Dione føder

Ja, i bagklogskabens skarpe lys ville røntgen nok have været bedre, men jeg ville ikke stresse hverken Dione (der ikke synes bil er verdens fedeste ide) eller killinger med en køretur, derfor valgte jeg som jeg gjorde.
Det er en ret ufed måde at blive klogere på.

Kuldet bliver endnu et Tarantino kuld, Django Unchained.
Storebror kommer til at hedde Django, og lillebror kommer til at hedde Dr. King Schultz :slight_smile: Vi har ingen heste, og derfor heller ingen Fritz :wink:

[QUOTE=DK Sugieh;1172936]Ja, i bagklogskabens skarpe lys ville røntgen nok have været bedre, men jeg ville ikke stresse hverken Dione (der ikke synes bil er verdens fedeste ide) eller killinger med en køretur, derfor valgte jeg som jeg gjorde.
Det er en ret ufed måde at blive klogere på.

Kuldet bliver endnu et Tarantino kuld, Django Unchained.
Storebror kommer til at hedde Django, og lillebror kommer til at hedde Dr. King Schultz :slight_smile: Vi har ingen heste, og derfor heller ingen Fritz ;)[/QUOTE]

Ah, det var ikke lige gået op for mig at du havde fået dyrlægen hjem i stedet :slight_smile:

Fritz er ellers et godt navn til en hest - sådan en red jeg i flere år :tihi:

Det gør mig ondt med den sidste :ked:

Jeg håber, de sidste trives og vokser sig store og frække og lækre :hjerte:

Trist med den lille pige, men godt der dog kom 2 sunde knejte ud af det…

Tillykke med de to. :flag: …men sikke trist med den sidste lillen… :ked: :lys:

I stedet for at være vred, synes jeg du skal være glad for at din hunkat selv fødte det døde foster, det er nemlig slet ikke altid tilfældet at de kan det. Så et kejsersnit med evt. komplikationer er hvad du skal være taknemmelig over at have undgået, siger en der har været der osv. :slight_smile:

Og tillykke med tvillingerne.

KH
Linda

Tillykke med de to små drenge :inlove:

Synd med pigen, men hun var lille og det er ikke sikkert det ville have gjort nogen forskel, om dyrlægen havde opdaget hende. Du havde risikeret et kejsersnit med nøjagtigt samme udfald.

Jeg glæder mig til billeder af de små bøller efterhånde som de vokser op.
Der en bare en ting der er farligt ved kun at få drenge…man kan ikke lade være med at beholde en :tihi: Siger hende som har beholdt begge sine singeltoner.
Men en udstillingskastrat kan jo også have sin berettigelse i et opdræt :ups: Eddie er i hvertfald blevet min “reklamekat”.

Jeg kan godt forstå ærgrelsen. Der er en risiko, både for moderkattens avlskarriere og hendes yngelomsorg; og i yderste konsekvens for hendes liv. Defor investerer den samvittighedsfulde ejer i en undersøgelse. - Som så giver et forkert svar.:thumbdown:

Moralen er så, at den slags undersøgelser skal udføres grundigt. Dyrlægen skal være erfaren, og der skal bruges røntgen eller ultralyd. Og øvrige data, såsom hunkattens adfærd og vægt, skal inddrages.

Men tillykke med, at det endte rimeligt godt.

vh

Andreas

Det går faktisk ikke alt for svært… Dione er modsat sidste gang en superstresset lille mor.
Hun har slet ikke ro på sig til at ligge længe nok til de får ordentligt fat, og når de så endelig sidder der, så vasker hun dem så voldsomt at de ryger af igen. Så jeg er forskanset i “barselsseng” ved siden af hende og forsøger at afstresse, hjælpe specielt “lillebror” til at få fat.
Storebror er ved at finde ud af det, men han har også åbnet et øje, så han kan jo selv finde vej nu :wink:

Pga Diones stress har jeg ikke fotograferet noget som helst, men ved vejning fik jeg de her par mobil billeder.

Dr. King Schultz, den lille pjevs.

Django, med et øje på sned :slight_smile:

Tillykke med drengerne :slight_smile: De ser stoooore ud :inlove:

Er alle moderkager kommet ud ? Bløder mormis mere end normalt ?

De er ikke store, alle moderkager er ude med hinde og ikke “i stykker” så man kunne have mistanke om der skulle sidde en rest. Ingen feber, næsten ingen blødning fra mormis… Der er ingen nærliggende fysiske årsager til hun stresser.

Tag det roligt og bliv ved hende i dag, hvis du kan. Tag en god bog og slå dig ned :slight_smile:
Cassie som nu har født 3 gange stresser altid lidt de første 24-36 timer efter fødslen og vil helst ikke have jeg går fra hende.

Jeg tror det er adrenelin og hormoner efter fødslen som raser rundt i hende. I alle tre tilfælde er hun faldet fuldkommen til ro i løbet af 2. døgn efter fødslen.

Tillykke med de 2 små hvor ser de dejlige ud :hjerte: Rigtig trist med den lille pige

Få hende tjekket igen… Det kan også være en skjult underlivsbetændelse der driller… Sikre dig hun kan gå fra dem, for det lyder som om noget er galt med dione… Jeg synes jeg kan kende det du skriver…

Jeg tror måske vi får killinger i morgen eller en af de nærmeste dage og jeg har også en hunkat som ikke er drægtig, men har lagt mælk ned (det gør hun altid når nye kuld er på vej) så skriv hvis du får brug for hjælp

Dione er tjekket ved min egen vet, med scan, blodprøve og skrab. Hun fejler heldigvis ikke noget!
Lillebror hænger stadig i, men ikke specielt godt. Storebror patter som han skal, tager fint på, skriger som en vild bavian når han skal vaskes :tihi: Altså en ganske sund dreng :slight_smile: Han er påbegyndt åbning af sit andet øje nu :hjerte:

:kryds::kryds::kryds: for, at lillebror klarer skærene, så du kan få ro på familien og dig selv :kram:

Stort tillykke med de 2 dejlige killinger :love2:
Jeg håber, at der snart falder ro over mormis, og at lillebror finder ud af at knappe sig på.

:lys-ide: Måske kunne du lave en gang “Tigermilk” til mormis.
De fleste hunkatte lapper det i sig i løber af nul komme fem, og så falder der sådan en dejlig ro over dem.

Tillykke :flag::flag: med tvillingerne - de ser dejlige ud. :hjerte::hjerte:

Dione har fattet det nu :slight_smile: Hun ligger troligt i hulen med de to små. Storebror er jeg ikke bange for, han skal nok komme frem i livet. Men lillebror skal snart til at vende. Jeg har gang i støttefodring, noget jeg har forsvoret jeg aldrig ville gøre, men så længe han har kræfter til at hyle som en vild bavian når han skal have mad, så får han lidt mere tid.
Jeg forsøger at knappe ham på, men det er han ikke med på.

Jeg vil lige skynde mig at sige, at jeg har rigtig god back up fra flere siam opdræt :hjerte:

og jeg er bare TRÆT og har vel en smule ammehjerne :godnat:

I mit sidste kuld måtte jeg støttefodre Fiona med en fødselsvægt på 56 gram den første uge.
Hun fik 2 ml. hver 3. time men pludselig så steg vægten meget fra den ene dag til den anden, og jeg holdt pause for at se hvad der skete. Hun blev ved med at tage på, så hun havde altså også fattet ideen til sidst.
Efter 1. uge fik hun kun hos mor, og jeg kunne sove igennem igen :slight_smile:
Han havde en fin fødselsvægt så jeg tror på han bare lige skal igang, hvis der altså ikke er noget fysisk i vejen - jeg går udfra du har chekket ganen…