid og virker lidt som den “nemmeste” løsning. Men det er altid svært at dømme, når man ikke kender historien bag.

Personligt synes jeg at diagnosen “allergi” bliver brugt alt for ofte, når folk skal af med deres dyr. Nogle gange kan jeg finde på at svare, at de måske burde have været testet inden de anskaffede sig et dyr.

[quote=Nevadaisy;81852]Sådan er vi jo så forskellige…Filur skulle jo også have været aflivet, men så let giver jeg jo ikke op og fik jo heldigvis støtte herindefra.
Men det er ikke alle der har kat som os…sagt helt uden jeg aner hvem I snakker om
Hvis familien ikke kunne overskue situationen og ikke havde hjælp så er jeg da glad for de valgte aflivning i forhold til andre “alternativer”…jeg havde så bare ikke gjort det[/quote]

3 ud af de 5 katte jeg har stod til aflivning, eller det der er værre…Jeg blev så gal på min venindes mor forleden fordi min veninde skulle af med en kat og hendes mor bare koldt sagde at hun da bare kunne lukke katten ud i naturen…hvad er det lige for en holdning at have???
Jeg skulle oprindeligt kun have 1 kat, men mig og mit bløde hjerte endte så med 5, en der ikke skulle sulte ihjel og resten fordi der ikke var andre der ville give dem den kærlighed de skal og bør have…
Mine de to store drenge er et halvt år gamle og havde jeg ikke taget dem så ved jeg ikke hvad der var sket med dem da det var min venindes mor som jeg overtog dem fra…
men det er da dybt uansvarligt at tage katte til sig hvis ikke man vil beholde dem…

Ja selv om jeg gerne havde reddet et par katte er jeg nødt til at acceptere at manden ikke vil have flere dyr i huset.:frowning:

Har en bekendt som har 2 killinger på 15 uger som også står for aflivning hvis ikke hun snarest kommer af med dem.De er begyndt at tisse i hele hendes lejlighed sikkert pga stress pga hendes detter på 3 år render rundt og larmer.Sofa ,jakker mm bliver tisset på og hun har opgivet at få rettet på det.Hun er enlig mor og har ikke planer om at ville ofre noget på disse katte.Den tidligere ejer er kontaktet for om han ville tage dem igen,men meldingen var her at så måtte hun jo aflive dem-fuck

Jeg kan ikke tage dem ind og har spurgt rundt omkring men der er bare så mange killinger og kender ikke nogen som vil …Kender i nogen der vil hjælpe de stakkels misser.De bliver jo nok renlige igen når de ikke længere stresses af et larmende barn på 3 år Hilsen Ninna

ville virkelig ønske jeg havde plads og råd til flere, men 5 er mit maximum, og det ærgrer mig RIGTIG meget…men skal gerne forhøre mig rundt omkring…selvom dem jeg kender der falder for mine katte ikke er så vilde med den mindste når de hører hun er problemkat…