Jeg er de sidste par år begyndt at få enkelte grå hår.
I starten hev jeg dem ud, men kunne så godt se at det ville ende helt galt hvis jeg skulle trække alle dem ud som måtte komme gennem tiden :høhø:
Jeg har aldrig prøvet at farve hår…det kan da godt være at jeg en dag prøver hvis der skulle komme for mange af de grå
Men jeg håber at jeg kan klare mig lige så godt som min mor kunne.
Hun blev 93 år og havde kun få grå hår i sit mørke hår den dag hun døde.
Hilsen Lisbeth
jow jow lidt gråt er der da i mit leverpostejsfarvede hår…det får være, jeg bliver jo ikke yngre…jeg har ikke farvet hår i mange mange år (mindst 20) og agter ikke at begynde igen
Jeg tror ikke jeg kommer til at gøre noget ved det - pt. nærmer jeg mig de 27, og jeg har ikke fundet et endnu.
Jeg er blevet farvet én gang i mit liv - for 1½ år siden. Den mest rædsomme oplevelse, og det gør jeg ikke igen - og det var ikke pænt efter nogle uger - og jeg prioriterer ikke at bruge penge på den slags… Stod netop i dag og glædede mig over at jeg næsten intet har af det farvede tilbage
Hvis jeg får gråt hår som min mors side bliver jeg glad - de får nemlig næsten hvidt hår. Rigtig pænt. Får jeg som min fars side, så ØV - det er sådan noget grimt salt og peber-agtigt… Meen, er lyshåret fra min mor af, så det håber jeg på
[QUOTE=Ann R;565764]Jeg har meget få grå hår. Men jeg farver alligevel hår af og til. Ikke for at ændre hårfarve, jeg bruger en der svarer præcis til min egen, en mørk gyldenblond/lys gyldenbrun - man kan ikke se udvoksninger overhovedet Jeg gør det fordi jeg har fint hår - dvs, jeg har mindst lige så meget hår som andre, men hvert hårstrå er spinkelt. En mild kemisk behandling som en farvning, bare engang imellem skader håret ganske lidt - og så bliver hvert hårstrå en lille bitte smule tykkere, hvilket faktisk får hele håret til at fylde en smule mere, når der er masser af hår
Så… ja, jeg farver det, men nej, ikke for at skjule grå hår :høhø: :D[/QUOTE]
Ja, det var også det jeg oplevede med mit hår. Har nemlig også relativt fint lyst hår, men jeg har tilgengæld også lidt naturligt krøl/bølger i håret - bare sådan til at give det lidt fylde, og det røg bare Fuldstændigt via farvningen Så resultatet faktisk blev hår der så tyndere ud - og sikken en omgang skæl jeg også fik… Øv bøv, hehe
Fjernede det de naturlige bølger i håret? Det må godt nok ha’ været noget skrapt noget? Var det afblegning, måske, for DET er vist barsk ved håret, det kan blive totalt svitset? Den eneste gang jeg er blevet “skældt ud” af frisøren var engang jeg prøvede et affarvningsprodukt, der virkede med varme/solstråler. Det ødelagde bare håret totalt
Jeg har gode erfaringer med L’Oreal Recital - men jeg bleger det ikke. Aldrig mere
Ann R - Ja, det var afblegning. Meldte mig til sådan en svendeprøve for frisører - og hun var altså ikke så god til det Var fyldt med sår i hovedbunden også, det der gav mig skæl tror jeg… Først endelig ved at være nogenlunde væk nu her…
Men jeg håber at det kommer igen nu her, hvor jeg er ved kun at have “ikke-skadet” hår
Ja jeg tror jeg var 27-28 da jeg fik de første grå hår, og hvis de får lov til at blive inviterer de bare 14 andre venner… og de inviterer selv 14 hver. Det betyder MANGE grå hår, og derfor passer og plejer jeg mit hår et par gange om året.
[QUOTE=Eife;566006]Ann R - Ja, det var afblegning. Meldte mig til sådan en svendeprøve for frisører - og hun var altså ikke så god til det Var fyldt med sår i hovedbunden også, det der gav mig skæl tror jeg… Først endelig ved at være nogenlunde væk nu her…
[/QUOTE]
Yikes! Det lyder slemt! Så tror pokker da du er blevet vaccineret imod at prøve igen
Jeg har et rimeligt afslappet forhold til mine, så længe de bliver, hvor jeg har styr på dem Jeg har farvet mit hår jævnligt de seneste år, men er pt. lidt bagud med det (og alligevel blev jeg forleden spurgt i ramme alvor af en kollega, om jeg lige var blevet farvet :D)
[QUOTE=Eife;566006]Ann R - Ja, det var afblegning. Meldte mig til sådan en svendeprøve for frisører - og hun var altså ikke så god til det Var fyldt med sår i hovedbunden også, det der gav mig skæl tror jeg… Først endelig ved at være nogenlunde væk nu her…
Men jeg håber at det kommer igen nu her, hvor jeg er ved kun at have “ikke-skadet” hår :)[/QUOTE]
Jeg har farvet mit hår en del førhen, men stoppede igen. Jeg regner med at skulle klippes ret korthåret og prøve at få det farvet rødt - som en “gave” til min kæreste, der er helt pjattet med rødt hår Denne gang bliver det i en “grøn salon” hvis jeg kan finde en god i kbh området
Min umiddelbare holdning til de grå hår er, at de kommer for at blive… Det er naturligvis meget let at sige, eftersom jeg ingen har endnu Men min nærmeste familie har først fået gråt på toppen omkring 50 -55 årige, så den tid, den beslutning
Jeg går egentlig ikke rigtig op i om jeg har grå/hvide hår eller ej, så jeg aner faktisk ikke om jeg har
Jeg går bare ud fra at det har jeg ikke - endnu
Jeg farver hår hvis jeg har lyst, det har endnu ikke været pga svigtende pigment
Galath - Det tror jeg nu at hun fik. Men vi aftalte at hun skulle sms’e hvad hun fik, det gjorde hun aldrig, så tror måske at hun fik en knap så god karakter. Klipningen var heller ikke alt for køn (frisuren var fin nok, det var udførelsen)…