Dit forhold til hvide/grå hår

Mere OT bliver det ikke :tihi:

Hvordan er dit forhold til hvide/grå hår?

Får de lov at være der, som den del af livet de nu er?
Farver du hår?
Eller?

Jeg, i min ellers så unge alder, accepterer de hvide hår der pibler frem - der er ved at være en pæn mængde efterhånden…:tihi:
Jeg har ingen planer om at farve det hele, men kan godt finde på at smide lidt striber i det hvis det bliver for kedeligt at se på…

jeg farver mig rødhåret så det passer til resten - så aner faktisk ikke om jeg har nogen endnu… min mor har i en alder af 60 ikke et eneste

jeg tror aldrig jeg kommer til at opdage at jeg har dem før den dag jeg bliver lyserød i farven fordi der ikke er mørk base mere :slight_smile:

Jeg kunne ikke drømme om at farve mit hår - det varierer helt naturligt i forskellige nuancer ca hver 6. uge :slight_smile:

Jeg har farvet hår gennem mange år, både mørkere og lysere, med reflekser og striber, men jeg kender godt min naturlige hårfarve og den er ikke mørkblond længere…den er helt og aldeles grå :yikes:

Og jeg skal da ellers lige hilse og sige at det er nogen ret så interessante (og svært gemte) udvoksninger man får når garnet er farvet knaldrødt og vokser gennemsnitligt 1 centimeter på 3 uger - synes ikke jeg laver andet end at farve hår. På den anden side er jeg bare ikke klar til at være gråhåret :ups:

jeg syntes hvide/grå hår giver folk karakter og det viser de har erfaring og masser af visdom.
jeg er selv begyndt at få grå hår her og der og hvad så, jeg har aldrig været for alt det her hårfarvning og alt muligt andet man ka putte i sit hår.

fru tonya har enkelte grå hår og det ka hun bare ikke med, så hun farver hår ca hver 2 mdr.

min mor har hele sit liv farvet hår, men det er hun stoppet med nu, for som hun siger er det en kamp hun ikke kan vinde, for de grå hår er ved at ha overtaget godt og grundigt

Jeg farver håret :rock:

Har farvet hår i så mange år, at jeg faktisk har været i tvivl om, hvor slemt det stod til … men inden sidste hårfarvning nåede jeg at få en udvoksning der viste, at jeg er god på vej til at blive gråhåret og det er jeg altså for ung til endnu :S
Men måske om 10 år … for der skér osse noget med ens taint med alderen og der er ikke mange ældre kvinder/mænd der kan bære mørke hårfarver, efter min mening … ikke på de her breddegrader ihvertfald.

Jeg har haft hvide hår siden jeg var 12 år.
Der er så kommet en frygtelig masse til siden den gang.

Og jeg er så ligeglad med dem :slight_smile:
Jeg farver håret rødt i ny og næ, måske to gange om året, men det er på ingen måde for at dække de hvide.

Jeg er kun 20 :slight_smile: Så har ikke nogen grå hår endnu.

Men jeg ved at her om 4-5 år kommer de. Min mors familie = gråhåret inden de er 30.
Og jeg gruer for det. Synes skisme det er for tidligt at som 45årige at være helt hvidhåret.
Til den tid kommer jeg til at farve mit hår :slight_smile: alt efter hvor godt jeg synes det klæder mig. Hvis det nu er pænt, så lader jeg det blive.
Men nu må vi se:) Jeg afventer spændt de grå hår som er på vej…

jeg er en af de utrolig forfængelige der har farvet hår siden jeg var 22.
ikke særlig fedt når man arbejder på diskotek og kollegaerne står og tæller ens grå hår af bar kedsomhed :ups: - 3 timer efter jeg harvde fri sad jeg og småsov i frisørstolen og mumlede farv… og jeg har ikke set min egen hårfarve siden, og regner faktisk heller ikke med at ville se den før jeg er 60.
for 1 år siden sad jeg model på frisørskolen og der stod den barske lærer og skulle dømme - 40 % grå hår - det er f… for tidligt :argh:

Jeg fik grå hår allerede i starten af 20’erne.
Så jeg farver - nogle gange en skyllefarve, nogle gange knaldrødt… Men lige nu en nuance, der minder meget om min egen, for så er udvoksningen ikke så tydelig igen. Jeg er ikke helt gråhåret - men især en tot i pandehåret bliver altså meget lys… Og jeg er mørkhåret!
Både min mormor og min mor var nærmest hvidhårede som 45-årige, så jeg ved ligesom hvad der venter… Min mor vælger dog at farve sit hår også.

Min mand, der jo er 20 år ældre end mig, er næsten helt gråhåret nu. Han ser knaldgodt ud, og jeg kan godt blive lidt irriteret over, at mænd ofte ældes så elegant. Han er forøvrigt langhåret, og ofte er det ham folk husker, fordi han ser ud som han gør… Han driller mig nogle gange med at han også vil farve sit hår… Et eller andet sted synes han det er lidt fjollet at jeg farver, men det er altså nok bare lidt forfængelighed fra min side…

Jeg synes, at håret generelt falmer i takt med ansigtets farver, så det hele passer sammen.
Farvet hår kan nemt få et ansigt til at virke hårdt og skarpt i trækkene, mens en naturlig farve mildner det, så nej - jeg vil ikke farve mit hår.

jeg kom til at tænke på at jeg vist skifter sådan lidt på årsbasis…

den dag jeg blev gift i foråret 2009

så blev jeg ca 1 år ældre

og nu… ser jeg sådan ca sådan ud…

gennemgående mig… men med en del forskel i de røde nuancer :smiley:

Min mor er 76, og hun er først lige begyndt at få grå hår, så man kan se dem, i de seneste år. Så jeg satser på, at jeg har arvet hendes gener på det område :stuck_out_tongue:

Nej, jeg har vist opdaget et par grå hår hist og her, når jeg ind imellem ikke har haft det farvet, men det er ikke noget, der er voldsomt synligt. Måske ses det bare ikke så meget, når ens naturlige hårfarve er kommunefarvet :høhø:

Jeg ved ikke, om jeg ville have noget imod det. Jeg tror, jeg ville være nødt til at se det for at tage stilling til det :slight_smile:

Jeg har meget få grå hår. Men jeg farver alligevel hår af og til. Ikke for at ændre hårfarve, jeg bruger en der svarer præcis til min egen, en mørk gyldenblond/lys gyldenbrun - man kan ikke se udvoksninger overhovedet :slight_smile: Jeg gør det fordi jeg har fint hår - dvs, jeg har mindst lige så meget hår som andre, men hvert hårstrå er spinkelt. En mild kemisk behandling som en farvning, bare engang imellem skader håret ganske lidt - og så bliver hvert hårstrå en lille bitte smule tykkere, hvilket faktisk får hele håret til at fylde en smule mere, når der er masser af hår :wink:

Så… ja, jeg farver det, men nej, ikke for at skjule grå hår :høhø: :smiley:

Ja jeg farver mit, men tror ikke jeg har nogle grå hår endnu… :?

Har ikke set eller haft min egen hårfarve (en meget interessant leverpostegs farve) siden jeg var 12-13 år tror jeg… :tihi: Min mor begyndte først at få grå hår her for et par år siden, og hun er 53 :smiley: så jeg satser på at ha arvet det fra hende… :ok:

Jeg har rigtig mange grå hår, det startede da jeg var et sted i 20’erne … så jeg farver gladeligt! Før i tiden farvede jeg selv, nu går jeg til frisøren, det bliver altså pænere på mig når der også kommer lidt reflekser og sådan i :slight_smile:

Sjovt, du spørger. For en uge siden spurgte holdkammeraterne ved hundetræningen til de fine striber, jeg havde fået lavet i håret. Det er så bare ikke striber, men helt naturlige, grå/hvide hår :høhø: De mente, der var mindst 4 nuancer. :tihi:

Jeg hennafarvede håret, da jeg var i 20 års-alderen. Og alle troede, jeg var naturligt rødhåret pga. min lyse hud og grønne øjne.

Fra engang i 30erne begyndte jeg at farve håret igen, fordi jeg havde det kedeligste, glansløse, leverpostejsfarvede hår. Ikke nogen vilde farver, bare forskellige varianter af brun, der ikke lå alt for langt fra min egen farve.

Men nu gider jeg ikke farve mere. Selv om jeg bruger skyllefarver, bliver der altid udvoksninger. Og jeg lever fint med de grå hår, jeg har fået - det har faktisk også gjort håret mere levende at se på. Hvorfor bruge penge på at få lavet striber, når de kommer af sig selv? :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Ann R;565764]Jeg har meget få grå hår. Men jeg farver alligevel hår af og til. Ikke for at ændre hårfarve, jeg bruger en der svarer præcis til min egen, en mørk gyldenblond/lys gyldenbrun - man kan ikke se udvoksninger overhovedet :slight_smile: Jeg gør det fordi jeg har fint hår - dvs, jeg har mindst lige så meget hår som andre, men hvert hårstrå er spinkelt. En mild kemisk behandling som en farvning, bare engang imellem skader håret ganske lidt - og så bliver hvert hårstrå en lille bitte smule tykkere, hvilket faktisk får hele håret til at fylde en smule mere, når der er masser af hår :wink:

Så… ja, jeg farver det, men nej, ikke for at skjule grå hår :høhø: :D[/QUOTE]

Hmm det var smart - jeg har ikke et enete gråt hår og får det næppe heller qua jeg ikke er disponeret genetisk for det men ja fint tynd hår har jeg. Dog kan frisøren vist ikke ramme min tone. Hun siger den er helt fantastisk. Hun har foreslået hårspray for at stive det af

Jeg gider ikke have den r…kedelige leverpostejsfarvet farve hår, derfor får jeg ind i mellem striber og farver i det.
De grå hår, ja de må jo komme når de kommer :slight_smile:

Jamen det virker vel også - og gode volumenprodukter. :ok: Det bruger jeg også, volumenprodukterne, altså, ikke hårspray - men der er jo grænser for, hvor meget man kan proppe i, på et eller andet tidspunkt bliver det for meget :wink: Så alle kneb gælder :ok: (En god klipning er også godt, selvfølgelig, men jeg er en skovl til at holde det ved lige ;))