Diarre

Maggie fik jo pincillin til syv dage i mandags og hun tager det fint (endnu)… Hendes blod i afførringen er helt væk, og jeg giver også zoolac, men jeg synes afføringen bliver ved med at være tynd.

Hun er frisk og fræk som bare pokker.

Ville I gøre noget eller er jeg for hurtig ude med en forventing om et resultat?

Afførringen er løs i det dvs ikke flydende eller som vand. Men det er heller ikke “pølser”

MVh Helle

Få taget en afføringsprøve for evt. parasitter. Det er typisk at antibiotika kan berolige mave/tarm men ikke helbrede i tilfælde af f.eks. Giardia.
Marina

Hvad men farve og lugt?
IAMS HAIRBALL er det foder der har flest fibre - det plejer at hjælpe på en ubalance. Men kun det - ikke andet foder

Penicillin er bakteriedræbende og også mavebakterier der ellers holder en mave iorden. Mennesker får også lind/tynd mave når de får penicillin.
Det er der intet unaturligt i.
Men en test af afføringen er aldrig dumt at tage.
Brita, der gennem halvandet år fik ikke mindre end 320 penicillintabletter…min mave var en by i Ukraine eller endnu længere borte…langbortistan-upssa-tihi

er hun ormebehandlet :slight_smile:

Hvad med at give lidt starch holdig mad som samtidig er skånekost…

hvid fisk med godt kogt ris…

Måske skulle du i stedet for Zoolac prøve Diarsanyl.
Det indeholder i store træk det samme, men også en special-behandlet lerart, Montmorillonite Benzonite, som skulle virke som en magnet på bakterier, visse vira og toxiner og føre dem med ud sammen med afføringen. Samtidig lægger det en beskyttende hinde på tarmvæggen.
Det har konsistens og farve som kattemalt, og mange katte kan godt lide det.

Farven er gullig - lys - men det er maden også. Der er mørkt i farven - og killingefoderet er mørkt, så det tror jeg også er farven derfra. Det har samme farve som de andre kattes.

Det lugter ikke. Joh altså - som kattehømhøm gør, men bestemt ikke som diarre gør (og Elin ved hvordan, for hun sad med Maggie i bilen på vej til dyrlægen mandag, da hun stress-sked:-) Undskyld Elin - jeg troede ikke hun ville gøre det! Og det LUGTEDE!

Men skal jeg kontakte dr- dyr igen mon?

Hov glemte helt: Ja hun er orme behandlet og loppebehandlet og hun er ny-steriliseret og har fået to gange behandling for øremider - inden hun kom.

Jeg er ked af at fortsætte med at give hende al mulig pilleværk. For det kan dælme også være årsagen til diarre… Hvad synes I?

Katten er frisk og MEGET fræk. I morges tævede hun Tip så jeg måtte hen og “redde” den blå. Så gav hun sig i kast med Tara (=dødsforagt!) og fik en lussing med barberblade, blev sur og gik ud og sad og miauvvede i løbegården, fordi alle var onde:-)
Så hun “fejler ikke noget på den måde”. Der sidder heller intet i numsen på hende mere. Hun er helt ren.

Skal jeg mod bare give hende tid nu?

MVH Helle

Figaro havde faktisk det samme problem, jeg tog ham til dyrlægen efter den ente behandling som ikke hjalp nok, der fik han en indsprjtning og en pencelin pille, og det hjalp, der har ikke været noget siden.
Jeg ved ikke hvad pencilinen hed, men den er i flydende og i piller, han fik begge dele, og den flydende indsprøjtning bliver kaldt mirakkelsprøjten, og hjalp det ikke så skulle der ha’ været taget en afføringsprøve.

Held og lykke med Maggie pigen.

Prøv at ringe til dyrlægen og hør om hvad du skal.

Nåååå stakkels Tipper, kom hjem til mig og bliv trøstet.
Så får jeg Leopold til at lære dig et par fif om hvordan du kan lammetæve den frække tøs;o))
Knus Elin

Jeg poster Tip med det SAMME! hehe

:-)))

Skal jeg poste Maggie eller en Maggie-bæ med:-))))

Blonde fik også forfærdelig dårlig mave af penicillin-indsprøjtning. Alt blev prøvet og svaret var Diarsanyl sammen med Hills R/D.

Så som Lis skriver, fibermad enten Hairball Control eller Hills R/D.

Har snakket med dyrlægen. Han mener, at jeg skal kører kuren færdig og se hvad der sker.

Blod i afføring er helt væk nu og hun laver noget der ligner en blød dej dvs ikke helt så tynd mere.

Tak for alle de gode råd - jeg vil supplere med noget af det foder, som I nævner her. Det kan jo ikke skade - hun spiser dog helst killingemaden endnu, men måske hun snupper en eller to af de andre hvis det er der

MVH Og tak

Helle

PS dyrlægene mener ikke, at det er Gardiaormen, da Maggie har taget på og nu vejer lidt over 2 kilo.

MVH

Behøves ikke, fik rigelig med lugt fra den, den anden dag;o))

Knus Elin

[quote=lenschow;71088]PS dyrlægene mener ikke, at det er Gardiaormen, da Maggie har taget på og nu vejer lidt over 2 kilo.

MVH[/quote]

Det er nu ikke en orm, men det lyder helt sødt:)
Håber at maven snart er iorden.

Marina

[QUOTE=Marina;71189]Det er nu ikke en orm, men det lyder helt sødt:)
Håber at maven snart er iorden.

Marina[/QUOTE]

Sødt Marina, næhhhhh, lugten er sur/sød, badrrrrrrr

Giardia er en parasit - zoonose, da den kan smitte mennesker

Hehe Lis, jeg kender skam lugten alt for godt. Synes bare lige Helles navn lød lidt sjov:)
Nej, spøg til side, det er noget skidt at få i huset og nogle katte har meget svært ved at komme af med det igen, Især hvis de har haft den ubehandlet allerede som killinger.

Marina

Må ja orm - parasit:)

Men han mener ikke, at det er den. Fortsætter det skal hun naturligvis undersøges

MVH