Og min først tanke, da jeg så overskriften var: Hvide hår på en sort kat? Dem ville jeg da pille ud ![]()
Uuuuhhh. Jeg har det ligesom AnnePande…
Da jeg var de der 27-28 år, begyndte der at komme enkle grå hår
som jeg i starten hev ud, for det var jo kun lige et enkelt.
Jeg er så begyndt at skyllefarve det et par gange om året. Ikke ret ofte, for jeg vælger en rødlig nuance der matcher min egen, så udvoksningen ikke er så særlig synlig. NOGLE gange rammer jeg forbi et eller to af de grå hår, men det gør mig ikke så meget, for der er kommet “liv” i det andet, så håre alt i alt ser ganske naturligt ud.
Jeg er meget glad for mit røde hår, og håber da at jeg kan beholde farven i lang tid, MEN når jeg bliver gråhåret, så vil jeg dælen dytteme også gerne ligne Gun-Britt :juhu: Ellers farver jeg det sølvgrå ![]()
Desværre tror jeg ikke på at min hårfarve bliver sådan, da vi jo er naturligt rødhårede, hvilket (hos andre familiemedlemmer) bliver sådan en fesen gullig/grå farve uden deideret farve ![]()
Ja jeg får farvet mit hår der og synes de er rigtig gode til f.eks. at vejlede om farve. Da jeg kom første gang i oktober sidste år for at få farvet mit hår, sagde jeg bare til frisøren, at det skulle være rødt, så hentede hun farvekortene, så vi sammen kunne kigge på dem og tale om mulighederne, og hun tog sig god tid. De er også dygtige til at klippe.
Jeg er i hvert fald tilfreds - eneste minus er, at det koster kassen, at få farvet hår, når det er lanngt. Men hvad gør man ikke for sin skønhed ![]()
Ha! Så var jeg hos frisøren i dag, og hendes spejle var jeg pludselig 100 % gråhåret!
![]()
Altså, det så sådan set meget godt ud, men jeg er kun 44!
Heldigvis ser det altså knap så gråt ud i mit eget spejl. Frisøren påstod også, at der var hendes belysning, der gjorde det. ![]()
Som sagt farver jeg ikke længere håret, men til gengæld fik jeg i dag farvet øjenbryn for første gang, for de er næsten usynlige ‘au naturel’. Resultatet blev vældig godt, det ser helt naturligt ud. ![]()
Jeg har kun opdaget enkelte grå hår, og jeg synes nærmest jeg skal stirre og lede længe, før den der dukker et op…
Til gengæld har jeg et meget fint hår, så striber eller en farvning giver simpelthen mere fylde og gør mit hår MEGET lettere at sætte, hvorfor jeg i perioder også benytter mig af det. Sidste år klippede jeg mit MEGET lange hår af, og fik en super ultra korthårs-frisure, så nu er jeg nået til et punkt hvor håret er 100% min egen farve men hvor jeg ikke helt kan finde ud af om jeg skal lade håret vokse, eller om jeg skal klippe det igen…(længden er pænt belastende - for kort til at kunne sætte det op, men for langt til at have det nede uden det bliver generende).
Det eneste der umiddelbart giver mig ‘kvaler’ omkring gråt hår er, at de enkelte grå hår jeg har fundet, har en helt anden struktur end ‘mit eget’ og for det ikke skal være løgn, så er de grå hår krøllede (mit hår er normalt glat!)…
Jeg kan slet ikke forholde mig til jeg skal have grå hår… Jeg har ikke nogen endnu, men de bliver farvet når de kommer frem… ( Jeg farver mit hår alligevel )
Gulp…
I et anfald af midlertidig sindssyge…narj vent, det kan jeg sgi ikke påbegråbe mig, for overvejelserne har været der i mere end 6 måneder.
Hmmm omformulering.
Efter mange tanker både før og efter denne tråd samt en hulens masse googling og et kig på den slunkne pengepung gjorde jeg noget helt og aldeles overraskende for ti minutter siden.
Jeg ringede (allerede der er det chokerende for jeg ringer aldrig til nogen hvis jeg kan blive fri) til den lokale frisørskoles elevsalon og spurgte om de havde lyst til at se på mit hår og forsøge at få mig fra knaldrødt til gråt ![]()
Jeg er meget, meget glad for mit røde hår. Det klæder mig, det lyser op og det passer til min personlighed. MEN…jeg er ikke glad for udgifterne ved at skulle farve hår hver 4-5 uge, hvor hurtigt farven falmer i intensiteten trods ekstra assistance, at det smitter af på tøj, hovedpuder og alt det kommer i kontakt med når det er den mindste smule fugtigt (hvad enten det er fra vask, regn eller sved).
Så nu har jeg altså en tid torsdag morgen hvor de unge mennesker vil kigge indgående på mit viltre røde garn og overveje om de kan lave det om til et viltert gråt garn. Puha, det er jeg godt nok spændt på…om jeg overhovedet kan affinde mig med gråt er trådt lidt i baggrunden lige nu ![]()
Jeg er 100% afslappet med mine grå hår: de dækkes fuldstændigt af farve, før de overhovedet kan ses, og det bliver jeg nok ved med. :høhø:
Uhh jeg har slet ikke overblik over hvor mange år jeg har farvet mit hår men jeg husker tydeligt da jeg fyldte 30 at min “søde” bror kommenterede at der var da allerede kommet par grå hår i parykken :høhø:
Men ligesom mange andre her i tråden har jeg et ønske om at hvis jeg skal til at fremvise gråt hår så vil jeg helst have det a la Gun-Britt ![]()
[QUOTE=Gizzemissen;568640].jeg er ikke glad for udgifterne ved at skulle farve hår hver 4-5 uge, hvor hurtigt farven falmer i intensiteten trods ekstra assistance, at det smitter af på tøj, hovedpuder og alt det kommer i kontakt med når det er den mindste smule fugtigt (hvad enten det er fra vask, regn eller sved).
[/QUOTE]
Jeg kan kende at røde toner falmer meget hurtigt (har brugt mørk kobberblond i en periode, det ser helt naturligt ud på mig :høhø: men det falmer hurtigt til min normale “mørkgylden”) - men smitter af?
Det har jeg da aldrig prøvet endnu
Bruger du permanent hårfarve?
Og held og lykke med eksperimentet
Det kan være det er okay, når du lige har vænnet dig til det ![]()
Jeg får lavet lidt lyse striber et par gange om året, så synes jeg det falder meget godt ind i hinanden.
Jep, bruger XL Live som er en permanent hårfarve. Og det smitter af så jeg er ved at være sindssyg. Især hvis jeg har en svedetur, så passer det med at det inderste hår i nakken bliver vådt og så har jeg pæne røde plamager i halsen af mine bluser eller på jakkekraver eller hvis det er om natten - på min hovedpude. Og jeg er nået dertil hvor jeg er træt af at jakkerne helst skal være røde eller sorte og ditto med pudebetræk.
Det lyder da helt sindsygt! ![]()
Jeg bruger L’Oreal - enten Recital (bedst) eller Exellence. Jeg har været omkring Schwartzkopf’s hårfarver, men de er bare ikke gode venner med mit hår
Anyway, de nævnte farver har jeg ikke oplevet den slags med. Jeg spurgte engang min frisør, og hun sagde at de hjemmehårfarver sådan set er helt de samme som dem frisørerne bruger, forskellen ligger i frisørens erfaring med at vurdere og blande farver, ikke kvaliteten ![]()
[QUOTE=Ann R;568722]Det lyder da helt sindsygt! ![]()
Jeg bruger L’Oreal - enten Recital (bedst) eller Exellence. Jeg har været omkring Schwartzkopf’s hårfarver, men de er bare ikke gode venner med mit hår
Anyway, de nævnte farver har jeg ikke oplevet den slags med. Jeg spurgte engang min frisør, og hun sagde at de hjemmehårfarver sådan set er helt de samme som dem frisørerne bruger, forskellen ligger i frisørens erfaring med at vurdere og blande farver, ikke kvaliteten :)[/QUOTE]
Jeg har heller ikke oplevet det med andre hårfarver og jeg har efterhånden prøvet en del. Tænker lidt at det kunne være fordi farverne i serien er så potente som de er og der måske er mere farvestof i end de andre mærkers. For ellers har jeg kun prøvet afsmitning med skyllefarverne - der så man til gengæld også nogle gange sjov ud efter en tur ude i regnvejr ![]()
Jeg ville nok prøve den her, hvis jeg var ude efter noget MEGET rødt:

Ikke at jeg har prøvet lige den, men jeg kender mærket ![]()
(Man kan tit finde produkterne til halv pris på e-bay og hos Amazon.co.uk)
Tina - Ih, det lyder da som et rigtigt spændende projekt! Jeg glæder mig til at se dig i Fredericia så!
Det kunne da være rigtig flot med gråt hår ![]()
Det håber jeg i hvert fald.
Nu må jeg se hvad de søde studerende og deres lærer siger på torsdag. Kunne godt høre i telefonen at det var noget der skulle kigges på “in person” og derefter vurderes og så lægge en slagplan ![]()
Tina - Du kommer til at sidde i flere timer! ![]()
Garanteret - og sikkert ad flere omgange ![]()
Jeg har de sidste par år farvet mit hår i forskellige brune farver.
Jeg har ikke grå hår inu og jeg har besluttet mig til at jeg ikke vil farve mit hår de næste par år. Måske begynder jeg at farve det igen når de grå hår kommer frem.